bilutza Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 As vrea si eu parerea voastra referitor la consecventa unitatilor de masura care se afiseaza in revista Univers Moto. Concret: in numarul 12, pe aceasi pagina apare dimensiunea rotzilor in tzoli, precum si in inchi. (pentru cei care nu stiu, tzolul si inchul este acelasi lucru). Dupa aceasta revenim la dimensiunea rotilor in centimetri, trecem inapoi la inchi si tot asa. La fel se poate spune si despre cuplul motor, odata este Nm, alta data kgfm, si despre putere, in CP sau KW. Precizez ca lucrez in industria auto, deci stiu tot ce inseamna asta, totusi pentru mine este putin deranjant acest lucru. Si ma gandesc ca sunt destui care citesc aceasta revista, si nu sunt in domeniu sau stiu ce inseamna inchi, tzol, kgfm... Va rugam, putin respect si pentru ei. Cu toata stima, Bilutza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 Daca as fi rau, as zice "probabil depinde de cine traduce". Dar nu sunt, asa ca zic "probabil depinde de cine scrie articolul", cum e obisnuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 Nu cred ca este justificata observatia. Stim toti ca elementele mecanice produse pentru Europa continentala se supun ingineriei in sistem metric, cele pentru americani si britanici merg pe toli, galoane si alte cele. Asa cer pietele fiecarora in parte, in plus la noi toate s-au amestecat dupa reguli numai de al' de sus stiute. Acum, de toli/inch a auzit si nea instalatoru' de la coltu' strazii, nu cred ca are nevoie de transpunere metrica. In plus personal cred ca ar arata (cuvant urat) ca sa se vorbeasca de jenti de 43.18 cm cand toti stim mai bine ce e 17". E drept ca imi pare ciudat cand aud consumul estimat in mile pe galon, da' cred ca americanului i s-ar parea la fel de ciudat cand ar auzi de 5 litri la suta. Daca suntem gata sa acceptam dimensiunile monitoarelor de calculator in toli(cuvant de provenienta germana dealtfel), de ce vrem neaparat sa "metricizam" dimensiunile rotilor, ale suruburilor sau altor d'astea. Cand le vom face noi mai bine ca americanu', japonezu', chinezu' sau macaronaru', o sa impunem noi masurile, pana atunci asta calarim, asa trebuie sa si scriem despre motoare. Parerea mea Daca stau sa ma gandesc, inclusiv moda folosirii inbusurilor in loc de surubelnite sau chei tot de afara vine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 (editat) Este foarte justificata. Eu unul am fost putin confuz cand am vazut cuplul exprimat kgfm. ce fac? ma apuc sa fac transfomari ca sa vad daca motorul ala ar cuplu mai mare decat cel de la pagina urmatoare pentru care este dat in Nm???? dar cei care nu stiu asta ce fac? se apuca sa caute manualul de fizica? Nu e vorba aici "sa metricizam" nimic, ca in talonul tau nu ti-a pus politia dimensiunea cauciucului in cm. Este vorba de utilizarea unitatilor de masura clare, intelese de toata lumea (standard cum s-ar spune) si de preferat aceleasi de fiecare data. Chiar si inconsecventa Kw/CP este deranjanta, desi foarte multi stiu care este diferenta. PS.: instalatoru stie de toli pentru ca sunt dimensiuni standard si nu are nevoie de transpunere in metric pentru ca nu se pupa. Editat Decembrie 7, 2005 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 pentru toata lumea (inclusiv pt redactia UM) 1 tzol=1 inch (la plural este tot inch) = 25,4 mm 1 kW=1,36 CP 1 Nm = 1.02 kgfm nu este un efort prea mare sa fie transformate ... asa de dragul consecventei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bilutza Postat Decembrie 7, 2005 Autor Share Postat Decembrie 7, 2005 Eu nu sunt pentru folosirea unei unitati sau alta. Sunt doar pentru consecventa, adica daca dai dimensiunea in toli, atunci ramai cu ea asa. Valabil si pentru Kw vs. CP si pentru Nm vs. kgfm. Deci folositi ceea ce credeti ca e mai bine, dar pastrati mereu acea denumire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.