alecs Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 Salutare, M-am chinuit o zi intreaga sa rezolv problema asta si nu am reusit asa ca apelez la ajutorul vostru. problema este: nu am pozitie pe spate. Curent la becul de pozitie, la Mobra este dat de o bobina separata de cea de la far sau cea care da curent la bobina de inductie. Din motor iese un fir gri pe care normal ar trebui sa fie curent, acest fir se imbina cu alte doua, unul care merge in spate la bec si altul care merge in fata la becul de iluminare a vitezometrului. nici unul dintre acestea doua nu sunt intrerupte. Am dat jos platoul si m-am uitat atent la bobine, la cum vin acolo firele, la masa, si totul pare in regula, nu este nimic dezlipit, rupt sau altceva. Celelalte doua bobine functioneaza normal...lumina la far este buna, pornirea de asemenea, curent pe stopul pe frana am. Eu unul nu stiu ce poate avea, am zis ca e simplu si ca o pot face dar nu am reusit. E posibil ca bobina aceea sa se fi ars, ce as putea face in cazul acesta, se poate rebobina? Multumindu-va anticipat va Salut cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 cel mai simplu test: dezlegi firul de la motor si legi intre el si masa o baterie de 6 v (sau mai mica, de 4,5 sau 4 baterii r6 ieftine lipite intre ele in serie) TRebuiee sa se aprinda becul de pozitie, sau macar sa clipeasca daca e circuitul bun. daca da atunci investighezi mai departe 1 - faci rost de un aparat de masura (iti recomand unul din ala digital ieftin de tot, se lucreaza mai usor cu ele decat cu alea cu ac daca nu ai experienta) 2- desfaci firul care merge la bobina respectiva si faci doua masuratori cu aparatul pus pe ohmi(intre capetele bobinei pt pozitii, te asiguri ca ai pus sondele pe capete si intre capatul care merge la firul care iese din motor si masa, adica suportul bobinelor sau unde aibii se leaga la masa. trebuie sa indice acelasi lucru. dacaindica rezistenta infinita atunci bobina e nasoala. daca indicatiile difera atunci bobina nu se leaga corect la masa) apoi legi un fir nou si bun la borna bobinei si masori tot pe ohmi intre fir si masa. iarasi trebuie sa ai cam aceeasi indicatie. apoi scoti becul de pozitie, te asiguri ca e bun, il legi de fir si pornesti motorul. pui becul la masa si trebuie sa se aprinda. daca se aprinde legi la loc cu vechiul fir (daca iti e lene sa tragi unele noi), mergi la pozitie si masori in soclul becului intre tabla legata la firul care vine de la motor si masa. DAca totul e bine iarasi ar trebui sa ai cam aceeasi indicatie. urmatoarea masuratoare o faci intre aceeasi tabla si aialalta care mai e in soclu. indicatia nu ar trebui sa difere deloc daca totul e bine. daca la ultima masuratoare indica intrerupt verifici masa stopului. Daca toate masuratorile dau bine atunci cureti punctele in care tablele din soclu fac contact cu becul si te asiguri ca fac contact calumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 Fa tot ce a spus ZIDU' mai sus si daca vei constata ca bobina este arsa (lucru nashpa) sa stii ca se poate rebobina. Cauta un atelier de bobinaj si du-te cu ea acolo. Vezi sa pastrezi sarma pe ea ca sa stie cei de acolo ce sa puna in loc. E de ajuns ca primul rand de spire (primul care intra in contact cu tolele - si pe care nu ai cum sa-l vezi decat daca desfasori toata sarma de pe bobina) sa aiba izolatia arsa (si sa "dea la masa") si bobina nu va functiona normal. (si in acest caz masuratoarea cu ohmetrul nu va fi concludenta) E posibil (in cazul in care circuitul este bun) ca bobina sa dea un curent cat de mic dar nu suficient