Sari la conținut

Despre RALLY-RAID


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Eu nu incerc sa deziluzionez pe nimeni.

Incerc doar sa expun experienta mea la acest capitol.

Daca vrei fac un calcul exact. Il pun aici si intreb cati ar fi dispusi sa dea banii astia pentru 4 etape de concurs.

Sunt convins ca nu prea multi.

 

Cum pui tu problema dpdv al amatorului, atunci nu cred ca se mai justifica prezenta la concurs.

 

Din pacate rally raidul s-a dus de rapa, si imi pare rau, din cateva motive ce nu au legatura cu sportul.

Uite cateva nume ce stiu destule depre rally si acum s-au retras tocmai din motivele expuse de mine:Nelu Somoden, Lurentiu Nedelcu, Lutas Ioan, Mani, Ionut Mosteanu, (imi cer scuze pentru ceilalti ca nu imi vin in minte acum) etc etc.

 

Eu nu zic ca esti rau intentionat. Dar mi s-a parut ca ai expus problema doar dpdv al omului care trage din prima pentru rezultat. Topicul de fata este adresat incepatorilor, celor care n-au vazut/fost niciodata la un astfel de concurs, dar vor sa inceapa treaba. De aceea trebuie sa stie ca la clasa incepatori (sau hobby) altfel se pun problemele si altele sint cheltuielile.

 

Nu cred ca trebuie spus ca nu se justifica prezenta in concurs ca amator. Nimeni nu a alergat ca profesionist de la inceput.In plus, din ce am vazut, nu cred ca-i vreo echipa implicata in raid, care sa nu dea o mina de ajutor cui are nevoie. Si asta cred ca-i valabil atit in campionat, cit si in concursurile din afara lui.

 

Am auzit si eu intimplari care au dus la retragerea unor echipe bune, dar, din ce am auzit, problemele alea erau sus - la profesionisti, care trageau la podium. Asta nu inseamna ca incepatorii nu trebuie sa se dea. La ei miza este mult mai mica si, pina ajung ei la profi, poate se rezolva si problemele care i-au indepartat pe cei amintiti de tine din raidurile oficiale. Si sa va mai spun ceva: asa cum exista concursuri de enduro in afara campionatului, la care toata lumea-i incintata de cum merg treburile, tot asa pot sa existe raiduri, foarte bune macar ca antrenament pentru cei care vor sa traga tare in campionat.

Mesaj completat

Ionut are dreptate in ce priveste antrenamentul, dar, daca n-ai teren pentru enduro, doar n-o sa lasi balta treaba. Atunci, tura de seara, sau de week-end poti foarte bine s-o transformi intr-un mic antrenament. De fapt orice prilej poate fi si trebuie folosit. Este nevoie doar de un pic de vointa si de imaginatie.

Sint sigur ca multi au gasit destule drumuri de tara, sau de padure destul de late si necirculate, unde sa te poti juca. Poti sa vezi cum face mobra pe macadam, ori pamint, la viteze peste medie, poti experimenta un derapaj controlat, vezi cum trebuie schimbate treptele, inveti cum poti frina mai eficient etc. Toate astea te ajuta nu doar daca vei merge la un concurs, ci chiar in drumurile de zi cu zi.

Iar daca n-aveti si n-aveti unde, putem face la Craiova niste sesiuni de antrenament ;) Va dau ce suprafata vreti: pamint, macadam, nisip...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

"Ionut are dreptate in ce priveste antrenamentul, dar, daca n-ai teren pentru enduro, doar n-o sa lasi balta treaba. Atunci, tura de seara, sau de week-end poti foarte bine s-o transformi intr-un mic antrenament. De fapt orice prilej poate fi si trebuie folosit. Este nevoie doar de un pic de vointa si de imaginatie.

Sint sigur ca multi au gasit destule drumuri de tara, sau de padure destul de late si necirculate, unde sa te poti juca. Poti sa vezi cum face mobra pe macadam, ori pamint, la viteze peste medie, poti experimenta un derapaj controlat, vezi cum trebuie schimbate treptele, inveti cum poti frina mai eficient etc. Toate astea te ajuta nu doar daca vei merge la un concurs, ci chiar in drumurile de zi cu zi.

Iar daca n-aveti si n-aveti unde, putem face la Craiova niste sesiuni de antrenament ;) Va dau ce suprafata vreti: pamint, macadam, nisip...

 

 

La faza cu terenul ,ma doare la basca ,am sute de kilometri unde ma joc de cativa ani cu tot ce-mi pot dori ,plus ca am si traseul de la CER 2008 ...numa "timp" sa fie si ceva colegi ca singur e tare naspa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema banilor este la fiecare ramura spotiva,enduro,viteza,supermoto etc toate halesc bani.

Lipsa participantilor a facut ca rally-raid sa cam dispara din campionatul nostru,sincer imi pare rau

dar sper sa avem mai multe etape unde o sa fiu prezent .Uni dintre voi santeti la inceput daca va

prins virusul o sa va placa navigatia pe roadbook ,dar nu este usoara.Trebuie sa ai grija sa nu ratezi

o intersectie sa ai km etalon setat perfect pe trip ca altfel adaugi sau sa scazi zecile de metri

care ti le indica tripul de la o intersectie la alta pt ca nu totdeauna coincid perfect,se merge pe

km totali de pe trip.

