Sari la conținut

Suzuki VX800 - nu porneste


ottoMan
 Share

Postări Recomandate

Se da un Suzuki VX800 care a pornit intotdeauna de la prima cheie. In ultima vreme imi facea figuri pe ploaie, in sensul ca o bujie nu mai avea scanteie. Am observat ca apa de pe rezervor se scurge printre rezervor si sa pe bobina aferenta bujiei respective. Miercuri am izolat zona dintre rezervor si sa astfel incat apa sa se scurga mai in spate, sa nu mai ajunga la bobina. Miercuri seara l-am pornit si am testat lucrarea turnand apa pe rezervor si lasand-o sa se scurga natural, ca sa vad daca imi mai intrerupe bujia. Motorul a mers fara nicio intrerupere timp de vreo 20 de minute, timp in care am si dat o tura scurta prin cartier. Problem solved, mi-am zis. Joi dimineata am vrut sa plec cu ea la munca, si n-a mai pornit deloc. Nici macar n-a avut intentia sa porneasca. Electromotorul invarte viguros, dar in motor nu e nicio explozie. Am verificat bujiile, au scanteie - deci n-are legatura cu udatura testata in seara precedenta. Cand le-am scos erau ude, deci benzina ajung in cilindru. Am schimbat bujiile cu o pereche noua - nu ca celelalte ar fi avut mai mult de 1000 de km - si tot nimic. L-am lasat in pace si am plecat la munca. Cand m-am intors dupa-amiaza i-am mai aratat cheia in speranta unei rezolvari miraculoase. Tot degeaba, nu o ia.

 

Mentionez ca are carburatoarele curatate si sincronizate in urma cu mai putin de o luna, filtre de aer noi, bujii noi, dupa cum ziceam. Am incercat si cu soc tras fara acceleratie, si fara soc cu acceleratie, si calm, si plin de draci, motorul tot nu vrea sa o ia. Nu inteleg ce s-a intamplat peste noapte. Exista si benzina in rezervor - m-am gandit si la asta. Eu am cam eliminat toate posibilitatile pe care le stiam. Stiu ca nu se poate pune un diagnostic exact pe forum, dar are cineva vreo idee ce altceva ar mai putea fi ?

 

LE - are si baterie, invarte viguros. Oricum ieri dimineata cand am facut mai multe incercari, am legat bateria la bateria de masina, ca sa ma asigur ca nu o omor. Bateria de pe motor are un an vechime si e in stare foarte buna, nivelul de electrolit fiind foarte aproape de maxim.

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca are scanteie si benzina cum trebuie primul lucru imi vine in cap o dereglare grava a momentului aprinderii (avansul) - e greu de crezut dar e posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, m-am gandit si la varianta asta. Totusi, cum s-ar putea intampla asta peste noapte ? Seara motorul porneste fara probleme, dimineata nu o ia de niciun fel. Nu a umblat nimeni la el peste noapte, a stat la mine in curte linistit. Nici nu am incercat sa-l pornesc impins, oricum din cate stiu, fiind pe lant de distributie, nu are cum sa sara distributia de la punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu motorul de la inceputul lui martie - dupa ce i-am schimbat consumabilele: filtre aer, ulei, bujii, placute de frana, ulei, tot, si i-am curatat si sincronizat carburatoarele - cam 1000 de km. In timpul asta am facut plinul de vreo trei ori. Benzina de anul trecut a fost inlocuita in timpul operatiunilor din timpul iernii, cand l-am pornit prima oara in martie, l-am pornit cu benzina proaspata.

 

Repet - miercuri seara a pornit fara probleme, am facut testul la ud, am dat o tura scurta, am bagat-o in curte. Ieri, joi dimineata, n-a mai pornit. Ieri seara n-a mai pornit. Baterie ok, bujii noi, filtre de aer noi, carburatoare curatate, benzina vine... Cine da avansul ? Cum s-ar putea deregla avansul - momentul aprinderii - peste noapte ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am innecat-o acum vreo doua saptamani cand eram la munca. De prost, nu de alta. Ideea e ca dupa o ora jumate dupa innecare a pornit la prima cheie, fara sa ii scot bujiile, fara nicio interventie.

 

Daca as fi innecat-o ieri dimineata, incercand in mod repetat sa o pornesc, aseara ar fi pornit fara probleme, dupa o zi de stat neatinsa. Am luat curent de la bateria de pe masina, ca sa nu-i omor bateria. Tot nimic.

