Sari la conținut

Turul Romaniei in 25 de zile si aprox 5000km


Galen
 Share

Postări Recomandate

Am pus de la inceput turul la intruniri pentru ca era inclusa in el si o noapte de la intrunirea de la Radauti. Repar acum eroarea, mai ales ca am terminat de incarcat pe photobucket si partea a doua care nu are nimic de-a face cu Radautiul, deasemenea si o buna parte din filmele facute in aceasta tura aniversara, implinind 30 de ani de cind am scos dintr-o pivnita primul meu motor, o danuvia de 125 de cm cubi.

 

Am reusit sa-mi aranjez acest megaconcediu dupa ce de 4 ani nu reusisem sa scap de la munca mai mult de o saptamina cel mult. Asa ca am profitat ca sa lichidez ultimele pete albe pe care le aveam pe harta frumoasei noastre tari pe care cineva de pe acest topic spunea pe buna dreptate ca trebuie vizitata ca lumea intii, inainte sa te tenteze alte meleaguri straine.

 

Am respectat in linii mari proiectul initial al acestei ture facut impreuna cu prietenul meu Tafu, care a cuprins Muntii Rodnei, Bucovina, valea Bistritei si Bicazul, secuimea, zona Buzau, dobrogea in totalitate, cu Muntii Macinului cu tot, delta, si tarmul marii, apoi capitala, cursul dunarii pina la clisura, zona Herculane, Timisoara, cu returul acasa prin Deva Hunedoara . In plus am reusit sa ajung si pe litoralul bulgaresc la Varna si la Nisipurile de Aur si mai ales sa ma apropii doar la 4 km de Portita pe cale terestra.

 

Aceasta tura, pornita in doi oameni, doua motoare, am continuat-o dupa doua zile singur din cauza unor divergente de viziune avute cu colegul si prietenul meu, asa ca am preferat sa ne despartim si bine am facut, deoarece in felul in care am continuat aceasta tura, fara o planificare stricta , "la fieling" adica si cu diverse bucle si deviatii hotarite de mine "ad hoc" ne-am fi certat cred de nenumarate ori. De altfel lasind la o parte riscurile inerente unei aventuri singuratice, aceasta e calea de a nu depinde de planurile sau chiar de toanele bune sau rele ale altcuiva.

 

Am reusit sa vad pe indelete si in stilul meu locurile vizate sa ma intilnesc cu o buna parte din prietenii mei si sa-mi fac deasemenea peste tot pe unde am fost amici si prieteni deosebiti, avind o fire prietenoasa si sociabila de felul meu si fiind inclinat spre introspectie si analiza a zonelor geografice in corelatie strinsa cu oamenii locului pe care imi face mereu placere sa-i cunosc ca sa zic in mediul lor de existenta.

 

Astfel am cunoscut oameni absolut deosebiti, sau am reinodat prietenia cu altii, cu care m-am intilnit din nou cu aceasta ocazie, fiind angrenati impreuna uneori in intimplari diverse, uneori chiar dramatice. Datorez reusita acestei lungi ture facute pe indelete, aproape fara limite de timp, experientei acumulate in 3 decenii ca veteran al soselelor si potecilor of-road, fiind al treilea tur al tarii si cel mai complet de pina acum din existenta mea de biker. Datorez reusita acestui tur faptului ca nu am uitat acasa nimic in afara de dublura cheii de contact (de care din fericire nu am avut nevoie) si de arzatorul de butan (care intrase in sarcina lui Tafu) si pe care l-am suplinit cu inventia ancestrala a focului de lemne.

 

Datorez succesul si confortul acestei ture inventiei revolutionare in domeniul camparii si anume cortul instant circular (se monteaza in 30 secunde si se stringe intr-un minut), a minuotizatii izvorite din experienta cu care mi-am facut bagajele in care am avut de toate, de la scule de stricta trebuinta si compresor electric pina la alimente concentrate si chiar palinca, ata rezistenta si ac marinaresc pentru reparat superbele genti laterale de cordura, pe care de asemenea le recomand categoric in drumetiile all-road din lumea a 3-a inclusiv Romania.