 

 

PS- NE VEDEM LA O ETAPA DACA MAI ESTE ANUL ASTA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
PS- NE VEDEM LA O ETAPA DACA MAI ESTE ANUL ASTA

Cea de la Brasov se tine destul de sigur. In discutii daca se tine ceva la Timisoara.

Si s-ar putea sa avem o surpriza pe la final de sezon.

 

 

 

Cred ca ar trebui sa facem din capul locului distinctia intre amatori/distractie si cei care sunt deja dependenti si vin sa se dea tare si f. tare la rally, indiferent ca trag la podium sau nu.

 

- Daca vii ca amator/incepator/curios se poate lejer fara roadbook. Legi caietul de ghidon, prinzi foile cu elastic sa nu se faca ca si cum ar fi stat pe bigudiuri, incetinesti putin cand trebuie sa te uiti pe ele si incetinesti si mai mult cand folosesti o mana ca sa apuci coltul foii si sa o rupi (daca rupi doua foi nu e chiar fun, fiindca trebuie sa te opresti si sa o intepenesti cumva pe acolo, cu elasticele). Daca ai ceva de impartit cu urmaritorii tai si nu vrei ca ei sa se ghideze dupa foile tale aruncate si te-ai hotarat sa le cocolosesti si sa le bagi in buzunar trebuie sa stii ca ai nevoie de un buzunar mare, cu capac si ca vei pierde f. mult timp, fiidca operatia implica in mod clar decelerare imensa si apoi inversul. Am facut o zi intreaga chestia asta, ca antemergator (nu trebuia sa las foi pe jos fiindca a doua zi trecea raliul) si va spun ca e ceva f. aiurea. Incetineam pana la nivel de 1 sau 2 in relanti complet.

A. Cu foile pe ghidon, cum spuneam, te mai rogi sa nu ploua, sa se faca noapte sau sa pici in apa/namol.

Acuma, ca se intampla, nu e bai. Tu oricum ai venit la fun si nu e belea ;) .

 

* Ca amator/incepator/curios poti la fel de bine si fara trip. Faci mereu calcule (adaugi la fiecare reper distanta cu care ai luat-o pe campi) sau resetezi la fiecare distanta intermediara. Asta nu e asa funny la Tenere, la care nu revenea butonul, din cauza unor garnituri de cauciuc invechite, asa ca verificati asta inainte de cursa.

 

* Puteti merge relativ linistiti cu camere si presiune de off-road (1 - 1.1 in cazul meu) fiindca in cazul unei pene nu e crima si pedeapsa sa pierzi 30 de min. Ati venit la fun doar, da?! Nu ati uitat, sper!

La sfarsitul zilei, puteti scadea timpii acestia din diferenta dintre voi si primul situat ca sa va faceti o idee cam care va este valoarea. Important este sa aveti la voi minim 2 leviere, camere noi si compresor portabil. Experienta la pene, cu cat este mai mare, cu atat mai bine.

Personal, eu nu sunt mare fan al anvelopei de sportiva in cea enduro. Este o solutie foarte fiabila anti-pana dar cat am tras sa le scoatem la sfarsit, cand trebuiau puse inapoi gumele de strada, nu vreau sa imi mai aduc aminte. Cei care vreti sa o folositi, dezvolta Cristi daca poate - trebuie taiat atat talonul cat si o parte din exteriorul gumei sport, as recomanda folosirea unui adeziv, a siliconului sau a vaselinei siliconice intre cele doua... Plus ca trebuie sa luati in calcul si o pana pe fata. Sau chiar si o pana pe spate, pe care, macar la sfarsitul zilei tot trebuie sa o faceti (cred ca pana la finish v-ar duce linistit combinatia asta la cat era de solida).

Daca nu se toaca cumva talonul cramponului de la mers pe el.

 

* Puteti merge cu motoare raspandite, ieftine, de oameni normali, cum vreti voi sa le ziceti. Multe trasee sunt echivalentul soft enduro-ului practicat de multa lume. Monocilindrele avantaj la greutate - manevre mai lejere, vacile avantaj la vana si viteze pe drum drept.

- un DR 350, folosit de un supraveghetor de traseu la Raliul Olteniei, ne-a alergat ca pe hotii de cai pe mine si pe Zoli.

- as miza mai degraba pe monocilindre de 350/400/600, decat pe bi- de 600 sau 600+.

Cu Suzuki DR350, Honda XR400, Gilera RC, Suzuki DR, Yamaha TT600 E/S/R, Honda Dominator, Yamaha XT, Cagiva W16, se pot face figuri mai mult decat onorabile daca le-ai dedicat pentru raliu si ti-ai luat adio de la gandul de a le mai duce inapoi acasa pentru a face impresii cu vopseaua lor pe la terase. DRZ-ul de 400 nu mai zic. Nu se vor manevra niciodata si nu vor accelera sau frana ca un EXC, WR, CRF sau orice motor de raliu 2005 +, dar vor face figura foarte buna la acest tip de eveniment, raportat la investitie.

