Sari la conținut

Ambreiaj Jawa


iulian_florea
 Share

Postări Recomandate

Accidental am vazut azi o schema cu ambreiajul de Jawa.Si mi-am dat seama ca la mine nu e montat la fel.

 

Uitati despre ce e vorba:intre oala de ambreiaj si primul disc de ambreiaj eu am o placa de otel .In schita e invers(un disc de ambreiaj e imediat dupa oala fara sa mai fie intre ele vreo placa de otel). Si nu stiu daca e bine asa cum zice la manual(oala are pe ea un inel de cauciuc ce ar fi clar distrus daca se freaca direct pe discul de ambreiaj)

 

 

 

Eu nu cred ca e prea corecta schita asta.Voi,cei cu Jawe,ce parere aveti?

 

Am tot incercat sa pun poza aici dar nu merge.Poate e prea mare (are 3 mega).Dar sper sa intelegeti voi.

Editat de iulian_florea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa-le cum le-ai gasit in carcasa.....mai ales daca merge bine ambreiajul.....sau daca ai de dat jos discurile...pune-le tot cum le-ai gasit....

Eu nici nu am cartea de la Jawa.....tot ce dau jos....montez inapoi cum era la inceput dar in privinta ambreiajului am gasic si eu o poza....si nush de ce tare am impresia ca ma insel....s-ar putea sa fie corect asa....primul disc sa fie de textolit.

post-4384-1132778672_thumb.gif

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitati despre ce e vorba:intre oala de ambreiaj si primul disc de ambreiaj eu am o placa de otel .In schita e invers(un disc de ambreiaj e imediat dupa oala fara sa mai fie intre ele vreo placa de otel). Si nu stiu daca e bine asa cum zice la manual(oala are pe ea un inel de cauciuc ce ar fi clar distrus daca se freaca direct pe discul de ambreiaj)

Eu nu cred ca e prea corecta schita asta.Voi,cei cu Jawe,ce parere aveti?

 

Schita e gresita.

Corect, se incepe cu un disc de fier, apoi disc de ambreiaj.

Garnitura de cauciuc are rol de amortizare si cu ajutorul ei se formeaza 'zona de lucrui' a ambreiajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

si eu cred ca e corect cu un disc de otel si dupa aia unul de textolit...

 

in alta ordine de idei ambreiajul meu are ceva! "agatza" ca sa spun asa! nu-mi spuneti sa reglez din sufa sau din oala ca nu e de acolo (am incercat)

pe scurt ce face: tin maneta pana la capat si daca il turez in gol pana pe la 3000-3500 rpm agata si ma trage nitel in fata (brusc, ca si cand i-as da drumul din ambreiaj, nu trage usor ca si cand n-ar fi debreiat complet) el nu scapa in ture si nici nu da sa plece cand il bag in viteza (da doar un impuls slab si se hatzana motoru' da' nu pleaca de pe loc)

 

si destul de des haraie cand plec cu el de pe loc! de fapt mai tot timpu'! :crack: nu pot sa plec cu el patinat din cauza asta! ce dreq are? mie mi-a spus cineva ca ar fi din cauza bucsei de la oala care se uzeaza si oala joaca! dar eu la ij am avut aceeasi problema cu oala si nu-mi facea asa, doar juca si de asta sunt cam sceptic! voi cu jawe ce ziceti? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca e corect cu un disc de otel si dupa aia unul de textolit...

 

in alta ordine de idei ambreiajul meu are ceva! "agatza" ca sa spun asa! nu-mi spuneti sa reglez din sufa sau din oala ca nu e de acolo (am incercat)

pe scurt ce face: tin maneta pana la capat si daca il turez in gol pana pe la 3000-3500 rpm agata si ma trage nitel in fata (brusc, ca si cand i-as da drumul din ambreiaj, nu trage usor ca si cand n-ar fi debreiat complet) el nu scapa in ture si nici nu da sa plece cand il bag in viteza (da doar un impuls slab si se hatzana motoru' da' nu pleaca de pe loc)

 

si destul de des haraie cand plec cu el de pe loc! de fapt mai tot timpu'! :baldy: nu pot sa plec cu el patinat din cauza asta! ce dreq are? mie mi-a spus cineva ca ar fi din cauza bucsei de la oala care se uzeaza si oala joaca! dar eu la ij am avut aceeasi problema cu oala si nu-mi facea asa, doar juca si de asta sunt cam sceptic! voi cu jawe ce ziceti? :crack:

 

 

Uite ce am facut eu:am schimbat garnitura aia de cauciuc de pe oala(piesa nr 29 de pe schema lui auxois350)

 

In mod normal ea trebuie sa fie un pic iestita in afara.La mine era f tasata si era chiar intrata inauntru

:P

Dupa ce am pus-o pe asta noua nu mai haraia si cupla mult mai lin.Insa nu am testat decat putin ca era frig.

La primavara mai vorbim...Insa merita efortul.

 

Si verifica sa nu ai prea uzate urechile de la discurile de ambreiaj,sau si mai rau canalele din oala sa fie prea uzate.

