Sari la conținut

Sfaturi - incepator


Thorald
 Share

Postări Recomandate

salut!

am amanat de mult sa incep topicul asta dar am ajuns in momentul in care chiar trebuie

 

am carnet de B iar anul asta mi-am propus sa incep sa conduc moto. am 28 ani 1.82 si 65 kg.

 

motorul o sa fie mai mult un rasfat pentru mine, nu am nevoie de cine stie ce mobilitate in oras, si am si auto oricum. deci moto o sa o am doar pentru hobby. o sa merg de cel mult 2 ori/saptamana la serviciu, iar in weekend as vrea cel mai des sa fac ture, mai mult in jurul bucurestiului, inclusiv pe drumuri de tara (sau "mai ales"). am de investit max 1400-1500 euro in motor, echipamentul separat, si daca e sa imi iau alta, asta o sa se intample in minim 3 ani, cand termin leasingul la masina :rolleyes:

 

din cauza unei malformatii din nastere la mana stanga asta se dovedeste mai greu decat pentru cineva care nu are astfel de problema, nu doar fizic, ci si din alte puncte de vedere. priza pe ghidon am, dar de operat un ambreiaj obisnuit nu poate fi vorba, fara sa iau mana de pe ghidon si sa tin contra cu cealalta. lucru care e greu de facit si de pastrat echilibrul in acelasi timp. deci pe o motocicleta de scoala nemodificata nu am cum sa incep (am incercat, nu merge), iar scolile nu sunt prea dispuse sa adapteze blocheze o motocicleta doar pentru mine pentru cate zile dureaza cursurile, plus ca ar iesi mult prea scumpa scoala.

 

solutia ar fi intai sa imi achizitionez eu motocicleta, sa o adaptez, sa fac scoala, si sa dau examenul pe ea. m-am documentat, am vorbit cu oameni de pe forumuri pentru motociclisti cu dizabilitati, si am ajuns la niste concluzii. ca sa profit de priza cu stanga, o sa ii modific ambreiajul si probabil si ghidonul special pentru mine, cu un kit easy pull clutch si cu jumatate de manson ca la acceleratie, cealalta jumatate de manson urmand sa ramana fixa. dar e pe incercate. a doua varianta - daca prima nu mi se potriveste - o sa schimb cu o maneta obisnuita de ambreiaj pusa deasura franei, in partea dreapta. in nici un caz nu vreau maxiscuter :huh:

 

si acum la chestiune: spre ce motor ma sfatuiti voi sa ma indrept? unul pe care sa si invat si sa nu ma dezamageasca dupa un timp. unul care sa se incadreze ca scop si bani. eu am oarecare idee despre ce s-ar potrivi, despre ce as vrea si mi-as permite, dar am deschis topicul tocmai pentru ca astept pareri de la voi care va pricepeti mai bine ca mine. sunt binevenite si sfaturile de mecanica pentru adaptarea ambreiajului.

 

p.s. daca e cazul, rog moderatorii sa mute topicul la "incepatori", dar ma gandeam ca ii sade mai bine aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu vrei un enduro-touring. La banii astia, Honda Transalp daca gasesti bun e excelent.

 

Cu adaptarile ce sa zic... nu ma pricep. Stiu doar de adaptari ale schimbatorului (ridicat la nivelul mainii stangi).

 

Ar mai fi o varianta, care iese din discutie, dar e interesanta ca idee: EVA Track T-800CDi - motocicleta enduro-touring cu motor diesel si cutie automata. Nu, nu e scuter, e doar o motocicleta care are nevoie de cutia automata pentru a putea fi condusa eficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

heh cu transalpul cred ca sunt slabe sanse la pretul asta chiar si in toi de criza financiara :rolleyes: plus ca e greutz nu? la cele 65 kile ale mele...nu doar pentru condus dar si pentru tras de ea daca e sa cada.

 

si recomandari dintre celelalte enduro-tourere? nah ca e lumea in vacanta.

