perseu77 Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 Salut. Am vazut mai demult dar nu am dat importanta ca imediat dupa ce opresc motorul si verific nivelul de ulei prin ochiul de vizitare al baii de ulei a motocicletei mele, se observa o spuma cam de 0,5- 1,00 cm care in urmatoarele 5 minute dispare. Motocicleta o am de un an jumate, e la al doilea schimb de ulei.. si la primul schimb imi amintesc ca avea ceva spuma cand ma uitam dar ca incepator nu am acordat importanta. Am inteles ca spuma inseamna o lubrefiere defectuoasa. Nu stiu ce e de facut. Voi care aveti ochi de vizitare la baia-ulei v-ati uitat vreodata imediat ce opriti motorul daca spumeaza?? Ceva din istoricul schimburilor de ulei. Primul schimb a fost cu ulei 10W40 semisintetic, 5100- ester, Motul, filtru schimbat. Al doilea schimb dupa un sezon in care am facut 3500 km, acum cateva luni cu Motul 15 W 50 300 V FactoriLine, Fullsintetic, dublu-esterificat, la fel cu filtru ulei schimbat. La ultimul schimb de ulei i-am aplicat si un tratament de curatare a motorului , folosind MotorFlush, un produs pe baza de petrol. Am stors cam tot ce se putea stoarce din motor, l-am lasat atunci sa se scurga cam 1 ora. Motorul e cu racire pe aer (deci nu poate intra apa- antigel din sistemul de racire !), am facut deja 3000 de km, nu prea merg cu motocicleta. Uleiul are si un miros mai aromat de benzina. cei care se mai pricep, ce cred ca ar fi?? Multumesc de raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 (editat) Daca face doar spuma superficiala,care dispare repede,nu cred ca e mare probleme.Daca ar face tot uleiul spuma,sa devina albicios,ar insemna ca e amestecat cu apa. Vad ca e racire pe aer,deci se exclude apa.Scoate joja di apropie-o de o flacara;daca se aprinde instantaneu inseamna ca e ceva benzina pe acolo. Editat August 18, 2009 de bachus_21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 eu stiu ca face spuma cand e amestecat cu alt ulei incompatibil si ca daca face spuma nu mai unge bine. 6 luni tine uleiul in motor,indiferent daca l-ai folosit,ca se descompun aditivii si face spuma..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 e din cauza uleiului,eu asa zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat August 18, 2009 Autor Share Postat August 18, 2009 schimbul de ulei a fost facut in aprilie..sincer nu am urmarit sa vad de spumeaza sau nu atunci...asta am observat-o ocazional..deci..ar fi sa spunem aproape 5 luni de cand l-am pus..ba nu...4 luni. Eu nu am joja la ulei...am un ochi de vizitare cu minim si maxim gradat pt. nivelul de ulei. Cred ca stiti despre ce vorbesc. Pe acel buson al baii nu vad spuma cand il desfac imediat ce opresc motorul, insa observ un abur fin de vapori de ulei. Uleiul cam are un miros de benzina, asa as spune eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 fa tu singur schimbul de ulei si asigura-te ca ai golit de vechiul ulei. Spumarea apare la amestecul de uleiuri de vascozitate diferita si intre uleiuri minerale (semisintetic e tot mineral) cu sintetic adevarat (majoritatea sinteticelor insa tot minerale sunt). Benzina nu produce spumare in ulei, insa dilutia de benzina in ulei provoaca subtierea uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iurox Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 Eu stiu ca uleiul face spuma in momentul in care il amesteci cu alt ulei. Din cate am citit mai sus, in 2 schimburi s-au pus doua uleiuri diferite, cu gradatii diferite. parearea mea: schimba uleiul din nou, si pune ce ai pus ultima data, insa ai rabdare ca la acest schimb sa se scurga cat mai mult ulei din baie, chiar daca la sfarsit face pic, pic, pic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 La ultimul schimb de ulei i-am aplicat si un tratament de curatare a motorului , folosind MotorFlush, un produs pe baza de petrol. Am stors cam tot ce se putea stoarce din motor, l-am lasat atunci sa se scurga cam 1 ora. Nu spun ca asta ar fi cauza, dar in manualul de reparatie al motorului meu (Suzuki Bandit 600) zice ca la schimb de ulei cu inlocuirea filtrului tre' sa pui 3.5 litri de ulei, pe cind in motor complet uscat (dupa reparatii capitale la motor) tre' sa pui 4.6l. De unde se poate deduce ca la o scurgere obisnuita a uleiului