Sari la conținut

Ce Modele Sunt Astea


doar_eu
 Share

Postări Recomandate

Am un Ij de pe care e luat motorul si cutia spre depanare si sper ca odata si odata o sa-l restaurez. Am fost convins ca e un IJ 56, da nu-s sigur, l-am luat de la o firma "putrezea in ploaie" si l-am tras cu trabi meu vro 5 km pe un carut, suspendat in asa fel incat sa fie cu singura roata buna pe jos , paralela cu roatele carutului (sa nu-l rup, ca era cu tot cu atas) si cu un prieten in spate, care semnaliza cu telefonu cand veneau masini (era noapte) :ok:. Cand am ajuns aproape in varf la o panta s-a terminat benzina, am cobotat panta fara motor si cand am ajuns jos, s-a terminat si bateria :D , am sunat un prieten pe la ora 0,00 si am schimbat bateriile pe intuneric, la lumina de la telefon. L-am dus la destinatie cu greu si cand am ajuns la prietenul meu acasa (trebuia sa-l duc) s-a calat motoru si s-a oprit cu totu. Asa nervos am fost ca n-am vtut sa dorm la el si am plecat impingand trabantu spre casa , dandu-i viteza si sarind in el: doar doar o porni. Am impins cam 1 km (in total) si dupa juma de km urma o panta cu inclinatie de vreo 5 grade (mica- mica), am zis ca o sa mearga usor. Am imins cred-ca 1-2 ore. Eram asa obosit ca imingeam cu spatele in portbagaj (ca in desene )vreo 5 metri si apoi puneam pompa la roata sa nu se dea inapoi si mergeam si indreptam volanu (ca devia.) si mai odihneam un pic. Asa am transpirat ca siroia apa pe mine. Am ajuns mort acasa.CAnd i-am zis unui prieten despre aventura mi-a raspuns: Bine ca nu ti-ai luat Volga cum ai vrut, aveai ce impinge ! :peace:

 

A fost o adevarata aevntura, deci cred ca merit sa stiu ce mama dracu e dracovenia sata care M-A STORS DE PUTERI , A? :)

 

E ala albastru si sa nu mai deschid un nou topic, ce model de MZ e cel rosu, e a lu' nepotu' si tot nu stim.

 

Pe mobra de langa mi-am facut io botezu' .

post-7380-1136326432_thumb.jpg

post-7380-1136326495_thumb.jpg

post-7380-1136326541_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu Mz-ul.. modelul sau macar data fabricatiei trebuie sa scrie in acte!!!

Daca ai asa ceva...

Ciasurile si rezervorul sunt de pe un MZ ETZ 250 .. (sper ca nu de pe unul furat)

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cate vad eu acolo in poze ala pare un cadru shi un motor de MZ 250 ES(batranul gat de lup, sau ochi de melc dupa cum i se mai spune), cu un rezervor de ETZ shi o furca de la nush` ce alta dracovenie :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem

 

n-auzi dom'le ca n-are rezervor si furca originala? :peace:

 

ts-ul si etz-ul n-au elementul 'cela de ranforsare al cadrului din fatza motorului.

 

un es ("gat de lup"/"ochi de melc")

http://www.bikepics.com/pics/pics/mz-es250...pics-352970.jpg

http://www.bikepics.com/pics/pics/mz-es250...pics-090159.jpg

 

on topic: frumoase fiare, frumoasa aventura cu recuperatul lor... dar acte sunt? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem

sunt gata sa pun pariu pe orice ca ala este un gat de lup la care i s-a schimbat furca shi rezervoru' pot baga mana in foc cred ca este model `61 sau `62 daca nu ma inshel, crede-ma am avut asha ceva, din pacate mi-a fost furat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt gata sa pun pariu pe orice ca ala este un gat de lup la care i s-a schimbat furca shi rezervoru' pot baga mana in foc cred ca este model `61 sau `62 daca nu ma inshel, crede-ma am avut asha ceva, din pacate mi-a fost furat

 

:peace:

 

model '61-'62... pt ca doar acolo apar aripioarele rotunjite de racire ale motorului... nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au fost mai multe modele de ochi de melc, shi toate aveau aripioare rotunjite, dar difereau putzin capacele alea de sub sha, de ex modelul 1955-1956 avea capacele alea ovale shi se deschideau la fel ca la ij, modelele mai recente au capacele ca alea din poza shi nu mai sunt prinse cu balamale, ci cu cate doua shuruburi cromate :peace:, daca nu ma inshel a mai existat un model de es250 care era mai patrat dar cred ca ala se fabrica pe la sfarsitul anilor 60 :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu Mz-ul.. modelul sau macar data fabricatiei trebuie sa scrie in acte!!!