 

* Puteti veni fara asistenta, dar asta implica sa va puneti f. bine motocicleta la punct de acasa si sa o si testati dupa ce ati facut anumite setari sau montaje (rodate placutele de frana, de ex).

 

 

Din capitolul concluzii personale cateva puncte care m-as bucura sa le am bifate la participari viitoare :

 

* Inceput pregatirea motocicletei ca la armata cu minim 3 saptamani inainte. Piese din Grecia de pe Ebay au facut 7 zile. Din Germania le-a pus neamtul la posta simpla si au facut 14. Au ajuns cand eu eram in a doua zi de TC.

Dupa incheierea acestei activitati minim 2 zile de teste.

As merge pe ulei (ieftin la mine - 50 Ron) si lichid de frana nou inainte de fiecare cursa, anvelope si placute de frana cu viata serioasa in ele (daca nu chiar noi), toate cablurile unse, verificata in mare instalatia electrica, samd.

Montate oglinzi pliabile de enduro si semnalizari penal de ieftine.

 

* La capitolul rezerva strategica - 2 camere, compresor, leviere, toate cheile necesare, manetele, 4 semnalizari, ulei, cabluri + pastile, solutie curatat/uns filtrul de aer, sprayuri de lant, bujie, sigurante, etc... Astea au fost discutate si paradiscutate si in topicul acela cu trusa de scule.

Daca tot vorbim de servisare in teren, cat pe ce sa o comit ca in filme dupa ce am rupt o semnalizare. Firele, dezizolate, nu stiau cum sa topaie ca sa faca contact intre ele.

 

* Cred ca o sa merg in continuare pe camera, dar sper sa trec cat de curand pe mousse-uri indiferent ca va fi vb. de Tenere sau nu. Nu pot descrie ce aderenta aveau rotile acelea.

 

* Personal as prefera, fie ca ma cuplez cu altcineva sau nu, sa nu merg calare pe motor ci sa folosesc o platforma sau dubita. Avantaje?

- Ii pui crampoane serioase de acasa. Care multe nu au nici o taina cu strada.

- Ajungi odihnit, curat si linistit acolo.

- Nu risti sa te faci bucati pe sosea cu anvelope mixte sau sa te faca altul.

- Poti sa cari cat bagaj personal, cate scule si cate piese vrea sufletul tau. Una e sa ai haine de schimb curate si sa incepi ziua curat si alta sa speli la ele de pe o zi pe alta. Poate ar fi de luat in calcul si un pantalon + o bluza enduro in plus, fiindca nu stii prin ce ploi/namoale treci in ziua in care te dai.

- La sfarsit pleci si tu ca omul, curat, la volan. Poti sa te si odihnesti/dormi dupa sampanie daca ai sofer.

- Intr-o situatie extrema poti dormi in masina daca ai un drum f.f. lung.

Nasol este ca ai nevoie de sofer. Nevestele/prietenele sunt destul de indicate pentru sarcina asta. Daca nu ele, ideal ar fi un mecanic sofer.

 

* Sper sa pot pune niste bani deoparte si sa imi iau o camera de luat vederi montabila pe casca. Nu prea e de poze in Raliu si ceea ce am facut eu cu Zoli la Craiova reprezinta o exceptie la exceptie.

 

* Recomand de asemenea un camelbag de minim 1,5L si care sa aiba protectie termica nu numai la punga ci si la furtun. Dupa o ora la 35 de grade numai buna de baut ar fi prima gura de apa din el.

Cred ca si o protectie de gat si niste orteze ar fi foarte indicate.

 

* Vorbiti dinainte cu organizatorii si intrebati-i despre traseu. Multa lume venise la TC cu crampoane cat se poate de hotarate dar care s-au uzat f. tare pe etapele lungi de sosea. Daca nu ar fi fost namoalele serioase din Baragan cred ca Mitas E09 sau TKC80 ar fi fost o alegere superba. Acolo au fost insa mana crampoanele lor.

 

* La capitolul "la tăți ni-i grău" as incadra la investitii/cheltuieli un derulator electric si un trip. Stiu ca se poate si fara, dar viata cred ca ar fi mai roza cu ele in pifometru.

 

* Daca chiar imi ies pasentele profesionale, as merge pe mana unei motociclete usoare.

O capra de 400 - 450 (hai 500+, nu 600) , cu pornire la buton. Inca nu am uitat feeling-ul franelor si suspensiilor progresive de la Exc-uri, desi bag mana in foc ca nu sunt singurii in bransa.

Dpmdv o vaca de 180 de kg + are o inertie imensa la decelerari / franari bruste. Cand intri in voblaj sau te inclini serios cu ea ca sa te iei in brate cu pamantul nu mai zic ce fizic iti trebuie sa o readuci pe traiectorie. De derapaje controlate si curbe stranse la viteze si inclinatii imense, hmm. Nu stiu, dar eu nu ma simt pole-position de Dakar ci un simplu functionar pasionat de motociclete si off-road.

