tzantaru' Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 Salutari, mi-am cumparat de prin toamna o aprilia RS 50 din 1998, si vreau sa primesc si eu niste sfaturi, despre orce m-ar putea ajuta si m-ar ferii de belele. Mentionez ca urmeaza sa ii schimb pistonul si cilindrul, k am facut comanda de kit polini si trebuie sa imi vine in 2 sapt. Intrebari: -ulei (ce ulei sa bag, ca ala care a avut-o inaitea mea baga rompetrol, si aia de la united motors mi-au zis sa nu mai bag asa ceva ca nu e bun, sa bag Castrol de 1.000.000 litrul) - sa scot pompa de ulei si tot sistemul si sa fac eu singur amestecul ca sa fiu sigur ca se amesteca si ca se face ungerea? -vreau sa o vopsesc si nu prea am idei..... nici cum si unde, nici culoare sau combinatie de culori (in talon e negru, as vrea sa o combin cu rosu ca da bine rosu cu negru, nu?) Nu stiu ce sa mai intreb, eu sper sa am grija de el si sa il intretin, mai ales ca trebuie sa ii fac rodajul in primii km........ dati-va si voi cu parerea. O sa bag si niste poze cat de curand ca sa vedeti cum o sa decurga transformarile... Pana atunsi astapt cateva sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 ulei stai linistit si baga-i mol moto demon care e 400.000 litru si e sintetic, in rodaj baga-i mineral de firma, pompa de ulei n-o scoate ca n-are rost s-o scoti dar fa-i tu amestecul in benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 pt vopsirea carenelor apeleaza cu incredere la /index.php?showtopic=33923 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Februarie 4, 2006 Share Postat Februarie 4, 2006 pe langa uleiul pe care il da pompa mai baga-i tu in rezervor direct. cam 10ml/litru. iti spun eu e cel mai bine si cel mai sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Februarie 5, 2006 Autor Share Postat Februarie 5, 2006 Pai cu carenele am cam inteles.......o sa vb eu cu omul in cauza. In leg cu uleiul, de unde stiu eu daca pompa merge si se face amestecul? Nu ar fi mai bine sa scot rezervorul de ulei si sa las pompa sa lucreze sa faca ce vrea ea, si sa ii fac eu amestecul?????? Si inca ceva,cine poate sa ma ajute cu o guma de 110/80-17?! Nou sau second Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 nu scoate ma nici o pompa, las-o acolo si baga uleiu' in rezervor! acum tre' sa calculezi cat ulei la litru tre' sa-i bagi si pt. asta tre' sa faci un consum in forja bazat pe pompa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 (editat) 1. ulei de amestec pt 2 t. ceva f scump, obligatoriu. castrol TTS - nu stiu unde gasesti, motul - gasesti la Honda Romania, Putoline - gasesti in Dr Taberei la Dual Tours. mobil 1..racing..toate costa undeva in jurul sumei de 500 de mii litrul. nu cunosc ulei de 1 mil. cei de la United nu stiu ce vb. mi-au demonstrat-o nu o data... 2. Obligatoriu scoate pompa...motorasul tau nu o sa reziste nci un km fara ulei. pompele se infunda din diverse motive, creeaza numai probleme. nici sa nu-ti treaca prin cap sa te folosesti de pompa. 3. daca tot faci o modificare asa serioasa, schimba si uleiul de la transmisie. daca cel dinainte a pus ulei de la rompetrol, iti dai seama ca nici cel de transmisie nu e unul bun. cutia mea are nevoie de 20W40. a ta ced ca merge si cu 10 W30. dar cel mai bine aflii dintr-un manual. it recomand Motul, Putoline sau Repsol. repsol gasesti la Promotor, pe agricultori. acest ulei te va costa in jur de 300 de mii. 4. sa nu uiti de redaj!!!! 