 

Cuferele greoaie si distructibile de plastic sau mai grav aluminiu, sint pentru asfalt sau pentru drumurile regizate de fitze, gen The Long Way Down, unde elicopterele inlocuiesc rapid orice stricaciune, nu pentru ture reale in lumea a 3-a, unde ai de traversat zone cu adevarat of-road, cu bolovani cit roata de la motor, sau nisiparii, mlastini si balti adinci si unde oricit ai fi de iscusit pui motorul pe jos de citeva ori, sau intri in viteza in capcane ascunse de vegetatie sau de intuneric, mai ales pe soselele secundare explodate ale scumpei noastre patrii. Si astfel de cufere impreuna cu suportii lor de prindere complicati pe linga ca iti maresc inadmisibil gabaritul lateral, nu pot fi reparate in mod simplu cu ac si ata.

 

Datorez reusita acestei ture si splendidei mele motociclete, cel mai bun all road a tuturor timpurilor, regina " Honda Africa Twin" XRV750-RD-04 sau "africana" cum o alint eu. Nu numai in numeroasele etape of-road ale acestei ture cit si ultimii 45 de mii de km de cind o am, nu am strins macar un surub al acestei minunate scule, care nu mi-a solicitat decit consumabile gen chit de lant, cablu de ambreiaj, gume, camere si placute de frina, in rest doar benzina si ulei si gaz cit incape. 45 de mii de kilometri am fost unul dintre cei mai patrunzatori si rapizi africani, facind ture prin orice teren, chiar si pe zapada, in general cam 55% on-50% of de cind sintem impreuna la bine si la rau, eu si africana mea.

 

Africana a suferit asa dar un tratament respectuos dar dur si nemilos totodata in toti acesti mai bine de 3 ani, nu am tratat-o de loc ca pe un bibelou, scutul plin de lovituri demonstreaza si juliturile incasate in timp, a trecut impreuna cu mine prin ture aspre, multe of-road, mai multe trinte si doua accidente, dintre care cel mai spectaculos chiar in aceasta tura. Cu toate astea, a pornit de cind ne stim la prima atingere a starterului, vara sau iarna deopotriva, mai constant decit bricheta Zippo, fara vre-o exceptie macar, fiind singura motocicleta pe care am avut-o sau de care am auzit care a facut 45 de mii de km, intotdeuna perfect, fara vre-un rateu sau macar o pierdere de ralenti, cu tuf-tuful regulat si mereu egal al celor doi cilindri, fara macar sa-i schimb o bujie, fara ca macar o data sa curat altceva decit filtrul de aer si mai ales fara sa fi umblat nimeni niciodata in toata existenta ei de vre-o 100 de mii de km reali la carburatoare, sau ori unde altundeva decit la consumabile.

 

E drept ca am dotat-o cu cu bari anticadere de firma si cu xenoane, fiind si din acest punct de vedere motocicleta cu cele mai bune lumini posibile, cu doua faruri avind reflectoare cu oglizi cromate, fiecare cu cite un bixenon de 35 W, are o iluminare echivalenta cu doua halogene de 100wati. Deasemenea i-am confectionat un suport de topcase indestructibil din textolit fiind ca si topcase-ul de cea mai buna calitate, am dotat-o cu doua genti textile din cordura, care s-au dovedit extrem de fiabile suportind coliziuni intepaturi si socuri enorme, chiar daca la unul dintre ele s-a rupt ata cusaturii jur imprejur pe un metru, materialul a rezistat impecabil numeroaselor trinte of-road si izbituri ale pietrelor, crengilor si socurilor trintelor.

Incarcatura este repartizata echilibrat, jumatate in tankrucsac si in gentile laterale, jumatate inclusiv cortul in si pe topcase, folosind un sistem bine pus la punct si reglabil de mitze (plase elastice si sori cu gheare).

 

Deasemenea africana este dotata cu detector de radar si cu GPS care imi permit linistea contemplarii si orientarea rapida pe sosele si mai ales in orase, deasemenea si orientarea in teren. Deasemenea umblu complet echipat de tura cu o geaca trei sferturi din cordura cu protectii peste tot care desi este grea, mi-a scapat pielea in citeva situatii, inclusiv in tura aceasta in care mi-asi fi rupt sigur clavicula sau umarul cel putin, fara protectia oferita de aceasta adevarata armura. Pantalonii de tura au fost cei de vara cu protectii auxiliare amovibile de genunchi si cizme usoare de vreme calda. Nu suport castile inchise decit noaptea, asa ca folosesc o casca flip Airoh, care si-a dovedit fiabilitatea in conditii dramatice, distrugindu-se ea la accident, dar aparindu-ma pe mine, asa ca tot Airoh am sa-mi cumpar din nou.