400-550 si pentru ca as putea sa o folosesc lejer si la enduro-ul pe care as dori sa il practic eu.

Recunosc ca mi-a placut imens KTM 690R si cred ca as putea trai linistit cu motocicleta asta si in viata de zi cu zi, dar, pe undeva, recunosc, mai am pana sa pot scoate eu din ea tot ce poate.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine tot intrebarea "Unde ne dam?" ma macina. Deci, bun, traseele de rally raid pe unde se fac? Exista undeva harti asa de bine documentate si de detaliate? Eu am Atlasul Romaniei ala de vreo 90 de pagini care are f multe detalii, insa nu chiar toate drumurile de legatura. Astea mai mult le-am descoperit eu. La fel de bine sunt drumuri pe care numa cu EXC-uri treci la fel de gros marcate ca si drumuri de macadam ca in palma...

 

Deci, exista vreo sursa pt astfel de informatii mai solida? Ca sa va dau un exemplu: sa zicem ca o sa vreau sa fac o tura prin tara, de 8,9 zile. Nu am cum sa merg si sa caut drumurile astea. Asta imi pot permite pe o raza de 200km in jurul meu (Cluj), insa nicidecum in toata tara. Unde as putea gasi informatiile necesare pentru a-mi programa o tura de 2000km prin tara care sa fie cat de mult pe o alta suprafata decat asfalt?

 

 

Numa bine,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, exista vreo sursa pt astfel de informatii mai solida? Ca sa va dau un exemplu: sa zicem ca o sa vreau sa fac o tura prin tara, de 8,9 zile. Nu am cum sa merg si sa caut drumurile astea. Asta imi pot permite pe o raza de 200km in jurul meu (Cluj), insa nicidecum in toata tara. Unde as putea gasi informatiile necesare pentru a-mi programa o tura de 2000km prin tara care sa fie cat de mult pe o alta suprafata decat asfalt?

 

 

Numa bine,

Adi

 

Te-ar ajuta un gps cu ROAD 2008 istalata.

Am fost surprins, mergand la endureala, sa vad drumuri pe harta destul de neinsemnate dar tocmai bune de rally.

Totusi cred cu tarie ca rally necesita un antrenament specific si anume navigarea.

Pentru asta iti trebuie roadbook-uri de la curse mai vechi.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ar ajuta un gps cu ROAD 2008 istalata.

Am fost surprins, mergand la endureala, sa vad drumuri pe harta destul de neinsemnate dar tocmai bune de rally.

Totusi cred cu tarie ca rally necesita un antrenament specific si anume navigarea.

Pentru asta iti trebuie roadbook-uri de la curse mai vechi.

 

Aha, ok. Am fost cu ROAD2006 o data si nu stia nici chiar drumurile mai "importante" de macadam. Adica drumu ala care trece muntii, nu chestii de legatura sau devieri. (Era intre Reghin si Lazarea, daca duci o linie orizontala).

Am sa incerc cu 2008.

 

Roadbook-urile de la etapele de RR de la noi din tara de unde se pot face rost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca grija principala este legata de roadbook. Se gasesc destule drumuri neasfaltate, pe care se poate face antrenament.

Editat de lupu' shui
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca grija principala este legata de roadbook. Se gasesc destule drumuri neasfaltate, pe care se poate face antrenament.

 

Da, corect, insa nu se poate face antrenament de navigatie. Eu asta intrebam. Ce fac daca vreau sa ma antrenez sa navighez, sa ma atrenez sa citesc un roadbook in timp ce merg? As avea nevoie de un roadbook si sa merg sa parcurg traseele de la etapele de RR care au trecut.

 

(am vazut si postul pe care l-ai sters)

Totusi, chiar daca se depune munca pentru a le face, ma gandesc ca in fiecare an sunt diferite, deci nu vad de ce nu le-ar da organizatorii cui are nevoie pt antrenament...

 

Avem printre noi vreun organizator de etapa de Rally Raid? Daca da, ne dati si noua roadbook-urile si ne ziceti coordonatele GPS ale punctelor de start ca sa ne antrenam? ;)

 

 

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am putea sa incercam sa luam legatura cu vreunul din participantii de la CER 2008 ,poate ne ajuta careva cu un road book,ca avem zona la indemana ...

 

Pt etapa de langa Baia Mare am roadbook-ul (de la un participant), dar nu stiu exact care este punctul de start.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Aha, ok. Am fost cu ROAD2006 o data si nu stia nici chiar drumurile mai "importante" de macadam. Adica drumu ala care trece muntii, nu chestii de legatura sau devieri. (Era intre Reghin si Lazarea, daca duci o linie orizontala).

Am sa incerc cu 2008.

 

Roadbook-urile de la etapele de RR de la noi din tara de unde se pot face rost?

 

In toamna va fi Raliul Brasovului.

Mergi acolo, te dai si inveti. Poti sta la prieteni in oras, ca sa scazi cazarea si mancarea. Trimiti "logistica" inainte si inapoi cu o firma de curierat, daca nu poti veni pe remorca sau in duba.

