Miki Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Salut Florin! La reglat ambreiaj la ETZ-uri 250/251 nu ma bag, n-am facut de pana acum niciodata, la tipurile 125/150 ma pricep. Reglajul dur al ambreiajului il faci la casuta turometrului pe carter (unde exista un fel de distantier rotativ ( )) precum si la ghidon pe maneta, dar cred, ca astea le stiai si tu. Daca tot ai probleme cu ambreiajul, vino la Sf. Gh. si te duc la un meserias de ETZ. Poate, sursa patinarii ambreiajului nu vine de la discuri/arcuri, ci poate de la alunecarea intregului ansamblu ambreiaj pe axul ambielajului (este presat conic pe axul ambielaj) Cartea : eu am numai in format electronic in calitate f. proasta, abia citibila si asta aici la servici, acasa n-am PC . Dar, un amic de aici zicea ca el are cartea, daca vrei, suna-l pe mobil: 0744391116 sau acasa 0267321219 (cauti pe Joska (are si el un ETZ de 250)) Si eu am problemele mele: mi s-a sticat si turometrul si vitezometrul Si la toate rotile dintate port vina, n-ai cumva tu in plus asa ceva? CUMPAR Miki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Uite o pagina din carte in leg. cu ambreiajul: Daca vrei cartea (in maghiara) fa click aici si descarca "MZ ETZ250 SzerelĂŠsi KĂŠzikĂśnyv" : http://szoci.motoros.hu/index.php?menu=szakirodalom Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$I$U Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Salut Florin! La reglat ambreiaj la ETZ-uri 250/251 nu ma bag, n-am facut de pana acum niciodata, la tipurile 125/150 ma pricep. Reglajul dur al ambreiajului il faci la casuta turometrului pe carter (unde exista un fel de distantier rotativ ( )) precum si la ghidon pe maneta, dar cred, ca astea le stiai si tu. Daca tot ai probleme cu ambreiajul, vino la Sf. Gh. si te duc la un meserias de ETZ. Poate, sursa patinarii ambreiajului nu vine de la discuri/arcuri, ci poate de la alunecarea intregului ansamblu ambreiaj pe axul ambielajului (este presat conic pe axul ambielaj) Cartea : eu am numai in format electronic in calitate f. proasta, abia citibila si asta aici la servici, acasa n-am PC . Dar, un amic de aici zicea ca el are cartea, daca vrei, suna-l pe mobil: 0744391116 sau acasa 0267321219 (cauti pe Joska (are si el un ETZ de 250)) Si eu am problemele mele: mi s-a sticat si turometrul si vitezometrul Si la toate rotile dintate port vina, n-ai cumva tu in plus asa ceva? CUMPAR Miki. Salut! Se pare ca sti mai multe despre ETZ si m-ar interesa si pe mine daca se poate niste informatii reglaje in special pt carburator si aprindere pt un ETZ de 150 Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Pt. ETZ 150: Carburator : - tip 24 N 2-2 - jiclor principal : 120 - ac dozaj : 70 - tip ac : 2,5 A 513 - pozitia acului de dozaj (socotiti de sus) : in tr. a 2 (tr. 3 in perioada de rodaj) - jiclor de pornire : 70 - jiclor ralanti : 40 Reglaje la carb: - surub aer desurubat cca. 1,5 ture (1 tura=360 grade) - nivelul benzinei in paharul carburatorului reglat conform imaginii Aprinderea : - avans : 2,5 + 0,5 mm (22gr45sec...23gr45sec) - deschiderea platinelor: 0,3 + 0,1 mm (grad de inchidere la ralanti 132+5grade) - dist. intre electrozii bujiei (260) : 0,6 mm Miki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Un link foarte bun pentru posesorii de motociclete est-germane: http://www.ostmotorrad.de/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
licuriciul Postat Martie 28, 2004 Share Postat Martie 28, 2004 ola miki! inca mai caut etz 251 si nu prea am mai vazut la vanzare......eu sint din buc si sa ajung la sf gheorghe sa caut....este mai greu. asa ca daca auzi de vreun etz prin zona si care sa fie ok-> silviu_florea@yahoo.com. multumesc anticipat si hai ai nostrii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Martie 29, 2004 Share Postat Martie 29, 2004 Salut, licurici! Vezi, ca e o raritate, din pacate, si la noi ETZ-ul de 251... Sa stii, ca si aici la Sfantu numai eu am de 251 , celelalte MZ-uri sunt de 250 si unul 125. (dupa cum stiu eu) Imi amintesc ca am mai vazut in anul trecut la Reci (langa lac) unul albastru cu nr. de BV. Sorry, nu cred ca te pot ajuta.....doar daca te multumesti cu 250. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Martie 29, 2004 Share Postat Martie 29, 2004 Nu-i asa ca e frumoasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