5. citeste cat de mult poti despre 2 t, pt a nu-ti bate joc de motor. pe urma vei spune ca toti habarnistii...mot in 2 t nu sunt bune..se strica repede..etc... 6. sa nu uiti sa speli motorul, cutia tot. 7. nu exista consum de ulei. uleiul este "DE AMESTEC' de aceea pe cutia oricarui ulei scrie un raport ulei/benzina sugerat de firma producatoare... in general pe cele racing o sa vezi 10 ml la 1 l de benzina..daca esti in rodaj iti recomand sa pui cat mai mult. poti pune si 30 de ml la litru. daca ai observat ca am folosit de multe ori cuvantul racing, afla ca motocicleta ta are putere in ture mari adica undeva peste 7000 de ture si pana pe la 10 - 11mii. de aceea nu trebuiesc cumparate produse pt motocicletele de strada. nu vad rostul. exista riscuri pe care nu are rost sa ti le asumi. daca vei alege varianta asumarii riscurilor, ne intoarcem la punctul 5. Editat Februarie 6, 2006 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 2. nu e obligatoriu sa scoata pompa, poate s-o lase acolo si sa nu puna ulei 7. exista consum de ulei si trebuie facut mai intai cu pompa si dupa aia un calcul... la 100 de km ia x l de benzina si x l sau ml de ulei... de aici inca un calcul simplu (regula de 3 simpla) si afli cati ml la litru trebuie sa pui. preferabil sa faci consumul in forja pt. ca exista posibilitatea ca pompa ta sa aiba debit variabil in functie de turatie deci e bine sa stii consumul maxim de ulei pe care il poate avea motorul tau ca sa fii in siguranta in cazul in care il forjezi! facusem eu un calcul pt. o aprilia rs de 50 si parca imi iesise 66 ml/litru dar nu bag mana in foc ca tin minte bine daca e vb. despre aprilia rs 50, cel mai bine e sa faci tu consumul! pasul urmator pe care trebuie sa-l faci daca e sa renunti la pompa e sa schimbi jigloarele din carburator cu unele mai mari! de ce? pt. ca daca nu le schimbi saracesti amestecul de benzina care intra in cilindru si se supraincalzeste motorul si mai si pierzi putere! este vorba despre un calcul volumetric! calculezi ce debit au jiclorul principal si cel de soc si vezi cu cat trebuie sa fie mai mari ca sa ofere acelasi debit de benzina pe langa uleiul care trebuie sa treaca prin el! altfel ai ungere precara si uzura mare si performante scazute! cel mai important lucru : A NU SE RESPECTA RECOMANDAREA PRODUCATORULUI DE ULEI CU PRIVIRE LA DOZAJUL DE ULEI SI NUMAI DAR NUMAI RECOMANDAREA PRODUCATORULUI MOTOCICLETEI!!! in cazul tau afli raportul cum am spus mai sus, facand un consum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 (editat) Salutari, mi-am cumparat de prin toamna o aprilia RS 50 din 1998, si vreau sa primesc si eu niste sfaturi, despre orce m-ar putea ajuta si m-ar ferii de belele. Mentionez ca urmeaza sa ii schimb pistonul si cilindrul, k am facut comanda de kit polini si trebuie sa imi vine in 2 sapt. Intrebari: -ulei (ce ulei sa bag, ca ala care a avut-o inaitea mea baga rompetrol, si aia de la united motors mi-au zis sa nu mai bag asa ceva ca nu e bun, sa bag Castrol de 1.000.000 litrul) - sa scot pompa de ulei si tot sistemul si sa fac eu singur amestecul ca sa fiu sigur ca se amesteca si ca se face ungerea? -vreau sa o vopsesc si nu prea am idei..... nici cum si unde, nici culoare sau combinatie de culori (in talon e negru, as vrea sa o combin cu rosu ca da bine rosu cu negru, nu?) Nu stiu ce sa mai intreb, eu sper sa am grija de el si sa il intretin, mai ales ca trebuie sa ii fac rodajul in primii km........ dati-va si voi cu parerea. O sa bag si niste poze cat de curand ca sa vedeti cum o sa decurga transformarile... Pana atunsi astapt cateva sfaturi Daca ii pui kit Polini atunci trebuie marit debitul de ulei din pompa,ptr ca acuma primeste ulei ptr 50cc iar tu vei avea un kit de 70 sau 80cc si vei gripa motorul cu ulei mai putin.Nu inteleg de ce toata lumea zice sa scoti pompa parca ati fi toti fani moped...daca Aprilia a montat pompa inseamna ca e gandita treaba si daca ai grija sa duci motorul la revizii si sa`i pui ulei/benzina buna atunci nu vei avea probleme , cunosc multi cu 2t (50 cc si 125 cc) ,detin motoare in 2t si nu am auzit sa fi avut vreunu probleme cu pompa de ulei pana acuma (aprilia,cagiva si yamaha) Cat despre ulei,la scuter am pus Castrol 2T (400mii/L) pana am descoperit la noi Motul...Motul Scooter performance 2t ptr scuter,Motul 2T