 

RB poti face rost doar de la concurenti, daca nu li se cer inapoi la sfarsitul zilei cum a fost cazul la TC.

Editiile viitoare ale unui raliu repeta cat de cat o parte din traseul din anul anterior.

Marcarea traseului unui raliu implica foarte mult timp si multi bani. La fel, "redactarea" unui RB in Corel ia zile bune, daca nu saptamani in functie de lungimea traseului.

Vorbim aici de organizatori cu servici, familie si problemele lor. Nu oameni care numai asta fac, 24/7.

Cand organizezi un raliu ai foarte multe cheltuieli de facut, asa ca trebuie sa ceri taxe de inscriere care nu sunt chiar modeste.

Daca toata lumea s-a dat pe RB tau din 2008 care a circulat ca tramvaiul si stie ca anul asta ai modificat 25 % din traseu risti sa te trezesti cu doar 3-4 straini la start. Nu e totuna gratis vs. minim 100 Euro.

 

Poti sa faci altfel si asta cred ca toti putem daca vrem:

- Iei harta Clujului, de ex.

Cercetezi pe net zonele cu obiective turistice, naturale sau artificiale, interesante, vorbesti cu enduristii din judet de trasee faine, iei motorul de ghidon, un aparat de fotografiat ca sa fotografiezi reperele, un pix si o foaie si mergi pe traseu.

Faci un roadbook si iti chemi prietenii sa se dea. Puteti face fiecare portiuni diferite ca sa va puteti da si voi prin zone pe care nu le stiti si sa va antrenati.

Sincer sa fiu, traseul poti sa il faci ceva mai spre enduro, mai tehnic si mai solicitant (probabil inaccesibil auto si chiar si atv). Lumea se antreneaza pentru rally fiind totul pe baza de RB si nu risti sa ai parte de cine stie ce accidente dubioase generate de viteza mare, incercand sa faci ceva de-a dreptul fun.

 

R.O.A.D. 2008 si harta militara a Romaniei sunt f. bune, desi ele trebuie sa fie folosite doar in caz de nevoie.

Pt. gandit traseul as merge mai degraba pe obiective turistice si pe experienta enduristilor din judet + a ta care ai batut trasee.

Restul e imaginatie libera. Faci traseul pe unde vrei tu, fiindca uneori ai si 4-5 drumuri care te duc in acelasi punct. Tu alegi - mai lung si mai domol, mai abrupt...

Mesaj completat

Puteti face fiecare portiuni diferite ca sa va puteti da si voi prin zone pe care nu le stiti si sa va antrenati.

 

Vroiam sa zic ca puteti marca traseul mai multi motociclisti, fiecare cu portiunea lui. Din 6 motociclisti sa zicem, macar pe traseele a 5 dintre ei te dai si tu in totala necunostiinta de cauza.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va mai bateti capul cu navigatia. o sa va prindeti imediat la prima cursa - nu e nimic complicat.

Cel mai important e sa fiti bine antrenati si sa aveti motoarele in mintile lor. Si pentru asta nu va trebuie nici un roadbook

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok ,sa zicem ca vrei sa paticipi la hobby sau care o mai fi,am inteles ca-ti trebuie licenta de pilot ,asigurare pentru perioada concursului ,vizitele medicale la un cabinet de medicina sportiva ... mai e ceva ?

 

Apropo,pentru a obtine licenta trebuie neaparat sa faci parte dintr-un club sau merge sa fi pe cont propriu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa comentariul lui Ionut, sper sa va fi linistit, in sfirsit, in privinta roadbookurilor si sntrenamentului, si sa retineti chestiunile cu adevarat importante, care fusesera scrise pina atunci.

 

 

Ok ,sa zicem ca vrei sa paticipi la hobby sau care o mai fi,am inteles ca-ti trebuie licenta de pilot ,asigurare pentru perioada concursului ,vizitele medicale la un cabinet de medicina sportiva ... mai e ceva ?

 

Apropo,pentru a obtine licenta trebuie neaparat sa faci parte dintr-un club sau merge sa fi pe cont propriu ?

 

 

Licenta o poti obtine la secretariatul concursului, in baza vizitei medicale, care poate fi facuta (de asemenea) la inscriere. La toate raliurile exista, in afara de echipajele de interventie, si un medic de medicina sportiva, pentru situatia in care un participant nu a avut timp, nu a avut unde sa-si faca vizita cu pricina, sau pentru cazul in care organizatorii vor sa se convinga ca participantii nu si-au luat vizele "pe ochi frumosi".

Pentru licenta ar mai trebui,intr-adevar, sa fii inscris intr-un club sportiv AFILIAT la F.R.M. Dar daca n-ai nici de asta, se rezolva tot la locul faptei.

Deci, inca o data, ca sa va dati la raid trebuie sa aveti mobra pusa la punct (ca sa surubariti cit mai putin la ea in timul concursului) si SA VA INSCRIETI.

Taxele, pentru etapele de doua zile, nu sint mai mult de 50 euro.