licuriciul Postat Martie 31, 2004 Share Postat Martie 31, 2004 arata beton........amalta intrebare...care sunt diferentele majore(performante) intre 250 si251?????? stii cumva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Aprilie 1, 2004 Share Postat Aprilie 1, 2004 Diferentele si performantele? 1. In primul rand ETZ250 are cadrul mai lung cu cca. 5 cm, saua deasemenea, de aceea e ma comfortabila (pentru doua persoane) decat ETZ251. 2. ETZ250 dispune si in spate roata de 18", iar ETZ251 are 16" in spate, din aceasta cauza (si pt. ca de altfel raporturile intre trepte si roata spate sunt similare (ETZ251 are in fata pinion lant mai mare)) ETZ251 are demarajul mai bun, accelereaza mai bine decat 250, dar vit. maxima e cam acelasi. 3. Majoritatea ETZ-urilor 250 sunt echipate cu aprindere clasica cu platini si condensator, nu este cazul si la ETZ251, care au apr. electronica cu senzor HALL. 4. Designul nu este acelasi (aici ma refer la rezervor si la cutii laterale, restul este identic cu exceptia cadrului care e mai lung la 250) ex.: rezervorul ETZ251 seamana a picatura, la celalalt nu 5. Motorul in sine cred, ca este acelasi. (Asta nu-i diferenta ) 6. ETZ250 s-a fabricat pana la 1989, fabricarea de ETZ251 a inceput dupa 1988, deci ETZ251, in principiu, sunt modele mai noi. Ca sa te orientezi la aspectul exterior bag doua poze mai jos, un ETZ251 si una de 250. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Aprilie 1, 2004 Share Postat Aprilie 1, 2004 Iata MZ ETZ 251 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Aprilie 1, 2004 Share Postat Aprilie 1, 2004 Si ETZ 250 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
licuriciul Postat Aprilie 1, 2004 Share Postat Aprilie 1, 2004 pe mine m-a retras designul lui 251 si pe bune dreptate inca ma mai atrage. ma gandeam sa iau un 250 cu rezervor de 251 ca da mai bine, dar ma mai gandesc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin2000 Postat Aprilie 7, 2004 Share Postat Aprilie 7, 2004 sal miki mi-am facut si eu mz utul dar cred ca va trebui sa trec pe la tine sambata inainte de paste sa te uiti putin la aprindere ca nu le am ca asta si ar mai fi o problema dupa ca l-am pornit mergea silentios se auzea doar esapamentul si daca-l infundai se auzea zgomot de rulmenti noi dupa vre-o 50 de km de mers batraneste si cu ulei mai mult am inceput sa-i dau cu 90 pe la 6 mii de ture si au facea scandal adica nu urla acum am vre-o 170 de km si mi se pare ca aud un zgomot ciudat de la motor nu mai e la fel de silentios sa fi din cauza mersului pe la 6 mii de ture ? dar daca il lasam mai moale mergea parait n mergea constant adica rotund ce zici sa trec sambata prin sf gh daca da ne intalnim la gara ca eu nu cunosc orasul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin2000 Postat Aprilie 7, 2004 Share Postat Aprilie 7, 2004 poza cu motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Aprilie 8, 2004 Share Postat Aprilie 8, 2004 Salut, Florin! TE ROG FRUMOS, FOLOSESTE SI TU SEMNELE DE PUNCTUATIE. Hmm... ce sa spun la problema ta.... Aprinderea il reglam dupa a mea, ca a mea porneste la prima pedala si traaaaage bine Ceva nu inteleg eu, in 90 la ora cum aveai 6 mii de ture ? , o fi ca ai mers in treapta a III-a? Ca numai asa se explica.... si, desigur ai pinion lant in fata de 22. In treapta a IV-a cand ai 90 la ora ai 5000 rpm, iar in a V-a ai cca. 4200 rpm. Totusi, oricum daca ai mers sau nu la 6 mii rpm, motorul n-ar fi trebuit sa se beleasca... , DAR!!!! DUPA CE AI PUS SET NOU (si n-ai efectuat inca rodajul la motor) E INTERZIS SA RULEZI LA 6MII RPM !!!!!!!!!!! (poate ti-ai rupt o bucata dintr-un segment si de aici ai zgomotul si mersul neuniform ) Alte cauze, ca motorul nu merge rotund, pot fi din aprindere (avans, bujie, bobina, cablaj), carburatie (reglaj sau jeg in jicloare) sau aer fals (prin pierdere compresie sau fara). acum am vre-o 170 de km si mi se pare ca aud un zgomot ciudat de la motor nu mai e la fel de