Sari la conținut

variaza temperatura


Postări Recomandate

am o problemuta la pegaso meu: variaza temperatura intr-o plaja ce mi se pare destul de mare, de la 60 la 90 de grade.

La drum intins scade la 60, si se mentine acolo, indiferent ca afara sunt 30 de grade sau 5 grade. La mers incet prin trafic creste la 80, unde se mentine destul de mult timp, uneori pana la 90 daca stau asa pe loc, cand intra si ventilatorul. E normal sa faca asa? Sa fie termostatul blocat cumva intredeschis?

Mi-a spus un mecanic sa schimb antigelul, asta ar putea fi o cauza, antigel invechit.

PS: unde e termostatul la pegaso2? :cheers:

mersi :unsure:

 

A, de la 80 scade foarte repede la 60 cand prin un pic de viteza.

Editat de sharpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa patesc si eu la Tenere, variaza foarte mult temperatura lichidului de racire, doar ca nu stiu exact in grade Celsius, ci doar am o ,,plaja" verde si capatul scalei e rosu .

Nici eu nu am dat jos termostatul , desi banuiesc ca poate fi blocat intredeschis..........

Primavara-toamna pun un carton pe jumatate de radiator .

Ma gandeam sa fac la comanda o jaluzea de aluminiu, ca sa pot regla aerul care intra spre radiator.

 

PS am observat ceea ce stiam teoretic si anume ca daca merg cu motorul si nu ajunge apa la temp optima ( la mine ma gandesc peste jumatatea scalei ), concumul creste cu aproape 1L/100km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problemuta la pegaso meu: variaza temperatura intr-o plaja ce mi se pare destul de mare, de la 60 la 90 de grade.

La drum intins scade la 60, si se mentine acolo, indiferent ca afara sunt 30 de grade sau 5 grade. La mers incet prin trafic creste la 80, unde se mentine destul de mult timp, uneori pana la 90 daca stau asa pe loc, cand intra si ventilatorul. E normal sa faca asa? Sa fie termostatul blocat cumva intredeschis?

Mi-a spus un mecanic sa schimb antigelul, asta ar putea fi o cauza, antigel invechit.

PS: unde e termostatul la pegaso2? :huh:

mersi :unsure:

 

A, de la 80 scade foarte repede la 60 cand prin un pic de viteza.

 

 

este foarte normala variatia de care povestesti;

la mine la fel face: creste repejor daca stau pe loc sau in trafic, la aprox.85 de grade pleaca ventilatorul, se opreste pe la 75-80 parca;

in mers sta putin sub 60 acul

e perfect normal, stai linistit :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problemuta la pegaso meu: variaza temperatura intr-o plaja ce mi se pare destul de mare, de la 60 la 90 de grade.

La drum intins scade la 60, si se mentine acolo, indiferent ca afara sunt 30 de grade sau 5 grade. La mers incet prin trafic creste la 80, unde se mentine destul de mult timp, uneori pana la 90 daca stau asa pe loc, cand intra si ventilatorul. E normal sa faca asa? Sa fie termostatul blocat cumva intredeschis?

Mi-a spus un mecanic sa schimb antigelul, asta ar putea fi o cauza, antigel invechit.

PS: unde e termostatul la pegaso2? :cheers:

mersi :unsure:

 

A, de la 80 scade foarte repede la 60 cand prin un pic de viteza.

Asa patesc si eu la Tenere, variaza foarte mult temperatura lichidului de racire, doar ca nu stiu exact in grade Celsius, ci doar am o ,,plaja" verde si capatul scalei e rosu .

Nici eu nu am dat jos termostatul , desi banuiesc ca poate fi blocat intredeschis..........

Primavara-toamna pun un carton pe jumatate de radiator .

Ma gandeam sa fac la comanda o jaluzea de aluminiu, ca sa pot regla aerul care intra spre radiator.

 

PS am observat ceea ce stiam teoretic si anume ca daca merg cu motorul si nu ajunge apa la temp optima ( la mine ma gandesc peste jumatatea scalei ), concumul creste cu aproape 1L/100km.

