doar_eu Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 Am un Ij de pe care e luat motorul si cutia spre depanare si sper ca odata si odata o sa-l restaurez. Am fost convins ca e un IJ 56, da nu-s sigur, l-am luat de la o firma "putrezea in ploaie" si l-am tras cu trabi meu vro 5 km pe un carut, suspendat in asa fel incat sa fie cu singura roata buna pe jos , paralela cu roatele carutului (sa nu-l rup, ca era cu tot cu atas) si cu un prieten in spate, care semnaliza cu telefonu cand veneau masini (era noapte) . Cand am ajuns aproape in varf la o panta s-a terminat benzina, am cobotat panta fara motor si cand am ajuns jos, s-a terminat si bateria , am sunat un prieten pe la ora 0,00 si am schimbat bateriile pe intuneric, la lumina de la telefon. L-am dus la destinatie cu greu si cand am ajuns la prietenul meu acasa (trebuia sa-l duc) s-a calat motoru si s-a oprit cu totu. Asa nervos am fost ca n-am vtut sa dorm la el si am plecat impingand trabantu spre casa , dandu-i viteza si sarind in el: doar doar o porni. Am impins cam 1 km (in total) si dupa juma de km urma o panta cu inclinatie de vreo 5 grade (mica- mica), am zis ca o sa mearga usor. Am imins cred-ca 1-2 ore. Eram asa obosit ca imingeam cu spatele in portbagaj (ca in desene )vreo 5 metri si apoi puneam pompa la roata sa nu se dea inapoi si mergeam si indreptam volanu (ca devia.) si mai odihneam un pic. Asa am transpirat ca siroia apa pe mine. Am ajuns mort acasa.CAnd i-am zis unui prieten despre aventura mi-a raspuns: Bine ca nu ti-ai luat Volga cum ai vrut, aveai ce impinge ! A fost o adevarata aevntura, deci cred ca merit sa stiu ce mama dracu e dracovenia sata care M-A STORS DE PUTERI , A? E ala albastru si sa nu mai deschid un nou topic, ce model de MZ e cel rosu, e a lu' nepotu' si tot nu stim. Pe mobra de langa mi-am facut io botezu' . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 In legatura cu Mz-ul.. modelul sau macar data fabricatiei trebuie sa scrie in acte!!! Daca ai asa ceva... Ciasurile si rezervorul sunt de pe un MZ ETZ 250 .. (sper ca nu de pe unul furat) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 MZu' mi se pare ca e MZ TS, dar nu sunt 100%, intr-adevar are piese de si de pe etz de 250 e o corcitura:P la IJ sa-l intrebi pe Stress L&P el stie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 ijul pare un planeta 1, foarte asemanator cu 56 dar rezervorul e mai urat putin si asta al tau are niste fiare montat ein plus pe el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 dupa cate vad eu acolo in poze ala pare un cadru shi un motor de MZ 250 ES(batranul gat de lup, sau ochi de melc dupa cum i se mai spune), cu un rezervor de ETZ shi o furca de la nush` ce alta dracovenie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rontz Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem n-auzi dom'le ca n-are rezervor si furca originala? ts-ul si etz-ul n-au elementul 'cela de ranforsare al cadrului din fatza motorului. un es ("gat de lup"/"ochi de melc") http://www.bikepics.com/pics/pics/mz-es250...pics-352970.jpg http://www.bikepics.com/pics/pics/mz-es250...pics-090159.jpg on topic: frumoase fiare, frumoasa aventura cu recuperatul lor... dar acte sunt? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 gat de lup sigur nu e. farul trebuia sa fie fixat pe rezervor, nu pe furca. inclin spre ce zice requiem sunt gata sa pun pariu pe orice ca ala este un gat de lup la care i s-a schimbat furca shi rezervoru' pot baga mana in foc cred ca este model `61 sau `62 daca nu ma inshel, crede-ma am avut asha ceva, din pacate mi-a fost furat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rontz Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 dap, aveti dreptate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 sunt gata sa pun pariu pe orice ca ala este un gat de lup la care i s-a schimbat furca shi rezervoru' pot baga mana in foc cred ca este model `61 sau `62 daca nu ma inshel, crede-ma am avut asha ceva, din pacate mi-a fost furat model '61-'62... pt ca doar acolo apar aripioarele rotunjite de racire ale motorului... nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 au fost mai