silentios sa fi din cauza mersului pe la 6 mii de ture ? Daca nu s-a rupt nici un segment, se poate ca zgomotul motorul (nu se mai aude la fel de silentios) sa se datoreze (stiind ca tocmai ai pus rulmenti noi) simplului fapt ca s-a consumat vaselina din bilele rulmentilor, si normal ca atunci rulmentii produc un zgomot mai accentuat. Acum, depinde cat de "zgomot ciudat" ai tu.. Sper, ca ai montat rulmentii fara camasa exterioara, nu? Da, sambata asta, daca vrei, vino cu motorul la Sfantu si rezolvam ce putem....poate te duc la un meserias (pacat ca baiatu e cam scump ) Ar fi bine sa ma suni sa stiu la ce ora ne intalnim si unde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Aprilie 23, 2004 Share Postat Aprilie 23, 2004 Salutare !!! am intrat si eu acum in rand cu voi .. mi-am luat un mz-etz 250 si de cand e la mine parca e mai frumos !!! E misto mz'u i-mi place la nebunie .. iar cand aud "flueratul" din cutia de viteza sunt in al-9-lea cer !!! Acum as avea si eu cate-va intrebari ... (1) ce ulei sa pun si cat ..ca sa nu mai scoata fum ... ca mor de ciuda cand vad ca raman dĂĽra de fum in spatele meu !!! (2) de ce se umezeste toba de esapament (chiar la iesire e tare unsuroasa am vazut si ceva stropi pe roata ..o fi prea mult ulei ?!) si cum se poate remedia .. acum nu stiu in cat timp s-a adunat uleiul ala acolo ca nu am apucat sa merg cu ea chiar asa mult ... firar sa fie programare pt/ examen la politie !!! (3) ce sa fac cu telescopul furcii fata (din partea stanga cum stau in sa) .. i-mi curge uleiiul afara !! (4) ma enerveaza ambreiajul .. daca o bag in viteza si trag ambreiajul nu deschide complect !!! .. ca sa nu moara motoru tre sa mai turez putin ! ... am incercat sa-l reglez din ... chestia aia ( hmm ca nu stiu cum ii zice ..) e un fel de surub dar gol prin interior (tine camasa cablului fixa) .. nu merge nici asa ... cand ar fi OK si deschide complect ambreiajul ... incepe si patineaza .. nici macar nu pot da la pedala sa-l pornesc ca imi aluneca pedala in gol ! cu frana n-am treaba .. fata o blocheaza chiar si pe asfalt ... cam la fel prinde si spatele !!! ... la capitolul asta sta f. bine !!!! inca n-am reusit sa aproximez consumul ... abia astept sa ies la drum intins cu el !! PS: .. voi cum faceti amestecul ?? separat in flaconas .. sau la peco ... dupa ce ai bagat benzina adaugi si uleiul in rezervor (sau uleiul mai intai sa=-poi benzina?) ... haide-ti ajutati-ma ca nu stiu !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nobloody Postat Aprilie 23, 2004 Share Postat Aprilie 23, 2004 @crz-one: amestecul il faci la peco de obicei, nu conteaza ce pui intai, dar dak pui uleiul primu', inchide alimentarea. Dupa ce alimentezi, balanseaza motorul k sa se amestece omogen benzina cu uleiul. K proportie nush ce sa-ti zic, dar in general, si jawa, si ij, merg cu 30-50g ulei/l de benzina. Nu baga f mult ulei k umfli segmentii. 2. E normal toba sa fie unsuroasa, dar dak picura ulei, inseamna k ai pus prea mult. Atentie, nici prea putin ulei sa nu bagi, k ai gripat motorul. 3. Vezi simeringul si garnituri ce-or fi pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Salutare! crz-one! Bun venit printre MZ-isti! Intr-adevar, si pe mine m-a innebunit la prima fluieratul..e ceva unic si frumos. Uleiul, uite, eu am avut timp de 2 ani un ETZ 150, si nici jumatate fum n-a scos cum scoate afara asta de 251...si eu raman in . Nu stiu, dar parca mai la toate ETZ-urile 250 am observat acelasi fenomen. Dupa certea tehnica, amestecul de carburant trebuie sa fie la 50:1, adica, la 10 litri benzina bagi 200 ml ulei amestec. Eu pun Lubrifin ca e cea mai ieftina... Cel mai sigur iti faci amestecul daca mai intai bagi ulei intr-un flacon de 0.5 litri la care adaugi benzina si il amesteci bine. Toba de esapament se umezeste si la mine, ba chiar arata urat... asta e. Ca sa nu mai ai toba umeda ar trebui ca sa rulezi in fiecare data peste 4000 rpm... Unde iti curge uleiul din telescop? Pe partea superioara sau pe la mijloc, langa aripa? Daca curge sus langa surub, desfaci acesta, cureti filetul cu diluant, ungi cu silicon (sau pasta etansatoare) si insurubezi inapoi. Daca ai probleme