Sari la conținut

probleme pornire peugeot elystar 49


Apophis
 Share

Postări Recomandate

In primul rand vreau sa va salut pe toti!

 

In al doilea rand vreau sa va cer un sfat in problema mea: am un scuter Peugeot elystar de 50 cmc pe injectie. In timp ce mergeam cu el mi-a murit motorul. si mort a fost. L-am dus la service (de cartier ca nu imi permit la reprezentanta) si meseriasul a inceput sa imi zica:

- e compresia (am cumparat cilindru, piston si segmenti NOI)

dupa care tot nu a pornit. Apoi meseriasul zice:

- e injectia (i-am schimbat injectia)

dupa care tot nu a pornit. Apoi meseriasul zice:

- e calculatorul. Am schimbat si calculatorul

si tot nu a pornit. La care meseriasul zice: Nu stiu frate, ma depaseste.

 

Deci mi-a mai ramas sa ii schimb si motorul.

 

Pompa de benzina functioneaza, baga presiune, injectorul pulverizeaza cum trebuie, bujia da scanteie de zici ca e artificiu de anul nou, dar cand incerc sa pornesc motorul (fie din buton fie din pedala) si apoi scot bujia, aceasta este afumata si uda.

 

Va rog mult de tot, daca puteti sa ma ajutati cu un sfat, poate reusesc sa o fac eu personal ca la reprezentanta nu imi permit sa ma duc iar de service-uri de cartier pline de "meseriasi" m-am saturat.

 

Va multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in loc sa dai bani aiurea pe atatea piese cred ca era mai ieftin la reprezentanta :D . Da na nu aveai cum sa stii....

Ar ajuta totusi daca ai da mai multe detalii de ex daca-i 2T sau 4T . Bujia i-ai schimbat-o? Ai incercat sa o impingi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in loc sa dai bani aiurea pe atatea piese cred ca era mai ieftin la reprezentanta :) . Da na nu aveai cum sa stii....

Ar ajuta totusi daca ai da mai multe detalii de ex daca-i 2T sau 4T . Bujia i-ai schimbat-o? Ai incercat sa o impingi?

I-am schimbat si bujia. Este 2T. Ideea este in felul urmator: am cumparat scuterul SH (am dat 1550 ron pe el, si asta dupa ce am vazut undeva la peugeot-motorcycles.fr ca e undeva la 2300 eur), m-am folosit 2 saptamani de el si apoi a crapat. Dupa care s-au perindat pe la el o gramada de "meseriasi" care imi ziceau ba ca e compresia de vina, altul ba ca e injectia... pana la urma m-am decis sa schimb totul la el ca sa nu mai am probleme. Si i-am schimbat. Dar m-am gandit eu in mintea mea ca nu ar fi cazul sa ma duc la reprezentanta pentru ca e mult mai scump. Si am preferat sa imi cumpar eu piesele. Si l-am dus la un service de cartier sa mi le schimbe. I-am schimbat compresia si injectia, dupa care meseriasul mi-a zis ca e si calculatorul. Am cumparat un calculator SH dar tot de la un elystar care culmea, functiona (in sensul ca ii pornea motorul). Inainte sa il scoata baiatul de pe scuter i-a facut proba si am vazut ca merge. Dupa logica mea nu mai avea ce ajustaje sa i se faca, deoarece era deja calibrat pentru acelasi model de scuter. Aseara l-am adus cu un vecin de la "meserias" si stau acum si ma uit la el cum zace in curte. :D ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am descarcat manualul tsdi si am gasit o rubrica de diagnosticare manuala. Am urmat pasii de acolo si am obtinut intr-adevar, anumite coduri sub forma unor blinkuri ale unui led. Acum problema este ca nu stiu de unde sa gasesc interpretarea acelor coduri, ca sa imi pot da seama ce are de nu porneste. Respectivul led a "clipit" succesiv de urmatorul numar de ori:

8, 9, 10, 2, 3, 6, 7, 11, 12, 4, 5, 14, 17, 18, 21, 21 de ori si s-a terminat testul. Stie cineva unde pot gasi interpretarea codurilor calculatorului pentru peugeot elystar tsdi 49 cmc?

Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in loc sa dai bani aiurea pe atatea piese cred ca era mai ieftin la reprezentanta :D . Da na nu aveai cum sa stii....

Ar ajuta totusi daca ai da mai multe detalii de ex daca-i 2T sau 4T . Bujia i-ai schimbat-o? Ai incercat sa o impingi?

 

 

scuterele nu pornesc impinse din cauza tipului de transmisie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am stat de capul lui ... am zis: ori eu ori el. Acum se manifesta altfel: Am tot insistat sa il pornesc ba de la buton, ba de la pedala si sta vreo 3 secunde la relanti apoi moare... oricum e un progres fata de nimic... cel putin asa zic eu... dar in calitate de necunoscator nu ma pot pronunta... Cel mai mult a stat la relanti aproximativ 6-8 secunde. Dar in final moare... si nu imi pot explica de ce... Culmea e ca porneste imediat. Nu trebuie sa insist cum faceam inainte. Dar... tot moare :)

 

Si culmea este ca nu gasesc interpretarea acelor coduri date de ledul de diagnoza :D . Asa cel putin mi-as da seama de toate problemele pe care mi le raporteaza calculatorul si as incerca sa remediez FIX ce trebuie, nu sa o iau pe bajbaite.

 

Culmea este ca am intrat si pe site-ul oficial al peugeot motorcycles si nu gasesc nimic legat de asa ceva.

Editat de Apophis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in loc sa dai bani aiurea pe atatea piese cred ca era mai ieftin la reprezentanta :D . Da na nu aveai cum sa stii....

Ar ajuta totusi daca ai da mai multe detalii de ex daca-i 2T sau 4T . Bujia i-ai schimbat-o? Ai incercat sa o impingi?

 

 

 

Sal

nu vreau sa te critic insa am citit ceva din posturile tale si de multe ori ai avut dreptate insa acum...

-poate ma lamuresti si pe mine EXISTA motoare in 2T cu injectie, nu de alta insa ca ,carburatorul asistat electronic sa functioneze ii trebuie un calculator,ori motoarele in 2T eu stiam ca nu au decat 2Tnu 4T.

 

 

 

 

 

 

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal

nu vreau sa te critic insa am citit ceva din posturile tale si de multe ori ai avut dreptate insa acum...

-poate ma lamuresti si pe mine EXISTA motoare in 2T cu injectie, nu de alta insa ca ,carburatorul asistat electronic sa functioneze ii trebuie un calculator,ori motoarele in 2T eu stiam ca nu au decat 2Tnu 4T.

respect

Nu inteleg ce vrei sa spui dar daca te intrebi daca exista sau nu motoare 2T cu injectie raspunsul e DA, exista, chiar cel in discutie e 2T cu injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce vrei sa spui dar daca te intrebi daca exista sau nu motoare 2T cu injectie raspunsul e DA, exista, chiar cel in discutie e 2T cu injectie.

Nu mai vrea el sa porneasca fratilor! Azi am venit acasa cu un baiat de la un service, l-am demontat tot si tot nu vrea sa porneasca. Injectorul pulverizeaza, (deci functioneaza), bateria am tinut-o pe redresor cat timp l-am testat, compresie are, bujia da scanteie albastra, insa dupa cateva incercari se afuma si e uda leoarca. Daca ii bag benzina cu seringa pe la chestia aia care regleaza aerul se tureaza de zici ca sare de pe cric. Ei cand se termina benzina din seringa moare si motorul.

 

Eu m-am saturat de el, si m-am saturat sa mai bag bani in el, deci, in atentia celor cu elystaruri care vor piese de schimb ieftine, il dau in 200 eur pentru piese (are injector nou nout, cilindru, piston si segmenti noi, calculator de bord perfect functional schimbat si asta). Pentru detalii Yahoo Messenger amc.computerservices sau mail la amc.computerservices@yahoo.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

