binox Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Modulul ala costa ceva mai mult de 100.000 . Numai cel mai ieftin microcontroler de la atmel era vreo 60.000 ( din seria AVR ca alelalte se programeaza mai greu). Mai trebuie un circuit de formare a impulsurilor venite de la senzor, asta daca nu folosesti un senzor integrat care sa dea semnal de iesire compatibil cu microcontrolerul. Tranzistorul ala nu e chiar un banal pnp. Trebuie sa fie un tranzistor care sa duca lejer 5-6 A , sa aiba Ucesat cat mai mic ( altfel se pierde din energia scanteii) si sa reziste la tensiuni de cel putin 200V. De obicei acest tranzistor nu poate fi comandat direct din microcontroler, mai trebuie inca unul intermediar ( are beta mic) . Daca alegi si varianta pnp, adica sa tai + de la bobina atunci te va costa mai mult pt ca-s mai scumpe pnp-urile. Eu am folosit varianta npn, adica tranzistorul e exact in locul platinii ( am bobina de dacia)si deconecteaza borna - . Acum 2 ani am dat 50000 pe un Bux37 care merge f. bine Am mai incercat si cu un N-MOS ( care era mai scump) pe care l-am prajit din neatentie in timp ce testam jucaria. Acum la Conex un bux37 e 100.000 dar nu-l are pe stoc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Permiteti-mi sa fiu foarte sceptic referitor la scanteia pierduta la un motor in 2 timpi. La un 4T treaba e simpla, ai supaple care iti decid ce intra si ce iese din cilindru, dar la 2t toata treaba se face intr-o singura tura de arbore prin baleiaj, adica gazele proaspete le imping afara pe cele arse, si asta la modul simplist. In realitate e si mai complicat, motorul in 2 timpi "respira" , e aproape "viu " , poate si de aia creeaza fanatici La 2t ai in permanenta de a face cu un amestec de gaze arse cu gaze proaspete, vapori de benzina ies prin carburator spre filtru de aer si sunt trasi inapoi, la fel ies pe avacuare si sunt impinsi inapoi de unda de soc intoarsa din toba ("plaman") . Japonezii au facut de mult modificari care sa optimizeze tot circul asta (muzicuta pe admisie, Power Valve pe evacuare, camera de rezonanta atent proiectatata), pe rusi i-a durut la basca. Ca sa ajung la obiect, nu pot sa cred ca o scanteie pierduta la PMI nu aprinde aiurea ceva amestec pe acolo in loc sa-l lase sa "baleteze" linistit, adica ai de a face cu detonatii necontrolate, rateuri (evidente sau mai greu de detectat) care sa se simta in randament, consum,putere,viata ambielajului, temperatura de lucru samd. Nu am incercat deci niciodata asa ceva ,din motivele de mai sus, asa ca las pe unul care a incercat sa ne povesteasca. P.S. Referitor la dezavantajele platinii la turatii mari, pe langa rezistenta,uzura samd, cel mai important e fenomenul de "zbor" , adica arcul platinii nu mai are timp sa inchida pana vine iar cama. E o limitare pur mecanica, nu se simte mare paguba la turati mici dar sus cand deja vorbesti de 10.000 RPM treaba e mult mai drastica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 http://www.transmic.net/fichiers/atmel/schema89C.png de aici m-am inspirat cand am estimat costurile ciruitul de formatat impulsurile din stanga jos are cateva componente pasive, problema este ca in schema nu prea se pot citi valorile celor doua rezistente. Oricum, cred ca se poate renunta si la etajul asta, compensand din soft modul in care se citeste informatia venita de la comparatorul analogic integrat in at90s1200 (pentru a tolera oscilatiile cu care vine semnalul de la senzor). Tranzistor pnp de putere faci dintr-un pnp mic si un npn mare, e o configuratie in care rezulta pnp de putere. Oricum, ai dreptate, cred ca e mai la indemana sa folosesc un simplu npn care are in colector firul care vine de la bobina (si care "cauta" masa), iar de la microcontroler - starea cvasistabila sa fie HIGH, asta inseamna tranzistorul in conductie si starea de comanda a scanteii - LOW. Prin initializarea starii pinului in LOW la inceput (inainte de primul impuls venit de la senzor) se asigura si protectia bobinei la regimul de curent continuu dintre punerea contactului si datul la pedala. Costurile cred ca ajung pe la 200.000, dar oricum tot e "maruntis", in nici un caz nu e o "investitie". *Recunosc ca nu am dat bani pe tranzistoare pana acum, am avut grija sa "vanez" sursele atx picate prin firma )), niste donatoare foarte generoase de tranzistori de incredere si alte maruntisuri... Am scris pe topicul cu microcontrolere varianta executarii microcontrolerului din cateva piese - fara buffere, fara alte circuite, mufa de 25 pini de paralel e cea mai scumpa piesa a "programatorului". Soft de descarcat programul in placa este free pe net - avrdude, ramane insa problema scrierii soft-ului, dat fiind ca posibilitatile de debug sunt cam limitate (debug in simulatoare e una, dar o data montat pe motocicleta cred ca e cam altceva...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Decembrie 26, 2005 Share Postat Decembrie 26, 2005 pana acum am intalnit doua motoare 2T in doi cil cu scanteie pierduta: unul la skijet-urile SEA DOO Bombardier echipate cu motaore ROTAX de 600 cmc shi celalalt la o motocicketa Yamaha(sau suzuki? nu mai retzin exact) RD 350 din ce retzin motorul Rotax avea o valva rotativa de admisie comandata de un pinion de bronz aflat undeva pe la mijlocul arborelui motor, sistem oarecum echivalent cu "semilunele" de la Trabant. despre cel de motocicleta nu pot spune prea multe, dar din cauza unui scurt circuit i s-a ars aprinderea electronica shi am fost nevoit din lipsa de timp shi bani sa o inlocuiesc cu una de minsk shi, pot spune, chiar cu rezultate foarte bune. Porneste ushor se urca in ture shi performantele sunt la fel ca inainte....mentionez ca nu am facut nici un fel de modificare asupra senzorului sau a alternatorului original Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat Decembrie 28, 2005 Share Postat Decembrie 28, 2005 ala nu-i iunker....e tot jupi 5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.