 

Ma da voi nu aveti ce face ? Sincer acu...e si normal sa se intample asa ceva. La masina e la fel, numai ca stati sa auziti ventilatorul si deh, aveti mai multe de facut in masina si de uitat decat pe o motocicleta...Cumva sunteti incepatori si acum descoperiti ce si cum cu un motor? Auzi, sa schimbi antigelu...sa se impuste asa zisu mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu stiu cat e de normal, la toate masinile pe care le-am condus, acul ala statea fix la 80, fie ca eram pe forestier, fie bara la bara, fie pe autostrada. Si parca nici la primul pegaso pe care l-am avut mai demult (acelasi model) nu facea asa, ajungea la 80 si acolo ramanea, eventual crestea un pic si pornea ventilatorul daca stateam pe loc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu stiu cat e de normal, la toate masinile pe care le-am condus, acul ala statea fix la 80, fie ca eram pe forestier, fie bara la bara, fie pe autostrada. Si parca nici la primul pegaso pe care l-am avut mai demult (acelasi model) nu facea asa, ajungea la 80 si acolo ramanea, eventual crestea un pic si pornea ventilatorul daca stateam pe loc mult.

 

 

nu ai dreptate, sa stii....chiar si la masini, la cele care au scara gradata, cu valori numerice pentru temperatura, se observa variatii ale acului in mers, respectiv trafic intens, relanti etc. ...nu e valoarea batuta in cuie....

iar la pegaso2 variatiile sunt identice si la mine, cu ce povesteai tu mai sus..

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Survolaj, sa imi fie cu iertare dar parerea mea e ca de aia se cheama topicul Service pt ca oamenii sa isi spuna pasurile.Probabil ca la nivelul tau , tot ce se mananca la motoare si la auto din cate imi dau seama, nu are taine.

Oricum, parerea me e ca daca nu ai idei constructive si de ajutor, mai bine nu te bagi in topic.

 

La auto mai vechi variaza temperatura si indicatorul de temperatura, intr-adevar, dar doar de la 80grade in sus (in trafic greu), nu am vazut vreuna sa coboare sub temperatura optima.

Asta e si rolul termostatului, sa tina temperatura motorului intre niste limite.Bineinteles, la un moment dat el nu mai face fata si temperatura creste si cupleaza ventilatorul dar NICIODATA (daca e in parametrii) nu lasa sa coboare temperatura sub valoarea respectiva.

 

Numa' bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Variatia este normala in majoritatea timpului mai ales in regimuri de lucru diferite.

 

Sa va zic eu de ce la Pegaso, Tenere, Super-Tenere (si mai sunt cateva) variaza asa de mult?

 

Am avut Tenere XTZ 660: in majoritatea timpului acul se "invartea" pe la jumatea scalei. Nu era notata, presupun ca acolo era "temperatura optima de lucru". Cand ajungea la trei sferturi de scala intra ventilatorul si o baga iar la jumate. Chestia asta cu trei sferturi de scala s-a intamplat cred ca de vreo 3-4 ori maxim intr-un an si jumatate cat am avut-o, si doar vara pe 40 de grade in trafic. In rest, cand mergeam la drum statea la un sfert din scala - diferenta relativ mare. Cand era frig nu mai zic, pana intra pe "zona optima" marcata cu alb te plictiseai sau ajungeai deja la munca.

Acelasi lucru mi se intampla si la actualul SuperTenere. Diferente relativ mari intre mers la drum si mers in oras.

 

Explicatia este ca au radiatoare usor supradimensionate. Sunt motociclete concepute sa alerge in clima desertica fara sa iti fiarba. Am auzit in mai multe parti practica cu acoperit juma' de radiator la modelele de genu asta (rally-raid sa zicem desi enduro-touring ar fi de fapt mai corect).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masina radiatorul este mult mai mare cat si ventilatorul, sunt unele modele cu 2 ventilatoare. E normal sa tina o temperatura cat mai constanta.