Mesaj completat

@Raul:

Era mai exact daca ziceai asa: traseele POT include sectiuni din cele ale anilor trecuti. Dar nu-i musai sa se intimple asa.

Cel mai bine este sa respecti cu sfintenie roadbookul primit, chiar daca vezi ca unele portiuni iti sint cunoscute de la o participare anterioara. Altfel te poti trezi in mari belele: ratacesti grav drumul (asta-i varianta soft), sau poti nimeri full speed in niscai constructii noi, ori mai stiu eu ce obstacole, de te scot oamenii de acolo in palton de brad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte fain topic ai deschis!

 

Intrebari:

 

1. Ce se intampla mai exact in sedinta de briefing? Se trece in revista in mare roadbook-ul, sau ... ?

2. Organizatorii nu pun la dispozitia celor de la clasa moto care sunt singuri o duba de transport? Cum e la Dakar, ai o cutie de ... 100 L sau cat are aia, si ei ti-o duc s-o ai la sfarsitul fiecarei zile.

3. Cu ce spalau motoarele? De unde apa curenta? Unul care e solo, cum se poate descurca cu spalatul motociclete? Ar fi util inainte sa te pui sa lucrezi la ea sa fie curata...

4. Ce servicii erau oferita in caz de accident? Exista elicopter, masina de salvare, etc?

5. Daca ramaneai cu motorul stricat pe undeva, unde nu era semnal, care era procedura?

 

 

Mersi!

Adi

 

1.exact , se trece in revista roadbook ul din ziua urmatoare , te atentioneaza unde sunt portiuni periculoase , eventualele modificari din traseu etc

la cursele mari nu se tine briefing , la finalul zilei cand intrii in parcul de service organizatorul verifica GPS ul de pe motor daca nu ai depasiri de viteza pe portiunile cu limitare si-ti verifica daca ai toate punctele de trecere bifate , primesti roadbookul din ziua urmatoare frumos inpachetat si sigilat si mai primesti cateva pagini A4 care contin informatii despre traseul din ziua urmatoare cu eventualele modificari de traseu totul in 2-3 limbi de circulatie internationala , singura ta problema dupa sosire este sa verifici seara dupa afisarea rezultatelor provizorii timpii de start din ziua urmatoare

2.cred ca doar la dakar se procedeaza asa , in rest tu trebuie sa-ti rezolvi problema transportului , oricum trebuie sa ai o echipa de service cu tine

3.motoarele le poti spala pe ultima proba de legatura inspre parcul service , in orice oras gasesti o spalatorie auto iar intrarea in parcul service este liber adica nu ai timp impus pe ultima legatura , dupa intrarea in parc nu mai ai voie sa scoti motorul de acolo pana a doua zi la start

4.doar la cursele adevarate sunt elicoptere , in etapele din tara au cele 2 salvari care sunt obligatorii dar fiind distantele mari pe traseu ai sanse sa nu ajunga la timp ajutorul , la Central

Mesaj completat

la Central Europe Rally erau 4-5 elicoptere care se plimbau permanent deasupra concurentilor si o gramada de salvari pe traseu , dar asta este imposibil de realizat in etapele nationale , din motive financiare , dar organizatorii sustin de obicei ca elicopterele smurd intervin daca este cazul

5. echipele de inchidere care aduna concurentii cu masinile defecte de pe traseu iar este o problema generala la noi in tara , rar gasesti organizator care face acest lucru

concurentul care vine din spate de obicei se opreste si uneori te ajuta sau in cel mai rau caz anunta la primul punct de control pozitia ta pe traseu dar din experinta spun ca echipa ta de service te ajuta de obicei dupa terminarea concursului

 

Cea mai mare problema in campionatul nostru este ca traseele pe care mergi nu sunt securizate , pe drumul forestier dai nas in nas cu taf , caruta , camionul cu lemne , tractor etc . Organizatorul nu are nici o raspundere pentru eventualele accidente fiecare merge pe riscul lui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In toamna va fi Raliul Brasovului.

Mergi acolo, te dai si inveti.

 

RB poti face rost doar de la concurenti, daca nu li se cer inapoi la sfarsitul zilei cum a fost cazul la TC.

 

 

Da, in primul we din oct. organizam Dracula Raid, la Bv .

Prezent pe forumul acesta datorita faptului ca sint un patimas al mobrei, ...insa la raid ma dau la auto.

incerc sa incurajez eventualii amatori incepatori, spunindu-le ca esi la concurs vin masini de zeci si sute e mii de eur, eu ma dau cu.....un Aro. Care nu a vazut service-ul nici o data. iese de la mine din curte , si se intoarce inapoi in curte. Uneori mai si castig puncte in campionat. INTOTDEAUNA insa castig: particip, si ma bucur de asta. Daca vrei performanta adevarata....deja discutam despre altceva. Cred ca si locul discutiei e gresit.

 

Foarte interesant si de folos subiectul.

Bine prezentat. ma bucur de idee.

