Sari la conținut

Mzuri


John Paul
 Share

Postări Recomandate

m-am uitat pe aici si am vazut ca nu e nici un topic dedicat special MZurilor ... si din moment ce am strins ceva informatii despre aceste motoare ( mai ales ETZuri ) am zis sa nu le pastrez pentru mine asa ca am creeat acest topic.

Orice alte detalii aveti ... sau cereri .. bagati aici.

 

incep prin notatiile folosite de fabrica MZ .. :D eu unu nu le stiam .. :

 

What do the letter codes used on engine and models mean?

 

 

MM Motorcycle Engine

RM Scooter Engine

/1/2/3 Further Developments

G Off Road Sports Model

G 5 Off Road Sports Model - with number of gears

E Single Cylinder Eine = German for one

S Swinging Arm Suspension

T Telescopic Fork Suspension

Z 12 Volt Electrics

250 Size of Engine in CC

 

All MZ 2 strokes are covered by these abbreviations, for example:-

ES 250/2 Single cylinder engine with swinging arm suspension, 250cc capacity (243cc really!)

TS 250 Telescopic and swinging arm suspension, 250cc

ETZ 125 Single cylinder engine, telescopic suspension, 12v electrics and 125cc (123cc really!)

post-8-1074188551_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 363
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

si mai las aici un fisier cu specificatii pentru mai multe modele MZ :

 

TS 125

TS 150

ETZ 125

ETZ 150

TS 250

TS 250/1

ETZ 250

 

e intr-un fisier excell atasat.( si arhivat cu zip .. ca altfel nu mergea )

 

mai las inca citeva linkuri catre site-uri alese de mine cu detalii despre motociclete MZ...

 

http://umgweb.com/member1/mimz2502.htm#Head

http://www.umgweb.com/member1/mimz2501.htm#etz1255

http://www.mztech.fsnet.co.uk/mz_maindex.html

http://www.brothersgrimm.info/bikelog.htm

http://www.buy-the-best-online.co.uk/mz-mo...motorbikes.html

http://www.f2motorcycles.co.uk/mz.html

http://www.mz-b.de/ifo/emzifo.htm

http://zapf.fb15.uni-dortmund.de/~karalus/...z/dl/etz12v.jpg

 

sper sa va foloseasca ...

bafta!

mz_specs.zip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare !!! ma bucur ca s-a gasit cineva sa vb. despre mz'uri ... din cate am auzit sunt bune (fiabile, merg bine etc !!!)

Acum asa informativ ...cam cati Km poti merge cu un mz-etz de 250 fara sa bagi surubelnita sau vre-o cheie in el ??? (nu ma refer la cheia de contact ) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DEPINDE CAT DE BUN MECANIC ESTI EU AM AVUT MZ SI NU MA LASAT NICI ODATA SUNT TENTAT SA IMI DAU PLANETA CARE O AM ACUM SI SA IMI IAU UN MZ SI SA INCEP SA IL MODIFIC SI SA IL FAC CA CELALALT

 

PISTON DE TRABANT,AMBELAJ PE COLIVIE SI SUS SI JOS SI SA VEZI CE MERGE MZ-UL ATUNCI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mz-urile sunt f fiabile.

am citit despre un motor de MZ-ETZ 250 cmc care a facut >150.000 km .. dupa care a trebuit schimbat cadrul, dar motorul inca mai e folosit. Poate ca e basm, dar am citit/auzit de multe MZ-uri care au trecut de 50.000 km fara sa trebuiasca decat sa schimbe niste cabluri de frana, bujii, gume ... "consumabile" :D .

 

Daca te porti frumos cu MZ-ul .. atunci te tine foarte mult, si merge bine, e un motor usor si stabil.

viata la...

cauciucuri : intre 15.000-20.000 km

lant : intre 20.000-25.000 km

motor : intre 50.000 - ....destul :P

 

Daca esti mai suparat... atunci poti sa tai linistit din cifrele de mai sus.

 

hai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand uite o poza cu mz-ul care la-m avut si in al doile rand acel mz vara trecuta a mers in prostie adica :

-intrunire TARGU SECUIESC

-MARE

-BRASOV(SINAIA)

-BUZAU

-FOCSANI

PLUS PLIMBARILE PRIN ORAS

SI NU IA-M FACUT NIMIC NICI MACAR BUJIA NU IA-M CURATATO,ASA A LUATO BAIATUL .

IMI pare rau acum ca am dato dar asta este imi omor zilele cu o planeta ca sa o vand sa imi iau iar mz si sa il modific...

post-8-1075747811_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Eu am inceput cu o Mobra la 16 ani, dupa 2 ani mi-am luat Hoinar si n-a trecut nici un an si mi-am luat MZ ETZ-ul meu de 150 cmc. Din pacate, dupa 2 ani de cand a stat la mine, au furat-o. :P . Dar, s-a gasit hotul si motocicleta :lol: , dar, saraca era intr-o stare jalnica. :D .

