razvanica28 Postat Ianuarie 31, 2006 Share Postat Ianuarie 31, 2006 Salut! Sunt incepator in ale sofatului. Am achizitionat de curand un motor (Honda XL 600) si as vrea ca anul asta sa o scot la munte. Credeti ca as putea sa fac trasee tinand cont de faptul ca nu o stapanesc bine? Daca "DA",as putea sa iau si sotia cu mine pe motor ? Motoru duce( ceva am 1,80 si 75 Kg ,iar sotia 1,60 si 50Kg)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Ianuarie 31, 2006 Share Postat Ianuarie 31, 2006 incearca intai sa mergi singur pana inveti sa o stapanesti bine , la inceput cazaturile sunt inevitabile iar cu doi pe ia o sa-ti fie foarte greu sa mergi pe munte , iar probabilitatea sa ai o cazatura mai zdravana sunt mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 cel mai bine mergi cu sotia pana la munte, iar pe ea o lasi la cabana la cafea in timp ce tu te duci sa exersezi.insa ar fi bie sa nu mergi singur, risti ca orice accidentare sa devina foarte serioasa.cat despre motoreta, ea duce mai mult decat poti tu, asa ca nu ti fa probleme de asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kontra Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 cu femeia in spate nu ai nici o sansa pe traseu enduro avind in vedere ca o sa stai numai pe jos la inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 cel mai bine mergi cu sotia pana la munte, iar pe ea o lasi la cabana la cafea in timp ce tu te duci sa exersezi.insa ar fi bie sa nu mergi singur, risti ca orice accidentare sa devina foarte serioasa.cat despre motoreta, ea duce mai mult decat poti tu, asa ca nu ti fa probleme de asta. Cu totul de acord, intai invata sa stapanesti jucaria. Si atentie, "sofatul" pe motocicleta e foarte periculos!!!! Trebuie sa inveti sa "pilotezi". Numai bafta si distractie iti urez ...si bulan EXAGERAT !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanica28 Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Multam pentru sfaturi!! Mai am cateva intrebari daca nu va e cu suparare(asa e cu incepatorii). Motoru este un XL600 din 89cu 2 carburatoare si nu stiu cum sa-l exploatez la parametri normali. Am cateva intrebari : 1. La cate ture se schimba viteza(la mers pe teren accidentat, la mers sportiv , la mers economic)? 2. Cam cat consuma in oras, in afara orasului si pe teren accidentat? 3. La cat trebuie sa stea la relantai(acum sta la 1500rpm)? 3. La ce piese trebuie sa fiu mai atent ? 4. Cum se schimba uleiul? 5. In amortizoare cat se baga presiune? Am uitat sa mentionez ca am permis de curand si imi este teama sa nu raman pe drumuri din diverse motive(in special de pana p........). Am constatat ca daca merg cu el la drum intins sub 2800 rpm smuceste, e normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 1. La cate ture se schimba viteza(la mers pe teren accidentat, la mers sportiv , la mers economic)? O "regula" ar fi ca turatia de croaziera e jumate din turatia max + 1000 ture (evident ca nu e o regula, doar orientativ). Daca esti la turatia respectiva si vrei sa mergi mai repede, schimbi superioara. Daca vrei sa mergi mai incet, schimbi inferioara Daca vrei sa ai acceleratie buna, schimbi superioara mai sus in ture (pe la turatia de putere maxima). 3. La cat trebuie sa stea la relantai(acum sta la 1500rpm)? La cat scrie in carte. 1500 e pe unde trebuie, poate o idee cam sus (cu 100-300 ture). Nu umbla la relenti decat cu motorul cald. Poti sa-l dai un pic mai jos, si vezi daca mai merge rotund sau nu. 4. Cum se schimba uleiul? Se scoate uleiul vechi si se pune uleiul nou La fiecare al doilea schimb (sau chiar de fiecare data, dupa gust) se schimba si filtrul de ulei. Tu ar fi bine sa schimbi si filtrul acum, ca sa fii sigur de o chestie. Detaliile de la un posesor de XL... 5. In amortizoare cat se baga presiune? Asta chiar ca doar cartea iti poate spune. Am constatat ca daca merg cu el la drum intins sub 2800 rpm smuceste, e normal? Monocilindrelor nu le place in ture mici (2000-2500) si deci zmucesc, abia peste 3000 incep sa se simta bine (asta la motoarele noastre, de ~7000-8000 ture max). Nu mai merge subturat. Nu stiu la ce zmuceala te referi, ori ai turatia prea mica, ori incepi sa intri in banda de putere si te surprinde acceleratia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shobolanu19 Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 Mai bine inveti tu sa mergi asa cum trebuie pe ea si abia dupa pui si viata altora in pericol! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Februarie 4, 2006 Share Postat Februarie 4, 2006 si lasa xl-u' mai usor, ca e cam greu pt munte. el poate, nu poti tu (citat din soso). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanica28 Postat Februarie 4, 2006 Autor Share Postat Februarie 4, 2006 O sa incerc sa merg pe trasee usoare. Dati-mi si mie ceva trasee. Nu pot sa merg fara sotie, si ea este bolnava cu motoru, si bani de inca unul nu avem. Multumesc de sfsturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 Are dreptate Soso. Nu pleca de unul singur. Faceti echipa de 2-3 si plecati asa pe munte. Se poate intampla orice si e bine sa aibe cine sa te ajute. Eu am patit-o intr-o padure la 10km de Timisoara. N-am mai putut sa o scot din noroi. Era bine daca mai era cineva cu mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 si ca sa continui postul de mai sus, pt ca vad ca nu crezi deoc amdata ca e greu cu pasager cla inceput, cel mai bine mergeti cate 2-3 pe o motocicleta.in felu asta tot tu esti seful, si ai si ajutoare daca ai nevoie.bafta la ridicat motoreta de peste pasageri.ca traseu de inceput, plimbari in jurul snagovului sunt excelente, chiar nu glumesc.inveti miscarile motoretei in fct de situatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanica28 Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 Ce sa fac, sunt bolnav sa marg cu motoru la munte(macar pe drum forestier). Nu am fost pana acum decat in Bucuresti. Cine credeti ca ar fi dispus sa mearga cu un incepator la munte? Eu zic ca nimeni(incepatori mai mult incurca). Asa ca o sa incerc trasee usoare.Iar pe sotia nu o pot lasa pentru ca este bolnava si ea dupa motor(si trage alaturi de mine cu ratele le banci) si nu vreau sa o dezamagesc. Poate o sa vina si ziua cand o sa-i cumpar si ei un motor, si atunci sa stie ce inseamna mersul la munte. Multumesc pentru sfaturi si pentru griji (nu am stiut ca lumea motociclistilor este asa unita). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 cu siguranta ca sotia este pasionata, dar nu risc a la inceput pielea altora.la enduro se cade mult, mai ales ca incepator cu o motoreta destul de grea.daca mai esti si mic de statura si nu ai nici cine stie ce fizic, reteta "succesului" e garantata.in afara ratelor pt motoreta, gandeste te serios la rate pt echipament, nici nu stii ce usor se rupe un os cazand de pe loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprian Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Ce sa fac, sunt bolnav sa marg cu motoru la munte(macar pe drum forestier). Nu am fost pana acum decat in Bucuresti. Cine credeti ca ar fi dispus sa mearga cu un incepator la munte? Eu zic ca nimeni(incepatori mai mult incurca). Asa ca o sa incerc trasee usoare.Iar pe sotia nu o pot lasa pentru ca este bolnava si ea dupa motor(si trage alaturi de mine cu ratele le banci) si nu vreau sa o dezamagesc. Poate o sa vina si ziua cand o sa-i cumpar si ei un motor, si atunci sa stie ce inseamna mersul la munte. Multumesc pentru sfaturi si pentru griji (nu am stiut ca lumea motociclistilor este asa unita). incearca si la ciolpani la traseul de motocros. o iei asa usor sa inveti sa controlezi motocicleta. bafta, cip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Deocamdata e zapada la munte asa ca mergi singur pana te obisnuiesti pe aici pe aproape . Dupa ce te obisnuiesti cu motorul si el cu tine, dupa ce se obisnuieste si nevasta ca pasagera la drumuri scurte si fara viteji pe sosea, poti ataca linistit un drum forestier cu pasager si bagaje, dar numai daca nu te bagi la de-alea grele si nu i dai gaz mai mult decat poti sa controlezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Februarie 19, 2006 Share Postat Februarie 19, 2006 Salut! Sunt incepator in ale sofatului. Am achizitionat de curand un motor (Honda XL 600) si as vrea ca anul asta sa o scot la munte. Credeti ca as putea sa fac trasee tinand cont de faptul ca nu o stapanesc bine? Daca "DA",as putea sa iau si sotia cu mine pe motor ? Motoru duce( ceva am 1,80 si 75 Kg ,iar sotia 1,60 si 50Kg)? depinde cat de mult tii la nevasta mai incetucu la inceput fara pasager dupa care incerci si cu nu uita de echipament daca vrei sa te bagi cu ea pe dealuri cumpara niste roti de cross e cu totul alta placere controlezi mai bine motorul bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanica28 Postat Februarie 20, 2006 Autor Share Postat Februarie 20, 2006 Am vazut cum este cu pasager si fara roti de cros.Duminica am facut inaugurarea, am pus jos motorul(la maxim 5kmh).Cred ca nu exista endurist care sa nu faca cunostinta cu pamantu.Mai rau este ca am zgariat rezervoru , asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 21, 2006 Share Postat Februarie 21, 2006 haaaa, bina ca descoperi ca pamantul e rotund.foarte rar se intampla sa ma intorc acasa dintr o tura fara sa fi cazut.chiar nu mi aduc aminte de ultima tura "alba".spre deosebire de viteza, la ce fac eu, cazaturile de obicei nu se lasa cu urmari grave.cat despre partea de aspect optic, nu marita sa te stresezi.o repari cand vrei sa o vinzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 haaaa, bina ca descoperi ca pamantul e rotund.foarte rar se intampla sa ma intorc acasa dintr o tura fara sa fi cazut.chiar nu mi aduc aminte de ultima tura "alba".spre deosebire de viteza, la ce fac eu, cazaturile de obicei nu se lasa cu urmari grave.cat despre partea de aspect optic, nu marita sa te stresezi.o repari cand vrei sa o vinzi. Lasa,Sorine ca ai a lot of body armor. Nu are de suferit decat solul de obicei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.