csman Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 am un magnetou de minsk defapt singurul care nu imi da destul curent ptr lumini , motoru imi porneste dar luminile nu se aprind , instalatia verificata ... ce ar putea avea ?? up Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 am un magnetou de minsk defapt singurul care nu imi da destul curent ptr lumini , motoru imi porneste dar luminile nu se aprind , instalatia verificata ... ce ar putea avea ?? up Cel mai probabil un scurt intre spirele bobinei care genereaza tensiune pentru instalatia electrica. Poti masura tensiunea pe fiecare bobina cand merge motorul cu un multimetru pus pe AC. Daca nu ai tensiune urmareste sirma si vezi la ce bobina se duce. Incearca sa desfaci sarma de la bobina respectiva usurel. Masoara diametrul ei cu un subler sau micrometru si probabil o sa poti s-o rebobinezi. Daca ti-e frica de instalatia electrica roaga un prieten care se pricepe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 Eu am patit cu magnetoul de Sova (un fel de Voshod cu alt design) urmatoarea boacana: mergeam eu frumos catre RAR si la un moment dat aud un zgomot de fier rashnit. Nu-l bag in seama si merg mai departe. La destinatie lumini nu. O mai frec eu nitel si reusesc sa le aprind, cam palid, imi dau aia tot ce trebuie, dar pe drumul de intoarcere nici un bec... Bobinele care alimenteaza aprinderea sunt ecranate de o tabla care a plecat de la locul ei si a ciufulit bobinele de lumini. Murphy se pare ca nu era la post si totusi motorul a mers fara probleme pana acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 am intalnit problema asta.....iei un multimetru shi il setezi pe voltzi alternativ. Masori pe "biscuite" pe mufa de intrare...aia in care intra doar 4 fire intre borna care este notata cu "02" shi borna care este notata cu "M" pentru asta motorul trebuie sa fie pornit. Daca generatorul este OK atunci voltmetrul ar trebui sa itzi arate ceva intre 10V shi 20V in dunctie de cat de turat este motorul. Daca nu, atunci problema este posibil sa fie din generator. Daca totusi scoate ceva tensiune atunci te mutzi pe mufa cealalta shi masori tot intre "02" shi "M". Daca voltmetrul itzi arata ca ai tensiune inseamna ca problema este de undeva din instalatzie, vreun fir intrerupt sau ceva....Daca voltmetrul nu itzi indica nimic atunci e posibil sa fie vinovat "biscuitele" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 3, 2006 Autor Share Postat Februarie 3, 2006 (editat) am intalnit problema asta.....iei un multimetru shi il setezi pe voltzi alternativ. Masori pe "biscuite" pe mufa de intrare...aia in care intra doar 4 fire intre borna care este notata cu "02" shi borna care este notata cu "M" pentru asta motorul trebuie sa fie pornit. Daca generatorul este OK atunci voltmetrul ar trebui sa itzi arate ceva intre 10V shi 20V in dunctie de cat de turat este motorul. Daca nu, atunci problema este posibil sa fie din generator. Daca totusi scoate ceva tensiune atunci te mutzi pe mufa cealalta shi masori tot intre "02" shi "M". Daca voltmetrul itzi arata ca ai tensiune inseamna ca problema este de undeva din instalatzie, vreun fir intrerupt sau ceva....Daca voltmetrul nu itzi indica nimic atunci e posibil sa fie vinovat "biscuitele" problema e din magnetou , ptr ca cam bagat azi cu un redresor curent prin magnetou si instalatia merge perfect ... ce as putea sa ii fac magnetoului ? Editat Februarie 3, 2006 de csman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 problema e din magnetou , ptr ca cam bagat azi cu un redresor curent prin magnetou si instalatia merge perfect ... ce as putea sa ii fac magnetoului ? Ai putea sa arunci magnetoul si sati iei altul nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 @baluba16 - stai jos, nota4 mai si zici ca repari motorete