Asa ca i-am dat-o lor, si in schimb hotii (ca au fost 2) mi-au luat altul, un MZ ETZ de 251. Si asta este recent, adica de sambata trecuta.

Inainte de a fi gasit motocicleta furata am cumparat un Voshod 175 cmc, si acum am doua motociclete.

Cu ocazia aceasta anunt: vand motocicleta Voshod, din '82 in stare f.buna, actele la zi, la pretul de 7 milioane nediscutabil. Proprietarul motocicletei e tocmai prietenul meu, motocicleta e pe numele lui. In acest pret se includ si piese multe + carte tehnica originala rusa si traducerea in romana.

 

Ca sa contribui si eu la formarea topicului (ma scuzati ca am fost OFFtopic) dau si eu un link interesant: http://www.extra.hu/mz_motorkerekparok/

 

Miki.

 

CV-90-ABN (ETZ 251)

CV-90-AHV (Voshod 175)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Miki .. as avea si eu niste intrebari pt tine referitoare la ETZ150-u pe care l-ai avut... nu de alta dar si eu tocmai imi cumpar unul.

 

a) tu cu cat ai mers (drum drept) cu el ?

:D dar cu pasager ...cat ?

c) dar pe panta in sus (solo) ?

d) panta in sus cu pasager ? ( ma intereseaza cam cat a trebuit sa reduci din vit )

e) viteza de croaziera (drum intins>100km) solo

f) viteza de croaziera (drum intins>100km) cu pasager

 

... ma intereseaza .. pt ca eu pe unde m-as duce cu el .. am ceva pante de urcat. si nu vreau sa il omor.. si nici n-as prea vrea sa ii testez eu limita...

 

eventual inca ceva parametrii si indicatii .. daca mi-ai mai putea da .. ti-as fi foarte recunoscator.

---

si pareri mi-ar putea fi de folos...

eu oricum .. prin toamna .. am sa stiu f bine toti parametrii astia ... dar mi-ar place sa stiu cam la ce sa ma astept .. si cam ce zic altii care zic din practica nu din carti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, Paul!

 

Ma bucur ca-mi cer parerea despre aceasta motocicleta, MZ-ETZ 150.

Ce pot sa-ti spun? In general eu am o parere foarte bună despre ETZ 150.

Eu eram foarte mulţumită de ea, şi de ce? pentru ca :

1. era foarte manevrabila, motorul nervos, sistem de franare f. buna

2. in ciuda faptului ca eu exploatam 80% la puterea maxima, adica full-gaz mereu, piesele aveau o fiabilitate indelungate, nu se stricau de la o zi la alta

3. are un consum de numai intre 2.4-5.5, si 5.5 in cauza in care dai forja la maxim in toate treptele pana mai poate sufla motorul

:D

4. piese noi se procura f. usor, si nu sunt scumpe. Daca vrei iti pot da 3 adrese.

5. este f. simplu intretinerea lui precum si reparatii de orice fel

 

Acum sa trecem la raspunsurile intrebariilor tale:

a). pe drum drept eu am prins 105 km/h, cu pasager in spate 100

(pe panta in jos, singur 115, cu pasager 110)

:P. pe panta in sus cu pasager treci in trapta a III-a si urci cu maxim 70 la ora, daca panta e abrupta tare atunci cu a doua urci cam cu 45-55 km/h

c). viteza de croaziera solo : motorului ii place 70 la ora, dar pana la 90 merge

d). viteza de croaziera cu pasager : tot 70, dar mai bine 80 ca sa ai rezerva de putere, si 80 duce frumos cu pasager in spate.

 

Deci, la 110 km la ora turatia motorului e pe la 6200 rpm, care este deja pe la limita maxima. Viteza asta n-am prins-o mereu, ci numai in circumstante favorabile. (nu vant, asfalt de calitate f. buna, aplecare pe rezervor, treptele III si IV exploatate la maxim (la turatie ridicata) si dupa aia bagata in a V-a)

 

Atentie! Motocicleta e f. nervoasa in treapta I !!! Aici grija mare ca nu patesti cum a patit si omul de la RAR cand am dus motocicleta mea sa-l verifice.

Ce s-a intamplat: omul de la RAR vroia s-o probeze, sa se plimba cu ea pe motiv ca el asa "verifica" starea si functionarea motocicletei. Si asta pe drum national. Eu, la randul meu l-am atentionat ca la pornire sa aiba grija la manevrarea ambreiajului si acceleratiei ca s epoate intampla raul.... ce s-a si produs. Omu, neascultator, ca el doar "a condus motociclete Honda si Suzuki, si asta ce-i , un nimic", asa, a turat motorul si a eliberat maneta ambreiajului destul de repede motocicleta ridicandu-se intr-o roata si a traversat drumul transversal si omu nostru a intrat cu ea direct in portiera a unei Dacii care astepta la randul sau la prezentarea la verificare la RAR.

