Sari la conținut

Ajutati-ma Sa-mi Explic Ce S-a Intamplat


mielu
 Share

Postări Recomandate

Deci mi s-a intamplat ceva ciudat si nu reusesc sa-mi explic cauzele.

Datele problemei: 12 grade afara, pornesc motorul, las 2-3 minute de incalzire cu socul tras, plec sa fac o tura de incalzire. Nu cred ca am facut mai mult de cateva sute de metri (fara nici un fel de forje - nu am sarit de 7000 de ture) cand am auzit un zgomot puternic in motor urmat de vibratii destul de puternice. Motorul a continuat sa mearga, fara probleme (nu am mai avut curaj sa bag a doua si am mers in relanti pana acasa), dar cum incercam sa-l turez (mai sus de 2500-3000 de ture) incepea sa vibreze. L-am desfacut si am constat ca acest clutch casket (nu stiu cum se cheama pe limba noastra) era SPART. In poza este unul intreg si incercuita cu rosu este bucata care s-a desprins.

Acum mare cheltuiala cu inlocuirea nu este - l-am gasit deja pe eBay cu 20 USD, dar intrebarea este DE CE S-A INTAMPLAT ASTA. Daca aveti vreunul idee va rog sa-mi spuneti si mie.

 

Bafta maxima si asfalt uscat!

post-443-1133121525_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista o cauza anume. Pur si simplu Ghinion.

Dar ipoteze sunt multe:

Sa rupt o bucata de ferodoul de la ambreiaj (asa se cheama clutch=ambreiaj)si a nimerit acolo(dar nu ar fi trebuit sa poata sa il rupa chear daca e din aluminiu).

Sau pur si simplu a fost fisurat de mai demult si acum a cedat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. aia e "clutch basket" adica oala de ambreiaj si nu "gasket" adica garnitura

2.cauza? La japo nu prea se intampla de-astea, eu pariez pe uzura. In primul rand uzura inegala placilor de ambreiaj sau a canelurilor(au zimti pe ele?) , adica toata forta s-a concentrat in 2 caneluri in loc de o distributie egala la 12 sau cate sunt...

Mai e varianta cu "metal fatigue" :crack: combinat cu o temperatura scazuta.

Sau pur si simplu esti ghinionist si orezarii au trecut cu vederea la ctc o microfisura care dupa XXXXX km s-a rupt la tine :P

 

 

Inainte de a monta alta oala verifica placile si arcurile sa nu fie uzate inegal sa ti-o rupa si pe cea noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] AXO, AXO, AXO! :P

Merci hombre, cam pe acolo ma aflam si eu cu banuielile, dar cum nu ma pricep cine stie ce am preferat sa mai aflu cateva pareri. :crack:

 

Stiam ce inseamna "gasket", doar ca asa l-am gasit pe net: "clutch casket" :baldy:

 

Bafta maxima si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ipoteza pentru cauza rupturii: cand desfaci ambreiajul trebuie sa il blochezi. Cum nu toata lumea are sculele potrivite, unii incearca sa propteasca oala de ambreiaj bagand diverse obiecte printre dintii in cauza. Probabil ruptura este efectul intarziat a unor reparatii nefericite.

 

PS Nu cred ca oala e 20€. Mai degraba 200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Pistolaru: nu cred ca s-a umblat la ambreiaj la motorul meu. Nici suruburile, nici garnitura nu prezentau urme (desigur, ar fi putut fi inlocuite - service-ul la motor a fost facut in Germania la reprezenta Suzuki). Oala singura, second-hand luata de pe eBay costa 20 de dolari. Setul intreg de oala+discuri+arcuri costa 240 de euro sau mai mult - noi si sigilate.

 

Bafta maxima si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...