1 la orice motorizare pe injectie primul si primul lucru care se face e o diagnoza computerizata sau self diagnoze[cu ajutorul computerului de bord] de abia dupa citirea codurilor de eroare se trece la verificarea componentelor raportate[piese,cuple,alimentari electrice,valori ale senzorilor,tensiuni si semnale prezente la pinii ECU.Ulterior se executa o stergere a erorilor memorate in memoria de erori.Eventual in cazul unor comonente schimbate trebuie facute imperecherea si setarea lor(unui computer trebuie sai comunici ca sa inlocuit o componenta sau sa depanat defectul altfel el tine blocate semnalele pentru a proteja componentele e modul lui de a se apara impotriva unor defectari catastrofice)

Metoda cu o fi aia sau aia si inlocuirea lor dupa ureche nu vor da rezultatele scontate (de fapt ai si simtito pe pielea ta )in plus costurile finale a unor depanari pe acest principiu vor fi de N ori mai mari(e o vorba romaneasca cu scumpitul la tarate)

Mesaj completat

 

PS orice ECU nou trebuie imperecheat cu restul componentelor si facute setarile altfel no sa porneasca in veci pentru ca el nu stie cand si cat combustibil trebuie injectat in functie de cantitatea de aer data de clapeta de acceleratie.

 

Si inca ceva scuterul pe injectie nu e prost si nici nefiabil dar intreventii empirice nu o sa-l puna pe picioare. Un mare pericol care e intradevar la motorizarile pe injectie e 'pana prostului,(ramanerea fara benzina in rezervor)'sunt suficiente 30sec....1 minut ca pompa electrica sa mearga pe uscat si iese total din circuit(se uzeaza paletii care sunt racici si gresati de catre benzina.In final pompa nemaiasigurand presiunea necesara deschiderii injectorului(injectorul are 2 comenzi pentru a pulveriza:1 comanda electrica[data de ECU]2 presiunea in rampa injectorului[care trebuie sa se incadreze intr-o anumita valoare pentru a deschide supapa mecanica a injectorului]

Mesaj completat

A era sa uit unu din primele coduri de eroare ce trebuie vazut e recunoasterea cheii de catre computer (asanumitul circuit immo) practic ai solidar cu contactul un inel de plastic[in el exista un solenoid si un circuit integrat.Numele lui e transponder antena sau pe romaneste antena imobilaizerului. ] In chei ai inglobat in plasticul ei un cip[circut rfid] ce se autoalimenteaza prin inductie din transponder antena ulterior trimitand la computer un cod de deblocare motor[codul este transmis sub forma de impulsuri asemanator cu codurile trimise in infrarosu de o telecomanda TV] daca acel cod nu e transmis din diferite motive[cheie cu cipul sters(se intampla in cazul descarcarilor electrostatice )socuri mecanice aplicate cheii(pot deteriora cipul),transponder antena defecta sau nu primeste alimentare, De aceea o motorizare cu ECU se livreaza cu 3 chei[2 metalice cu cip inclus si a 3-a de plastic numita si cheia service[aceasta cheie este cea mai importanta pentru ca permite sa se faca resoftarea intregului ECU plus permisiunea de a intra si a schimba setari de baza

Mesaj completat

Daca ai doar o singura cheie e de rau iar componentele achizitionate (in special ECU deja a inregistrat in el incercare de furt si a devenit o simpla bucata de plastic cu pini)sunt inutile.In mod normal la multe scutere cu immo sunt necesare minim 2 chei (cheia master si cheia service)pentru a efectua procedura de imperechere ECU(asta se executa doar o singura data in viata acelui ECU)ultrior trebuind sa fie vandut impreuna cu cipul din cheia cu,care sa facut imperecherea pentru a putea functiona (daca ai cele 2 chei mai poti seta inca maxim 3...5 chei la majoritatea motorizarilor dupa ce ai imperecheat ECU sau la un ECU deja imperecheat)

Mesaj completat

Fiind peugeot din 2004 la tine diagnoza se face cu un gameboy in care se incarca softwarele de dignoza si mufa de diagnoza se afla sub sa

Mesaj completat

Codurile de eroare si interpretarea lor le gasesti tot in manualul de service practic un cod de eroare e compus din 3 siruri de impulsuri primul e sirul care indica inceperea diagnozei al 2 lea e codul de eroare(codul de eroare e format din 3 sau 5 numere afisate prin pilpireaa ledului mil) al 3 lea indica sfarsitul diagnozei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...