 

Mai e o posibilitate la care ma gandesc, care va rog sa-mi daca e viabila - intra apa in rezervor pe la buson. In cazul asta nu inteleg de ce motorul merge intr-un cilindru cand ploua si isi revine absolut ok cand se usuca. Poate ca la testul de miercuri seara, turnand cu sticla pe rezervor, a intrat mai multa apa, iar in rezervor mai sunt vreo patru litri de benzina. Fiind proportia mai mare de apa in benzina, asta sa fi dus la faptul ca nu mai porneste deloc. Miercuri seara cand am turnat apa, nu s-a intamplat nimic, peste noapte apa s-a lasat pe fundul rezervorului, fiind mai grea, dimineata a tras apa, a udat bujiile, nu a mai vrut deloc. Ieri seara sa fi fost tot apa, nici n-am mai insistat. Suna oarecum logic, dar totusi si apa ai ar fi circulata si eliminata pana la urma, tot incercand sa o pornesc. Cat de multa sa fi intrat in rezervor ? Io am turnat o sticla de doi litri, dar n-au intrat toti, ca majoritatea s-a scurs pe jos.

 

Si mai e un impediment in mintea mea la explicatia asta - dupa cum ziceam mi-a mai facut figuri pe ploaie. OK, intra apa in rezervor, o trage in carburatoare, moare motorul. De ce porneste dupa cateva ore, cand s-a uscat ? Apa nu e tot acolo ? In cazul de ieri de ce nu elimina apa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai intampla sa ramana apa langa bujie si fura scanteia direct pe chiuloasa, dar spui ca le-ai schimbat, deci cade. Sau acolo unde ai izolat poate fi umed si fura curent. Sau fisa este intrerupta. Se mai intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit ca din cauza izolatie mai rau aduna apa si nu lasa sa se usuce. Asa ca am scos si plasticul ala - era cam ud ce-i drept - si am incercat si fara el. E adevarat ca l-am scos aseara si am incercat imediat dupa aceea, nu l-am lasat sa se usuce. Totusi, cu plasticul pe ea, am verifica ambele bujii si amnadoua au scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfat. Bujiile sunt noi. Motorul sta de doua zile in curte, azi a fost soare toata ziua. S-o fi uscat deja, nu stiu, vad cand ajung acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri dimineata cand nu a vrut sa o ia, am scos bujiile pe care le avea de cam 1000 de km - ngk dpr8ea, conform specificatiilor din manual. Pe amandoua. Apoi, am infipt bujia in pipa de pe fisa, am tinut-o lipita de motor si am dat la automat. Am obersvat ca are scanteie, puternica, in centru, asa cum ii trebuie (nu erau mai multe scantei mici disparate). Am repetat procedura si cu cealalta bujie, pe fisa aferenta. Rezultat identic. Am decis de orice eventualitate, daca ar fi innecat de ex, pentru ca bujiile erau ude, sa pun perechea de bujii noi pe care o aveam la dispozitie - tot ngk dpr8ea, am luat patru asta iarna cand mi-am comandat consumabilele, ca sa am de rezerva. Am mai dat la automat cu bujiile scoase, ca sa iasa benzina din cilindrii - daca ar fi fost innecata. Am montat bujiile noi, si am incercat din nou. Motorul era ajutat de bateria de la masina. Totusi nu a pornit.

 

In momentul de fata singura explicatie plauzibila care imi mai trece prin minte este ca imi intra apa in rezervor pe la buson si, cand am turnat cu sticla pe rezervor a intrat mai mult decat la o ploaie. Fiind si numai patru litri de benzina disponibili, dupa ce a stat o noapte apa s-a lasat pe fundul rezervorului, s-a dus in carburatoare la prima cheie si nu face explozie in cilindri - daca ar fi mers cu apa, ma scoteam. Voi face plinul in seara asta, ii golesc carburatoarele si incerc din nou. Totusi, cu aceasta explicatie nu inteleg de ce nu ar lua-o nici dupa multe incercari repetate - apa ar trebui sa circule si sa se elimine pana la urma, nu ?

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificarea e intr-adevar ok facuta...deci ramane ce spui tu ...

 

daca golesti carburile si intra benzina nou pusa, trebuie sa o ia din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici ca ai izolat busonul sau n-am priceput eu bine? in cazul asta pompa de benzina la un moment dat nu mai poate sa traga benzina ca nu mai iese aerul din rezervor, ia incearca sa scoti busonul si sa incerci s-o pornesti cu busonul scos :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu busonul l-am izolat, bobinele de inductie (are cate una pentru fiecare dintre cele doua bujii). Dupa toate simptomele si investigatiile, ma gandeam ca pe la buson o fi intrat apa in rezervor, daca nu mai inchide etans. Stiu ca trebuie sa respire pe undeva, dar sunt convins si ca apa (de la ploaie sau chiar turnata cu sticla) nu trebuie sa patrunda in rezervor.

 

Multumesc pentru sfaturi, incerc varianta cu benzina noua in rezervor si, implicit, in carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problem solved - prea multa apa in benzina. Golit carburatoare, dat la automat cu bujiile scoase sa se usuce bine, pornit motorul. Acoperit rezervorul cu un tank pad pentru a elimina riscul de a intra apa pe la buson - voi cerceta mai amanuntit de ce se intampla asta - mers cu motorul in fiecare zi. Frustrare trecuta, satisfactie garantata pe sosea.

 

Din ciclul "Nu faceti ca mine !" :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...