Si toate astea s-au intamplat in mai, 2003.

Atentie si mai mare! Cu doua persoane , tot in tr. I, motocicleta se ridica muult mai usor intr-o roata, greutatea centrala a motocicletei fiind mutata catre spate.

 

Ulei amestec in benzina se pune in proportia la 1:50., iar bujia folosita de mine era si este si acum la ETZ-ul 251 Sinterom 270. (14N-27)

Avansul la aprindere se regleaza la 2,5 +- 0,5 mm inainte de P.M.S.

Distanta intre electrozii bujiei, in cazul cand ai platini, 0,6, cand ai aprindere electronica intre 0,7-1,0.

 

ETZ-urile (toate: 125,150,250,251,301) au cadrul nu tocmai rezistente la impact. Asa ca la cumparare mai intai dai saua jos prinsa cu doua surubur, apoi rezervorul, prins cu un surub si te vei uita la cadru aflat sub rezervor sa nu fie indoita sau crapata/rupta, si testul 2: plimband cu motocicleta cu vreo 40-50-60 vezi sa nu traga intr-o parte ghidonul.

La fel, telescoapele (amortizoarele) spate sunt alte puncte slabe ale ETZ-urilor.

 

Daca mai alte nelamuriri intreaba si-ti voi raspunde.

 

Miki.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci mult pt indicatii Miki,

as mai avea o intrebare ..

 

deci, din cate am citit eu sunt 2 modele de ETZ 150 :

 

una care are 12 cp

si una care are 14 cp

 

una cu aprindere electronica

una fara

 

una pentru export

si una .. modelul generic

 

---

 

cel mai mult ma intereseaza ... cum imi dau seama .. daca e de 12 cp sau de 14. pentru ca motorul pe care il iau eu... stiu ca nu are aprindere electronica... daca au vreo legatura intre ele .. atunci e clar

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

parerea mea despre mezeu... este una buna, poate exagerat de buna ar spune unii. mezeul de mai sus este modificat de mine, numai ca cel ce l-a cumparat i-a pictat rezervorul si i-a pus aprindere electronika, eu aveam magnetou. asta a fost prima mea motocicleta, si am tzinut la ea mai mult dekat la mine. am fost si eu acu 2 veri cu ea la munte la mare, adica am facut vreo 9 mii de km in tottal. si la motor nu am schimbat decat bujia si am reglat platina de vreo 2 ori. acum am luat alt mezeu original si m-am apucat de treaba... furca carburator rezervor aripi... si alte... probabil vetzi vedea ce o sa iasa, caci am sa-i pun poza pe aci pe net. ce am admirat la mz a fost:

-cutia de viteze foarte elastica

-fiabilitatea motorului

-forma cadrului diferita de a altor motoare(pana la urma totul e sa fii diferit de altii)

-consum mic pt cilindreea lui

-rotile pe 16... jante dur aluminu

-aspectul unik pe care i-l dau toate modificarile

nu mi-a placut faptul ca nu are la pedala de viteze si de pornire nici un oring ca sa nu scape ulei, dar cu un pic de efort se poate rezolva si aceasta defectziune :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Licurici, vezi, ca la vanzari e un Etz de 251 de vanzare. Peretul e cam ridicat, dar asta e. Pe a mea am luat acum doua saptamani cu 22 milioane lei, si e in stare f. buna.

 

Paul, habar n-am cum sa stii daca are 12 sau 14 cai putere.

Probezi, si condus mai sportiv, motocicleta trebuie sa prinda usor, fara eforturi maximiste, viteza de 90 la ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Imi place ca mai sunt si pasionati de MZ-uri pe aici dar nu imi place ca acest topic se afla la "COMUNISTE" caci este Germania toata ziua.

Despre MZ-uri pot spune ca sunt foarte bune in comparatie cu Jawa sau Ij (parerea mea), momentatn am doua ETZ-uri de 150 si un MZ ES 250 din '61 care a fost a lu tata cu care m-am nascut in curte, pe care am invatatat sa merg si care merge si astazi(numai ca a ajuns pistonul la o cota care a trebuit sa-i caut mult segmenti si ca sa vezi in final ce segmentii i-am pus; de DACIE), si am mai avut un ES de 175 modificat pe 250 dar nu am avut parte de ea deoarece a ars intr-un incediu anu trecut in noiembrie :D ,

Si cred ca cel mai bun motor pt un incepator este un ETZ(eu merg de 5 ani pe ele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, scuze, postul de mai sus sub ID de "imre" a fost o greseala. Eu, Miki, am scris. (eram logat din greseala la imre)

:D :P

Licurici, vezi, ca la vanzari e un Etz de 251 de vanzare. Peretul e cam ridicat, dar asta e. Pe a mea am luat acum doua saptamani cu 22 milioane lei, si e in stare f. buna.