Daca ai asa ceva...

Ciasurile si rezervorul sunt de pe un MZ ETZ 250 .. (sper ca nu de pe unul furat)

:peace:

 

 

Nu e de pe unu furat. MZ-ul asta arata ca un fier si atat inainte de restaurare. Furca si rezervorul si ceasurile au fost asa pe el cand a fost cumparat, nu le- a modificat nimeni. A fost lustruit cu grija si vopsit. Si cumparat de la o persoana in varsta, loco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu-i festival, e ij 56 :ok: planeta 1 avea aripa de fata prinsa pe jug si era mai mare si mai urata! :D

 

portbagajul nu e original si nu stiu ce dreq e cu tevile alea care sunt prinse de amortizoarele de spate si de locul unde veneau scaritele pasagerului :peace: si iar nu stiu ce dreq e cu fieru' ala de sub rezervor aproape de locul seii! nu-mi dau seama daca e pe motor sau e vreun fier din curte... ma rog!

 

la mz nu ma pricep asa ca nu ma bag! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i festival, e ij 56 :ok: planeta 1 avea aripa de fata prinsa pe jug si era mai mare si mai urata! :D

 

portbagajul nu e original si nu stiu ce dreq e cu tevile alea care sunt prinse de amortizoarele de spate si de locul unde veneau scaritele pasagerului :peace: si iar nu stiu ce dreq e cu fieru' ala de sub rezervor aproape de locul seii! nu-mi dau seama daca e pe motor sau e vreun fier din curte... ma rog!

 

la mz nu ma pricep asa ca nu ma bag! :)

 

Se pare ca nu te pricepi asa bine nici la IJ.

Mai spun odata (cu toate ca am mai spus)

Acel IJ din poza este un IJ '56 (sau Festival)

Au fost doua modele de '56. Unul cu aripa fata prinsa ca cel din imagine, iar altul cu aripa prinsa pe jug. Amandoua sunt '56 sau Festival. De asemenea primele modele de '56 au sei individuale, pe urma s-a optat pentru saua dintr-o bucata. Modelul de care vorbesc s-a facut din '56 pana in '62 (inclusiv).

Din '62 pana in...nu mai stiu cand, s-a facut Planeta 350 (sau Planeta1) care avea rezervorul ala mai urat de care vorbea @zidu'. Aripa a ramas prinsa la fel ca la ultima varianta de '56, adica pe jug si a fost pastrata asa pana la seria Jupiter3/Planeta3. Diferernte apareau acum la far, care era mai mare, la forma coarnelor si la forma seii care era acum pe un singur plan. In ultimii ani s-au pus roti pe '18 si de asemenea modelul asta (Planeta350/Planeta1) nu avea kilometrajul prins la roata din fata ca majoritatea IJ-urilor, ci era prins la motor.

Oricum modelul din poza este '56...iar rezervorul este ala clasic, normal, nu stiu ca a vazut @zidu'.

Problema este ca multi confunda Festivalul cu alte modele.

MZ-ul, cum au spus si baietii este 100% ES 175 sau 250...ca am avut si eu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Se pare ca nu te pricepi asa bine nici la IJ.

Mai spun odata (cu toate ca am mai spus)

Acel IJ din poza este un IJ '56 (sau Festival)

Au fost doua modele de '56. Unul cu aripa fata prinsa ca cel din imagine, iar altul cu aripa prinsa pe jug. Amandoua sunt '56 sau Festival. De asemenea primele modele de '56 au sei individuale, pe urma s-a optat pentru saua dintr-o bucata. Modelul de care vorbesc s-a facut din '56 pana in '62 (inclusiv).

