Redresor Postat Octombrie 13, 2009 Share Postat Octombrie 13, 2009 Ma gandeam ca ar fi interesante cateva povestiri ale celor care au luat motocicleta de coarne inainte sa ma fi nascut eu (1987) sau majoritatea celor care navigheaza pe coltul comunistelor. Am citit de multe ori povestile despre gazul si motorina combinate cu benzina si ulei. Am citit cateva randuri de la dl.Kato_arad care avea IJ Jupiter pe vremea comunismului....Doar cateva randuri au fost, dar ar merita sa fie colectate intr-un topic...Nu stiu cati dintre dvs s-au confruntat cu opozitia parintilor in ceea ce priveste aceasta pasiune...nu stiu cati aveti poze din acea perioada....Ce stiu aproape cert este ca drumurile erau mai sigure atunci pentru ca nu erau asa multe masini si nici asa multi soferi.....Sper ca o sa aveti timp sa povestiti, cu un pahar langa dvs, cateva intamplari... Cu stima, Augustin Stancu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 buna idee, eu unul nu am ce povesti fiindca microbul asta deabia l-am prins , prima mea plimbare cu o bicimotocicleta a fost cu o minimobra pe campiile patriei care se oprea cand iti era lumea mai draga in rest....viitorul il am in fata.Poate sunt altii mai bartani pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skring Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 (editat) Subsciru! Eu am mai prins cateva "povesti cu Mobra (si IJ)" de la bunica`mea, poate una dintre cele pasagerele cu cea mai mare experienta din sud-estul tarii . Bunica`miu , din pacate, s-a stins inainte de a deschide eu ochii peste acest domeniu.. Dar astept cu nerabdare experieta altora care ar fi dispusi sa ne impartasasca din momente lor de glorie! Editat Octombrie 14, 2009 de Skring Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Octombrie 20, 2009 Autor Share Postat Octombrie 20, 2009 Pot sa incep eu....Pana la 7 ani am stat la tara , un oras; mic aflat la 20 km sud de Rm.Valcea. Pana acum aproximativ 10 ani, cladirile si toata infrastructura comerciala construita de comunisti era intacta. Cand ma duceam la gradinita, treceam pe langa un laborator de cofetarie. Prajiturile si ingredientele se transportau cu Tula Muravey. La laborator erau doua astfel de troici , iar la restaurant era inca unul. In spatele laboratorului mai erau doua Tule dezmembrate, fusese curatat aproape totul de pe cadru in afara de motor...Ramasesera pedalele si cateva comezi. Eu incalecam pe fierul ala pe acolo si ma gandeam la ce face fiecare chestie. Imi spusese taica-meo care e ambreiajul si care e frana, mai multe nu stiam. L-am luat cu mine si pe un prieten care e cu trei ani mai mare decat mine. El era in clasa a 2-a atunci, eu aveam 6 ani. Ne-am tot fatait noi pe la ele si am hotarat ca trebuie sa incercam sa o pornim ( noi, la 6-7 ani sa o pornim - eram cam anticapati ) Eu am mers acasa si am luat un bidon gol de ulei Carrier pe care l-am gaurit in fund ca sa ii bag un furtun. Am constatat ca daca strang bine dopul, nu mai curge benzina prin gaura. Nu stiam eu de ce, dar era bine. Si ne-am intors pe acolo. Nu stiam unde sa pun furtunul , nici nu stiu daca mai avea carburator. Ne-am tot uitat noi sa vedem vreun stut care ar fi potrivit pentru un furtun. Nu am gasit nimic , asa ca ne-am intors acasa cu benzina cam suparati....Intre timp, noi incercam sa construim si radiouri simple, asa ca ne gandeam sa ii punem si radio. Am avut ceva 'succese' cu electronica ,dar am hotarat amandoi ca trebuie sa ne apucam si de scuter (ca asa ii ziceam) ca sa mesterim si acolo....Primul lucru care era de facut totusi, ar fi fost lumina la kilometraj:) Tin minte ca era un scuter rosu, iar in partea stanga avea o pedala cum are