vanjanius Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 Salut baieti! Eu sunt incepator, n-am cine stie ce talent, dar sunt dornic sa invat tot felul de "chestii". Cei care binevoiesc sa explice putin mai detaliat ( "pe secvente") pasii ce trebuie urmati pt a face tot felul de smecherii cu motoru, va rog sa ne impartasiti si noua putin din experienta voastra. Pentru inceput , cam cum ar trebui sa procedez ca sa rotesc motocicleta in jurul meu prin derapajul controlat al rotii spate? ( ceva de genul la momentul  1.44 :  http://www.youtube.com/watch?v=MrBx8MBdY4s&feature=related   ) Tnx! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PURE PASSION Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 Salutare!Ca sa faci miscarea aia trebuie sa fi in viteza 1,sa stai jos(pe sa) sau in picioare,dar greutatea sa fie distribuita pe roata din fata(sa stai cat mai in fata cu corpul eventual sa te apleci peste ghidon) trebuie sa tii frana pe fata in asa fel incat motocicleta sa se miste incet in fata dar sa fie suficient de franata ca sa poti "pierde" aderenta pe spate.Dupa ce ai facut roata pe spate sa patineze,motocicleta,inaintand incet,te inclini putin cu corpul si in acelasi timp controlezi miscarea din ghidon,ca sa poti patina,derapa.Cand vezi ca se inclina prea mult,intorci ghidonul in partea opusa si ridici si corpul, ca sa faci contra.Sper ca am fost destul de explicit,insa miscatrea e destul de grea(parerea mea),am incercat de multe ori dar nu imi iese(pe asfalt),numai pe iarba sau pamant!Cum face ala in film asa cu un picior jos asa e foarte simplu,si se procedeaza aproximativ la fel ca si in descrierea de mai sus.Eu m-am referit la derapajul controlat,cu amandoua picioarele sus "donuts"Good luck! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduro Mihai Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Salut, passion cred ca l-ai derutat pe om, acum o sa vrea sa intoarca pe loc si o sa reuseasca un burnout, propun sa mai vizionezi o data filmuletul si sa te uiti atent la 1.44. Pana se gaseste careva sa iti explice cum o faci, poate iti gasesti un priceput mai milos...eu nu sunt priceput . Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 Ca sa reusesti tot felul de trick-uri cu motocicleta, intai trebuie s-o simti, s-o controlezi tu pe ea. Primul pas e sa-ti cunosti limitele tale si limitele motocicletei. Dupa o perioada o sa ridici "linia limitei" din ce in ce mai sus. O sa incerci sa faci singur chestii care tin de echilibristica. Ex : ( sa te ridici in picioare pe sa in timp ce mergi, sa te dai pe-o roata, sa jonglezi cu ea in viraje, sa faci derapaje controlate, cerculete, etc) Cel putin la mine asa a fost...am facut multe chestii fara documentatie, pur si simplu, am simtit ca pot sa fac chestia aia. . Iti doresc mult noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 Aceasta tactica de a "pivota"motocicleta in jurul unui picior de sprijin este o tehnica relativ usoara,arata frumos DAR MAI ALES te scapa din multe situatii in care ai gresit traseul si vrei sa intorci rapid.Din punctul meu de vedere este jenant sa intorci un enduro din 3 manevre in fata si in spate ca pe o masina. Se alege un loc drept de preferat cu aderenta MICA(iarba). Pentru a intoarce motorul spre stanga:se pune piciorul stang jos si se verifica aderenta(pentru a evita sa aluneci).Se inclina motocicleta mult inspre stanga tinand piciorul drept inca pe scarita,motocicleta inclinata se sprijina pe piciorul stang.Se vireaza putin inspre stanga apoi cu treapta 1(nu am incercat cu alta) se accelereaza si se elibereaza rapid ambreajul(nu brusc,rapid)pentru ca roata spate sa piarda aderenta.FOARTE mare atentie,incearca sa te inveti sa patinezi roata mai intai si dupa aceea inclina si incearca sa intorci.