Sari la conținut

INTREBARE


Postări Recomandate

de vreo 2 zile ma documentez si nu am reusit sa aflu , nici macar din manualul de reparatie !

treaba e in felul urmator : incerc sa ridic motorul vreo 2-3 cm din amortizorul spate deoarece e foarte jos (fostul era mic de inaltime) si eu am 1.83! so... vreau sa il inalt putin , ca atunci cand iau pasager sa nu mai arate a cadillac , si numarul pus "baieteste" sa nu imi mai atinga de aripa cand dau peste un damb.

MULTUMESC ANTICIPAT ! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

de vreo 2 zile ma documentez si nu am reusit sa aflu , nici macar din manualul de reparatie !

treaba e in felul urmator : incerc sa ridic motorul vreo 2-3 cm din amortizorul spate deoarece e foarte jos (fostul era mic de inaltime) si eu am 1.83! so... vreau sa il inalt putin , ca atunci cand iau pasager sa nu mai arate a cadillac , si numarul pus "baieteste" sa nu imi mai atinga de aripa cand dau peste un damb.

MULTUMESC ANTICIPAT ! :rolleyes:

Pe amortizor exista 2 piulite imense de reglaj, alea mai comprima arcul putin. Poti sa le strangi la maxim, dar ai nevoie de o cheie speciala, gen cea de strans ghidonul la biciclete.

 

post-7046-1245538593_thumb.jpg

piulitele 1 si 2. una strange arcul si cea de deasupra ei e pentru blocaj. O blocheaza pe prima.

 

Poza nu e de la motocicleta ta, dar cam asa sunt toate amortizoarele, de la Mobra la Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa schimbi linkul dintre amortizor si suport(se vede daca te uiti sub motocicleta), Probabil fostul proprietar l-a schimbat cu unul care coboara suspensia si tie iti trebuie cel original inapoi(gasesti pe ebay).atasez o poza sa vezi cum arata.

post-7822-1245540346_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult ! deci prima varianta ar fi sa comprim arcul de la piulita aia (nu merge cu mana asta e clar :drink: ) si a doua sa schimb tija aia... la partea de jos a suspensiei mai e o piulita(rotita) care daca o strangi se face suspensia elastica (revine imediat) , iar la polul opus daca o apas ramane acolo :makeout: cu cat o strang cu atat e mai elastica si topaie mai tare ! Oricum voi merge cu ea la un service dupa ce o repar , sa mi'o regleze , ca nu de joaca cu suspensia :rolleyes: :kiss:

PS : asta e aia de care vorbeste belbody... la mine e una singura care are un fel de sigurante ... same shit !

poza e pt r6 99-02

post-42082-1245572605_thumb.jpg

Editat de bau-bau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot veni vorba de suspensie, am si eu o intrebare,poate ma lamureste cineva - care este diferenta dintre o motocicleta cu suspensii rigide si una cu suspensii foarte 'moi' pe viraje ? Exista pericolul ca atunci cand intaresti suspensia (prea mult) sa ai surprize in curbe ? :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot veni vorba de suspensie, am si eu o intrebare,poate ma lamureste cineva - care este diferenta dintre o motocicleta cu suspensii rigide si una cu suspensii foarte 'moi' pe viraje ? Exista pericolul ca atunci cand intaresti suspensia (prea mult) sa ai surprize in curbe ? :rolleyes:

 

Da-i si tu un google si stai si studiaza. Suspenisa la motocicleta e foarte importanta, de la intrarea in curba, rulajul in curba cat si iesirea din curba suspensia este pusa la munca. E mult de zis asa ca mai bine cauta si tu.

 

Pentru initiatorul topicului, du-te la cineva care se pricepe sa faca asa ceva. Nu o ridici numai de fund, ci trebuie sa o ridici si de fata. La fel aceeasi discutie de suspensie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma da' ce mai cunoasteti.

 

@Belbody: iar iti zic ca nu toate motocicletele is facute ca Transalpul tau. De exemplu la mine e doar o "piulita imensa".

 

@Survolaj: la fel - cum dracu' se ridica fata la Banditul din '96, ca ma chinui de un an jumate si tot nu ma prind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma da' ce mai cunoasteti.

 

@Belbody: iar iti zic ca nu toate motocicletele is facute ca Transalpul tau. De exemplu la mine e doar o "piulita imensa".

 

@Survolaj: la fel - cum dracu' se ridica fata la Banditul din '96, ca ma chinui de un an jumate si tot nu ma prind.

bai calinD, mai d - te î p l m! pe scurt, ca m-am saturat de carcotelile tale.

 

 

Si dupa ce ca esti prost gramda te mai bagi ca si musca in lapte peste tot.

 

ce dracu conteaza o piulita sau doua, am si scris ca nu e la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai calinD, mai d - te î p l m! pe scurt, ca m-am saturat de carcotelile tale.

 

 

Si dupa ce ca esti prost gramda te mai bagi ca si musca in lapte peste tot.

 

ce dracu conteaza o piulita sau doua, am si scris ca nu e la fel.

JUmpyyyy today. Ti-a ramas tie ceva de la faza cu flac-urile :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma da' ce mai cunoasteti.

 

@Belbody: iar iti zic ca nu toate motocicletele is facute ca Transalpul tau. De exemplu la mine e doar o "piulita imensa".

 

@Survolaj: la fel - cum dracu' se ridica fata la Banditul din '96, ca ma chinui de un an jumate si tot nu ma prind.

 

Este vorba de o motocicleta SS pe care o poti lasa din furca mai jos...adica bagi telescoapele mai mult in juguri si ca prin minune se lasa motoreta de fata. :rolleyes:

 

Daca tu ai bandit si ai ghidon d-ala de bicicleta, e normal sa nu poti face miscarea asta deoarece tu dai cu telescoapele in ghidon si nu ai foarte mult spatiu incat sa te joci bine cu ea la ce inaltime doresti.

 

Sper ca ti-am raspuns la intrebare. Mare carcotas esti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sint cind consider ca e cazul sa fiu.

De exemplu de ce nu i-ati zis omului ca rolul suspensiei nu e sa dea saua mai sus sau mai jos, ci cu totul altul?

Prima data eu i-as zice sa se uite la alt R6 sa vada daca are sau nu kit de coborire, macar sa stie o treaba. Si asta e circoteala?

 

Daca tu ai bandit si ai ghidon d-ala de bicicleta, e normal sa nu poti face miscarea asta deoarece tu dai cu telescoapele in ghidon si nu ai foarte mult spatiu incat sa te joci bine cu ea la ce inaltime doresti.

Asta n-am inteles-o, dar na, nu e subiectul topicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sint cind consider ca e cazul sa fiu.

De exemplu de ce nu i-ati zis omului ca rolul suspensiei nu e sa dea saua mai sus sau mai jos, ci cu totul altul?

Prima data eu i-as zice sa se uite la alt R6 sa vada daca are sau nu kit de coborire, macar sa stie o treaba. Si asta e circoteala?

 

 

Asta n-am inteles-o, dar na, nu e subiectul topicului.

 

Imi pare i'm sorry...sa stii ca motocicletele nu sunt coborate toate prin kit. Pe a mea cand am luat-o era destul de jos si cu amortizoarele moi. Am mai urcat-o de fata si de spate...de fata am mai tras de telescoape in jos si de spate am umblat la acea piulita de care s-a vorbit in primele posturi din acest topic. Totul am masurat cand am facut aceasta schimbare si apoi am setat suspensia sa fie mai tare. Si uite asa am castigat vreo 6 cm inaltime si motocicleta este setata pe greutatea mea.

 

P.S. Nu am facut asta de unu singur, am facut-o cu cineva care stie de suspensii si cum se seteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare i'm sorry...sa stii ca motocicletele nu sunt coborate toate prin kit. Pe a mea cand am luat-o era destul de jos si cu amortizoarele moi. Am mai urcat-o de fata si de spate...de fata am mai tras de telescoape in jos si de spate am umblat la acea piulita de care s-a vorbit in primele posturi din acest topic. Totul am masurat cand am facut aceasta schimbare si apoi am setat suspensia sa fie mai tare. Si uite asa am castigat vreo 6 cm inaltime si motocicleta este setata pe greutatea mea.

 

P.S. Nu am facut asta de unu singur, am facut-o cu cineva care stie de suspensii si cum se seteaza.

Nici n-am zis asta, dar unele pot fi coborite si prin kit.

Parerea mea e ca jugurile trebuie lasate unde sint. Din cite stiu eu pozitia jugurilor pe furca e fixa si nu trebuie umblat acolo decit daca scrie in manual ca ar trebui facut asta in cazul ajustarii suspensiei spate, sau in instructiunile kitului de coborire/ridicare (daca e cazul de asa ceva).

Si eu pot sa dau in sus si in jos de juguri cit vreau, chiar daca am ghidon complet, nu vine nici o furca de cadru sau ceva de genul asta.

Iar daca il trimitem pe om la specialist, de ce-i mai dam si sfaturi pe forum?

 

@Belbody: ma rog pentru tine sa nu faci un stop cardiac, de draci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici n-am zis asta, dar unele pot fi coborite si prin kit.

Parerea mea e ca jugurile trebuie lasate unde sint. Din cite stiu eu pozitia jugurilor pe furca e fixa si nu trebuie umblat acolo decit daca scrie in manual ca ar trebui facut asta in cazul ajustarii suspensiei spate, sau in instructiunile kitului de coborire/ridicare (daca e cazul de asa ceva).

Si eu pot sa dau in sus si in jos de juguri cit vreau, chiar daca am ghidon complet, nu vine nici o furca de cadru sau ceva de genul asta.

Iar daca il trimitem pe om la specialist, de ce-i mai dam si sfaturi pe forum?

 

@Belbody: ma rog pentru tine sa nu faci un stop cardiac, de draci.