dupa scoala solutia e foarte simpla, la minsc se dezlipesc de obicei bobinele de pe stator. intre ele e sarama rasucita si trasa in cositor, ia un pistor de lipit si refa toate lipiturile alea, apoi vezi sa stea bine legata la capatul care da la masa. DAca nu te descurci intreaba-ma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 baahahah!!! @baluba16 - stai jos, nota4 baaaahahahh!!! , ai grija ca daca mai iei un 4 ramai corigent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 baahahah!!! baaaahahahh!!! , ai grija ca daca mai iei un 4 ramai corigent! Stati linistiti, ca-l ajut eu sa isi scoata media... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 4, 2006 Autor Share Postat Februarie 4, 2006 plm , azi incercam solutia postata de Zidu' , va zic ce am facut si ce nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Februarie 4, 2006 Share Postat Februarie 4, 2006 (editat) @baluba16 - stai jos, nota4 mai si zici ca repari motorete dupa scoala solutia e foarte simpla, la minsc se dezlipesc de obicei bobinele de pe stator. intre ele e sarama rasucita si trasa in cositor, ia un pistor de lipit si refa toate lipiturile alea, apoi vezi sa stea bine legata la capatul care da la masa. DAca nu te descurci intreaba-ma. Draga zidule oi repara io motoare , da stai linistit ca io nu cositoresc tota ziulica la aprinderi de minsk............ Editat Februarie 4, 2006 de baluba16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 4, 2006 Share Postat Februarie 4, 2006 Draga zidule oi repara io motoare , da stai linistit ca io nu cositoresc tota ziulica la aprinderi de minsk............ nici eu daca o faci o data cum trebuie nu mai are moarte. Electricitatea asta e lucru mare si nu pentru toata lumea. Daca tu recomanzi clientilor ca in loc de 10 min de munca(maxim) sa cumpere o piesa de 30E atunci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 4, 2006 Autor Share Postat Februarie 4, 2006 nici eu daca o faci o data cum trebuie nu mai are moarte. Electricitatea asta e lucru mare si nu pentru toata lumea. Daca tu recomanzi clientilor ca in loc de 10 min de munca(maxim) sa cumpere o piesa de 30E atunci zi 1.5 mil ca sa inteleaga toata lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 4, 2006 Share Postat Februarie 4, 2006 @baluba16 - stai jos, nota4 mai si zici ca repari motorete dupa scoala solutia e foarte simpla, la minsc se dezlipesc de obicei bobinele de pe stator. intre ele e sarama rasucita si trasa in cositor, ia un pistor de lipit si refa toate lipiturile alea, apoi vezi sa stea bine legata la capatul care da la masa. DAca nu te descurci intreaba-ma. Las ca-l ajut eu sa-si scoata corigenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 4, 2006 Autor Share Postat Februarie 4, 2006 deci , esuare lamentabila ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 (editat) deci , esuare lamentabila ... Ce inseamna esuare? Nu ai tensiune la conector cand merge motorul? Daca n-ai ai verificat lipiturile. Cu motorul oprit trebuie sa ai continuitate la sasiu (cativa ohmi rezistenta numai). Daca nu ai continuitate e lipitura sau fir rupt. Daca ai continuitate si nu ai tensiune cand merge motorul ai scurt intre spire la bobina. Oops! Acum am vazut manualul. Vezi ca ai stabilizator de tensiune paralel pentru lumini. Poate e in scurt. Ala nu cred ca-l mai poti repara si e si in acelasi bloc cu aprinderea. Daca ai avea platine (si nu le vad pe schema electrica din manual) ai putea modifica scula sa mearga ca Mobra. Nu ai nici o cunostinta pe aproape cu un Minsk care merge? Treci la schimbat parti pana o gasesti pe cea proasta. Editat Februarie 5, 2006 de Ion54 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 5, 2006 Autor Share Postat Februarie 5, 2006 Ce inseamna esuare? Nu ai tensiune la conector cand merge motorul? Daca