sa aprinda becul. Ai incercat cu un bec mai mic? Altceva: gandeste-te bine si adu-ti aminte de cand a aparut defectiunea. Trebuie sa existe o cauza (din senin asa mai rar se intampla). Daca descoperi de ce s-a intamplat iti va fi mult mai simplu. (bobina se putea arde numai daca ar fi mers in scurtcircuit.) Altceva: Verifica bine contactul la masa in magnetou al bobinei respective. (un capat al sarmei bobinei se leaga la masa iar un capat se leaga la firul respectiv gri sau maro, nu stiu exact) Nu mai stiu acum ce sa-ti mai spun. Sper sa rezolvi problema. bafta Nu mai poti spune "Salutari cu pozitia!!" just kidding. no offense. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Decembrie 2, 2005 Autor Share Postat Decembrie 2, 2005 va multumesc pentru sfaturi, o sa incerc si verificarea cu aparatul insa va pot spune ca am verificat firul care vine la masa bobinei, am verificat si cablul dar pe firul gri pe care normal trebuia sa am curent nu am... A am uitat sa spun ca de mult timp im ardea becul de 6 V, asa ca am pus de 12 V , 21W in ultimu; timp avea lumina foarte puternica pe spate lucru care si pe mine m-a mirat dupa care...pauza O sa incerc sa o fac si va spun ce a avut salutari cu faru'(FARUL FUNCTIONEAZA BELBODY) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 (editat) A am uitat sa spun ca de mult timp im ardea becul de 6 V, asa ca am pus de 12 V , 21W in ultimu; timp avea lumina foarte puternica pe spate lucru care si pe mine m-a mirat dupa care...pauza Din cate inteleg eu pana acum, sigur ti s-a ars bobina. Demonteaz-o si du-o la bobinat. Cauta si tu un mos la un atelier de bobinaj. O sa inceapa cu ".... nu domne' ca noi nu facem asa ceva.... ca sa vedeti........". Arata-i exact despre ce este vorba si ti-o va rebobina. Vorbesc in cazul in care este arsa (dupa parerea mea sunt spire scurtcircuitate in interiorul bobinei - s-a topit lacul de pe ele) bobina. Mai asculta si parerea altora inainte se a duce bobina la un atelier. Bafta. ps. Nu cred ca mai ajung la Buzau in curand, multumesc de invitatie. Am fost cu Mobra ieri la Galati si mi-a fost super-frig plus ca la intoarcere a inceput si ploaia. Brrrrrr. Eu ca eu, eram cat de cat imbracat, (2 perechi pantaloni, 2 pulovere, 2 geci (fash pe dedesubt si piele pe deasupra)) dar prietena mea (kamikaze) era imbracata cam subtirel. Mie mi-au inghetat mainile in manusi asa tare incat cand am ajuns acasa abia puteam sa strang ambreiajul si cand am intrat la caldura m-au durut cam 10 min. Plus ca am ajuns uzi leoarca in partea de jos. Gata cu plimbarile, o bag la iernat. Stiu ca e off-topic dar voiam si eu sa povestesc cuiva. Bafta inca odata. Editat Decembrie 2, 2005 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Decembrie 2, 2005 Autor Share Postat Decembrie 2, 2005 Belbody, asa este, bobina este arsa, insa am rezolvat problema pentru ca am pus platou nou (l-am gasit la cineva si am zis ca nu e de ratat) si sa stii ca sunt multumit de cum functioneaza in sensul ca am lumina la far puternica si alba iar pe spate, unde inainte imi ardea becurile de 6 V am tensiuneaq normala. Si eu am alergat azi prin oras dupa platou, papuci si becuri si fiind ploaie a fost cam nasol dar asta e ... cred ca si eu o voi baga la iernat. P.S. Chiar am fost la un atelier de bobinat iar raspunsul a fost : "Noi nu reparam motociclete, du-te domne la un electrician auto, aia nici nu se rebobineaza, sa daca se face e complicat" dar o sa mai caut ca doar nu o fi singurul, pentru ca vreau sa fac aprinderea asta sa o am de rezerva. Salutari cu faru' si iarna cat