Nipru, ca sa iti permita sa schimbi si cu calcaiul. Pedalele erau netensionate fiindca fusesera desfacute. Noi credeam ca toate sunt legate cu cabluri , asa ca nu ne dadeam seama ce cablu ai putea actiona daca apesi cu calcaiul...unde se ducea cablul respectiv? Unde anume in fata? De obicei ne duceam acolo cand nu era nimeni (la ora 6 , maxim 7 se incuia totul, ramaneau rablele afara). Ne uitam prin rosturi si in garaj la cele bune. Ma lua maica-mea mare de acolo,zicea ca face prostii si vrem sa spargem garajul ca sa intram la scutere. Eu fiind foarte mic, as fi putut intra prin orice rost. De atunci si pana acum, are ideea asta idioata ca prietenul meu ma invata sa intru prin rosturi si sa fur. De aceea , ne intalneam pe ascuns....Pelerinajul pe la rable s-a intamplat pana am terminat eu gradinita,cam un an de zile. Am plecat la scoala la Rm.Valcea si veneam la Babeni doar in vacante, dar stateam la ras. Am abandonat rablele din spatele laboratorului. Cand eram in clasa a 5-a (1995) s-a restructurat activitatea peste tot, iar rablele au fost probabil duse la fiare vechi. Nici circuland nu am mai vazut vreun scuter....Am inceput sa ma joc cu ceilalti copii la Restaurant. Era o constructie relativ noua, care ramasese neterminata in 1990, iar in cativa ani a fost doar putin spoita ca sa nu se vada ce ramasese netrminat. Acolo, am descoperit in niste baraci un Muravey care arata perfect. Am constatat ca stopurile ii fusesera scoase, carlinga de aluminiu era nepatata, lucioasa desi cine stie de cand statea acolo. Pe sa era un praf de un deget. Avea kilometraj si toate comenzile. Motorul mirosea a ulei de amestec ars si era si murdar de ulei si praf. Era acolo si o baterie de Dacie , cu bornele si dopurile inverzite. Multe fire si furtune fusesera scose sau taiate. Acceleratia inca mergea. Ambreiajul mergea, frana fata la fel. Nu imi amintesc unde era carburatorul, stiu doar partea unde e turbina de racire. M-am fatait singur mult timp acolo, am facut saua luna cu pantalonii mei. Ma bucuram de ea parca ar fi functionat. Am auzit niste barbati care veneau spre baraca respectiva in care intrasem si eu prin 'efractie' (rupand o blana din alta baraca care adapostea vesela restaurantului)..s-au dus la toaleta de langa. Era si directorul restaurantului, un individ grobian care nu era nici sanatos la cap.Ce i-a venit sa se uite involuntar printre blanile din care era facuta baraca. M-a vazut si a inceput sa ma blesteme folosind mai ales cuvantul tigan si politie. Am fugit rupand o blana din spatele baracii care dadea in curtea unui prieten. Ala avea un caine, dar era mai bine sa ma rupa cainele decat un idiot....Am fugit repede si am scapat....Bineinteles ca stia cine imi sunt bunicii si le-a spus ca am furat si am dres si mi-a pus in spate si alte idiotenii ce le avea el pe cap...Stiu eu ce vesela ii disparuse....Acasa o discutie aiurea, de atunci maica-mea mare ma suspecteaza ca as fi inclinat spre furt..... Ca sa fiu off-topic... sa va dati seama ce fel de om era directorul restaurantului: unchi-meo lucra in cooperativa si se cunosteau toti intre ei, inclusiv cu directorul restaurantului. Au mers la un moment dat in Valcea la o cofetarie ca sa bea si ei un ceai. A venit ospatarita cu apa fierbinte si cu plicul de ceai. Directorul a rupt plicul si si-a pus praful de ceai in apa... ii placea sa vorbeasca tare cand era la masa ca sa se uite oamenii la el sa vada cat de important e el... Apoi , tot la tara am vazut o mobra care urca o coasta. Urca destul de incet si ma intrebam cat de repede ar fi accelerata la maxim. Cand m-am mutat la bloc la Rm.VL, aveam un vecin care detinea un Hoinar galben. Cand ieseam la joaca