 

Paul, habar n-am cum sa stii daca are 12 sau 14 cai putere.

Probezi, si condus mai sportiv, motocicleta trebuie sa prinda usor, fara eforturi maximiste, viteza de 90 la ora.

 

Miki.

CV-90-ABN

CV-90-AHV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Licurici, stiu doua motoare ETZ 250 de vanzare aici in Sfantu Gheorghe. (pacat, nu-i nici una 251)

Unul da cu 22 milioane (rosu), celalalt cu 18 milioane (cul. visiniu). Amandoua cu acte-n regula si in buna stare de functionare.

 

Miki.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si eu vreau sa dau o tura prin zona aia sa vad care este piata..stiu ca pe acolo pe la voi (eu sunt licurici de capitala) ETZ-urile sunt mai dese. oricum eu sper ca pana in aprilie sa-mi gasesc si eu unul...dasca mai apare ceva, aicea sunt. multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Intr-adevar,nu cred ca este motor mai fiabil ca MZ-ul dintre toate comunistele.

Eu am inceput cu TS 250 cu motor de Trophy din79 sau 80.Asta o fost Motoru Lui Babacu,cu care m-o dus prima data cind aveam vreo 5 ani.Mergea de rupea,chiar si dupa ce l-am luat eu,prin 94.Cutia era cu 4 trepte.Puteai da gaz fara retineri cu treapta a treia pina in 90 si de acolo se intindea cu a 4-a pina in 120.

Avantajul mare era suspensia cu bascula pe fata.Mai rar suspensie asa buna.Aproape ca si la XT-ul ce il am acuma se comporta.

Am avut dupa mistretz(asa ii zicem noi in Bistrita la TS),un ETZ cu aprindere electronica cu senzor magnetic.Asta mergea putin mai bine numai ca suspensia era net inferioara.Am fugit cu el 130 km.ora,poate ca in conditii de vint zero sau asfalt mai bun ar fi fugit mai bine,dar a fost bine si asa.Fiabilitate foarte buna si la ETZ.Doi ani am schimbat numai un rind de segmenti si un acumulator.

De aceea recomand la oricine,mai ales la incepatori ETZ-ul 250.Modelul 251 are roata pe 16 pe spate si din cauza asta simti gropile mai tare.

Vreau acuma sa va intreb altceva.

La motor,diferenta dintre 251 si 250 e numai din carburator,sau difera putin si cursa/alezajul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut florin2000 !

 

Si eu am ETZ 251. :)

 

Eu am o pereche de amortizoare spate de ETZ obosite. Daca le vrei... :)

Reglajul avansului la aprindere: 2,5 + 0,5 mm sau 22grade15sec.

Carburatia (daca ai carburatorul de la ETZ 250, BVF 30 N 2-5) :

- duza (jiclor) principala : 135 (sau 125 pt. 12.5 kW)

- duza de ac : 70

- ac dozator : 2 A 551 (C6) cu 5 brazde

- pozitia acului de dozaj (socotit de sus) : 3-4 (4 in perioada de rodaj)

- duza pornire : 110

- duza ralanti : 45

- supapa benzina: 20

- surub dozaj aer-ralanti : desurubat cca. 1 tura (1 tura=360 grade)

 

Presupun, ca si tu ai aprindere electronica fara platini, daca nu ( :( ), distanta intre platini este de 0,3+ 0,1 mm iar dist. intre electrozii bujiei 0,6 mm.

Daca ai apr. electronica, avansul il reglezi cu ajutorul unui led conectat pe o parte la fir verde (prin care trece semnalul dat de senzorul HALL) , masa pe de alta parte. :)

 

Intreaba daca ai alte nelamuriri. :)

 

Miki.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare am citit detraliila trimisetrimise de tine iti multumesc si daca poti sa imi treimiti mai multe le voi citi cu placere

eventual ziceai ca ai carte de etz in maghiara oare cat costa traducerea ca ma intereseaza si banuiesc ca are si imagini detaliate ale motorului si ale altor subansamble poate poti sa mi-o imprumuti sa o traduc sau poate o traduci tu ca stii ambele limbi:))

inca un lucru mie imi patineaza ambreajul daca ma dau mai brusc la motor e din cauza discurilor cred. pot sa mai strang arcurile care le preseaza fara sa dau capacul jos? eu zic ca nu:)) trebuie dat jos capacul dar parca nu as vrea sa fac lucrul asta dar trebuie

poate sapt viitoare trec pe la tine prin sf g cu etz ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...