mai scurta Belbody, asa este, bobina este arsa, insa am rezolvat problema pentru ca am pus platou nou (l-am gasit la cineva si am zis ca nu e de ratat) si sa stii ca sunt multumit de cum functioneaza in sensul ca am lumina la far puternica si alba iar pe spate, unde inainte imi ardea becurile de 6 V am tensiuneaq normala. Si eu am alergat azi prin oras dupa platou, papuci si becuri si fiind ploaie a fost cam nasol dar asta e ... cred ca si eu o voi baga la iernat. P.S. Chiar am fost la un atelier de bobinat iar raspunsul a fost : "Noi nu reparam motociclete, du-te domne la un electrician auto, aia nici nu se rebobineaza, sau daca se face e complicat" dar o sa mai caut ca doar nu o fi singurul, pentru ca vreau sa fac aprinderea asta sa o am de rezerva. Salutari cu faru' si iarna cat mai scurta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 Si eu imi doresc o iarna cat mai scurta. Dar... asta e.... abia incepe. Ma bucur ca ai rezolvat problema, bine ca ai gasit. De curiozitate, cat ai dat pe el? Eu am bobina de far modificata pentru 12 V. Folosesc bec normal de dacie, iar la spate am un beculet de 7,5 V care lumineaza cam slab ce-ii drept dar macar nu se arde. Am avut si de 6v dar mi se ardea in cateva zile. La stopul de frana am bec tot de 12V si e legat in paralel cu cel de la far. Tu folosesti la far bec de 6V ? De unde faci rost? Bafta si tie si poate ne vedem la vara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 am un bec de far 6v 25/25 cine il vrea sa vina sa il ia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Decembrie 5, 2005 Autor Share Postat Decembrie 5, 2005 Belbody, nu stiu daca este mult sau putin cat am dat pe el dar cand te frige buza dai..., m-a costat 400 000 lei cu volanta cu tot. La far am bec de 6 V, se mai gasesc la un magazin in Buzau(bec bilux parca ii spune, pentru ca difera de cel de Trabant de 6 V care are trei "picioruse") si am vorbit cu tanti de la magazin(patroana) ca deja ma cunoaste, cand ma vede "Ati venit dupa becuri de 6 V?", si mi-a spus ca ar putea face comanda de 10, 20 de becuri numa' sa-i spun, deocamdata mai avea in magazin vreo 4 sau 5 becuri de far; 25 000/bec. a zis ca de pozitie nu a gasit si nu am avut ce face si am pus de 12V 15W crezi ca are ceva? Zidu' multumim mult , as veni dar e cam frig. Salutari cu faru' Belbody, am uitat sa te intreb daca gasesc un meserias bun pot face si eu bobinele pe 12 V? Tu cum ai facut? Multam fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 400k un platou de mobra nu face mai mult de 100 la targ. Puteai sa refaci bobina cu sarma emailata, aceeasi grosime acelasi numar de spire, daca vrei sa le faci pe 12 v pui un numar dublu de spire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 Belbody, am uitat sa te intreb daca gasesc un meserias bun pot face si eu bobinele pe 12 V? Tu cum ai facut? Multam fain. Eu asa am cumparat-o, deja modificata.(Mobra). Dar este asa cum a spus ZIDU'. Are un numar dublu de spire. (de fapt n-am vazut niciodata cum arata una normala de 6V ca sa fac diferenta).Teoretic asa este, ca sa dublezi tensiunea, dublezi numarul de spire. Din cauza asta nu mai are bobina mai mica de deasupra ei, pentru ca nu mai are loc. Eu am ars-o odata, cand abia mi-am luat motoreta (am mers cu un bec care facea scurt pe faza scurta..eu credeam ca becul e aprins...iti dai seama ce idiot eram) si am dus-o la un atelier unde contra 50mii mi-a rebobinat-o un nene exact cum era (a numarat el spirele, a verificat grosimea sarmei si a inlocuit-o). Cam asta este. (bine, ca am mers din gura-n gura pana am gasit atelierul respectiv.) Eu cred ca sigur gasesti vreun nene prin Bz care sa ti-o modifice. De bobinat singur acasa nu cred ca reusesti. Eu am incercat cu a mea si nu am reusit. Nu reuseam deloc sa asez spira langa spira, iesea mereu ca un ghem de ata cu care s-a jucat pisica. La atelier au instrumente speciale, ........ Bafta. Ne mai auzim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Decembrie 6, 2005 Autor Share Postat Decembrie 6, 2005 Am vorbit chiar astazi cu cineva si mi-a spus sa trec pe la el peste vreo cateva zile ca este mai liber si se uita el ... Belbody, banuiesc ca si lumina farului este mai buna nu? Zidu' asta e am comis-o oricum in Buzau in targ nu exista asa ceva iar platou' era nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 Salutare, M-am chinuit o zi intreaga sa rezolv problema asta si nu am reusit asa ca apelez la ajutorul vostru. problema este: nu am pozitie pe spate. Curent la becul de pozitie, la Mobra este dat de o bobina separata de cea de la far sau cea care da curent la bobina de inductie. Din motor iese un fir gri pe care normal ar trebui sa fie curent, acest fir se imbina cu alte doua, unul care merge in spate la bec si altul care merge in fata la becul de iluminare a vitezometrului. nici unul dintre acestea doua nu sunt intrerupte. Am dat jos platoul si m-am uitat atent la bobine, la cum vin acolo firele, la masa, si totul pare in regula, nu este nimic dezlipit, rupt sau altceva. Celelalte doua bobine functioneaza normal...lumina la far este buna, pornirea de asemenea, curent pe stopul pe frana am. Eu unul nu stiu ce poate avea, am zis ca e simplu si ca o pot face dar nu am reusit. E posibil ca bobina aceea sa se fi ars, ce as putea face in cazul acesta, se poate rebobina? Multumindu-va anticipat va Salut cu faru' De ce nu-ti iei documentatie tehnica de mobra e mult mai simplu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 (editat) In documentatia de Mobra, o cartulie de aprox 50 de pagini care este pusa (fotografiata pagina cu pagina) pe topicul "Mobra" de cineva (sa traiasca), nu gasesti decat date generale. Pentru o problema de genul asta nu exista explicatii detaliate. Sectiunea "troubleshooting" este deficitara in carte. Edit: Alex: Da, lumina farului este mai puternica. Eu folosesc bec obisnuit de masina cu 3 picioruse cu 2 faze pentru far de 12 V, 45/55W. Problema este ca se arde cam la fiecare 500 de Km. Intotdeauna faza scurta. Costa cam 30-35 mii. Selum. Sunt de cacao oricum. Cand mi-am luat un bec ultima oara am cerut vanzatoarei 5 din care am ales unul mai de doamne-ajuta. Am avut si bec halogen odata, dar avea lumina galbena (nu dadea suficient curent bobina pentru el) si in plus se incalzea farul de prajeai oua pe el. Editat Decembrie 7, 2005 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 halogenul nu functioneaza prea mult in curent alternativ, datorita modului lui de functionare si al motivului pt care nu tre sa il atingi cu degetele + ca nu cred ca ai pus halogen de 40/45 = astea se gasesc foarte greu, doar la magazinele cu piese de origine dacia - bec de far de supernova/solenta pune o rezistenta mititica de 5w/12v in serie cu faza scurta. Nu ai regulator de tensiune si genereaz prea mult la puterea mica de pe faz scurta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 8, 2005 Share Postat Decembrie 8, 2005 (editat) multumesc de sfat. Asa o sa fac. (La primavara.... ) Ai dreptatte, cred ca era de putere prea mare de-aia nu lumina prea tare. Editat Decembrie 8, 2005 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.