n-ai ai verificat lipiturile. Cu motorul oprit trebuie sa ai continuitate la sasiu (cativa ohmi rezistenta numai). Daca nu ai continuitate e lipitura sau fir rupt. Daca ai continuitate si nu ai tensiune cand merge motorul ai scurt intre spire la bobina. Oops! Acum am vazut manualul. Vezi ca ai stabilizator de tensiune paralel pentru lumini. Poate e in scurt. Ala nu cred ca-l mai poti repara si e si in acelasi bloc cu aprinderea. Daca ai avea platine (si nu le vad pe schema electrica din manual) ai putea modifica scula sa mearga ca Mobra. Nu ai nici o cunostinta pe aproape cu un Minsk care merge? Treci la schimbat parti pana o gasesti pe cea proasta. bai deci magnetoul are 4 borne , primele 2 dau la masa iar celelalte 2 nu dau ... nush cum trebuie sa fie asa ca nu pot sa fac nimik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 lasa ca o sa ajunga la mine magnetoul si il pun eu pe picioare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 da. Corect! magnetoul are 4 borne....deci 1. borna pentru tensiunea de aprindere (ceva in jur de 100v) asta corespunde cu borna "з" (parca asha era notata...nu mai retzin) din biscuite asta ar trebui sa itzi arate o rezistenta fatza de masa ceva de ordinul zecilor de OHMI 2. borna pentru lumini...cea care corespunde cu borna "02" din "biscuite". Daca o masori cu multimetru ar trebui sa itzi arate o rezistenta foarte mica la masa ceva de ordinul 0,9 - 1,5 OHM 3 shi 4 sunt bornele bobinei de comanda a aprinderii (aia mica, prinsa pe afara). Una dintre borne corespunde cu borna "д", iar cealalta cu borna "M" de pe "biscuite". daca nu ma inshel asta trebuie sa fie ordinea in care sunt dispuse bornele daca le iei in sens antiorar. acuma.....porneshti motorul....iei multimetrul....il pui pe scara de 50V alternativ shi masori pe borna 2 a magnetoului....daca scoate tensiune inseamna ca magnetoul este bun. Daca nu, atunci este cazul sa il verifici cum zicea ZIDU' adica il dai jos shi te kiombeshti prin el sa nu fie vreo legatura dezlipita sau vreun contact imperfect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 5, 2006 Autor Share Postat Februarie 5, 2006 (editat) da. Corect! magnetoul are 4 borne....deci 1. borna pentru tensiunea de aprindere (ceva in jur de 100v) asta corespunde cu borna "з" (parca asha era notata...nu mai retzin) din biscuite asta ar trebui sa itzi arate o rezistenta fatza de masa ceva de ordinul zecilor de OHMI 2. borna pentru lumini...cea care corespunde cu borna "02" din "biscuite". Daca o masori cu multimetru ar trebui sa itzi arate o rezistenta foarte mica la masa ceva de ordinul 0,9 - 1,5 OHM 3 shi 4 sunt bornele bobinei de comanda a aprinderii (aia mica, prinsa pe afara). Una dintre borne corespunde cu borna "д", iar cealalta cu borna "M" de pe "biscuite". daca nu ma inshel asta trebuie sa fie ordinea in care sunt dispuse bornele daca le iei in sens antiorar. acuma.....porneshti motorul....iei multimetrul....il pui pe scara de 50V alternativ shi masori pe borna 2 a magnetoului....daca scoate tensiune inseamna ca magnetoul este bun. Daca nu, atunci este cazul sa il verifici cum zicea ZIDU' adica il dai jos shi te kiombeshti prin el sa nu fie vreo legatura dezlipita sau vreun contact imperfect bai mersi ptr sfat dar il trimit la zidu sa il faca el ... totusi mi se pare destul de complicat la minsk , la carpati era simplu , nu era impartit magnetoul iti dadeai seama imediat ce era stricat ... Editat Februarie 5, 2006 de csman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 5, 2006 Share Postat Februarie 5, 2006 la prima vedere pare complicat.....dar tre sa ai putzina rabdare sa cautzi defectu' shtiu ca uneori itzi vine sa te dai cu capu de peretzi cautand acu in caru' cu fan da' cum am zis....secretu' e sa ai rabdare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.