din baie, prin busonul special prevazut pe fund, ramin totusi 1.1l de ulei vechi in motor. Daca tu ai folosit acel Engine Flush, a ramas dupa schimbul de ulei si o parte din el in motor (depinde cit engine flush ai pus si cit ulei vechi ramasese in motor cind l-ai pus). Nu inteleg de ce lumea se incapatineaza sa faca lucruri pe care nici fabricantul nu le recomanda, cum ar fi folosirea de substante de genul asta. Mai bine faci ceea ce recomanda unii (cu toate ca eu nu mi-as bate vreodata capul nici cu asta), anume dat la demaror cu bujiile (sau doar cu mufele de la bujii) si cu filtrul de ulei scoase, ca sa mai arunce o parte din uleiul vechi ramas, eventul urmat de o spalare cu un ulei foarte ieftin (poate chiar si ulei de masina), ca sa se amestece cu uleiul uzat si sa arunce si ce-a mai ramas afara. Repet, eu n-as face nici macar asa ceva, am facut 3 schimburi de ulei si n-am aplicat metodele astea. Parerea mea e sa te p.isi pe engine flush-uri si alte abureli de genul, pentru ca probabil acum mergi cu ulei asezonat cu petrol. ATITA VREME CIT MANUALUL NU SPUNE CA E INTERZIS SA AMESTECI ULEIURI DE VISCOZITATI DIFERITE SAU MINERALE CU SINTETICE NU E NICI O PROBLEMA. JAPONEZUL STIE MAI BINE DECIT ORICE LABUSH DE PE FORUM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 ATITA VREME CIT MANUALUL NU SPUNE CA E INTERZIS SA AMESTECI ULEIURI DE VISCOZITATI DIFERITE SAU MINERALE CU SINTETICE NU E NICI O PROBLEMA. JAPONEZUL STIE MAI BINE DECIT ORICE LABUSH DE PE FORUM. Manualul nu spune multe. In principiu, este o ideea proasta sa amesteci mineral cu sintetic sau uleiuri de acelasi tip de la producatori diferiti, din motive de aditivi care pot sa fie incompatibili. Pe de alta parte, este ok (raspuns de la Motul) sa amesteci acelasi tip de ulei dar de greutati diferite. Exemplu: Motul 7100, 10W40 cu 15W50. Este insa evident ca nu poti scoate tot uleiul dintr-un motor, deci ceva tot se amesteca pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 Si daca dintr-un motiv sau altul trebuie sa schimbi producatorul uleiului, ce faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat August 18, 2009 Share Postat August 18, 2009 Schimbi filtrul, scurgi cat mai mult si asta e. Acelasi lucru pe care il faci si dupa un engine flush. Eu am bagat in doua randuri pe FZ6 si nu am avut nici o problema. In privinta cantitatii ramase in motor ... La R1 e 4,58 - 3,93 = 0,65 iar daca ai rabdare si eventual mai si misti motocicleta de pe o parte pe alta, ramane chiar mai putin. Eu am bagat 4L in ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat August 19, 2009 Share Postat August 19, 2009 (editat) Chestia cu incompatibilitatea uleiurilor a trecut de mult.Evident ca orice producator mentioneaza "A nu se amesteca cu alte uleiuri",dar asta e doar marketing. Editat August 19, 2009 de bachus_21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Pentru ce engine flush?Crezi ca e asa murdar inauntru? schimba uleiul cat mai repede si daca tot apare spuma ?mai fa un schimb sau viziteaza un mecanic bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Mi s-a intamplat si mie treaba cu spuma in/de la ulei acum ceva ani. Am patit la masina si nu era din cauza amestecului apei cu uleiul ci din cauza engine flush-ului. Nu era o spuma albicoasa asa cum e atunci cand balboteaza apa cu uleiul, avea o tenta verzuie si s-a dovedit a fi de la tratamentul de spalare al motorului. Rahatul ala de "tratament" nu se elimina complet si parerea mea este ca poate compromite uleiul pus ulterior. Sincer, anii au trecut si acum chiar nu mai pot intelege rolul unui astfel de tratament. Sa presupunem ca se infunda canale/racorduri ssmd de ungere, pai ala trebuie sa fie deja span sa infunde in halul ala si e deja tardiva orice actiune de spalare. Parerea mea este ca singura actiune de spalare cu rost este aia in care pui mana pe cheie si scoti baia de ulei cu totul, vei descoperi ca tot jegul pe care il cauti acolo se afla, pe fundul baii de ulei. Aproape nimic nu trece de sorbul pompei de ulei, e prevazut cu sita. Faptul ca uleiul miroase a benzina poate sa dovedeasca prezenta benzinei in ulei sau nu dovedeste nimic, oricum cred ca s-ar observa prin crestere a nivelului de ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.