mad.alin Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 nu cumva fostul proprietar avea acest anunt si pe ocazii(unde sustinea el un si buna ca acest model este pest 91).Modelul este 89-90(145 de caluti).F frumos.Sa o stapanesti sanatos. A acelasi model (90).Carenele le-am pus eu.Fata este de r1 de curse...cu lupe si codita de cbr f4,f4i.Mai trebuie doar o vopseala cu niste stikere. Mesaj completat nu cumva fostul proprietar avea acest anunt si pe ocazii(unde sustinea el un si buna ca acest model este pest 91).Modelul este 89-90(145 de caluti).F frumos.Sa o stapanesti sanatos. Am acelasi model (90).Carenele le-am pus eu.Fata este de r1 de curse...cu lupe si codita de cbr f4,f4i.Mai trebuie doar o vopseala cu niste stikere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nofucknoride Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 nu cumva fostul proprietar avea acest anunt si pe ocazii(unde sustinea el un si buna ca acest model este pest 91).Modelul este 89-90(145 de caluti).F frumos.Sa o stapanesti sanatos.A acelasi model (90).Carenele le-am pus eu.Fata este de r1 de curse...cu lupe si codita de cbr f4,f4i.Mai trebuie doar o vopseala cu niste stikere. Mesaj completat nu cumva fostul proprietar avea acest anunt si pe ocazii(unde sustinea el un si buna ca acest model este pest 91).Modelul este 89-90(145 de caluti).F frumos.Sa o stapanesti sanatos. Am acelasi model (90).Carenele le-am pus eu.Fata este de r1 de curse...cu lupe si codita de cbr f4,f4i.Mai trebuie doar o vopseala cu niste stikere. Salutare ! Nu cred ca vorbim de aceeasi motocicleta . Este , intr-adevar pe okazii . In acte e din '94 . Nu stiu ce sa zic , e foarte posibil sa fie '89-'90 . Cum spuneam am luat-o de curand si nu's foarte priceput . Oricum , nu m-ar deranja nici sa fie din '80 , daca merge tot la modul asta . Despre carene nu stiu nimic , ma uit zilnic la ele si ma tot intreb ce far as putea sa-i adaptez . Nu-mi dau seama de la ce model sunt . Oricum , o sa "studiez" putin forumul si o sa vin (cu siguranta) cu un val de intrebari (am foarte multe - legate de modelul acesta ) . Sa aveti o zi insorita ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 iti spun sigur ca anul este acesta.Furca nu este usd si sub rezervor,la modelele dupa 90 au modificat cadrul au adaugat un triunghi gen.Modelul tau original era cu 2 faruri rotunde-ca si a mea.Cat despre carena actuala,mie mi se pare f interesanta pt ca nu am mai vazut asa ceva.Iar ideea ta de a adapta un alt far...am vazut pe net(nu imi vine exact siteul in minte)niste lupe de masina care intra in far cu lunga-scurta(h4 cred),ambele xenon+angel eyes la 400-450 ron bucata.Poate poti sa o adaptezi pe aceea daca se potriveste ca diametru cu ce ai acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 22, 2010 Share Postat Iulie 22, 2010 (editat) Pfffff, am o mica cam maricica problema cu FZR1000Exup 3LF din '94 si anume ca uneori merge impleticit, dar numai uneori merge asa, si la cald porneste fantastic de greu zici ca nu ar avea benzina sau ar trage aer fals(noroc ca am bateria aproape noua), tre sa ii trag chok-u si sa trag si de gaz blana, pe cand la rece o ia si fara chock instant ca un motor nou(prin rece a se intelege dupa 15-20 ore de la oprire) Consumul la un drum de Topa, adica si curbe si viteza medie de 120kmph si 3-4 vf-uri de peste 200kmph a fost cam de 7% deci in grafic as zice. Cand o pornesc la cald adica 70gr apa ultima data cand m-am uitat, de benzinit cred ca benzinea, pt ca scotea amestec pe toba practic nears deloc. Am lasat-o 20 min, dupa care am pornit cu choke si tras de gaz blana, moment in care a luat-o da de