Raducu Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 (editat) Salutari... Am citit acum cateva zile un topic, in care s-a lansat ideea utilizarii a doua pinioane la roata spate, printr-un sistem usor de schimbat in timpul mersul, avantajand astfel atat demarajul (pinion mare) cat si viteza maxima (pinion mai mic). Din pacate, nu am mai gasit topicul respectiv sa dau reply, asa ca scriu aici. Erau cateva pareri, mai mult contra. Din pacate, acolo nu era decat ideea, nimic concret (o schema ceva). Astfel ca, porind de la ideea respectiva am realizat o schema. Ce parere aveti? Credeti ca se poate realiza?! P.S. 1 - Din pacate, nu am gasit alta modalitate de a face o poza din AutoCAD decat pastand totul in Excel (am sters mai demult Paint-ul din Windows). Am pus acolo si cateva informatii, si probleme care ar putea aparea. P.S. 2 - Daca nu se poate, nu dati cu parul... am incercat si eu, si promit ca data viitoare o sa gasesc solutii mai bune! P.S. 3 - Nu am reusit sa atasez fisierul Excel, asa ca am fost la alt calculator, am facut 2 poze si.. astea sunt (sper sa reusesc acum) Editat Februarie 25, 2006 de Raducu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UnderTaker Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 si attach-ul unde este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 25, 2006 Autor Share Postat Februarie 25, 2006 si attach-ul unde este? Nu reusesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 iti trebuie un lant foarte rezistent si elastic la miscarea in lateral! cu un lant obisnuit de motocicleta nu cred ca poti sa schimbi pinionul ca la bicicleta, nu mi se pare ca se misca atat de mult stanga-dreapta si chiar daca se misca se torsioneaza nasol! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 25, 2006 Share Postat Februarie 25, 2006 aici ii topicul cautat... ii interesanta idea ta cum sa schimbi lantul de pe un pinion pe alta, uite nu mam gandit la asta deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 27, 2006 Autor Share Postat Februarie 27, 2006 iti trebuie un lant foarte rezistent si elastic la miscarea in lateral! cu un lant obisnuit de motocicleta nu cred ca poti sa schimbi pinionul ca la bicicleta, nu mi se pare ca se misca atat de mult stanga-dreapta si chiar daca se misca se torsioneaza nasol! Pai, lantul nu se va deplasa deloc in lateral!!! Mecanismul respectiv nu face altceva decat sa ridice lantul de pe pinion, miscare coroborata cu deplasarea axiala a pinionului si astfel, in cand lantul revine la pozitia "pe pinion" se va aseza de data aceasta pe pinionul mai mic! Salutari Pepsi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 Nu tine. Lantul va avea contact cu pinionul doar in partea de sus si cea de jos. Pe pinionul mic asta va insema 4-5 dinti sus si tot atatia jos. In sarcina lantul o sa-ti sara peste dinti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 27, 2006 Autor Share Postat Februarie 27, 2006 (editat) Nu tine. Lantul va avea contact cu pinionul doar in partea de sus si cea de jos. Pe pinionul mic asta va insema 4-5 dinti sus si tot atatia jos. In sarcina lantul o sa-ti sara peste dinti. De asta ma temeam si eu! Dar.. daca mai punem 4 rotite, care sa "preseze" lantul pe pinion (sper ca nu mai e nevoie sa le desenez - in fata si in spatele pinionului, pe exteriorul lantului). Astfel, lantul nu ar putea sari! Editat Februarie 27, 2006 de Raducu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 Asa o sa tina, dar ajungi sa dai pe mere ce iei pe pere. Ai sa pierzi putere pe toate angrenajele alea. => imbunatatirea finala va fi ~ insignifianta atat la demaraj cat si la viteza. In plus, fiabilitatea scade dramatic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 27, 2006 Autor Share Postat Februarie 27, 2006 Ai sa pierzi putere pe toate angrenajele alea. => imbunatatirea finala va fi ~ insignifianta atat la demaraj cat si la viteza. Inca o data de acord. Din pacate nu mai am solutii. Totusi, doar un calcul detaliat poate scoate in evidenta pierderile de putere si fiabilitatea. Sau... timp liber si pasiune pentru a experimenta asa ceva (asta pt cei practici, care nu au rabdare pentru calcule)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.