multe modele de ochi de melc, shi toate aveau aripioare rotunjite, dar difereau putzin capacele alea de sub sha, de ex modelul 1955-1956 avea capacele alea ovale shi se deschideau la fel ca la ij, modelele mai recente au capacele ca alea din poza shi nu mai sunt prinse cu balamale, ci cu cate doua shuruburi cromate , daca nu ma inshel a mai existat un model de es250 care era mai patrat dar cred ca ala se fabrica pe la sfarsitul anilor 60 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Ianuarie 4, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2006 In legatura cu Mz-ul.. modelul sau macar data fabricatiei trebuie sa scrie in acte!!! Daca ai asa ceva... Ciasurile si rezervorul sunt de pe un MZ ETZ 250 .. (sper ca nu de pe unul furat) Nu e de pe unu furat. MZ-ul asta arata ca un fier si atat inainte de restaurare. Furca si rezervorul si ceasurile au fost asa pe el cand a fost cumparat, nu le- a modificat nimeni. A fost lustruit cu grija si vopsit. Si cumparat de la o persoana in varsta, loco. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 Oricum, furca si rezervorul nu-s originale. Este un MZ Es, gat de lup. 100%. Am avut una... candva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 Scuze pt greseala! oricum e cam corcitura:P succes la restaurat!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 ij-ul e festival....iar mz-ul este es 250 sau 175 de ala de avea farul patrat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 nu-i festival, e ij 56 planeta 1 avea aripa de fata prinsa pe jug si era mai mare si mai urata! portbagajul nu e original si nu stiu ce dreq e cu tevile alea care sunt prinse de amortizoarele de spate si de locul unde veneau scaritele pasagerului si iar nu stiu ce dreq e cu fieru' ala de sub rezervor aproape de locul seii! nu-mi dau seama daca e pe motor sau e vreun fier din curte... ma rog! la mz nu ma pricep asa ca nu ma bag! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 nu-i festival, e ij 56 planeta 1 avea aripa de fata prinsa pe jug si era mai mare si mai urata! portbagajul nu e original si nu stiu ce dreq e cu tevile alea care sunt prinse de amortizoarele de spate si de locul unde veneau scaritele pasagerului si iar nu stiu ce dreq e cu fieru' ala de sub rezervor aproape de locul seii! nu-mi dau seama daca e pe motor sau e vreun fier din curte... ma rog! la mz nu ma pricep asa ca nu ma bag! Se pare ca nu te pricepi asa bine nici la IJ. Mai spun odata (cu toate ca am mai spus) Acel IJ din poza este un IJ '56 (sau Festival) Au fost doua modele de '56. Unul cu aripa fata prinsa ca cel din imagine, iar altul cu aripa prinsa pe jug. Amandoua sunt '56 sau Festival. De asemenea primele modele de '56 au sei individuale, pe urma s-a optat pentru saua dintr-o bucata. Modelul de care vorbesc s-a facut din '56 pana in '62 (inclusiv). Din '62 pana in...nu mai stiu cand, s-a facut Planeta 350 (sau Planeta1) care avea rezervorul ala mai urat de care vorbea @zidu'. Aripa a ramas prinsa la fel ca la ultima varianta de '56, adica pe jug si a fost pastrata asa pana la seria Jupiter3/Planeta3. Diferernte apareau acum la far, care era mai mare, la forma coarnelor si la forma seii care era acum pe un singur plan. In ultimii ani s-au pus roti pe '18 si de asemenea modelul asta (Planeta350/Planeta1) nu avea kilometrajul prins la roata din fata ca majoritatea IJ-urilor, ci era prins la motor. Oricum modelul din poza este '56...iar rezervorul este ala clasic, normal, nu stiu ca a vazut @zidu'. Problema este ca multi confunda Festivalul cu alte modele. MZ-ul, cum au spus si baietii este 100% ES 175 sau 250...ca am avut si eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 Se pare ca nu te pricepi asa bine nici la IJ. Mai spun odata (cu toate ca am mai spus) Acel IJ din poza este un IJ '56 (sau Festival) Au fost doua modele de '56. Unul cu aripa fata prinsa ca cel din imagine, iar altul cu aripa prinsa pe jug. Amandoua sunt '56 sau Festival. De asemenea primele modele de '56 au sei individuale, pe urma s-a optat pentru saua dintr-o bucata. Modelul de care vorbesc s-a facut din '56 pana in '62 (inclusiv). Din '62 pana in...nu mai stiu cand, s-a facut Planeta 