parca ar trage aer fals, oricum cand am pornit-o de pe loc nu am putut pleca cu chock-u tras ci doar cu el scos si dat din gaz 4-5mii, iar dupa max 1 min mergea ca nou, si asa a mers vo 10-15 km dupa care mai facea figuri de cazut in cap dar numai cand trageam de gaz indiferent de trapta si daca era sub 5k ture, dar nu tot timpul, uneori ii dadeam si in 5-a de la 3500-4000 ture blana si o lua de parca era nou, iar cand facea figuri de cazut in cap atunci mai dadea si scurte rateuri ca de amestec prost sau scanteie rea. Mentionez ca m-am uitat si la cum lucreaza exup-ul in ture si am vazut ca motorasul il misca pana la 4000 ture, deci fix in zona cu baiuri, dar din cate am vazut ca il misca, il misca bine, adica cand nu face figuri la o accelerare liniara se misca liniar. Mentionez ca are bujii noi NGK DR8 EA noi fix de care cere manualul si de care a avut si inainte, de nici 200km, filtru de aer nou, ulei, filtru nou, de nici 500km, membranele de la carburi sunt impecabile treaba vazuta cand am facut o curatare de carburatoare si sincronizare facuta bine(cand nu face figuri, trage si in 5-a de la 2k rpm fara balbaieli ca un bivol, dar cand face figurile nici 2-a nu-i place sub 3k)si condrum am curatat si tot traseul de alimentare inclusiv rezervorul care totusi nu era murdar mai deloc. Oare ce ar putea fi??? Editat Iulie 22, 2010 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Iulie 23, 2010 Share Postat Iulie 23, 2010 Verifica si regleaz jocul la supape. Daca nu rezolvi nimic incearca sa iei la rand toata aprinderea(de la magnetou pana la bujii).. Posibil sa ai niste condensatori pe undeva care dupa ce se incalzesc sa nu mai lucreze cum trebuie. Nu cunosc motocicleta si partea ei electrica dar din simptome as spune ca este bobina de inductie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
supercurat Postat Iulie 23, 2010 Share Postat Iulie 23, 2010 Mishoo_mess (sibiu , FZR 1000) . Salutari !Mesaj completat Salutare ! Pun si eu cateva poze cu FZR-ul meu de (cum spun actele) 1002 cc . L-am cumparat de aproximativ 2 luni si sunt foarte multumit de el (acum,dupa ce am schimbat consumabilele) . O motocicleta cu greutate , agresiva cand e cazul , dar stabila in viraje . Trebuie sa recunosc ca trage un pic de mine , dar ma obisnuiesc destul de repede . In curand o sa incep "bibileala" la partea estetica . Ma gandesc la o istalatie xenon (astept si cateva recomandari vis-a-vis de asta) . Momentan are lupa la faza lunga si nu vad nimic - nimic . Revenind la partea cu consumabilele , pana sa le schimb eram putin stresat , motorul scotea fum , in ture mici nu-i placea deloc , chiar se oprea . L-am desfacut si ... mirare : bujiile erau ruginite in partea de sus , iar electrozii erau terminati , abea se mai vedeau . Ulei "varza" , inlocuit cu motorex semi sintetic 15w50 . Filtrul de ulei schimbat (floare la ureche) . Filtrul de aer e nou , iar de 2 zile i-am pus o guma noua pe spate (Michelin) . Am curatat lantul , l-am uns (cu ce mi s-a recomandat - Motul road plus ) , iar acum pot spune ca sunt multumit . Salutare ... tuturor Salutare ! Bun venit in grupul nostru si sa o stapanesti sanatos. O sa te indragostesti de ea pe zi ce trece. Asfalt uscat !! Mesaj completat Pfffff, am o mica cam maricica problema cu FZR1000Exup 3LF din '94 si anume ca uneori merge impleticit, dar numai uneori merge asa, si la cald porneste fantastic de greu zici ca nu ar avea benzina sau ar trage aer fals(noroc ca am bateria aproape noua), tre sa ii trag chok-u si sa trag si de gaz blana, pe cand la rece o ia si fara chock instant ca un motor nou(prin rece a se intelege dupa 15-20 ore de la oprire) