Sari la conținut

pretensionare cablu ambreiaj


Postări Recomandate

Am impresia ca mie nu imi braiaza/debraiaza unde trebuie ambreajul. Cand vreau sa plec de pe loc il strang maxim si incep sa il eliberez treptat. Fara sa accelerez am constatat ca motocicleta da sa plece...sau ma rog se simte motorul preluand sarcina abea dupa ce l-am eliberat minim 60%-70%. E firesc. Eu ma gandesc ca ar tebui sa cupleze mult mai devreme...Rog cateva sfaturi pentru ajustarea ambreiajului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal.

 

maneta nu se regleaza dupa cum/unde pleaca, ci dupa joc.

 

capatul manetei trebuie sa aiba un joc liber de 1cm, 1,5 cm.

 

Restul depinde de cum te obisnuiesti, dar cum zici ca e mi se pare normal.

Cablul in pozitia normala nu trebuie sa actioneze nimic iar cand e tras la maxim trebuie sa poti tine motocicleta pe loc oricat ai accelera, fara sa tinda sa plece (cu exceptia cand motorul este rece sau foarte rece, atunci e posibil sa dea sa plece f.f.f. putin)

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista un fenomen: la cald jocul liber al manetei creste. Parerea mea este ca trebuie sa ai chiar si la rece un joc de macar citiva milimetri astfel incit sa fii sigur ca nu patineaza. Chiar daca ti se pare ca nu decupleaza complet, atita vreme cit nu pleaca motorul de sub tine la debreiere maxima e ok. Gindeste-te ca discurile nu se departeaza mult cind debreiezi, iar uleiul dintre ele asigura o cuplare slaba (mai ales la rece), de aici senzatia ca da sa plece. Mai gindeste-te ca in general zona in care ambreiajul incepe sa cupleze pe bune se traduce in cursa a manetei/pedalie de doar citiva milimetri, deci ce e sub acel interval e falsa cuplare, deci nu e cazul sa-ti faci griji, atit timp cit cursa totala a manetei e de citiva centimetri. Daca ai in schimb cablul varza e cu totul altceva. In concluzie, eu zic ca e mult mai rau sa ai ambreiajul putin decuplat tot timpul, deci ai grija sa asiguri un joc de cel putin 5 mm la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista un fenomen: la cald jocul liber al manetei creste. Parerea mea este ca trebuie sa ai chiar si la rece un joc de macar citiva milimetri astfel incit sa fii sigur ca nu patineaza. Chiar daca ti se pare ca nu decupleaza complet, atita vreme cit nu pleaca motorul de sub tine la debreiere maxima e ok. Gindeste-te ca discurile nu se departeaza mult cind debreiezi, iar uleiul dintre ele asigura o cuplare slaba (mai ales la rece), de aici senzatia ca da sa plece. Mai gindeste-te ca in general zona in care ambreiajul incepe sa cupleze pe bune se traduce in cursa a manetei/pedalie de doar citiva milimetri, deci ce e sub acel interval e falsa cuplare, deci nu e cazul sa-ti faci griji, atit timp cit cursa totala a manetei e de citiva centimetri. Daca ai in schimb cablul varza e cu totul altceva. In concluzie, eu zic ca e mult mai rau sa ai ambreiajul putin decuplat tot timpul, deci ai grija sa asiguri un joc de cel putin 5 mm la rece.

Jur ca am incercat sa inteleg ce ai scris dar coerenta e cam pauza. Incearca sa citesti si tu ce ai scris inainte sa dai post. Ajuta :laugh:

 

Practic omu zice ca daca ai motoru rece si reglezi cablul cat maneta sa aiba joc de 1 cm - 1 cm jumate (practic, cat scrie in manual), nu o sa ai probleme cu debreierea.

 

 

 

Si eu aveam nebuneli din astea ca nu am ambreiajul bun, ca nu e cablul reglat etc etc. Asa ca am reglat jocul ca la carte si am consultat vreo doi mecanici. Nu aveam de ce sa imi fac griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

switch, pe viitor o sa scriu in propozitii simple, de maxim 5 cuvinte. Si eu aveam citeodata senzatia prin facultate cind invatam pentru diverse cursuri ca parca-s cam incoerente, da-n timp m-am prins ca de fapt nu faceam eu eforturi destule sa le-nteleg (ca sa ma exprim asa, degeaba ai 180 CP cit timp tu mergi la 2000 de ture) :laugh: Stii vorba aia, pica para malaiata...

 

PS: am recitit si e perfect inteligibil si coerent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

switch, pe viitor o sa scriu in propozitii simple, de maxim 5 cuvinte. Si eu aveam citeodata senzatia prin facultate cind invatam pentru diverse cursuri ca parca-s cam incoerente, da-n timp m-am prins ca de fapt nu faceam eu eforturi destule sa le-nteleg (ca sa ma exprim asa, degeaba ai 180 CP cit timp tu mergi la 2000 de ture) :laugh: Stii vorba aia, pica para malaiata...

 

PS: am recitit si e perfect inteligibil si coerent

 

Daca nu vrei sa ai o exprimare greoaie, urmeaza-ti sfatul :lol: Si hai sa lasam omul cu topicul lui in pace!

 

 

[ :laugh: ]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oki inteles...eu ma gandeam ca ar fii firesc ca in momentul in care eliberez usor maneta inca din momentul eliberarii motorul sa inceapa sa dea semne de intrare in sarcina chiar daca nu o preia total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oki inteles...eu ma gandeam ca ar fii firesc ca in momentul in care eliberez usor maneta inca din momentul eliberarii motorul sa inceapa sa dea semne de intrare in sarcina chiar daca nu o preia total.

NU

La masina cupleaza imediat cum ridici pedala?

 

Asa e corect, cuplarea are loc pe cativa mm de cursa de maneta, daca nu zecimi de mm la nivelul discurilor.

 

BTW, ce a scris Calin e perfect inteligibil si coerent.

 

p.s. sarcina e preluata complet cand ai luat destele de pe maneta.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...