 

Pozele comentate si filmele de mai jos va vor spune restul, adaug doar ca au fost si momente dramatice provocate de oameni ciudati sau salbatici intilniti in lungul periplului in zona Buzau, unde era sa fiu calcat aproape deliberat de un Kraz, si am fost atacat noaptea concentric de 6 indivizi care insa nu au indraznit sa iasa din padure cind m-au vazut stind calm in fata cortului la lumina lunii, cu stickul de autoaparare deschis si cu cutitul in cealalta mina.

 

Deasemenea la Bucuresti pentru ca mi se rupsese nuca de la cablul de ambreiaj, am fost silit sa strabat tot Bucurestiul in lat (14 km ) fara ambreiaj, ceea ce a fost un tur de forta facut ca norocul noaptea.

Apoi era sa-mi fie furat motorul care mi-a fost imprumutat de catre un prieten bucurestean pina imi venea a doua zi cablul , noroc ca hotul a preferat pina la urma alt motor mai lucios, care furaciune s-a soldat si cu o cazatura ghinionista a unei prietene si cu o fractura urita la mina suferita de aceasta.

 

Au fost multe alte aventuri unele foarte placute cum a fost timpul petrecut in Bulgaria pe litoral ca blatist intr-un hotel de 5 stele all inclusive si alegerea lui miss Varna, sau zilele de vis petrecute la Piriboina. Dar si alte aventuri cauzate de bilbiiala nocturna a GPS-ului in Bulgaria in conditiile in care nu aveam harta, circumstantele complexe ale accidentului total spectaculos de circ suferit tot noaptea pe o sosea care ar fi trebuit inchisa imediat de catre autoritati, determinarea de a continua drumul cu motorul avariat si corpul lovit destul de bine si aventura cumpararii altei africane de la tiganii palatini din sud.

 

Voi detalia ceea ce voi fi intrebat cu placere, deoarece voi retrai din nou bucuria imensa a acestui tur unic in viata mea ca amploare geografica si intindere temporala. Am cunoscut oameni minunati, am cunoscut oameni mai putin minunati, am facut si lucruri bune dar si greseli dintre care una era sa-mi fie fatala, dar mai ales am trait la nivele incandescente bucuria de a trai, de a fi liber curios si iscoditor, bucuria de a fi biker.

 

Cel mai bine vizionati pozele si comenturile activind in site optiunea de slideshow pe viteza low ca sa puteti citi comenturile, sau puneti slideshowul pe pauza si miscati voi pozele din sagetile laterale. Vizionare placuta! Rog cu scuzele de rigoare adminii sa stearga daca considera ca e necesar topicul de pe "poze de la intruniri" pe care l-am facut initial cu partea 1 care cuprindea intrunirea de la Radauti de unde multi mi-au cerut poze.

 

Partea 1:

http://s237.photobucket.com/albums/ff294/g...20tarii%202009/

 

Partea 2:

http://s237.photobucket.com/albums/ff294/g...-%20partea%202/

 

Pun si aici o mica selectie din cele mai bune"pozne"

 

