Sari la conținut

Schimbare Pinion


Raducu
 Share

Postări Recomandate

Salutari...

 

Am citit acum cateva zile un topic, in care s-a lansat ideea utilizarii a doua pinioane la roata spate, printr-un sistem usor de schimbat in timpul mersul, avantajand astfel atat demarajul (pinion mare) cat si viteza maxima (pinion mai mic). Din pacate, nu am mai gasit topicul respectiv sa dau reply, asa ca scriu aici.

 

Erau cateva pareri, mai mult contra. Din pacate, acolo nu era decat ideea, nimic concret (o schema ceva). Astfel ca, porind de la ideea respectiva am realizat o schema.

 

Ce parere aveti? Credeti ca se poate realiza?!

 

P.S. 1 - Din pacate, nu am gasit alta modalitate de a face o poza din AutoCAD decat pastand totul in Excel (am sters mai demult Paint-ul din Windows). Am pus acolo si cateva informatii, si probleme care ar putea aparea.

 

P.S. 2 - Daca nu se poate, nu dati cu parul... am incercat si eu, si promit ca data viitoare o sa gasesc solutii mai bune! :yikes:

 

P.S. 3 - Nu am reusit sa atasez fisierul Excel, asa ca am fost la alt calculator, am facut 2 poze si.. astea sunt (sper sa reusesc acum)

 

 

 

post-7961-1140865127_thumb.jpg

 

post-7961-1140865146_thumb.jpg

Editat de Raducu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

iti trebuie un lant foarte rezistent si elastic la miscarea in lateral! cu un lant obisnuit de motocicleta nu cred ca poti sa schimbi pinionul ca la bicicleta, nu mi se pare ca se misca atat de mult stanga-dreapta si chiar daca se misca se torsioneaza nasol!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti trebuie un lant foarte rezistent si elastic la miscarea in lateral! cu un lant obisnuit de motocicleta nu cred ca poti sa schimbi pinionul ca la bicicleta, nu mi se pare ca se misca atat de mult stanga-dreapta si chiar daca se misca se torsioneaza nasol!

 

Pai, lantul nu se va deplasa deloc in lateral!!! Mecanismul respectiv nu face altceva decat sa ridice lantul de pe pinion, miscare coroborata cu deplasarea axiala a pinionului si astfel, in cand lantul revine la pozitia "pe pinion" se va aseza de data aceasta pe pinionul mai mic!

 

Salutari Pepsi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tine. Lantul va avea contact cu pinionul doar in partea de sus si cea de jos. Pe pinionul mic asta va insema 4-5 dinti sus si tot atatia jos. In sarcina lantul o sa-ti sara peste dinti.

 

De asta ma temeam si eu! :yikes:

 

Dar.. daca mai punem 4 rotite, care sa "preseze" lantul pe pinion (sper ca nu mai e nevoie sa le desenez - in fata si in spatele pinionului, pe exteriorul lantului). Astfel, lantul nu ar putea sari!

Editat de Raducu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o sa tina, dar ajungi sa dai pe mere ce iei pe pere. Ai sa pierzi putere pe toate angrenajele alea. => imbunatatirea finala va fi ~ insignifianta atat la demaraj cat si la viteza. In plus, fiabilitatea scade dramatic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai sa pierzi putere pe toate angrenajele alea. => imbunatatirea finala va fi ~ insignifianta atat la demaraj cat si la viteza.

 

Inca o data de acord. Din pacate nu mai am solutii. Totusi, doar un calcul detaliat poate scoate in evidenta pierderile de putere si fiabilitatea. Sau... timp liber si pasiune pentru a experimenta asa ceva (asta pt cei practici, care nu au rabdare pentru calcule)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...