 

La motocicleta iti intra ventilatorul destul de tarziu de obicei. Daca mergi turat e normal sa ai diferente destul de mari sau daca stai pe loc mai mult...Aici sunt de luat in calcul, lichidul de racire cat si uleiul.

 

Exemplu :

 

La mine imi intra ventilatorul la 105 grade. Pot vedea temperatura apei pe bord.

Acum am ulei full sintetic 10W40. Imi intra ventilatorul in traficul de dimineata dupa vreo 5-6 semafoare, depinde foarte mult daca merg sau stau pe loc...de la un semafor la altul daca am liber in fata diferenta de grade este undeva de 20 de grade...chiar si daca merg 100 metri.

 

Cand pun ulei de vara - 15W50. Acelasi tip de mers, aceeasi situatie, apa ajunge la 105 grade mult mai tarziu decat inainte cu uleiul 10W40...deci rezulta ca si uleiul face o racire ( mentionez ca nu am radiator de ulei - doar de apa ), dar la fel se prezinta, diferente de 20 de grade.

 

Asta este in Bucuresti in trafic.

 

Afara cand merg, daca este cald...apa sta la 70-75 de grade. Daca e mai rece sta undeva la 65. De notat ca la drum lung racirea pe aer intra si ea in functiune chiar daca am racire activa pe lichid si radiator cu ventilator.

 

Deci ceea ce ziceti voi se intampla si la altii si asa este normal. Daca nu vreti sa aveti diferentele astea...puteti pune pe circuitul de ventilator un buton in care sa puteti sa-i dati drumul cand vreti voi si sa-l opriti. va consuma mai mult motorul, dar asta este...va sta racit mai tot timpul.

 

P.S. De notat si tipul motorului, cati cilindri,cum sunt asezati cilindrii, ce relanti are motorul, daca este carenata...etc. Acestea intra si ele in calcul la temperatura apei pe total cat si a motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No asa da !

Mersi pt explicatii.

Deci sa inteleg ca nu termostatul e defect ci fenomenul se datoreaza contructiei si utilizarii motorului.

Oricum, v-am spus ca apare o diferenta de consum de aproape 1L/100km intre mersul cu temperatura mica la apa si cea cu temperatura ,,normala" (jumatatea scalei verzi, cu carton pe radiator), ceea ce nu m-i se pare putin........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contrar bunului simt, nu ma ingrijora faptul ca se incalzeste un pic peste valoarea de mijloc-80, e normal pana la urma sa nu mai faca fata radiatorul, si in anume situatii nici ventilatorul mic de pe el. Dar nu inteleg de ce scade la 60, termostatul ar trebui sa se inchida aproape complet cand temp scade sub 80. Banuiesc ca 80 de grade este valoarea optima de functionare. De asta suspectez termostatul. Pegaso dinainte nu scadea sub 80, nici cand am mers o bucata de drum doar cu apa distilata in sistem.

Stiu ca un motor trebuie lasat sa atinga temperatura optima de functionare inainte sa tragi de el voiniceste. In cazul lui pegaso unde e temp asta? la 80 unde sta destul de mult daca e lasat pe loc, sau la 60 unde sta la fel de cuminte la drum intins?

 

PS: scuze daca-s enervant, batut in cap si paranoic :unsure: si o tin p-amea ca acul tre sa stea fix indiferent de temp exterioara si regim de lucru, asa cum am vazut la auto, ca de-aia e termostat sa tina temp constanta (cu histerezisul de rigoare, evident)

Editat de sharpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sharpe, o explicatie ar fi ca termostatul, fiind incalzit de apa din motor, care e mult mai fierbinte decat cea din radiator , este ,,pacalit" sa ,,deschida" ........

Teoretic, temperatura ar tb sa fie relativ constanta pe intreg circuitul de racire dupa intrarea in regimul dar in motor , volumul de lichid fiind mic si incalzit direct de motor, termostatul practic ramane semi-deschis permanent , banuiesc.........

Sper sa ma fi facut inteles............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...