Sari la conținut

Bmw R 115(0)0 R/guzzi


Didis
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa Jawa pe care am detinut-o anul trecut, anul asta m-am gandit sa trec la 'altceva' - in principiu o motocicleta care sa mearga si la drum lung dar si in oras (cat de cat). Drept pentru care am ales pentru considerare 4 motociclete. Alegerea nu e neaparat omogena - BMW R 115(0)0 R, Moto Guzzi Breva V 1100 si (din alt film) Fazeru' de 600 si TDMu' de la Yamaha. Dintre astea, despre Fazer/TDM stiu cele mai multe, m-am suit pe ele, am condus TDM, n-am condus Fazer (dar am mers ca pasager), dar macar pot sa intuiesc pozitia. Breva, m-am suit pe ea, n-am mers de nici o culoare, informatii am doar de pe net. La capitolul BMW stau cel mai prost - n-am vazut (la Bavaria nu am vazut asa ceva), n-am pipait, doar am citit. Asa ca, fac si eu urmatoarele intrebari:

- posesorii de R sau de Guzzi - pareri despre motoarele respective?

- exista una bucata posesor de R XXX R (850, 1100, 1150) prin preajma, care si-ar putea calca pe inima sa ma lase si pe mine sa ma sui pe mandra lui? Cu promisiunea ca nu-i fac nimic...

- alte sugestii?

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No offence, dar Fazeru si R xxx(x) R au tot atatea in comun cat are un strutz c-un porumbel. La fel si celelalte. Fiecare are o anumita 'destinatie' si nu se prea 'overlap'-aiesc. Despre R-uri pot sa-ti zic sa fii foarte clar/decis in alegerea modelului pentru ca diferentele intre ele sunt destul de mari (mai mult decat doar capacitatea/puterea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No offence, dar Fazeru si R xxx(x) R au tot atatea in comun cat are un strutz c-un porumbel. La fel si celelalte. Fiecare are o anumita 'destinatie' si nu se prea 'overlap'-aiesc. Despre R-uri pot sa-ti zic sa fii foarte clar/decis in alegerea modelului pentru ca diferentele intre ele sunt destul de mari (mai mult decat doar capacitatea/puterea).

pai am si scris initial - Fazeru' si TDMu' sunt din alt film. Chestia e ca nu sunt neaparat adeptul unui 'stil' - astea sunt motocicletele care ma atrag, si cu care cred ca m-as impaca bine. Cat despre R, m-as gandi la 1100 sau 1150. Cam la ce diferente te referi tu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Setarile suspensiei, handling si 'feel'-ul general al motocicletei. De altfel, chiar si in interiorul unei serii pot aparea diferente destul de notabile intre 'model years' (vezi R 1100 S - 2000 v/s R 1100 S - 2004).

 

Edit: am uitat sa zic, nu-ti lua moto noua. Faptul ca ai (teoretic) ceva experienta cu moto nu e garantie de nici un fel, mai ales ca toate moto astea sunt de vreo 4 ori mai puternice decat fosta ta Jawa.

Editat de SnapShot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimeni cu BMW?

 

 

 

eu am BMW da nu R ci GS

nu stiu in ce masura te-as putea lamuri,poate legat de motor, da daca vrei sa stii ceva anume intreaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am BMW da nu R ci GS

nu stiu in ce masura te-as putea lamuri,poate legat de motor, da daca vrei sa stii ceva anume intreaba

Nu am nici o intrebare foarte concreta. Ma interesau mai mult impresiile detinatorilor - handling, feeling, fiabilitate, sunet, chestii de-astea. Asa ca, daca ai vreun comentariu, il astept cu mare placere :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut ultimul model de r1150r. era ok dar cam batrinicios. pozitia cam ghemuita si ansamblul motor- cutie cam rigid, ca la alea vechi. astea noi sunt mai elastice. pozitia era cam aplecata in fata pt tipul ala de motor si i-am pus un ghidon custom fatbar. altfel mergea ca un tractor cum merg toate boxerele. ia-ti un gs1200 daca vrei bmw e cea mai versatila motocicleta de pe piata.

