Sari la conținut

Probleme incarcare acumulator RD04/1992


cipicu
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

va rog sa ma ajutati referitor la urmatoarea problema:

desi am bateria noua, m-am trezit dupa o tura cu multe opriri/porniri prin caldura din oras ca am ramas fara baterie.

 

Am reusit sa o pornesc impinsa, am venit cu minimum de consumatori pana acasa si am inceput verificarile. Am gasit ca pe unul din cele trei fire galbene care vin de la alternator catre releu am 0 volti, in timp ce pe celelate (doua daca masor in DC - pt ca atat imi permite aparatul de masura) am la relanti ~6,5-7 Volti (e o valoare medie a fazei respective)

 

Imi poate spune cineva daca la Africana puntea de diode este separata sau integrata in releul de incarcare? Dace e separata - unde anume se afla ?

 

Am patit ceva similar in trecut la masina si cauza era o dioda din punte dusa ...

Ma gadesc ca in caz contrar cauza ar putea fi o bobina a staturului dusa sau firul intrerupt

 

In cazul asta aveti idee unde as putea gasi rapid un stator nou sau unde l-as putea repara pe cel vechi ?

 

O ultima intrebare - am vazut pe forum discutii despre montarea unui ventilator pe releu pentru a-l proteja; ce fel de ventilator folositi si de unde anume il alimentati ?

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi

Ciprian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta aceste informatii , la coltul enduristilor sectiunea africa twin , aceasi problema am avut-o si eu si am verificat toata electrica ,si problema era releul de incarcare sper sa nu ai aceasi problema deoarece nu e eftin dar il gasesti ori la wemoto ori la romimoto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat cu motorul pornit si cu mufa cuplata catre releu, intre fiecare fir galben si masa;

 

E posibil sa fie gresit felul in care am masurat - cred ca ar trebui sa masor intre fir si masa cu mufa (catre releu) decuplata.

 

Revin cu informatii

 

Multumesc de raspuns

Ciprian

 

Mesaj completat

Multumesc de raspuns

 

Inca sunt la faza de identificare a defectului - daca se dovedeste a fi statorul - te contactez

 

Mesaj completat

Multumesc pentru raspuns

 

sunt inca la faza de identificare a piesei defecte - daca se dovedeste a fi statorul - te contactez

Cam cat timp iti ia pentru a rebobina o faza ?

 

Ciprian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat cu motorul pornit si cu mufa cuplata catre releu, intre fiecare fir galben si masa;

Ai masurat gresit.

Daca vrei sa verifici corect alternatorul ar trebui sa masori intre 2 fire galbene, 2 cate 2, pana faci toate cele 3 combinatii. Masuratoarea se face in curent alternativ cu mufa de la releu decuplata. Se mai poate masura si cu ohmmetru tot la fel intre fiecare 2 faze iar apoi intre fiecare faza si masa. Valorile corecte ar trebui sa le gasesti in manual. Orientativ iti pot spune ca ar trebui sa fie cam asa 20-70Vca la prima masuratoare, in functie de turatie. La a doua 0.5-1.5 Ohmi intre fiecare 2 faze iar la a treia masuratoare ar trebui sa ai rezistenta infinita.

 

Din ce ai masurat tu eu mizez pe un releu defect(mai exact un tiristor strapuns) . Din cate stiu eu la africana releul si puntea redresoare sunt in aceeasi capsula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai masurat gresit.

Daca vrei sa verifici corect alternatorul ar trebui sa masori intre 2 fire galbene, 2 cate 2, pana faci toate cele 3 combinatii. Masuratoarea se face in curent alternativ cu mufa de la releu decuplata. Se mai poate masura si cu ohmmetru tot la fel intre fiecare 2 faze iar apoi intre fiecare faza si masa. Valorile corecte ar trebui sa le gasesti in manual. Orientativ iti pot spune ca ar trebui sa fie cam asa 20-70Vca la prima masuratoare, in functie de turatie. La a doua 0.5-1.5 Ohmi intre fiecare 2 faze iar la a treia masuratoare ar trebui sa ai rezistenta infinita.

 

Din ce ai masurat tu eu mizez pe un releu defect(mai exact un tiristor strapuns). Din cate stiu eu la africana releul si puntea redresoare sunt in aceeasi capsula.

Desfa cele 2 mufe ale regulatorului si curata-le temeinic. Tensiunea intre oricare 2 fire galbene care vin de la generator(mufa cu 3) este 45-48 V curent alternativ - nu e neaparat nevoie sa o masori pe asta, urmatoarele 2 masuratori sunt relevante. Rezistenta intre oricare 2 fire galbene 0.1 pana la 1 ohm(la al meu 0.8). Intre fire glabene si masa, asa cum zice binox, rezistenta infinita. Daca nu da asa=>statorul busit. Daca astea-s ok, mufezi la loc (neaparat curatate mufele) si masori tensiunea la baterie. Trebuie sa ai intre 14 si 15 V la 5000 rpm. Daca nu ai tensiunea care trebuie(prea mare sau prea mica) regulatorul e busit.

Mesaj completat

Poti eventual sa masori rezistenta prin mufe, sa te asiguri ca-s curatate si fac contact cum trebuie=> rezistenta zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te complici cu rezistența.....

Cel mai simplu vezi tensiunea în curent alternativ (VAC - pe multimetru). Valorile trebuie să varieze mult în funție de turație... cum s-a zis Âşi mai devreme cam între 20V Âşi 70V dar cred că ține de motelul motorului. (la mine F650 e între 30V Âşi 60V).

 

Problemă cu care m-am mai confruntat la mine a fost că masa de la releul de încărcare nu făcea contact calumea (avea o foarte foarte mică rezistență - pe care am ignorat-o). După ce am făcut contactu calumea (rezistență 0) merge de zbârnâie.

 

Cel mai probabil e releul de încărcare. Dacă e băgat pe sub carene.... scoate-l afară. Dacă va trebui să-ți iei nou..... iarăÂşi scoate-l afară!

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...