(e riscant sa sara motorul de sub tine si sa ranesti sau sa distrugi ceva). In momentul in care roata spate incepe sa patineze spatele incepe sa alunece in cerc.Se tot pivoteaza pe varful piciorului de sprijin.De preferat la inceput ar fi sa se ambreeze pentru a opri si dupa aceea sa se incalece motorul.Dupa cateva incercari se poate pleca din derapaj direct pe directia dorita fara a mai ambrea.Se invata repede. Pedagogia mea este VARZA.Dar asta este... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 nu imi dau seama unde vrei sa te intorci asa de rapid. doar strada nu e pista de curse, nu? zicem stop accidentelor si asa mai departe. ai grija cu burn out-ul rotii din spate, chiar si la manevra asta, poti sa arunci multe pietricele spre tabla "conservelor" sau a motoretistilor din jur. de aici nervi, injuraturi, un bou care chiar vrea sa te trozneasca in timp ce esti pe motor. pe iarba unui teren viran, intr-o parcare goala, langa niste nisip... acolo e mai usor. nu trebuie sa inclini asa mult motocicleta pentru ca o sa o simti cand derapeaza (guma varza sau terenul moale te avantajeaza) si tinde sa se aplece si mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 1.nu imi dau seama unde vrei sa te intorci asa de rapid. doar strada nu e pista de curse, nu? zicem stop accidentelor si asa mai departe. 2.ai grija cu burn out-ul rotii din spate, chiar si la manevra asta, poti sa arunci multe pietricele spre tabla "conservelor" sau a motoretistilor din jur. de aici nervi, injuraturi, un bou care chiar vrea sa te trozneasca in timp ce esti pe motor. 3.pe iarba unui teren viran, intr-o parcare goala, langa niste nisip... acolo e mai usor. nu trebuie sa inclini asa mult motocicleta pentru ca o sa o simti cand derapeaza (guma varza sau terenul moale te avantajeaza) si tinde sa se aplece si mai mult. 1.CARE STRADA?Aici e sectiunea ENDURO(nu din aia cu transalp,pegaso etc....)enduro prin padure/livada/rau/fluviu 2.CARE CONSERVE?(a se memora pct 1) 3.Daca nu e inclinat nu aluneca in cerc(un cerc strans) Ati glumit...NU?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 cam greut KLR-UL pt asa ceva... daca ai timp si chef iti pot arata pt ca e greu de explicat pe forum. totusi hai sa incerc ca acu vad ca esti din tg mures... 1 exerseaza pe un spatiu larg unde poti da drumul motoretei fara a accidenta pe cineva sau ceva. 2 trebuie sa te deprinzi foarte bine cu pozitia manetei in care iti patineaza ambreajul pentru ca din acea maneta vei doza puterea rotii de spate in momentul derapajului. 3 pui stangul jos cat mai in fata (e mai usor pe stanga) aproape de linia axului rotii 4 te sprijini in calcai (NU PE VARF ca iti iei adio de la glezna) pentru a usura motoreta 5 inclini motoreta la 45grade sau mai putin 6 tragi gazul 25-30% si eliberezi treptat ambreajul pana cand simti ca motoreta incepe sa se roteasca 7 inpingi usor motoreta cu piciorul drept care se afla ferm in scarita 8 dupa ce motoreta a descris aproximativ 80% din intoarcerea propusa incepi sa o ridici cursiv ajutandu-te prin redistribuirea greutatii corpului pe piciodul drept. atentie insa, acum roata prinde aderenta si motoreta se va deplasa pe directia inainte. incearca mai intai jos de pe motor si inpingand-o cu soldul pana te prinzi care-i treaba BAFTA LA ANTRENAMENT!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 cam greut KLR-UL pt asa ceva... daca ai timp si chef iti pot arata pt ca e greu de explicat pe forum. totusi hai sa incerc ca acu vad ca esti din tg mures... 