 

moto3resize2vt.jpg

Editat de net
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS-ul e intr-adevar bun, insa daca nu iesi de pe asfalt parca merge ceva mai spre tourer. Pacat insa ca BMW a intrerupt linia RS, pt ca ala avea touring si sport in dozele perfecte (fara excesele RT-ului si fara minimalismul extrem al S-ului). Eu as inclina mai degraba spre un R 1200 ST (personal consider stylingul GS-ului nasol).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm.... deci asa... merci mult, net! Mai ramane sa-mi spuna cineva si cam cum sta treaba cu guzzi, ca sa inchei un capitol din cautarile mele.

 

@snapshot - din punct de vedere vizual, nici eu nu sunt neaparat fan GS, desi inteleg ca e o motocicleta nemaipomenita. Cu R 1200 STu' sar din schema rau de tot cu banii... Oricum, se pare ca o sa vina expozitia moto inainte de a ma hotari eu in vreun fel.

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erm.. fara sa insinuez nimic, dar de cati bani dispui (mai mult sau mai putin teoretic) ? Ca sa am o imagine mai clara a cam ce ar fi in raza "operativa".

:goodposting: muuult mai putin decat cei 11980+TVA cat costa ST-ul la Bavaria :angryfire:

Alternativele ar fi doua - SH sau moto noua. M-as uita la o motocicleta noua cu un pret in jur de maxim 9500 EUR CIP, cumparabila in leasing pe o perioada destul de mare (3 ani cel putin). Precizez ca as da banii astia doar daca as fi absolut convins ca e o motocicleta care imi place, buna, fiabila, cu caracter etc. Altfel, nu - vreau motor pentru placerea mea si pentru relaxare, si inca nu ma dau banii afara din casa. SH as incerca o japoneza - sunt destui baieti care aduc din germanica motoare.

 

Didis

Editat de Didis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uita ca exista si Italia ca optiune... si multi germani le iau din Italia (pentru ca italienii sunt fanatici cu intretinerea, cel putin in 85% din cazuri).

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=719286 R 850 RT (2002)

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=795565 alt R 850 RT (2002)

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=767027 inca un R 850 RT (2002)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uita ca exista si Italia ca optiune... si multi germani le iau din Italia (pentru ca italienii sunt fanatici cu intretinerea, cel putin in 85% din cazuri).

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=719286 R 850 RT (2002)

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=795565 alt R 850 RT (2002)

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=767027 inca un R 850 RT (2002)

 

Aveam impresia ca majoritatea aduc motoare din Germania - nu stiu cine de pe forum aduce din Italia, dar nu m-ar deranja deloc.

 

Ca idee, RT-ul devine cam prea turing pentru gustul meu.

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea cu motoarele din Italia e ca italienii nu-ti dau numere provizorii. Deci daca vrei sa aduci motoare din Italia tre sa le aduci cu camionul/remorca -> mai scump decat cu fundul propriu (plus ca daca vrei sa renteze cu adevarat adusul de moto din Italia tre sa aduci vrac, ceea ce e mai complicat, pt ca mare parte din dealerii SH din .Ro aduc mai mult pe comanda).

Aveam o presimtire ca vei zice cam asa ceva in legatura cu RT-ul. Ce zici atunci de un R 1100 RS ?

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw...1100rs%2093.htm

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=734212

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=717734

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=782872

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=766377

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un K100RS model mai nou, eventual versiunea de final de prin '92, cu 16 valve, 100 cp, ABS si alte cateva optionale interesante, cu sub 50.000km la bord ajunge cam la 5000 de euri. Dat fiind ca nu vad sa fii foarte calat pe motoare boxer sau de vreun anumit fel as recomanda cu caldura seria K de la BMW, sunt extrem de fiabile, mi-as permite sa spun ca in termeni absoluti sunt mai fiabile chiar decat boxerele.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, e o alternativa interesanta, destul de ieftina si renumita pt fiabilitate. Insa e veche, consuma mult (comparat cu cele noi), e urata (pt mine, cel putin) si la destul de multe kilometrajul e manarit (e adevarat ca asta nu e o problema pentru modelul asta, dar totusi). In plus, comportamentul e destul de diferit de un boxer.