 

Si in legatura cu faza cu turatul in gol, pt mine e semn clar ca trebuie sa mai strangi cablu de ambreiaj,insa daca faci asta fara sa umbli la garnitura minune degeaba,o sa agate si mai tare la plecarea de pe loc.

Si nivelu de ulei din cutie conteaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai ulei am si il verific destul de des (cam odata pe saptamana) iar cablul doar daca e intins tare ma ajuta cu "agatatul" asta dar in schimb imi patineaza ambreiajul!

 

o sa schimb garnitura aia si o sa vad! :crack:

 

multzam! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stressule.....asta am patit-o si eu...dar mie imi smucea de ziceam ca se rupe....

Am dat jos si am inversat discurle intre ele....si am rezolvat probleam...doar asa cat de cat. Imi mai agatza si acum, dar cand e motorul rece si uleiul gros in cutie.Dar e mult mai elastica, nu mai e asa brutala tresarirea....si cloncaneala de la plecare de pe loc uneori se mai aude...dar tot la rece. Eu iarna asta am de gand sa-i schimb cu totul ambreiajul....inclusiv maneta de amberiaj care a facut joc la boltz si are cursa cam mica! O alta cauza poate fi intradevar garnitura aia....dar garnitura mea e noua si nu a afectat cu nimic....tot asa e. Eu nush ce sa-i mai fac....inafara de schimbat cu totul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu....am schimbat discurlile intre ele......adik ultimul l-am pus primul.....penultimul l-am pus al doilea.....

Schimba-le pozitia in asa fel incat sa nu se suprapuna aceleasi fetze care s-au suprapus pana acum. Dar asta nu rezolva complet problema.......va agata, dar mai lin si mult mai rar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate tin minte la ts dupa garnitura de cauciuc vine un disc de otel. Sincer , nu mi-am dat seama niciodata de ce au pus garnitura aia acolo, eu la a mea model mai vechi nu aveam asa ceva si nu a smucit niciodata decat intentionat cand vroiam sa o ridic pe o roata :crack:

 

Faza cu smucitul la plecare la TS e buba clasica a ambreiajului. Cauzele sunt destul de complexe in principiu pentru ca l-au proiectat prost si realizat din materiale proaste. :baldy: Uzura inegala a placilor, uzura canelurilor pe oala (zimti pe margine si/sau canelurile impinse spre exterior ) , arcuri care strang inegal,uzura bucsei de bronz din oala sau un cumul intre astea. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca e corect cu un disc de otel si dupa aia unul de textolit...

 

si daca il turez in gol pana pe la 3000-3500 rpm agata si ma trage nitel in fata (brusc, ca si cand i-as da drumul din ambreiaj, nu trage usor ca si cand n-ar fi debreiat complet) el nu scapa in ture si nici nu da sa plece cand il bag in viteza (da doar un impuls slab si se hatzana motoru' da' nu pleaca de pe loc)

 

si destul de des haraie cand plec cu el de pe loc! de fapt mai tot timpu'! :crack: nu pot sa plec cu el patinat din cauza asta! ce dreq are? mie mi-a spus cineva ca ar fi din cauza bucsei de la oala care se uzeaza si oala joaca! dar eu la ij am avut aceeasi problema cu oala si nu-mi facea asa, doar juca si de asta sunt cam sceptic! voi cu jawe ce ziceti? :P

 

Aceeasi problema am avut-o si eu. Din cauza uzurii bucsii de bronz dintre oala de ambreiaj si bucsa de otel (cea cu sant de ungere), oala de ambreiaj capata un joc destul de mare, si, implicit, o miscare o de oscilatie (se poate auzi si ca un usor harait, la relanti. daca tragi de ambreiaj, haraitul dispare).

Atunci cand turezi motorul tare (>3500rpm), din cauza oscilatiilor f puternice, discurile de ambreiaj incep sa se atinga intre ele. > motocicleta, daca este in viteza, tinde sa plece de pe loc.

Rezolvare: bucsa noua din bronz grafitat. Eu am rezolvat-o la Teodoresti, acum vreo 3~4 ani in urma. Bucsa din otel, cea interioara, de obicei nu are nimic, asa ca daca o schimbi nu rezolvi mare lucru.

 

Haraitul la plecarea de pe loc, este dat si de tasarea garniturii de cauciuc impreuna cu oscilatiile oalei de ambreiaj.

Incearca sa rezolvi problema bucsii, apoi schimba si garnitura de cauciuc. Ea nu trebuie sa iasa nici prea mult in afara santului in care sta si nici prea moale, ca sa nu se preseze prea repede. Daca este si prea mare si prea elastica > cursa f lunga a ambreiajului, care, desi il vei trage pana la capat, nu va debraia complet.

O rezolvare partiala a problemei: schimba lantul din transmisia primara cu un lant un pic mai strans. Fiind mai strans, oscilatiile oalei de ambreiaj se vor diminiua. Numai ca solutia nu rezista mai mult de 2~3000Km.

Hint: din 2 lanturi de distributie de LADA obtii 3 lanturi de 'distributie' de Jawa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...