Sari la conținut

H E L P ! ! ! Ce Ulei Sa Folosesc La Scuter?


hummerro
 Share

Postări Recomandate

HELP MEEE !!!

am facut ceva rau... am bagat alt fel de ulei... (nush cum sa zic... dar ii ulei care se pun in motoarele la masina, nu ulei pt 2T). asta s-a produs din neatentia mea... deoarece si in masina lu' fratemio si in scuteru meu bagam ulei Q8, si nu exista nici o diferenta de ambalaj, doar pe eticheta(ii tot un motor pe ambele etichete(nu motocicleta sau vre-un autoturism), doar ca pe ala de 2T ii un motor mai mic... ) si cum ma grabeam io sa ies la plimbare... am incurcat sticlele(care erau depozitate una langa cealalta)

 

Problema ar fi ca dupa ce am completat uleiul, am facut si vreo 100 de km(pana mi-a spus fratele ca nu mai are ulei...si atunci mi-am dat seama ca am pus ulei de care nu trebuia).

 

Acum am scos tot uleiul din rezervor(cu un furtunash) si am pus ulei de 2T.

 

se poate sa fi stricat ceva acel ulei ?

urmareste atent daca iti apare vreun zgomot ciudat la motor , daca nu dai forja sa`l consume uleiul bine ca a mai ramas sigur si dala de masina 4t si dupaia cred ca o sa fie ok....sa`si dea cu parerea si cineva care cunoaste ;)

 

eu am folosit ELF 2t , (pt scootere) si nu mi-a facut nici o problema , de vreo luna am trecut pe CASTROL SUPER TT Si la fel nici o problema...

pe moment nu`ti face nici o problema,in timp iti dai seama daca e bun sau nu :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HELP MEEE !!!

am facut ceva rau... am bagat alt fel de ulei... (nush cum sa zic... dar ii ulei care se pun in motoarele la masina, nu ulei pt 2T). asta s-a produs din neatentia mea... deoarece si in masina lu' fratemio si in scuteru meu bagam ulei Q8, si nu exista nici o diferenta de ambalaj, doar pe eticheta(ii tot un motor pe ambele etichete(nu motocicleta sau vre-un autoturism), doar ca pe ala de 2T ii un motor mai mic... ) si cum ma grabeam io sa ies la plimbare... am incurcat sticlele(care erau depozitate una langa cealalta)

 

Problema ar fi ca dupa ce am completat uleiul, am facut si vreo 100 de km(pana mi-a spus fratele ca nu mai are ulei...si atunci mi-am dat seama ca am pus ulei de care nu trebuia).

 

Acum am scos tot uleiul din rezervor(cu un furtunash) si am pus ulei de 2T.

 

se poate sa fi stricat ceva acel ulei ?

 

Daca vrei sa faci teraba klumea da totul jos, dar nu merita. Parerea mea e ca daca a avut de suferit motorul, asta s-a intamplat in cei 100 de km. Probabil a ramas putin si il poti elimina lejer prin ardere. Avand in vedere ca se consuma in jur de 0,5ml de ulei 2T/km (nu stiu, poate la cel pe care l-ai pus tu difera consumul) ar trebui ca in pompa si furtun sa nu fie mai mult de 20-30 de ml, deci in cel mult 60-65 de km sa scapi de el.

 

Ai sesizat ca scoate ceva mai mult fum (nu te uita la pornire, ci dupa 3-4 minute de mers in sarcina, nu de cand il pornesti), si daca da, fumul este albastrui?

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :bigstar: ;)

 

PS - Poti sa mergi cu scuterul, pentru ca nu prea ai incotro acum, DAR!!!-> Nu-i da forja asa cum iti recomanda cineva. Tine cont ca acum pe furtun vine ulei de 4T care nu a fost proiectat pentru motoare in 2T. O sa zici e tot ulei nu, de ce nu ar unge bine?... Pentru simplu motiv pentru care motoarele care merg cu benzina, merg cu benzina, si nu cu motorina, cu toate ca motorina este tot combustibil. Tine cont de urmatorul lucru: -> un motor in 2T se roteste de 2 ORI mai RPD decat unul in 4T la ralantee.