ma uitam numai la Hoinar , apasam pe butonul de la claxon si nu stiam de ce nu merge. Nu m-am suit niciodata pe el pt ca vecinul era hain, iar nevasta-sa si mai ciudata. In schimb, i-am desfacut un papuc de la claxon. Dupa cateva zile , cand am iesit iar la joaca, am observat ca proprietarul pusese papucul la loc, asta insemna ca plecase cu el undeva. Nu l-am vazut decat o data plecand. Culoarea motoretei era un galben frumos, cu nimic mai prejos decat au astazi unele japoneze (nu fosforescent). Apoi, cand vedeam in reviste sau ziare ceva despre motocicilete, citeam.....La televizor era o emisiune : Garantat 100% , unde mai apareau din cand in cand oameni care facusera din Ij tractoras sau motor de gater (cu curea pe janta din spate).... Pana prin 1998, in piata locala veneau basarabeni cu produse rusesti sau facute in Moldova. E drept ca de cand au venit, au inceput progresiv sa inlocuiasca marfa ruseasca cu marfa turceasca. Stiu ca taica-meo si-a cumparat o remorca de acolo. "Rusii" veneau si cu IJ-uri. Le scoteau roata din fata , legau furca de masina si mergeau asa cu ele. Aveau casti kaki, cam cum erau cele facute in Ro in vremea comunismului. Cand era vorba sa mergem la piata, ai mei ocoleau zona aia ca nu mai plecam eu de acolo , iar ei aveau alte treburi. Si tata avea o admiratie pt IJ-uri, dar nu si-a luat niciodata nimic pe doua roti, doar imi spunea ca sunt bune (din auzite).......Tarziu, cand am avut acces la internet, primele lucruri cautate au fost motocicletele. Am cautat si vazut sute de poze cu Ij-uri mai ales. Astea imi placeau cel mai mult. Apoi am vazut MZ-urile ETZ si ulterior modelele de 125cc. Nu am avut cum sa imi iau motocicleta pana in anul I de facultate. Voiam cu orice chip sa imi iau Hoinar. Imi placea design-ul...Pana la urma mi-am luat Voshod.Mi-am luat-o de capul meu (Voshod) din bursa stransa pe jumatate de an,care ,desi mica, a fost buna....Imediat a inceput un scandal acasa care continua si in ziua de azi.Doar taica-meo ma sustine...cateodata mai mult tacit...Am si verisori care sunt mai 'maturi' decat mine, care nu s-ar urca niciodata pe asa ceva.Ce si-ar mai dori saraca maica-mea sa aiba asa niste copii Apoi am plecat in SUA 'la munca' si acolo am strans bani de ETZ. A inceput munca la ETZ. Fata de cum l-am luat ,l-am mai imbunatatit. Am mers destul de mult cu ETZ-ul. Initial nu imi mergea kilometrajul asa ca nu stiam cu cat mergeam. Stiu ca i-am spus lui taica-meo ca il sun cand ajung la tara. Am ajuns foarte repede si m-a certat pt ca insemna ca mersesem tare, desi nu mi se parea. Apoi am stat sa ma gandesc ca nu degeaba nu prea ma depaseau masinile. Era odata o masina de politie care statea cu radarul si care mi-a dat flash-uri....n-am luat amenda ca nu aveau cum sa imi inregistreze numarul. Cand mi-am reparat ansamblul de la kilometraj, am constatat ca eu mergeam cam cu 100 la drum intins, ceea ce nu am crezut....Credeam ca merg cu 70.... Cam atat a fost de povestit...O sa urmeze povestiri cand o sa am timp si bani sa investesc in reconstruirea unei motorete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Octombrie 20, 2009 Share Postat Octombrie 20, 2009 Frumos , apreciem povestea /gestul . Eu unul ... prima oara m am uract pe o mobra ..cred prin clasa 1 (1988) ...nu stiam cu ce se mananca ... dar stiu ca bazaiam prin casa mult mai tare ca evacuarea ei !