 

Sportul e frumos. Microbul e mai puternic decat SIDA. Sigur ca nu e ieftin...nu stiu cat costa la voi o etapa de enduro, dar sint sigur ca si acolo ai cheltuieli cu deplasarea si cazarea. Si aici, ca si acolo iti poti optimiza cheltuielile. Cat priveste materialul de concurs, echiparea mobrei, va pot spune si din experienta de organizator, ca pe la etape, mobristii se cupleaza cu unul care are tripmaster si derulator, si merg gramada. Si se distreaza la fel, se cearta pe repere (care are dreptate si care nu, cand se ratacesc)...etc...

La Dracula raid acu vreo 4 ani (Ionut trebuie sa-si aminteasca, la Bran, ca parca ai fost ) , Petre Stanescu avea carnetelul lipit cu scotch pe picior, si arunca paginile rupte. La un moment dat s-a ratacit, dar nu a mai stiut la care reper. Si s-a apucat sa caute paginile aruncate :cheers: .

 

Sigur ca au fost de-a lungul vremii si probleme. unii s-au mai certat cu altii, altii s-au mai suparat, altii n-au mai avut bani, altii s-au mai si autoexclus pentru atitudine (ati vazut ca fair play-ul si colegialitatea are mare pret...). Unii mai uitau sa-si plateasca hotelul (asta a propos de careva dintre cei nominalizati cu vreo 2 pagini in urma). Sigur, trebuie recunoscut ca nimeni nu-i perfect si ca ai existat (si poate mai exista) si greseli, unele mari :De arbitraj, de organizare, administrative, de atitudine.......unii le pot depasi, altii nu.

Sa nu uitam ca acea taxa de participare nu acopera nici 30% din cheltuielile cu concurentul. IAr de sponsori nici nu poate fi vorba,m in tr-un sport necunoscut, care se desfasoara prin paduri, si fara Becali. Deci organizatorul cam scoate bani din buzunar. Si la o adica, in caz de accident, exista si riscul de a da cu subsemnatul.

 

 

Va astept la Brasov.

Vom da din timp detalii. Anul trecut am reusit performanta sa avem 22 masini la start (jumatate echipate , jumatate clasa Promo). Incercam la fel si anul asta. Au fost doar vreo 6 mobre anul trecut. Era si frig (noiembrie), Incercam mai multe anul asta.

Nu trebuie sa iesiti campion din prima. A participa si a termina cursa e cel mai bun rezultat.

Parerea mea: din 10 soferi de pe strada, nu stiu daca 1 singur face fata unei astfel de curse, fie ea si simpla etapa (nu mai vorbim de Trans). Sint sigur ca si la mobristi e la fel.

 

Traseul de la Bv. va fi in podisul Transilvaniei (Ionutz, bucla de 320 km de acu 2-3 ani, dar aproximativ in sens invers, si legata de Bv. nu de Rasnov...tu ai fost, si poti sa-ti dai cu parerea )

 

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai lucrurile sint clare, in acest moment lucram la obtinerea tuturor autorizatiilor.

2-3-4 octombrie

Brasov

locatie ultracentrala ca anul trecut

etapa in CN al Ro atat la auto cat si la moto

2 oct. - vineri- pine seara tarziu - verificari tehnice si administrative

3 oct.- sambata- start dimineata devreme- 330-350 km de proba speciala, una singura, deci 350 km "legati", in zona de deal, navigatie.

4 oct.-duminica- o proba scurta, max.80 km, a.i. pe la ora 11 speram ca toti concurentii sa fie in bivuac.

pe la ora 14 speram la festivitatea de premiere

pe la 16 toata lumea poate sa o ia repede spre casa sa ajunga luni la serviciu.

 

Am dorit sa oferim posibilitatea de a nu lipsi neaparat de la serviciu nici vineri, nici luni (parca nu prea e cazul in aceasta perioada), sa facem un traseu usor pentru masini si mobre, poate mai dificil ptr. navigatori. Sa ne facem placerea in mod eficient : ne intilnim, ne simtim bine, ne facem damblaua....si fugim acasa la familii si slujbe.

 

revin cu regulamentul particular in scurt timp.

 

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai lucrurile sint clare, in acest moment lucram la obtinerea tuturor autorizatiilor.

2-3-4 octombrie

Brasov

 

revin cu regulamentul particular in scurt timp.

 

Mihai

 

Foarte fain ca e doar in weekend! Asteptam restul detaliilor:

 

1. Taxe, costuri, cazare (sau se face un pachet cu 2 nopti cazare?) - eu sunt ok si cu cazare la cort sau camping, nu conteaza.

2. Detalii despre posibilitatea de inscriere online (email) si plata prin transfer bancar (daca ajungem mai tarziu, sa mai ramana doar inspectia tehnica la mobra si la om de facut).

 

Exista cumva posibilitatea de a inchiria aparatura necesara: tripmaster + derulator de roadbook electronic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traseul de la Bv. va fi in podisul Transilvaniei (Ionutz, bucla de 320 km de acu 2-3 ani, dar aproximativ in sens invers, si legata de Bv. nu de Rasnov...tu ai fost, si poti sa-ti dai cu parerea )

 

Aia a fost una dintre cele mai frumoase zile pe motocicleta. Soare, furtuna, vant, sute de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, in primul we din oct. organizam Dracula Raid, la Bv .