350 (sau Planeta1) care avea rezervorul ala mai urat de care vorbea @zidu'. Aripa a ramas prinsa la fel ca la ultima varianta de '56, adica pe jug si a fost pastrata asa pana la seria Jupiter3/Planeta3. Diferernte apareau acum la far, care era mai mare, la forma coarnelor si la forma seii care era acum pe un singur plan. In ultimii ani s-au pus roti pe '18 si de asemenea modelul asta (Planeta350/Planeta1) nu avea kilometrajul prins la roata din fata ca majoritatea IJ-urilor, ci era prins la motor. Oricum modelul din poza este '56...iar rezervorul este ala clasic, normal, nu stiu ca a vazut @zidu'. Problema este ca multi confunda Festivalul cu alte modele. MZ-ul, cum au spus si baietii este 100% ES 175 sau 250...ca am avut si eu.. si io ce am spus? nu ca e ij 56? stiu ca au fost si cu aripa sus facute dar nu am mai spus pt. ca nu conta din moment ce numai planeta 1 a fost facuta cu aripa sus! si in plus planeta 1 are un rezervor care seamana oarecum cu un gandac.... si inca ceva: in afara de romani nu am auzit de ij festival, prin toate istoriile ij-ului n-am auzit de modelul "Festival" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 deci MZ-ul este un Es de 175cc (la origine) daca vrei sa fi sigur de capacitatea cilindrica, vezi ca e stantata pe cilindru (pe Es-ul de 175 se putea adapta si cilindrul de 250) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 (editat) Asa: Poza 1. IJ Festival (56) 2. Uf. ciudata treaba - MZ motor 250 (gat de lup), aripa PLaneta 1, rezervor ETZ, ceasurile Km- Jawa, turometru CRED ETZ 3. Mobra super S 50 avand pe ea chestii ... Cine s-a batut joc asa de ele? Editat Ianuarie 4, 2006 de axi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fricz-ko Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 La ij nu ma pricep, dar Mz-ul, cum au zis catva mai inainte e o corcitura : cadrul+ motor+cutia : mz es 175/250 din seria '58/'62 --modelul "gat de lup" rezervorul mz etz 250 furca fata, vitezometrul, farul si saua --stransi de aci colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 on topic: frumoase fiare, frumoasa aventura cu recuperatul lor... dar acte sunt? :| ashadar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Ianuarie 5, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2006 (editat) ashadar? Nu am vazut replay-ul. pe MZ-ul lu' nepotu' sunt acte si nr vechi (si din ce ziceti voi asa o sa si ramana), da nu stiu ce scrie in ele. Pe IJ nu am, istoricul lui: la cumparat un italian asociat cu un roman la o fabrica de cherestea.; cand sa-l duca cu una din masina firmei in italia l-au oprit la vama si l-au intors inapoi , la adus si la pus in fabrica, sub cerul liber, apoi s-a certat cu asociatul roman si a plecat de vro 2 ani la el in Italia, iar asociatul roman mi l-a dat mie dupa cativa ani de stat inploaie. De acte nu se stie . Editat Ianuarie 5, 2006 de doar_eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Ianuarie 6, 2006 Share Postat Ianuarie 6, 2006 Ijul este sigur "56, nu Festival. Diferenta am aflat-o de la un mos care avea ijuri de cand majoritatea dintre noi dp forum nu eram nascuti. Festivalul are cilindru+chiulasa de fonta, facut imediat dupa razboi, in plus mai ae si leaganul si "teava" de sub rezervor din profil patrat, nu teava. Majoritatea au schimbatrul pe rezervor. Din cate stiu nu se aude de Festival in istoriile oficiale, deoarece s-a numai Ij '49. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Ianuarie 6, 2006 Share Postat Ianuarie 6, 2006 Ijul este sigur "56, nu Festival. Diferenta am aflat-o de la un mos care avea ijuri de cand majoritatea dintre noi dp forum nu eram nascuti. Festivalul are cilindru+chiulasa de fonta, facut imediat dupa razboi, in plus mai ae si leaganul si "teava" de sub rezervor din profil patrat, nu teava. Majoritatea au schimbatrul pe rezervor. Din cate stiu nu se aude de Festival in istoriile oficiale, deoarece s-a numai Ij '49. IZH 56 = Festival IZH 46 = IZH 46 (fonta, schimbator de mana la rezervor)-> modelul de baza (de fapt DKW) Stiu asta din practica; gresesc doar daca modelele care au trecut pe la noi nu erau originale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.