Editat de SnapShot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comparatia bmw-ului cu un tractor e foarte buna.

merge ca un tractor,parca ai merge la arat cu el,se aude la fel,troncane la schimbat viteza...etc

pina si luminile parca is de la tractor: foarte proaste-la 1150gs ® cel putin.

unde mai pui inteligentul sistem de semnalizare...

acuma, unora le place(mie!) altii il urasc

nu prea e cale de mijloc,asa ca tre sa fii foarte hotarit

r1200 e ceva mai evoluat,mai "smooth" ca sa zic asa, da tot boxer e

 

bmw-ul are un avantaj pe care multi nu-l vad,intretinerea nu e costisitoare deloc.

e mai scump la achizitie e mai ieftin dupa si-si mentine pretul ridicat la revinzare

iar reviziile,dupa garantie,poti sa le faci tu foarte usor.mai ales la 1100/1150

asta daca ai ceva inclinatii spre mecanica...minime

daca iti iei boxer uita-te dupa 1150 cu doua bujii,diferenta e mare

 

cit despre fiabilitate...nu cred ca se mai pune problema la motocicletele din ultimii ani!

fie bmw guzzi sau japoneze

asta daca intelegem faptul ca sintem o societate de consum si producatorii trebuie sa vinda...

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, e o alternativa interesanta, destul de ieftina si renumita pt fiabilitate. Insa e veche, consuma mult (comparat cu cele noi), e urata (pt mine, cel putin) si la destul de multe kilometrajul e manarit (e adevarat ca asta nu e o problema pentru modelul asta, dar totusi). In plus, comportamentul e destul de diferit de un boxer.

 

 

comparatia bmw-ului cu un tractor e foarte buna.

merge ca un tractor,parca ai merge la arat cu el,se aude la fel,troncane la schimbat viteza...etc

pina si luminile parca is de la tractor: foarte proaste-la 1150gs ® cel putin.

unde mai pui inteligentul sistem de semnalizare...

acuma, unora le place(mie!) altii il urasc

nu prea e cale de mijloc,asa ca tre sa fii foarte hotarit

r1200 e ceva mai evoluat,mai "smooth" ca sa zic asa, da tot boxer e

 

bmw-ul are un avantaj pe care multi nu-l vad,intretinerea nu e costisitoare deloc.

e mai scump la achizitie e mai ieftin dupa si-si mentine pretul ridicat la revinzare

iar reviziile,dupa garantie,poti sa le faci tu foarte usor.mai ales la 1100/1150

asta daca ai ceva inclinatii spre mecanica...minime

daca iti iei boxer uita-te dupa 1150 cu doua bujii,diferenta e mare

 

cit despre fiabilitate...nu cred ca se mai pune problema la motocicletele din ultimii ani!

fie bmw guzzi sau japoneze

asta daca intelegem faptul ca sintem o societate de consum si producatorii trebuie sa vinda...

 

bafta

 

@snapshot: uite un link catre un K100RS din '92 cu 48.000 km la bord si care se vinde (in Italia) cu 1500 de euro. Se aduce in tara cu 2000-2200 si ai o motocicleta aproape NOUA cu 2500E. Acum considerentele estetice sunt subiective si fiecare are gustul lui, mie imi plac liniile mai butucanoase si simplitatea acestei moto, cum spuneam e doar "de gustibus".

 

LINK: http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=802829

 

@bobita: o interventie cum nu se poate mai concisa si la obiect. Tot ce ai spus e perfect adevarat si tocmai in ideea asta am sugerat un BMW mai vechi (fie boxer fie serie K) cat mai ingrijit si cu mai putini km la bord, si care se va dovedi MUUULT mai fiabil decat cele noi.

 

@Didis: succes la vanatoare!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No Fair ! Eu eram ala care posta linkuri dinspre moto.it !

Kilometrajul e 1000% manarit. Si asta n-ar fi o problema, pt ca la un K 100 RS pana in 150.000 km nu ai de ce sa-ti fie greata, dar n-are ABS.

Asa cum am mai spus, mie personal stylingul K 100 RS (comparat cu cele de dupa) mi se pare bleah.

 

@bobita, yup, daca ai manualele de service (posibil si niste carti third-party de tips & tricks), scule adecvate si nu ai doua maini stangi poti sa-ti faci multe reparatii singur (atat la BMW cat si la Guzzi).

Din cate stiu, exista si 1100-uri cu Twin Spark (R 1100 S din 2004 stiu sigur ca are).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...