 

NU-L FORTA, MERGI INCET, ASA INCAT UZURA DATORATA UNGERII NECORESPUNZATOARE SA FIE CAT MAI MICA! SUCCESS. - Da si tu de veste ce se mai intampla!

Editat de alias
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmareste atent daca iti apare vreun zgomot ciudat la motor , daca nu dai forja sa`l consume uleiul bine ca a mai ramas sigur si dala de masina 4t si dupaia cred ca o sa fie ok....

PS - Poti sa mergi cu scuterul, pentru ca nu prea ai incotro acum, DAR!!!-> Nu-i da forja asa cum iti recomanda cineva.

Zgomote ciudate nu au aparut...

Dar nush cum... unu zice-ti sa-i dau forja, unu sa merg linistit...

am mai iesit cu el, la o plimbarica scurta(2-3 km), dar nu am sesizat absolut nici o modificare...

 

Avand in vedere ca se consuma in jur de 0,5ml de ulei 2T/km (nu stiu, poate la cel pe care l-ai pus tu difera consumul) ar trebui ca in pompa si furtun sa nu fie mai mult de 20-30 de ml, deci in cel mult 60-65 de km sa scapi de el.

Consumul de ulei nu s-a modificat deloc, sau cel putin nu vizibil in rezervorul de ulei.

Intre timp, am desfacut furtunasul de la rezervor pana la pompa si l-am golit de uleiul ce era prin el(vreo 30-40 ml), si l-am umplut cu ulei bun, de 2t (inainte de remontare, pt a nu se dezamorsa pompa, sau sa nu mearga fara ulei pana cand pompa s-ar fi reamorsat automat).

Uleiul in rezervor l-am schimbat complet chiar de cand am aflat ce am facut.

 

Ai sesizat ca scoate ceva mai mult fum (nu te uita la pornire, ci dupa 3-4 minute de mers in sarcina, nu de cand il pornesti), si daca da, fumul este albastrui?

Fum nu scotea nici inainte, nici cand era cu ulei de 4T si nici acum cand i-am pus ulei calumea.(exceptie: scoate cand ii rece motorul... dar asta este ceva normal, am auzit...)

 

PS. La tata(ca este mecanic) nu i-am spus inca ce am facut, ca sa nu zica vreo treaba deaia ca de ce nu am grija de el, si ca nu imi mai da bani de reparatii cand va fi cazu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc din suflet pentru ajutor :D , si imi cer scuze ca v-am raspuns asa tarziu!

Am avut niste :banana: probleme cu netul . Am cumparat deja un mobil1 2T semisintetic si merge bine(m-a costat 177.000lei), nu scoate fum, iar la transmisie nu m-am bagat inca!

Pup cu flash, si asfalt uscat. :banana: :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

da unde pui ulei de transmisie???ca nu mai are alt rezervor decat benzina si ulei

 

uleiul de transmisie se pune la transmisie :bounce:

nu are rezervor ca si de ulei pt motor sau ca si de benzina, dar tot este un rezervor sau ceva acolo. trebuie sa fie un bushon mic, pe bratul oscilant(acolo unde ai cureaua...)in partea din spate. atentie NU SE PUNE ULEI PE CUREA !!!

de obicei este umpic mai ascuns, si intra o cantitate mica de ulei... aprox 100 mililitrii. acolo se foloseste ulei special nici decum ulei pt 2T :rolleyes: ... ii bun ulei de transmisie T35... care se foloseste si in cutiile de viteze a masinilor romanesti :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare bag ulei Yacco.

Am si eu o intrebare cand nu mai aveti ulei si cumparati puneti tot uleiul in rezervor daca incape? sau cate putin?

Ca mai sunt destepti care zic ca daca ai mult ulei in rezervor da cu fum.

La cat timp bagati ulei eu bag 1l la 500-650 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare bag ulei Yacco.

Am si eu o intrebare cand nu mai aveti ulei si cumparati puneti tot uleiul in rezervor daca incape? sau cate putin?

Ca mai sunt destepti care zic ca daca ai mult ulei in rezervor da cu fum.

La cat timp bagati ulei eu bag 1l la 500-650 km?

 

Poti sa bagi linistit ulei pana la nivelul maxim. Daca nu intra tot il lasi in bidon si-l pui dupa cateva sute de km, asa cum fac si eu. Al meu consuma mai putin de 1 ml/km sau chiar mai putin avand in vedere ca vreo 700 de km nu mi-a mers odometrul si kilometrajul si nu a "marcat". Am bagat ulei la 1480km acum am 2400km si inca nu s-a aprins rezerva. Am rezervorul de 1,2l si rezerva se aprinde la 0,3l. Probabil ca undeva in jur de 2600 voi baga ulei :crack: La mine in momentul in care s-a aprins rezerva ma indrept frumos spre o benzinarie MOl cu banutzii in buzunar, pregatit sa-i dau, dar nu-mi pare rau pentru ca iau ce-i mai bun pentru scuterasul meu :crack: Daca nu-mi incape tot (de obicei asa se intampla, mai raman cam 100ml in bidon pe care-i) pun dupa 150-200km.

 

Asa cum am mai zis, eu folosesc MOL 2T Moto Demon, ful sintetic, care costa 38,5 RON 1l, scoate putin fum la pornire pana se incalzeste motorul, 2-3 min vara, iar dupa 2-3 km ca sa se realizeze ungerea, pot sa-i dau si blana in gol pe cricul central ca nu mai scoate fum absolut deloc. :crack:

 

Citeste ce ulei iti recomanda producatorul si foloseste-l sau macar foloseste ceva similar (din aceeasi clasa). Nu baga orice, gandeste-te ca poate ce-mi este mie sau altcuiva bun, poate la tine nu este recomandat de producator!

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :bounce: :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am mai gasit MOL 2T Moto Demon full sintetic

si dupa lungi cautari...am luat OMV Syn Star 2t (tot full sintetic.) omvsynstar2t1ltm.jpg

 

il foloseste cineva? e bun?

 

p.s. : cand se aprindea becu de la ulei.. si nu aveam de unde sa pun am imprumutat de la un prieten 100ml de ulei castrol tot pentru 2t (era unu rosu).... si dupa cateva ore am aflat ca era mineral...se poate intampla ceva la motor?

Editat de Sima7x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am mai gasit MOL 2T Moto Demon full sintetic

si dupa lungi cautari...am luat OMV Syn Star 2t (tot full sintetic.) omvsynstar2t1ltm.jpg

 

il foloseste cineva? e bun?

 

p.s. : cand se aprindea becu de la ulei.. si nu aveam de unde sa pun am imprumutat de la un prieten 100ml de ulei castrol tot pentru 2t (era unu rosu).... si dupa cateva ore am aflat ca era mineral...se poate intampla ceva la motor?

 

De "intamplat" nu prea are ce sa se intample decat ca s-a distrus pelicula protectoare creata. E bine cand incepi cu un ulei, sa continui cu el tocmai pentru a pastra aceasta pelicula protectoare. Merge si uleiul mineral, doar ca scoate mai mult fum si arde la o temperatura ceva mai joasa, astfel ca nu asigura o lubrifiere la fel de buna ca unul sintetic. Bafta si stai linistit ca nu este nici o problema :crack:

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :bounce: :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima data am bagat unu de la Rompetrol de 10 lei ca nu mai aveam de unde sa iau si trebuia sa plec din oras cu el.

Eu nu stiu ce ulei este recomandat ptr Gilera Runner 50cc.Bagam de la OMW inainte dar acum ma dau pe Yacco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorul MALAGUTI recomanda pt scutere uleiul "Q8 Super City Bike". dar prin bistrita nu am gasit nicaieri deasta... ce sa bag altceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alias , merci pentru explicatii .

 

stiu ca se distruge acea pelicula protectoare

eram multumit de MOL 2T Moto Demon..dar din pacate nu mai aveau la MOL... si prin orasu meu nu prea au treaba astea cu uleiul pentru 2t sintetic, cu greu l-am luat si p-ala OMV.

 

am pus azi cam 800ml .. sa vedem daca apare vreo schimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In cartea tehnica de la Runner scrie : SELENIA HI Scooter 2 Tech , am cautat pe net asa ceva si am gasit dar cred ca prin Brasov sigur nu o sa gasesc asa ca o sa continui cu ce s-a pus pana acum adica OMV Syn Star 2t(asa am abtibildu sub sa :crack: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...