post-4028-1253508581_thumb.jpgpost-4028-1253508615_thumb.jpgpost-4028-1253508477_thumb.jpgpost-4028-1253508877_thumb.jpgpost-4028-1253508825_thumb.jpgpost-4028-1253508800_thumb.jpgpost-4028-1253508762_thumb.jpgpost-4028-1253508706_thumb.jpgpost-4028-1253508648_thumb.jpgpost-4028-1253523242_thumb.jpgpost-4028-1253523951_thumb.jpgpost-4028-1253524017_thumb.jpgpost-4028-1253524085_thumb.jpgpost-4028-1253524132_thumb.jpgpost-4028-1253524263_thumb.jpgpost-4028-1253524670_thumb.jpgpost-4028-1253526274_thumb.jpgpost-4028-1253531124_thumb.jpgpost-4028-1253531200_thumb.jpgpost-4028-1253531291_thumb.jpgpost-4028-1253531357_thumb.jpgpost-4028-1253531406_thumb.jpgpost-4028-1253531452_thumb.jpgpost-4028-1253531502_thumb.jpgpost-4028-1253531570_thumb.jpgpost-4028-1253531627_thumb.jpgpost-4028-1253531664_thumb.jpgpost-4028-1253531708_thumb.jpgpost-4028-1253531755_thumb.jpgpost-4028-1253531782_thumb.jpgpost-4028-1253531826_thumb.jpgpost-4028-1253531880_thumb.jpgpost-4028-1253531916_thumb.jpgpost-4028-1253532150_thumb.jpgpost-4028-1253532244_thumb.jpgpost-4028-1253532315_thumb.jpgpost-4028-1253532430_thumb.jpgpost-4028-1253532502_thumb.jpgpost-4028-1253532600_thumb.jpgpost-4028-1253532635_thumb.jpgpost-4028-1253532682_thumb.jpgpost-4028-1253532756_thumb.jpgpost-4028-1253532805_thumb.jpgpost-4028-1253532874_thumb.jpgpost-4028-1253532928_thumb.jpgpost-4028-1253532970_thumb.jpgpost-4028-1253533013_thumb.jpgpost-4028-1253533100_thumb.jpgpost-4028-1253537880_thumb.jpgpost-4028-1253537958_thumb.jpgpost-4028-1253538005_thumb.jpgpost-4028-1253538065_thumb.jpgpost-4028-1253538101_thumb.jpgpost-4028-1253538142_thumb.jpg

Mesaj completat

Pun din nou linkurile ca nus de ce nu merg :grinbandit:

 

partea 1 - http://s237.photobucket.com/albums/ff294/g...20tarii%202009/

 

partea 2 - http://s237.photobucket.com/albums/ff294/g...-%20partea%202/

 

si accesul la toate turele postate pe photobucketn de catre mine in ultimii 3 ani:

 

http://s237.photobucket.com/albums/ff294/galen6122/

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai trait o aventura exceptionala. Ma bucur pentru implinirea cu succes a dorintelor tale.

 

Din cate am remarcat intr-o fotografie, Africana are ghetutze Heidenau, nu-i asa? Esti multumit (si tu :D ) de ele? Cel putin mie, atat pe off - dar si pe on - mi se pare o alegere foarte buna.

 

Iti doresc alte zeci de mii de kilometri faini in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O tura pe cinste pt un tip pe masura!

 

Felicitari si asteptam povestirile detaliate, nu doar cuprinsul!

 

Zi cu tiganii de la maglavit, sau cu casa albastra, sau orice. Vrem povesti!!!

O sa vina si povestile, doar putintica rabdare domnisoarelor doamnelor si domnilor :D Tre sa las un pic de timp, ca daca m-asi gindi doar la tura, n-asi mai muncii nimika nimika, m-asi urca pe motor si asi disparea in lumea larga :blink: dar am sa ma apuc sa scriu saptamina asta, promit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
O sa vina si povestile, doar putintica rabdare domnisoarelor doamnelor si domnilor :) Tre sa las un pic de timp, ca daca m-asi gindi doar la tura, n-asi mai muncii nimika nimika, m-asi urca pe motor si asi disparea in lumea larga :D dar am sa ma apuc sa scriu saptamina asta, promit ;)

 

putintica rabdare a trecut :)

vremea de afara te imbie la lectura, numarat bani sau .... :)

astept eu si probabil si altii povestile mai in detaliu

succes la scris

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putintica rabdare a trecut :)

vremea de afara te imbie la lectura, numarat bani sau .... :D

astept eu si probabil si altii povestile mai in detaliu

succes la scris

Atunci mai sudati putintica la putintica precedenta, eu inca ma mai dau cu motorul, dar ma trag curind la gura sobei si va promit ca ma pun pe scris de n-o sa stiti cum sa ma opriti. :D A fost cu adevarat o tura splendida, cu aventuri destule sa le povestesti la n-spe rinduri de nepoti ramasi cu meclele cascate, dar promit sa scriu cu mult inainte sa mi se urce ticalosii aia mici pe genunchi si pe grumaji :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...