Racing 510 /600 ptr 50cc cu viteze si Motul 2T Racing 600/800 ptr 125cc cu viteze...asta folosesc eu,sunt cele mai scumpe (Repsol nu stiu cat costa ) si nu am avut probleme pana acuma.Deasemenea am prieteni care pun ulei Mobil1 la Rs50 care si ala costa cam 500mii/L si au fost multumiti..in orice caz nu pune ulei dala 2T de la Petrom ptr drujbe sau alte chestii ptr ca o sa regreti mai incolo.Rodajul il faci schimband in maxim 6mii de ture cu mici reprize scurte ( rar si f scurt) de acceleratie pana in 10mii de ture....Carenele poti sa le vopsesti la orice vopsitorie auto,vezi sa fie mai mult negru decat rosu ca sa nu fii obligat as schimbi culoarea in talon. Bafta ,asteptam si alte intrebari daca mai ai ! Editat Februarie 6, 2006 de Reverse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 (editat) reverse...o singura sugestie! nu mai da sfaturi in privinta acelei nenorocite de pompe. o sa-ti faci dusmani )) daca zici ca sti "multi cu 2 t care nu au avut probleme" imi vine sa te pun sa definesti multi. eu am citit despre persoane carora li s-a calat motorul din aceasta cauza. ai intrat in viata ta pe un forum de specialtate. sa vezi si alte pareri..nu doar..."daca Aprilia a montat pompa inseamna ca e gandita treaba " treaba e gandita pt cei lenesi, pt persoane pe care ii incurci daca le spui ca trebuie calculat un raport benzina ulei, etc... pt aceste pesonaje a fost creata pompa. domnule stres, evident ca pompa are debit variabil. dar daca tu pui in rezervorul de benzina sa zicem 20 ml la litru...atunci cand accelerezi, din carburatorul elibereaza o mai maire cantitate de aer benzina si implicit ulei. caci acesta din urma se afla amestecat cu benzina. in privinta pompei, cine a zis sa o dea jos. o poate lasa acolo, caci nu incurca cu nimic. totul e sa astupe gaura din cilindru prin care alimenta cu ulei, ca sa nu isi traga aer fals. Editat Februarie 6, 2006 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 Daca ii pui kit Polini atunci trebuie marit debitul de ulei din pompa,ptr ca acuma primeste ulei ptr 50cc iar tu vei avea un kit de 70 sau 80cc si vei gripa motorul cu ulei mai putin.Nu inteleg de ce toata lumea zice sa scoti pompa parca ati fi toti fani moped...daca Aprilia a montat pompa inseamna ca e gandita treaba si daca ai grija sa duci motorul la revizii si sa`i pui ulei/benzina buna atunci nu vei avea probleme , cunosc multi cu 2t (50 cc si 125 cc) ,detin motoare in 2t si nu am auzit sa fi avut vreunu probleme cu pompa de ulei pana acuma (aprilia,cagiva si yamaha) Cat despre ulei,la scuter am pus Castrol 2T (400mii/L) pana am descoperit la noi Motul...Motul Scooter performance 2t ptr scuter,Motul 2T Racing 510 /600 ptr 50cc cu viteze si Motul 2T Racing 600/800 ptr 125cc cu viteze...asta folosesc eu,sunt cele mai scumpe (Repsol nu stiu cat costa ) si nu am avut probleme pana acuma.Deasemenea am prieteni care pun ulei Mobil1 la Rs50 care si ala costa cam 500mii/L si au fost multumiti..in orice caz nu pune ulei dala 2T de la Petrom ptr drujbe sau alte chestii ptr ca o sa regreti mai incolo.Rodajul il faci schimband in maxim 6mii de ture cu mici reprize scurte ( rar si f scurt) de acceleratie pana in 10mii de ture....Carenele poti sa le vopsesti la orice vopsitorie auto,vezi sa fie mai mult negru decat rosu ca sa nu fii obligat as schimbi culoarea in talon. Bafta ,asteptam si alte intrebari daca mai ai ! Mersi mult de sfatururi!!!!!! Uite ce o sa Fac: O sa las pompa dar o sa golesc rezervorul de ulei si o sa ii fac singur amestecul. Referitor la ulei, o sa bag ulei bun, adik Motul 2T racing, 600, am gasit la honda cu 570.000 ( la yamaha era 600.000......au rotunjit suma) Daca poti, trimite-mi si mie ceva poze pentru inspiratie la vopsitul carenelor.... Multam 1. ulei de amestec pt 2 t. ceva f scump, obligatoriu. castrol TTS - nu stiu unde gasesti, motul - gasesti la Honda Romania, Putoline - gasesti in Dr Taberei la Dual Tours. mobil 1..racing..toate costa undeva in jurul sumei de 500 de mii litrul. nu cunosc ulei de 1 mil. cei de la United nu stiu ce vb. mi-au demonstrat-o nu o data... 2. Obligatoriu scoate pompa...motorasul tau nu o sa reziste nci un km fara ulei. pompele se infunda din diverse motive, creeaza numai probleme. nici sa nu-ti treaca prin cap sa te folosesti de pompa. 