1 exerseaza pe un spatiu larg unde poti da drumul motoretei fara a accidenta pe cineva sau ceva. 2 trebuie sa te deprinzi foarte bine cu pozitia manetei in care iti patineaza ambreajul pentru ca din acea maneta vei doza puterea rotii de spate in momentul derapajului. 3 pui stangul jos cat mai in fata (e mai usor pe stanga) aproape de linia axului rotii 4 te sprijini in calcai (NU PE VARF ca iti iei adio de la glezna) pentru a usura motoreta 5 inclini motoreta la 45grade sau mai putin 6 tragi gazul 25-30% si eliberezi treptat ambreajul pana cand simti ca motoreta incepe sa se roteasca 7 inpingi usor motoreta cu piciorul drept care se afla ferm in scarita 8 dupa ce motoreta a descris aproximativ 80% din intoarcerea propusa incepi sa o ridici cursiv ajutandu-te prin redistribuirea greutatii corpului pe piciodul drept. atentie insa, acum roata prinde aderenta si motoreta se va deplasa pe directia inainte. incearca mai intai jos de pe motor si inpingand-o cu soldul pana te prinzi care-i treaba BAFTA LA ANTRENAMENT!!! La pct 2:nu stiu cum este la 2 timpi,dar la 4t nu se patineaza ambreajul,afirmatie care contrazice si pct 6.Am constatat ca daca eliberez brusc ambreajul si accelerez full gaz din prima spatele patineaza instant si pot controla foarte bine alunecarea.Daca dau drumul treptat la ambreaj singura reactie este sa inainteze motorul,nicidecum sa inceapa sa patineze.Si am obs ca cu cat este mai mare turatia in mom.derapajului cu atat aluneca mai bine si riscul sa recapete aderenta si sa faca o miscare nedorita este mai mic.ASTA PENTRU 4 T.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 nu exista diferente intre ambreajul de 4t si ambreajul de 2t... nu inteleg de unde ai trasconcluzia a am exemplificat pentru 2t DACA NU AI PUTEA SA PATINEZI AMBREAJUL NU AI PLECA DE PE LOC!!! multa lume se sperie de zgomotul ciudat pe care il scoate ambreajul in momentul patinarii(acel chitait sinistru de zici ca s-a spart totul in motor) defapt ala este punctul in care incepi sa dozezi transmiterea puterii de la cutie spre roata folosind maneta de ambreaj nu acceleratia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 nu exista diferente intre ambreajul de 4t si ambreajul de 2t... nu inteleg de unde ai trasconcluzia a am exemplificat pentru 2t DACA NU AI PUTEA SA PATINEZI AMBREAJUL NU AI PLECA DE PE LOC!!! multa lume se sperie de zgomotul ciudat pe care il scoate ambreajul in momentul patinarii(acel chitait sinistru de zici ca s-a spart totul in motor) defapt ala este punctul in care incepi sa dozezi transmiterea puterii de la cutie spre roata folosind maneta de ambreaj nu acceleratia Cunosc priincipiul ambreajului DIFERENTE nu intre ambreaje de 2 si 4t "ACUZAM" eu,ci de turatia la care dezvolta puterea,4t fiind prin excelenta un IMS-u sau AROU al motoarelor de enduro executand la turatii mici multe chestii pe care un 2t le executa FIE din AMBREAJ fie cu POWER VALVE-le ON,adica dupa jumatatea cursei acceleratiei. DE CE SUSTIN ca nu se patineaza ambreajul:daca eu patinez ambreajul cand incep o intoarcere din asta motorul meu nu patineaza ci se deplaseaza inspre inainte(chiar daca accelerez dupa aceea si pierd aderenta ma deranjeaza ca am inaintat 10 cm in loc sa patinez spatele instant).De aceea eu eliberez ambreajul pana unde incepe sa stranga discurile si de acolo ii dau drumul instant insotit de acceleratie pentru ca roata spate sa nu aiba tendinta sa capete aderenta ci sa PTINEZE si sa o pot pivota cum vreau. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Ca sa reusesti tot felul de trick-uri cu motocicleta, intai trebuie s-o simti, s-o controlezi tu pe ea. Primul pas e sa-ti cunosti limitele tale si limitele motocicletei. Dupa o perioada o sa ridici "linia limitei" din ce in ce mai sus. O sa incerci sa faci singur chestii care tin de echilibristica. Ex : ( sa te ridici in picioare pe sa in timp ce mergi, sa te dai pe-o roata, sa jonglezi cu ea in viraje, sa faci derapaje controlate, cerculete, etc) Cel putin la mine asa a fost...am facut multe chestii fara documentatie, pur si simplu, am simtit ca pot sa fac chestia aia. . Iti doresc mult noroc. same si la ME.... perioada de acomodare 3 4 luni de mers intens, dupa care incepi sa faci stoppie, broscutze.... si restul vin de la sine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PURE PASSION Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 Intradevar 2T pune altfel puterea la roata decat 4T iar cu klr u care e mult mai greu fata de exc nu i chiar asa de simpla miscarea.Cert este ca trebuie sa te dai MULT cu mobra pana ii prinzi toate miscarile si te obisnuiesti cu ea.Iar daca vrei sa te apuci de scheme iti recomand sa iti faci un buget pt reparatii si sa nu pui la suflet la zgarieturile,manetele si plasticurile rupte si alte chestii sparte si distruse.Noroc! nu exista diferente intre ambreajul de 4t si ambreajul de 2t... nu inteleg de unde ai trasconcluzia a am exemplificat pentru 2t DACA NU AI PUTEA SA PATINEZI AMBREAJUL NU AI PLECA DE PE LOC!!! multa lume se sperie de zgomotul ciudat pe care il scoate ambreajul in momentul patinarii(acel chitait sinistru de zici ca s-a spart totul in motor) defapt ala este punctul in care incepi sa dozezi transmiterea puterii de la cutie spre roata folosind maneta de ambreaj nu acceleratia SERIOS??? Eu acuma aflu ca scartaitul la supra solicitari e normal.Chiar ma pregateam sa schimb ambreajul la RX crezand ca-i prea uzat.La XR nu aud nimic,de fapt nici la kxf.Poate ca alea fac galagie mai mare si de aia??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 ce sa zic mon cher portocalele ma si scartzie eu l-am scartait de la gasit gaia si nu s-a prajit plus ca acolo chiar am reusit sa dozez puterea asa cum am vrut atat la 2t cat si la 4t. intradevar explozia de putere de la 2t e un pic mai greu de controlat si tre sa faci mai multa galagie dar avantajul greutatii reduse se simte mult si bine apropos de RX de ce sa il schimbi daca placile sunt in parametrii, mobra trage si nu da nici un semn de oboseala??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ahuramazda Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 dupa ce am vazut acest topic,mam dus si am incercat sa fac si io schema...este f usor,io credeam ca trebuie sa ti pe frana din fatza dar nu,inclini ghidonul la maxim in ce parte vrei,nu stai pe motor...stai cu un picor pe pamant,si dupaia inclini motorul,si acelerezi si dai drumul rapid din ambreaj....am putut sa fac asta...180 grade...adik cu fatza mam invartit spre spate...dar nu am putut sa fac cerculetze cum face asta..:| cand am incercat sa fac cerculetze,am cazut :D bft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vanjanius Postat Septembrie 14, 2009 Autor Share Postat Septembrie 14, 2009 (editat) cand am incercat sa fac cerculetze,am cazut bft ...  am incercat schema....n-am cazut ( dar nici multe nu aveam)....au inceput sa-mi mai iasa si mie astfel de intoarceri ( numai de 180 nu din-alea de 956 ). Intr-adevar Klr -u e putin cam greu, dar daca e benzina mai putina in rezervor ..merge. Oricum..."repetitia este mama invataturii ! " Multumim pentru explicatii! Mai asteptam si pentru alte "scheme". Asfalt uscat ......mm pardon ...noroi curat...sau cum vreti voi... ...da si eu credeam ca trebuie sa tii frana pe fata..... Deasta consider ca sunt binevenite unele explicatii de la cei mai experimentati, pentru a nu insista cu niste tehnici facand ceva gresit... Editat Septembrie 14, 2009 de vanjanius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.