 

Pai omul a intrebat, eu i-am raspuns...mai bine sa se duca la un specialist decat sa-si rupa mufa pe curbe. Suspensia e o parte din motocicleta care daca nu e setata cum trebuie, te poate arunca de pe trasa sau sa nu intri bine in curba...etc. Cu suspensia nu e de jucat, mai ales la sportive.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai omul a intrebat, eu i-am raspuns...mai bine sa se duca la un specialist decat sa-si rupa mufa pe curbe. Suspensia e o parte din motocicleta care daca nu e setata cum trebuie, te poate arunca de pe trasa sau sa nu intri bine in curba...etc. Cu suspensia nu e de jucat, mai ales la sportive.

ce mufa? mutra? :drink:

 

de vreo 2 zile ma documentez si nu am reusit sa aflu , nici macar din manualul de reparatie !

treaba e in felul urmator : incerc sa ridic motorul vreo 2-3 cm din amortizorul spate deoarece e foarte jos (fostul era mic de inaltime) si eu am 1.83! so... vreau sa il inalt putin , ca atunci cand iau pasager sa nu mai arate a cadillac , si numarul pus "baieteste" sa nu imi mai atinga de aripa cand dau peste un damb.

MULTUMESC ANTICIPAT ! :rolleyes:

daca are kit de coborare cauta pe unu scurt in craci cu motor identic si faceti schimb ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pozitia telescoapelor in juguri nu e fixa, nu scrie nicaieri asta, te poti juca cu ele 2-3cm sus-jos.

 

Piulita amortizorului de asta a fost pusa acolo pentru a te juca cu ea si a-ti ajusta motocicleta cum iti vine mai bine.

 

Eu consider ca nu joaca cu reglajele proprii si personale ale motocicletei ii strica ciclistica ci schimbarea acelor parti cu unele mai scurte (asta e mare tampenie!).

 

Si cu suspensia nu e de joaca, e la fel cum cu carburile nu e de joaca, cu motorul nu e de joaca, cu franele nu e de joaca... etc, in final cu... motocicleta nu e de joaca.

Nu toata lumea se da reising sa simta 1 cm al piulitei pe amortizor sus/jos. Eu unul nu simt cu vaca mea, s-o si dimtind la bandit-uri si alte SS-uri.. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot veni vorba, poate n'ar fi rau sa discutam despre aceste asa-numite "kituri de ridicare".

 

Am testat 2 astfel de kituri si din punctul meu de vedere pot afirma cu certitudine ca este reteta sigura spre un dezastru!

 

In primul rand prin ridicarea spatelui se micsoreaza unghiul furcii fatza, respectiv "trail-ul", fapt ce are ca rezultat tendinte supraviratoare. In principiu acest lucru poate parea benefic dar in realitate motorul devine foarte greu de controlat si intra foarte usor in voblaj la viteze ridicate sau cand se forteaza pe viraje. Probabil ca un amortizor de directie foarte bun ar putea ajuta un pic la restabilizarea directiei, insa...

 

Adevarata problema este compromiterea grava a suspensiilor! Datorita mutarii centrului de greutate prea in fatza, de multe ori nu se mai poate gasi o setare de echilibru fata-spate, cei 3-4 cm de comprimare pe loc se obtin prin intarirea foarte puternica a arcurilor furcii fatza si detensionarea uneori cu mult peste marja de lucru recomandata de producator a arcului telescopului basculei spate. Chiar daca intr'un final se reuseste echilibrarea suspensiilor, in regim dinamic acestea vor lucra inegal, cea mai mare parte din greutate fiind transferata in furca fatza, mai ales pe perioadele de franare. Senzatia este de "hopa-mitica"!

 

Sunt curios daca a mai experimentat cineva cu aceste kituri de ridicare si ce parare are.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu un caz citit aici, anume "usera" @Geserica care dupa montarea kit-ului de micsorare la GSR, la prima iesire pe Cheia a facut motocicleta praf. :rolleyes:

Ea nu a patit nimic din fericire...

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, hai ca daca m-ai luat la injurat mi s-a pus si mie pata si-o sa ma iau de tine.

Iti arat cum scrie in manual pozitia jugului pe furca. Scrie clar ca marginea superioara a jugului trebuie sa fie la 1 mm de capatul tubului, vorbesc de Bandit.

Evident ca e vorba de manualul de reparatii, nu de intretinere. E ca si cum ai zice ca in manualul de intretinere nu scrie ca nu-i bine sa mergi cu suruburile de la chiulasa scoase, deci inseamna ca poti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca scrie acolo inseamna ca asa e.

Dar e alegerea fiecaruia sa se joace cu ele.

Si nu e totuna cu suruburile la chiulasa.

 

Probabil in manual scrie si sa nu mergi fara carene, sau sa nu mergi pe rezerva ca nu e bine, etc... Nu se compara.

La modelele off-road si dual sport te poti juca cu telescoapele, la curse de 30cm sus-jos ce mai conteaza 2-3 cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un fel ai dreptate. Pina si porcariile alea de la American Choppers pot sa ia o curba, cu toate ca probabil nu e facut nici un fel de calcul la ele (banuiesc ca aia care le fac oricum n-au terminat generala). Deci na...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...