 

cu adaptarea asta la ambreiaj am aflat ca e o modificare comuna la choppere, pt "clean bars" baietii pe afara baga firele prin ghidon si pun ambreiajul rotitor, la noi din cate am vazut eu mecanicii isi fac cruce cu limba cand le zici de asta.

 

de la tine am aflat de tractorasul ala mi se pare mare inginerie, solutia perfecta...pana la eticheta de pret :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam niste motoare foarte bune in banii respectivi, pentru ca posesorii aveau si alte motoare si acuma cu criza aveau nevoie de bani. In fine, pentru ce vrei tu te mai poti uita la un F650 de prin 99 asa.

 

Iar pt tine ma gandesc k nu ar fi greu sa ii adaptezi un manson de acceleratie pe post de ambreiaj :laugh: asta asa, ca idee - n-am vazut facut niciodata. Eventual jumate de manshon de acceleratie, celalata jumatate fiind fixa. Din cate stiu eu, un manson normal nu sighita daca il pui pe stanga sau pe drepta, iar majoritatea ghidoanelor OEM nu fac mare distinctie intre capatul din stanga si cel din dreapta.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ceva la un magazin online - Ambreaj automat Rekluse - nu e tocmai ieftin (~ 500 Euro) dar cred ar fi tocmai ce iti trebuie.

Nu stiu daca se incadreaza in bugetul tau.

Am vazut ca produc pentru mai multe tipuri de motociclete.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yamaha xt mi-ar face cu ochiul, totul e sa gasesc una. nu prea stiu oameni cu motoare, singurul loc in care stau cu ochii in patru e bikeshopul asta chinuit, ca altceva nu stiu . dr-ul de 350 parca e cam spre enduro un pic mai mult nu?

 

@switch exact astama gandeam sa fac, pur si simplu jumate de manson de acceleratie. si combinat cu kit-ul ala cu parghie pt tras usor ambreiajul ar trebui sa functioneze de minune. cel putin in teorie.

 

ma steptam de la switch faca propaganda dominatorului :laugh:, da el nu si nu!

Mesaj completat

Am vazut ceva la un magazin online - Ambreaj automat Rekluse - nu e tocmai ieftin (~ 500 Euro) dar cred ar fi tocmai ce iti trebuie.

Nu stiu daca se incadreaza in bugetul tau.

Am vazut ca produc pentru mai multe tipuri de motociclete.

 

 

stiu de rekluse, au chiar mai multe modele si pentru strada si pentru offroad, cu caracteristici diferite. cred ca cel mai avansat e z-start pro. se importa si la noi si costa vreo 1900 lei. as putea sa ma orientez si spre asa ceva, dar probabil la anul. nu imi permite bugetul acum, o sa se duca in totalitate catre moto+echipament+scoala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de Rekluse, ambreiajul lor cupleaza doar la turatii mici. Deci poti schimba numai la relanti vitezele cu ambrejai cuplat. Atlfel, trebuie sa stii sa schimbi fara ambreiaj, la turatie mare. Nu-i o idee buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiam asta. inseamna ca nu e o optiune nici pentru mai incolo, ar fi mai degraba redundant. desi am auzit pe forumul ala de care ziceam de multi oameni cu rekluse care ziceau ca se descurca de minune.ce-i drept nu m-am interesat chiar in amanunt ca am avut de la inceput ideea sa adaptez un ambreiaj obisnuit cu una dintre cele doua solutii. la schimbat fara ambreiaj nu m-as baga. rar imi iese la masina cand vreau sa ma prostesc un pic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare intrebatoare: daca imi fac ambreiajul asa rotitor.. si mai dau si examenul pe moto pe care o sa o am.. trebuie facut ceva drum pe la rar pentru asta? alti bani alt timp alta distractie ca e ceva artizanal? sau o fi suficient ca are itp-ul valabil?

Mesaj completat

moto e luata! o vacuta bmw f650 de mai mare dragul, parca a fost tinuta doar in reprezentanta. pun poze cu modificarea saptamana asta (sa speram) si ma apuc de scoala :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...