cipicu Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 Salutare, va rog sa ma ajutati referitor la urmatoarea problema: desi am bateria noua, m-am trezit dupa o tura cu multe opriri/porniri prin caldura din oras ca am ramas fara baterie. Am reusit sa o pornesc impinsa, am venit cu minimum de consumatori pana acasa si am inceput verificarile. Am gasit ca pe unul din cele trei fire galbene care vin de la alternator catre releu am 0 volti, in timp ce pe celelate (doua daca masor in DC - pt ca atat imi permite aparatul de masura) am la relanti ~6,5-7 Volti (e o valoare medie a fazei respective) Imi poate spune cineva daca la Africana puntea de diode este separata sau integrata in releul de incarcare? Dace e separata - unde anume se afla ? Am patit ceva similar in trecut la masina si cauza era o dioda din punte dusa ... Ma gadesc ca in caz contrar cauza ar putea fi o bobina a staturului dusa sau firul intrerupt In cazul asta aveti idee unde as putea gasi rapid un stator nou sau unde l-as putea repara pe cel vechi ? O ultima intrebare - am vazut pe forum discutii despre montarea unui ventilator pe releu pentru a-l proteja; ce fel de ventilator folositi si de unde anume il alimentati ? Multumesc tuturor pentru sfaturi Ciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelijus Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Salutare, pot sa-ti bobinez eu statorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Cum ai măsurat firele alea? Mă gândesc că nu le-ai măsurat corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Cauta aceste informatii , la coltul enduristilor sectiunea africa twin , aceasi problema am avut-o si eu si am verificat toata electrica ,si problema era releul de incarcare sper sa nu ai aceasi problema deoarece nu e eftin dar il gasesti ori la wemoto ori la romimoto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cipicu Postat Septembrie 7, 2009 Autor Share Postat Septembrie 7, 2009 Am masurat cu motorul pornit si cu mufa cuplata catre releu, intre fiecare fir galben si masa; E posibil sa fie gresit felul in care am masurat - cred ca ar trebui sa masor intre fir si masa cu mufa (catre releu) decuplata. Revin cu informatii Multumesc de raspuns Ciprian Mesaj completat Multumesc de raspuns Inca sunt la faza de identificare a defectului - daca se dovedeste a fi statorul - te contactez Mesaj completat Multumesc pentru raspuns sunt inca la faza de identificare a piesei defecte - daca se dovedeste a fi statorul - te contactez Cam cat timp iti ia pentru a rebobina o faza ? Ciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Am masurat cu motorul pornit si cu mufa cuplata catre releu, intre fiecare fir galben si masa; Ai masurat gresit. Daca vrei sa verifici corect alternatorul ar trebui sa masori intre 2 fire galbene, 2 cate 2, pana faci toate cele 3 combinatii. Masuratoarea se face in curent alternativ cu mufa de la releu decuplata. Se mai poate masura si cu ohmmetru tot la fel intre fiecare 2 faze iar apoi intre fiecare faza si masa. Valorile corecte ar trebui sa le gasesti in manual. Orientativ iti pot spune ca ar trebui sa fie cam asa 20-70Vca la prima masuratoare, in functie de turatie. La a doua 0.5-1.5 Ohmi intre fiecare 2 faze iar la a treia masuratoare ar trebui sa ai rezistenta infinita. Din ce ai masurat tu eu mizez pe un releu defect(mai exact un tiristor strapuns) . Din cate stiu eu la africana releul si puntea redresoare sunt in aceeasi capsula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Septembrie 8, 2009 Share Postat Septembrie 8, 2009 Ai masurat gresit.Daca vrei sa verifici corect alternatorul ar trebui sa masori intre 2 fire galbene, 2 cate 2, pana faci toate cele 3 combinatii. Masuratoarea se face in curent alternativ cu mufa de la releu decuplata. Se mai poate masura si cu ohmmetru tot la fel intre fiecare 2 faze iar apoi intre fiecare faza si masa. Valorile corecte ar trebui sa le gasesti in manual. Orientativ iti pot spune ca ar trebui sa fie cam asa 20-70Vca la prima masuratoare, in functie de turatie. La a doua 0.5-1.5 Ohmi intre fiecare 2 faze iar la a treia masuratoare ar trebui sa ai rezistenta infinita. Din ce ai masurat tu eu mizez pe un releu defect(mai exact un tiristor strapuns). Din cate stiu eu la africana releul si puntea redresoare sunt in aceeasi capsula. Desfa cele 2 mufe ale regulatorului si curata-le temeinic. Tensiunea intre oricare 2 fire galbene care vin de la generator(mufa cu 3) este 45-48 V curent alternativ - nu e neaparat nevoie sa o masori pe asta, urmatoarele 2 masuratori sunt relevante. Rezistenta intre oricare 2 fire galbene 0.1 pana la 1 ohm(la al meu 0.8). Intre fire glabene si masa, asa cum zice binox, rezistenta infinita. Daca nu da asa=>statorul busit. Daca astea-s ok, mufezi la loc (neaparat curatate mufele) si masori tensiunea la baterie. Trebuie sa ai intre 14 si 15 V la 5000 rpm. Daca nu ai tensiunea care trebuie(prea mare sau prea mica) regulatorul e busit. Mesaj completat Poti eventual sa masori rezistenta prin mufe, sa te asiguri ca-s curatate si fac contact cum trebuie=> rezistenta zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Septembrie 8, 2009 Share Postat Septembrie 8, 2009 Te complici cu rezistența..... Cel mai simplu vezi tensiunea în curent alternativ (VAC - pe multimetru). Valorile trebuie să varieze mult în funție de turație... cum s-a zis Âşi mai devreme cam între 20V Âşi 70V dar cred că ține de motelul motorului. (la mine F650 e între 30V Âşi 60V). Problemă cu care m-am mai confruntat la mine a fost că masa de la releul de încărcare nu făcea contact calumea (avea o foarte foarte mică rezistență - pe care am ignorat-o). După ce am făcut contactu calumea (rezistență 0) merge de zbârnâie. Cel mai probabil e releul de încărcare. Dacă e băgat pe sub carene.... scoate-l afară. Dacă va trebui să-ți iei nou..... iarăÂşi scoate-l afară! Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Septembrie 8, 2009 Share Postat Septembrie 8, 2009 de acord cu binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.