pe mijloc, tre' sa schimbi semeringul de etansare. Ambreiajul il reglezi mai intai de la "casuta" turometrului aflat pe carterul stang al motorului. Desurubezi cele 3 suruburi, dai capacele jos, si ai acolo o placa pe care rotesti cu mana (surubelnita) cat mai in sensul invers acelor de ceasornic. Vezi, sa ai pe capatul (filetul) ambielajului roata aia dintata, sau daca nu, un surub fixator. Cand faci toate astea, sa ai surubul reglaj la maner pe o pozitie cat mai inchisa (insurubat), iar dupa ce ai rezolvat reglajul dur al ambreiajului pe carter, o reglezi fin la maner. Miki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toto Postat Mai 7, 2004 Share Postat Mai 7, 2004 pt crz-one...din cate am inteles esti din cluj,si ai probleme cu mz-ul.si eu sunt tot din cluj si daca vrei pot sa te ajut in legatura cu motocicleta.daca vrei sa iei legatura cu mine suna la tel 0721.444.990 si mai vorbim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T.A.Robert Postat Mai 7, 2004 Share Postat Mai 7, 2004 Salut. Proaspat proprietar de ETZ aici. In 3 saptamani am apucat sa fac vreo 550 km si sunt multumit. La drum lung trebuie sa ai ceva scule la tine ca sa strangi un surub sau cine stie ce, dar in rest motorul m-a tinut. Si pe unde unde l-am dus saracul, pe drum forestier si io incepator. Vai, vai! Da acuma nu mi-i frica sa plec nicaieri cu el la drum. Cu ambreiajul am aceeasi problema si io: nu decupleaza. Cu vitezele nu mi-i prea clar pe la cati km le schimb. Turometru ii stricat si ma ghidez dupa sunet atunci. Cred ca am prins 110 singur pe motor si nu i-am dat mai mult ca mi-i se parea prea turat. Si la 100 mi-i se pare prea turat. Fostul proprietar a prins 120-125 cu pasager. Are idee cineva cam cat ma costa un turometru ca am nevoie mare de el. Consumul nu-l stiu inca. Io am tot bagat benzina. Cand l-am cumparat cred ca era pe rezerva si am cumparat 1L de ulei. Daca bag benzina de 100.000, pun 100 ml ulei. Daca bag benzina de 250.000, pun 250 ml ulei. Astept sa gat sticla si calculez cati km am facut cu 1.000.000 de lei. Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 10, 2004 Share Postat Mai 10, 2004 Salutare MZ-isti! Pentru cei care au ETZ 250 cu pinion lant de atac cu 19 dinti, si in spate cel normal precum si roata spate de 18" pot sa se orienteze asupra turatiei in functie de viteza si treapta in care se afla motocicleta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 10, 2004 Share Postat Mai 10, 2004 Dupa multi km mers cu motorul am prima problema la motor. Deci, daca vreau sa pornesc la pedala, aceasta aluneca, parca as actiona maneta de ambreiaj, asa ca nu porneste motorul! De pornit totusi pot, prin impins motocicleta si bagat in treapta II, si surpriza! ambreiaul functioneaza normal, ambreieaza/debreieaza normal. De retinut, ca motorul scoate zgomote ciudate care se aude din carterul stang unde este si ambreiajul. Intrebarea mea este : ce o fi buba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Mai 11, 2004 Share Postat Mai 11, 2004 pt crz-one...din cate am inteles esti din cluj,si ai probleme cu mz-ul.si eu sunt tot din cluj si daca vrei pot sa te ajut in legatura cu motocicleta.daca vrei sa iei legatura cu mine suna la tel 0721.444.990 si mai vorbim. ..."toto" eu sunt din jud salaj dar sun la fac. in cj, acum eu ce sa zic ...daca esti dispus sa ne intalnim intr-o zi (poate la intalnirea de la cj !!!) Stii tu cumva vre-un magazin de unde se pot achizitiona piese pt mz-etz 250 ??? daca tot veni vb de intalnire cand este exact ??? pe 21-23 ? si unde? PT. miki : poate s-au "dus" dintii care invarteau arborele, sau a deviat putin si nu se mai incaleca cum trebuie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T.A.Robert Postat Mai 11, 2004 Share Postat Mai 11, 2004 Stii tu cumva vre-un magazin de unde se pot achizitiona piese pt mz-etz 250 ??? daca tot veni vb de intalnire cand este exact ??? pe 21-23 ? si unde? - Este un tip in Tg Mures care vinde aproape tot pentru Mz-uri. Sper sa vina la intrunire sa-mi aduca si mie un turometru. - Detalii despre intrunire gasesti pe forum la "intalniri". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.