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Octombrie 20, 2009 Autor Share Postat Octombrie 20, 2009 Frumos , apreciem povestea /gestul .Eu unul ... prima oara m am uract pe o mobra ..cred prin clasa 1 (1988) ...nu stiam cu ce se mananca ... dar stiu ca bazaiam prin casa mult mai tare ca evacuarea ei !!! Aaaaaa, uitasem de asta. Eu eram mai mare decat tine cand faceam asa: inainte sa imi cumpar, in anul I. Ma uitam la poze cu Hoiar pe calculator si involuntar bazaiam (cred ca din ce in ce mai tare) . Mi-am dat seama doar cand colegii de camera (2) s-au oprit din citit, si-au intors privirile spre mine , apoi s-au privit unul pe altul si au inceput sa rada.... Au spus la toti colegii din an:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciprian_B Postat Octombrie 20, 2009 Share Postat Octombrie 20, 2009 Aaaaaa, uitasem de asta. Eu eram mai mare decat tine cand faceam asa: inainte sa imi cumpar, in anul I. Ma uitam la poze cu Hoiar pe calculator si involuntar bazaiam (cred ca din ce in ce mai tare) . Mi-am dat seama doar cand colegii de camera (2) s-au oprit din citit, si-au intors privirile spre mine , apoi s-au privit unul pe altul si au inceput sa rada.... Au spus la toti colegii din an:)) pasiunea .cred ca toti au bazait macar o data in viata. eu cel putin,cand vad vreo motocicleta pe strada,fie ea comunista sau nu,incep sa bazai si sa schimb vitezele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Octombrie 20, 2009 Share Postat Octombrie 20, 2009 Pot sa incep eu.......O sa urmeze povestiri cand o sa am timp si bani sa investesc in reconstruirea unei motorete. ..frumos, e ceva pasiune in toata povestea asta! Bafta multa si sa te bucuri de motor, oricare ar fii el! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Octombrie 21, 2009 Autor Share Postat Octombrie 21, 2009 Deocamdata astept sa pun niste bani la ciorap si sa pot reconstrui o motocicleta cu rabdare. Nu sa fiu presat sa o refac repede ca nu am cu ce ma plimba. Daca am cu ce ma plimba, o montez cu penseta....MA mai ocup pe la tara de un prieten, dar aia ce facem se numeste carpeala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shui Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 in frageda pruncie,ma urcam pe cz-ul lui tata defect fiind,si bazaiam intruna,ba mai tare ba mai incet [in functie de cum era drumul ]asta in timp ce saream cu fundul pe banketa,actionand in nestire toate comenzile.cert este faptul ca dupa ce ma saturam de 'plimbare', carcasa farului era plina de scuipat.. off topic. eu imi doream enorm sa vad cz-ul functionand din nou,si binenteles eram fan cz,iar asta si datorita tovarasilor de joaca care povesteau de mobra lu' unchiu,lu vecinu' mai rar d'un hoinar.. da, da eu am cz'u lu tata si ii mai mare,si va intrec! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Octombrie 28, 2009 Autor Share Postat Octombrie 28, 2009 bazaiam intruna,ba mai tare ba mai incet [in functie de cum era drumul ] Asta e cea mai frumoasa amintire pe care am auzit-o si cea mai simpatica imagine care se poate crea in mintea oricarui cititor, chiar si inima de piatra sa aiba... Cu aceasta ocazie mi-am amint ca am o ruda ( aprox 53 de ani) a carui porecla e si in ziua de azi "Trabant" si chiar in familie cand ne gandim la el, spunem :"Trabant" desi il cheama Gigi Porecla cica vine de la faptul ca statea pe strada cand era mic si urmarea masinile care treceau si tot baraia ca Trabantul prin casa.... Pe de alta parte, partial influentat de porecla rudei mele, cand eram mic si se taia porcul la tara, luam un arac si il bagam in foc; dupa ce se inrosea il scoteam si mergeam cu el prin curte in partea stanga si ziceam ca sunt Trabant (masina , nu ruda)....Ulterior am constatat ca daca ii pun un tub de medicamente in cap si ii dau foc scoate si mai mult fum..... I-as ura sa devina interlop ca sa apara la televizor porecle mai variate...a lui chiar are prestanta pt un interlop.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.