3. daca tot faci o modificare asa serioasa, schimba si uleiul de la transmisie. daca cel dinainte a pus ulei de la rompetrol, iti dai seama ca nici cel de transmisie nu e unul bun. cutia mea are nevoie de 20W40. a ta ced ca merge si cu 10 W30. dar cel mai bine aflii dintr-un manual. it recomand Motul, Putoline sau Repsol. repsol gasesti la Promotor, pe agricultori. acest ulei te va costa in jur de 300 de mii. 4. sa nu uiti de redaj!!!! 5. citeste cat de mult poti despre 2 t, pt a nu-ti bate joc de motor. pe urma vei spune ca toti habarnistii...mot in 2 t nu sunt bune..se strica repede..etc... 6. sa nu uiti sa speli motorul, cutia tot. 7. nu exista consum de ulei. uleiul este "DE AMESTEC' de aceea pe cutia oricarui ulei scrie un raport ulei/benzina sugerat de firma producatoare... in general pe cele racing o sa vezi 10 ml la 1 l de benzina..daca esti in rodaj iti recomand sa pui cat mai mult. poti pune si 30 de ml la litru. daca ai observat ca am folosit de multe ori cuvantul racing, afla ca motocicleta ta are putere in ture mari adica undeva peste 7000 de ture si pana pe la 10 - 11mii. de aceea nu trebuiesc cumparate produse pt motocicletele de strada. nu vad rostul. exista riscuri pe care nu are rost sa ti le asumi. daca vei alege varianta asumarii riscurilor, ne intoarcem la punctul 5. Mersi pentru toate cele 7 "sfaturi".........Mai ales la 4. ai mare dreptate si sunt constient de faptul ca tre sa ii fac rodajul, dar sper sa nu ii dau in guara la prima tura........ Sper sa ma pot controla, dac sti ce vreau sa zic........ si cam cat tre sa fac rodajul? Poate poti sa imi trimiti u cate ceva despre motoarele in 2T Ti-as fi recunoscator Thanks Multumesc si tie stress!!!! In fine nu e cazul sa va certati....cat timp o sa existe motociclisti si moociclete, o sa existe si neinteleferi...... dar nu cazul, mai bine cateti de comun acord!!!! Referitul cu partea "cel mai important" ai perfecta dreptate dar nici asta nu e relevant...... Ex: ma duc la united si intreb ce e bun de bagat si ei imi baga pe gat Castrol de 1mil pt ca au contract cu ei....... Deci cel mai bine imi spuneti voi (cei care aveti aprilia) si nu neaparat...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 domnule stres, evident ca pompa are debit variabil. dar daca tu pui in rezervorul de benzina sa zicem 20 ml la litru...atunci cand accelerezi, din carburatorul elibereaza o mai maire cantitate de aer benzina si implicit ulei. caci acesta din urma se afla amestecat cu benzina. in privinta pompei, cine a zis sa o dea jos. o poate lasa acolo, caci nu incurca cu nimic. totul e sa astupe gaura din cilindru prin care alimenta cu ulei, ca sa nu isi traga aer fals. corect dar daca la un litru de benzina pompa consuma sa zicem 500 ml ulei (nu e cazul, dau doar cifre rotunde) si tu ii pui 20 ml la litru logic ca uleiul o sa fie mai putin decat cere fabricantul, nu? de asta am zis sa faca un consum de benzina/ulei, ca sa stie cat ulei sa-i puna la litru! in plus trebuie schimbate jigloarele neaparat pt. ca sa ajunga aceeasi cantitate de benzina cu tot cu ulei, la fel ca in cazul in care ar merge cu carbul si cu pompa, daca ea ia 1 l la suta si 500 ml de ulei printr-un jiglor de 50 mm sa zicem un litru jumate de lichid (ulei amestecat cu benzina) n-o sa mai treaca pe acolo tot intr-o suta de km = amestec sarac! in cazul asta ar trebui marit jiglorul (sau jiclorul?? ma tot roade intrebarea asta) cu inca jumatate din debitul sau, adica de la 50 mm sa