Prezent pe forumul acesta datorita faptului ca sint un patimas al mobrei, ...insa la raid ma dau la auto.

incerc sa incurajez eventualii amatori incepatori, spunindu-le ca esi la concurs vin masini de zeci si sute e mii de eur, eu ma dau cu.....un Aro. Care nu a vazut service-ul nici o data. iese de la mine din curte , si se intoarce inapoi in curte. Uneori mai si castig puncte in campionat. INTOTDEAUNA insa castig: particip, si ma bucur de asta. Daca vrei performanta adevarata....deja discutam despre altceva. Cred ca si locul discutiei e gresit.

 

Foarte interesant si de folos subiectul.

Bine prezentat. ma bucur de idee.

 

Sportul e frumos. Microbul e mai puternic decat SIDA. Sigur ca nu e ieftin...nu stiu cat costa la voi o etapa de enduro, dar sint sigur ca si acolo ai cheltuieli cu deplasarea si cazarea. Si aici, ca si acolo iti poti optimiza cheltuielile. Cat priveste materialul de concurs, echiparea mobrei, va pot spune si din experienta de organizator, ca pe la etape, mobristii se cupleaza cu unul care are tripmaster si derulator, si merg gramada. Si se distreaza la fel, se cearta pe repere (care are dreptate si care nu, cand se ratacesc)...etc...

La Dracula raid acu vreo 4 ani (Ionut trebuie sa-si aminteasca, la Bran, ca parca ai fost ) , Petre Stanescu avea carnetelul lipit cu scotch pe picior, si arunca paginile rupte. La un moment dat s-a ratacit, dar nu a mai stiut la care reper. Si s-a apucat sa caute paginile aruncate :cheers: .

 

Sigur ca au fost de-a lungul vremii si probleme. unii s-au mai certat cu altii, altii s-au mai suparat, altii n-au mai avut bani, altii s-au mai si autoexclus pentru atitudine (ati vazut ca fair play-ul si colegialitatea are mare pret...). Unii mai uitau sa-si plateasca hotelul (asta a propos de careva dintre cei nominalizati cu vreo 2 pagini in urma). Sigur, trebuie recunoscut ca nimeni nu-i perfect si ca ai existat (si poate mai exista) si greseli, unele mari :De arbitraj, de organizare, administrative, de atitudine.......unii le pot depasi, altii nu.

Sa nu uitam ca acea taxa de participare nu acopera nici 30% din cheltuielile cu concurentul. IAr de sponsori nici nu poate fi vorba,m in tr-un sport necunoscut, care se desfasoara prin paduri, si fara Becali. Deci organizatorul cam scoate bani din buzunar. Si la o adica, in caz de accident, exista si riscul de a da cu subsemnatul.

 

 

Va astept la Brasov.

Vom da din timp detalii. Anul trecut am reusit performanta sa avem 22 masini la start (jumatate echipate , jumatate clasa Promo). Incercam la fel si anul asta. Au fost doar vreo 6 mobre anul trecut. Era si frig (noiembrie), Incercam mai multe anul asta.

Nu trebuie sa iesiti campion din prima. A participa si a termina cursa e cel mai bun rezultat.

Parerea mea: din 10 soferi de pe strada, nu stiu daca 1 singur face fata unei astfel de curse, fie ea si simpla etapa (nu mai vorbim de Trans). Sint sigur ca si la mobristi e la fel.

 

Traseul de la Bv. va fi in podisul Transilvaniei (Ionutz, bucla de 320 km de acu 2-3 ani, dar aproximativ in sens invers, si legata de Bv. nu de Rasnov...tu ai fost, si poti sa-ti dai cu parerea )

 

Mihai

 

 

Bucla aceea a fost super am amintiri frumoase , ne-am batut cu Somo nebunu pe viata si moarte .Toata proba aceea am mers cot la cot nu am putut scapa unul de celalalt .Dupa 3 zile de concurs erau 4 secunde intre noi . A fost o faza hazlie la un moment dat , mai erau vreo 100 de km pana la sosire si eram in spatele lui Somo care mergea ca disperatul de ore intregi , simteam ca nu mai pot tine ritmul cu el mult timp cand la un moment dat a pus o frana mare si sa oprit , nu stiam ce sa intamplat si am franat si eu si l-am intrebat ce a patit . Mi-a propus o pauza de tigara , in prima clipa am avut intentia sa merg mai departe dar mi-am dat seama ca oricum ma ajunge din urma f repede si oricum aveam peste o ora avans fata de Ionut care era pe locul 3 .Asa ca ne-am asezat pe iarba si am fumat o tigara linistiti amandoi dupa care am dat startul si am continuat lupta .Din cele 3 speciale 2 am castigat iar el una dar tot au ramas cele 4 secunde cu care ma batut .

Oricum tot respectul pentru organizatori , a fost una din cele mai frumoase etape la care am participat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...