Din '62 pana in...nu mai stiu cand, s-a facut Planeta 350 (sau Planeta1) care avea rezervorul ala mai urat de care vorbea @zidu'. Aripa a ramas prinsa la fel ca la ultima varianta de '56, adica pe jug si a fost pastrata asa pana la seria Jupiter3/Planeta3. Diferernte apareau acum la far, care era mai mare, la forma coarnelor si la forma seii care era acum pe un singur plan. In ultimii ani s-au pus roti pe '18 si de asemenea modelul asta (Planeta350/Planeta1) nu avea kilometrajul prins la roata din fata ca majoritatea IJ-urilor, ci era prins la motor.

Oricum modelul din poza este '56...iar rezervorul este ala clasic, normal, nu stiu ca a vazut @zidu'.

Problema este ca multi confunda Festivalul cu alte modele.

MZ-ul, cum au spus si baietii este 100% ES 175 sau 250...ca am avut si eu..

 

:ok: si io ce am spus? nu ca e ij 56? :D

stiu ca au fost si cu aripa sus facute dar nu am mai spus pt. ca nu conta din moment ce numai planeta 1 a fost facuta cu aripa sus! si in plus planeta 1 are un rezervor care seamana oarecum cu un gandac.... si inca ceva: in afara de romani nu am auzit de ij festival, prin toate istoriile ij-ului n-am auzit de modelul "Festival" :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa:

Poza 1. IJ Festival (56)

2. Uf. ciudata treaba :peace: - MZ motor 250 (gat de lup), aripa PLaneta 1, rezervor ETZ, ceasurile Km- Jawa, turometru CRED ETZ

3. Mobra super S 50 avand pe ea chestii ...

 

Cine s-a batut joc asa de ele?

Editat de axi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ij nu ma pricep, dar Mz-ul, cum au zis catva mai inainte e o corcitura :

cadrul+ motor+cutia : mz es 175/250 din seria '58/'62 --modelul "gat de lup"

rezervorul mz etz 250

furca fata, vitezometrul, farul si saua --stransi de aci colo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ashadar? :ok:

 

Nu am vazut replay-ul. pe MZ-ul lu' nepotu' sunt acte si nr vechi (si din ce ziceti voi asa o sa si ramana), da nu stiu ce scrie in ele. Pe IJ nu am, istoricul lui: la cumparat un italian asociat cu un roman la o fabrica de cherestea.; cand sa-l duca cu una din masina firmei in italia l-au oprit la vama si l-au intors inapoi :peace: , la adus si la pus in fabrica, sub cerul liber, apoi s-a certat cu asociatul roman si a plecat de vro 2 ani la el in Italia, iar asociatul roman mi l-a dat mie dupa cativa ani de stat inploaie. De acte nu se stie .

Editat de doar_eu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ijul este sigur "56, nu Festival. Diferenta am aflat-o de la un mos care avea ijuri de cand majoritatea dintre noi dp forum nu eram nascuti. Festivalul are cilindru+chiulasa de fonta, facut imediat dupa razboi, in plus mai ae si leaganul si "teava" de sub rezervor din profil patrat, nu teava. Majoritatea au schimbatrul pe rezervor. Din cate stiu nu se aude de Festival in istoriile oficiale, deoarece s-a numai Ij '49.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Ijul este sigur "56, nu Festival. Diferenta am aflat-o de la un mos care avea ijuri de cand majoritatea dintre noi dp forum nu eram nascuti. Festivalul are cilindru+chiulasa de fonta, facut imediat dupa razboi, in plus mai ae si leaganul si "teava" de sub rezervor din profil patrat, nu teava. Majoritatea au schimbatrul pe rezervor. Din cate stiu nu se aude de Festival in istoriile oficiale, deoarece s-a numai Ij '49.

 

IZH 56 = Festival

IZH 46 = IZH 46 (fonta, schimbator de mana la rezervor)-> modelul de baza (de fapt DKW)

 

Stiu asta din practica; gresesc doar daca modelele care au trecut pe la noi nu erau originale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...