treaca la 75! repet! cifrele pe care le-am dat sunt pur si simplu enorme si le-am folosit numai pt. a simplifica exemplul dat de mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 Asadar....... Ce fac? Cum fac amectecul? dac producaturul imi zice sa bag 50ml la litru asta inseamna ca la 10l de benzina s-ai bag 500ml? cat trebuie de fapt si de drept? Spuneti-mi voi ca in voi am incredere!!!!! faza e ca at cand am desfacut-o pistonul si cil erau f uscate si prin asat eu inteleg ca nu si-a luat ulei cat trebuie, mai ales ca are un rezervor f mare de ule (cred ca e de vre-o 2) si cat am mers eu cu el nu prea se consuma......... Sa-mi zica si mie cineva care aprilia rs 50 cu kit polini, cat ulei trebuie sa bag la 1l de benzina?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 reverse...o singura sugestie! nu mai da sfaturi in privinta acelei nenorocite de pompe. o sa-ti faci dusmani )) daca zici ca sti "multi cu 2 t care nu au avut probleme" imi vine sa te pun sa definesti multi. eu am citit despre persoane carora li s-a calat motorul din aceasta cauza. ai intrat in viata ta pe un forum de specialtate. sa vezi si alte pareri..nu doar..."daca Aprilia a montat pompa inseamna ca e gandita treaba " treaba e gandita pt cei lenesi, pt persoane pe care ii incurci daca le spui ca trebuie calculat un raport benzina ulei, etc... pt aceste pesonaje a fost creata pompa. Peste 35 de detinatori de Aprilia Rs50/125,Yamaha TZR,Cagiva Mito,Honda NS1 +multi altii cu scutere ,modele mai vechi sau mai noi nici unul nu a avut probleme cu pompa de ulei...Nu spun ca nu se poate intampla acest lucru,ca pompa sa cedeze, dar asta poate sa se intample oricand ,oricui la motor,masina,avion,vapor etc. Ar insemna sa ne fie frica sa pornim motorul de frica unei greseli de fabrica sau unor mici stricaciuni ...In orice caz eu nu as scoate pompa de ulei,poate doar as verifica`o asta ptr ca motorul lui este din 98 si poate din cauza varstei sa mai cedeze o garnitura sau asa. @tzantzaru` ai grija sa verifici placutele de frana daca mai sunt bune sau daca trebuie schimbate,lichidul de frana si de racire si starea pneurilor (are totusi 8 ani si pot aparea uzuri care sa te afecteze pe tine si/sau pe motor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 Asadar....... Ce fac? Cum fac amectecul? dac producaturul imi zice sa bag 50ml la litru asta inseamna ca la 10l de benzina s-ai bag 500ml? cat trebuie de fapt si de drept? Spuneti-mi voi ca in voi am incredere!!!!! faza e ca at cand am desfacut-o pistonul si cil erau f uscate si prin asat eu inteleg ca nu si-a luat ulei cat trebuie, mai ales ca are un rezervor f mare de ule (cred ca e de vre-o 2) si cat am mers eu cu el nu prea se consuma......... Sa-mi zica si mie cineva care aprilia rs 50 cu kit polini, cat ulei trebuie sa bag la 1l de benzina?????? da, exact! daca producatorul zice 50 la litru bagi 500 ml la 10 litri! fa un consum si vezi cat trebuie sa pui! goleste rezervorul de ulei, pune un litru, goleste rezervorul de benzina si fa-i plinul! mergi vreo 100-200 de km in forja in oras si vazi catat benzina si cat ulei ti-a mai ramas! dupa aia aplici regula de 3 simpla si gata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 fa un consum si vezi cat trebuie sa pui! goleste rezervorul de ulei, pune un litru, goleste rezervorul de benzina si fa-i plinul! mergi vreo 100-200 de km in forja in oras si vazi catat benzina si cat ulei ti-a mai ramas! dupa aia aplici regula de 3 simpla si gata! Mai eu o sa am pirtonul, cilindrul, si segmenti NOI!!! Asta inseamna ca tre sa ii fac si eu cat de cat un rodaj, nu ? Si atunci cum fac eu 100-200 de km in forja cand ar trebui sa ii fac rodajul? si daca pompa e stricata si merg 100 de km numai p benzina? Nu se duce dreaq pistonul????? Ce vrau sa spun eu e ca pompa poate fi stricata si sa greseasca chiar ea......adica la 10l sa zicem ca imi ia doar 50ml, ceea ce ar fi prea putin si din start ar fi gresit!!!!! Sper ca intelegi care e problema! si poate gasim alta solutie!