mielu Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 Deci mi s-a intamplat ceva ciudat si nu reusesc sa-mi explic cauzele. Datele problemei: 12 grade afara, pornesc motorul, las 2-3 minute de incalzire cu socul tras, plec sa fac o tura de incalzire. Nu cred ca am facut mai mult de cateva sute de metri (fara nici un fel de forje - nu am sarit de 7000 de ture) cand am auzit un zgomot puternic in motor urmat de vibratii destul de puternice. Motorul a continuat sa mearga, fara probleme (nu am mai avut curaj sa bag a doua si am mers in relanti pana acasa), dar cum incercam sa-l turez (mai sus de 2500-3000 de ture) incepea sa vibreze. L-am desfacut si am constat ca acest clutch casket (nu stiu cum se cheama pe limba noastra) era SPART. In poza este unul intreg si incercuita cu rosu este bucata care s-a desprins. Acum mare cheltuiala cu inlocuirea nu este - l-am gasit deja pe eBay cu 20 USD, dar intrebarea este DE CE S-A INTAMPLAT ASTA. Daca aveti vreunul idee va rog sa-mi spuneti si mie. Bafta maxima si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shak Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 Nu cred ca exista o cauza anume. Pur si simplu Ghinion. Dar ipoteze sunt multe: Sa rupt o bucata de ferodoul de la ambreiaj (asa se cheama clutch=ambreiaj)si a nimerit acolo(dar nu ar fi trebuit sa poata sa il rupa chear daca e din aluminiu). Sau pur si simplu a fost fisurat de mai demult si acum a cedat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 1. aia e "clutch basket" adica oala de ambreiaj si nu "gasket" adica garnitura 2.cauza? La japo nu prea se intampla de-astea, eu pariez pe uzura. In primul rand uzura inegala placilor de ambreiaj sau a canelurilor(au zimti pe ele?) , adica toata forta s-a concentrat in 2 caneluri in loc de o distributie egala la 12 sau cate sunt... Mai e varianta cu "metal fatigue" combinat cu o temperatura scazuta. Sau pur si simplu esti ghinionist si orezarii au trecut cu vederea la ctc o microfisura care dupa XXXXX km s-a rupt la tine Inainte de a monta alta oala verifica placile si arcurile sa nu fie uzate inegal sa ti-o rupa si pe cea noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mielu Postat Noiembrie 28, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2005 [...] AXO, AXO, AXO! Merci hombre, cam pe acolo ma aflam si eu cu banuielile, dar cum nu ma pricep cine stie ce am preferat sa mai aflu cateva pareri. Stiam ce inseamna "gasket", doar ca asa l-am gasit pe net: "clutch casket" Bafta maxima si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 28, 2005 Share Postat Noiembrie 28, 2005 Clutch casket = oala de ambreiaj, asa e corect. Gasket e garnitura iar basket e cos, dar nu se foloseste ca termen tehnic. In rest, la detaliile tehnice te-a lamurit Axa cat se poate de corect. Succes! Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Noiembrie 28, 2005 Share Postat Noiembrie 28, 2005 Ipoteza pentru cauza rupturii: cand desfaci ambreiajul trebuie sa il blochezi. Cum nu toata lumea are sculele potrivite, unii incearca sa propteasca oala de ambreiaj bagand diverse obiecte printre dintii in cauza. Probabil ruptura este efectul intarziat a unor reparatii nefericite. PS Nu cred ca oala e 20€. Mai degraba 200. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mielu Postat Noiembrie 28, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2005 @Pistolaru: nu cred ca s-a umblat la ambreiaj la motorul meu. Nici suruburile, nici garnitura nu prezentau urme (desigur, ar fi putut fi inlocuite - service-ul la motor a fost facut in Germania la reprezenta Suzuki). Oala singura, second-hand luata de pe eBay costa 20 de dolari. Setul intreg de oala+discuri+arcuri costa 240 de euro sau mai mult - noi si sigilate. Bafta maxima si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Noiembrie 28, 2005 Share Postat Noiembrie 28, 2005 La GSXul de 600, ambreiajul si cutia erau unele din punctele tari. Naspa ca ti s-a paradit oala. Bafta la reparatie - e relativ usor de schimbat oala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.