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 pretene. pe orice cutie de ulei, iti scrie raportul benzina ulei. scrie f cclar. eu am incercat mai multe uleiuri, (toate full syntetic) pe toate scria 10 ml la litru.. tu trebuei sa tii cont ca esti in rodaj. poti pune 40 de ml, poti pune 50. dar inca o data. cred ca trebuie sa fac un desen. nu este vorba de nici un consum...atata timp cat bagi benzina in ulei cata benzina ajunge in camera de ardere si prin carter si pe unde mai circula amestecul/....tot atata ulei va ajunge. 9in funcite de raport, nu pot da o cifra). daca tua cecelerezi, carburatorul deschide cuiul de la jiclerul principal pt a elibera benzina plus ulei si clapeta de aer..iti intra in cilindru un amestec mai mare...punct. ce consum de ulei. pompa este comandata de acceleratie..evident ca atunci cand deschizi acceleratia eliberezi o cantitate mai mare de benzina..trebuia sa se eliber si o cantitate mai mere de ulei. daca tu ai facut alegerea inteleapta de a renunta la pompa..nu mai trebuie sa calculezi nici un consum de ulei. te hotarasti in privinta unui raport benzina/ulei si pe ala mergi. atat. ce jigloare marite. cum sa le maresti. daca vrei sa stii jigloarele in general vin din fabrica ceva mai marei. nu e regula dar terbuie sa tii cont si de asta. intradevar. daca maresti raportul de ulei benzina in favoarea uleiului...vei avea un amestec de 15-16 g aer, 1 ml benzina..si nu stiu cat ulei ca mi-e lene sa alculez. daca ai raport mare..amestecul va fi sarac, caci din mililitrul ala de benzina intre 1 si 5 % va fi ulei. dar pt asta nu tebue sa maresti nici un jigler. ai suruburi de amestec pt aceasta. daca va mari jiglerele cel ami probabi o va porni f f greu, iar motorul va merge cu un amestec bogat, si implicit va fi greu de reglat. chiar nu pot sa inteleg. de credeti voi ca sunt suruburile de amestec. ai la spire acolo sa tot invarti..sa-l faci f bogat si f sarac...cum sa maresti jiglerele. imi pare rau, nu vreau sa ma cert cu nimeni, dar hai sa incercam sa motivam si/sau sa argumentam ceea scriem in aceste pagini.. pana una alta domnule tantar...cateva raduri care sa te ajute in viitoare cariera de motociclist. bafta multa. http://www.eric-gorr.com/tech/carb1.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Februarie 9, 2006 Autor Share Postat Februarie 9, 2006 mai astept sfaturi....... Pana la urma am hotarat ce o sa fac: Bag 2l de benzina si2% ulei, scot furtunasul de ulei care intra in carburator si vad daca imi functioneza pompa...... ii dau diferite turatii si vad daca la mari mare baga mai mult, si la mai putine, mai putin.... e un test bun, nu????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 of. nici tu nu ai inteles...este normal sa bage ulei la turatii mai mari, pt ca in cil intra si o cantitate mai mare de benzina., logic....parerea mea. tu daca vrei sa bagi ulei in benzina nu mai trebuie sa te gandesti decat la raportul de benzina ulei pe care vrei sa-l ai. atat! dupa aceea la turatii mai mari, va itra o cantitate mai mare si de benzina si de ulei.... eu am rabdare, sa stii, nu te sfii sa mai intrebi, totul e sa nu iei decizii fara sa intrebi inainte. nu neaparat pe kktul asta de forum ci obligatoriu pe cineva care are habar despre 2t. raportul de 2% adica 20 ml la litru este bun, daca pe cutia de ulei spune asta. ce scrie pe cutie trebuie sa iei de bun. iar, ce scrie in manualul motocicletei tale trebuie sa iei de bun. ta rog, ia legatura cu ray de pe forum, el a avut un motoras ca al tau si a avut si manual de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Daca ii pui kit Polini atunci trebuie marit debitul de ulei din pompa,ptr ca acuma primeste ulei ptr 50cc iar tu vei avea un kit de 70 sau 80cc si vei gripa motorul cu ulei mai putin.Nu inteleg de ce toata lumea zice sa scoti pompa parca ati fi toti fani moped...daca Aprilia a montat pompa inseamna ca e gandita treaba si daca ai grija sa duci motorul la revizii si sa`i pui ulei/benzina buna atunci nu vei avea probleme , cunosc multi cu 2t (50 cc si 125 cc) ,detin motoare in 2t si nu am auzit sa fi avut vreunu probleme cu pompa de ulei pana acuma (aprilia,cagiva si yamaha) Cat despre ulei,la scuter am pus Castrol 2T (400mii/L) pana am descoperit la noi Motul...Motul Scooter performance 2t ptr scuter,Motul 2T Racing 510 /600 ptr 50cc cu viteze si Motul 2T Racing 600/800 ptr 125cc cu viteze...asta folosesc eu,sunt cele mai scumpe (Repsol nu stiu cat costa ) si nu am avut probleme pana acuma.Deasemenea am prieteni care pun ulei Mobil1 la Rs50 care si ala costa cam 500mii/L si au fost multumiti..in orice caz nu pune ulei dala 2T de la Petrom ptr drujbe sau alte chestii ptr ca o sa regreti mai incolo.Rodajul il faci schimband in maxim 6mii de ture cu mici reprize scurte ( rar si f scurt) de acceleratie pana in 10mii de ture....Carenele poti sa le vopsesti la orice vopsitorie auto,vezi sa fie mai mult negru decat rosu ca sa nu fii obligat as schimbi culoarea in talon. Bafta ,asteptam si alte intrebari daca mai ai ! DACA ARE MOTORUL DE 80 CREDE-MA CA NU ESTE NEVOUIE SA II MARESTI DEBITUL LA ULEI.......THINK..DE EXPL. O JAWA 350 MERGE CU 20GR/L SA ZICEM SI UN MINSK..125....TOT 20GR/L DECI BENZINA ESTE ACEIASI....ULEIUL ACELASI.....DACA ESTE DE 80 DE CM O SA TRAGA MAI MULTA BENZINA SI AUTOMAT MAI MULT ULEI.....LOGIC BAFTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr.silviu Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 parerea mea e ca daca ii faci amestecul cum scrie in manualul motocicletei cu conteaza ca ai trecut de la 50cc la un kit de 80cc.Trebuie reglat debitul de benzina si de aer astfel incat sa intre necesarul pentru cilindreea marita, astfel intra si cantitatea de ulei necesara lubrifierii.Pompa aia de ulei este pusa doar pentru comoditate, ca sa nu mai faci amestecul(e normal)dar daca nu ai incredere in ea nu trebuie sa o folosesti.nu trebuie marite nici jicloare nici nimik.astea-s prostii.consumul de ulei este proportional cu consumul de benzina(de aia si pompa are debit variabil in functie de turatie).Tu trebuie doar sa anulezi pompa si sa faci amestecul bine.Dupa ce iti pui kitul mergi la un mecanic care sa-ti regleze debitele bine.atata tot. Bafta si cat mai multi kilometrii!!! numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 of. nici tu nu ai inteles...este normal sa bage ulei la turatii mai mari, pt ca in cil intra si o cantitate mai mare de benzina., logic....parerea mea. tu daca vrei sa bagi ulei in benzina nu mai trebuie sa te gandesti decat la raportul de benzina ulei pe care vrei sa-l ai. atat! dupa aceea la turatii mai mari, va itra o cantitate mai mare si de benzina si de ulei.... eu am rabdare, sa stii, nu te sfii sa mai intrebi, totul e sa nu iei decizii fara sa intrebi inainte. nu neaparat pe kktul asta de forum ci obligatoriu pe cineva care are habar despre 2t. raportul de 2% adica 20 ml la litru este bun, daca pe cutia de ulei spune asta. ce scrie pe cutie trebuie sa iei de bun. iar, ce scrie in manualul motocicletei tale trebuie sa iei de bun. ta rog, ia legatura cu ray de pe forum, el a avut un motoras ca al tau si a avut si manual de service. ce scrie pe cutia de ulei nu trebuie luat de bun, ce scrie in manualul motorului da! DACA ARE MOTORUL DE 80 CREDE-MA CA NU ESTE NEVOUIE SA II MARESTI DEBITUL LA ULEI.......THINK..DE EXPL. O JAWA 350 MERGE CU 20GR/L SA ZICEM SI UN MINSK..125....TOT 20GR/L DECI BENZINA ESTE ACEIASI....ULEIUL ACELASI.....DACA ESTE DE 80 DE CM O SA TRAGA MAI MULTA BENZINA SI AUTOMAT MAI MULT ULEI.....LOGIC BAFTA jawa merge cu 25, minsk-ul cu 40 ml/litru, e vb. de materialele folosite in motor, de calculul volumetric al carburatorului, de traseul de admisie si implicit de ungere la 2t, etc. parerea mea e ca daca ii faci amestecul cum scrie in manualul motocicletei cu conteaza ca ai trecut de la 50cc la un kit de 80cc.Trebuie reglat debitul de benzina si de aer astfel incat sa intre necesarul pentru cilindreea marita, astfel intra si cantitatea de ulei necesara lubrifierii.Pompa aia de ulei este pusa doar pentru comoditate, ca sa nu mai faci amestecul(e normal)dar daca nu ai incredere in ea nu trebuie sa o folosesti.nu trebuie marite nici jicloare nici nimik.astea-s prostii.consumul de ulei este proportional cu consumul de benzina(de aia si pompa are debit variabil in functie de turatie).Tu trebuie doar sa anulezi pompa si sa faci amestecul bine.Dupa ce iti pui kitul mergi la un mecanic care sa-ti regleze debitele bine.atata tot. Bafta si cat mai multi kilometrii!!! numai bine! depinde de pompa... daca e o pompa simpla consumul de ulei este direct proportional cu consumul de ulei, adica raportul ulei/benzina este fix! faci un consum si vezi care e raportul! daca e o pompa mai desteapta si raportul de ulei va fi variabil in functie de turatie, de temperatura, etc.! depinde de pompa! daca aprilia asta are o pompa de genul asta atunci neaparat trebuie facut un consum in forja ca sa vezi care e raportul maxim pe care il ofera ca sa fii sigur ca nu se caleaza sau nu se uzeaza indiferent de regimul in care o folosesti! in orice caz raportul este crucial! in alta dezordine de idei daca motorul este mai mare trebuie si mai mult ulei! ganditi-va ca la un kit de asta ambielajul si implicit cursa ramane aceeasi! de materiale nu stiu mai ales ca nu-s facute de fabrica! deci ce se mareste? alezajul! daca maresti alezajul creste si turatia! turatie ridicata = temperatura mai mare = uzura mai mare = nevoie de ulei mai mare! un kit complet inseamna si un alt carburator si alta toba si alta pompa de ulei si alt filtru de aer deci problemele legate de ulei si carburatie nu mai exista dar din ce am inteles eu tu nu i-ai pus decat un cilindru si un piston! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dunloop Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 Stie cineva unde se pot gasi relativ rapid (in zona Clujului) semeringuri si gidaje pentru amortizoarele de Aprillia Pegaso 650cc, din 1996? Multzam'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Martie 28, 2006 Share Postat Martie 28, 2006 Salutari ! In primul rand as vrea sa spun ca parerile sunt impartite in privinta carburatorului. Unii spun ca un jiclor mai mare ar da un plus de putere. Da, asa este, dar pana la o limita, dupa care motorul incepe sa mearga "inecat". De exemplu eu NU am surub de amestec, si tot reglajul se face din diametrul interior al jiclorului si din cate gauri dai in plus in filtrul de aer. Si eu am umparat un kit Polini de 72cmc, si am manualul de la el. Acolo scrie (pentru mopedul meu) ca trebuie pilit din contragreutatile de pe ambielaj astfel incat sa se mareasca avansul la admisie, trebuie pus un jiclor de 68 (0,68mm - pentru motorul de 49cmc se foloseste un jiclor de 48), trebuie un carburator de 13/13 (original e 12/10 sau 12/12) ca sa nu mai pomenim de filtrul de aer schimbat si o toba sport ca sa mearga totul ca la carte. Rodajul este specificat ca 500km, cu acceleratia MAXIM la trei sferturi. Raportul ulei / benzina este acelasi, 2% (20ml ulei la litrul de benzina). Nu se recomanda un anume ulei mineral sau sintetic, aici nici eu nu stiu pe ce sa merg pentru rodaj, pentru ca inca nu am scos "animalutzul" din garaj Deci parerea mea, nu-ti mai fa atatea probleme, lasa pompa sau scoate pompa, dar foloseste un ulei calitativ foarte bun pentru ca e crucial in rodaj si pune putin mai mult decat se specifica in manual. Dup-aia ii dai in goarna cat vrei. Spor la calarit ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.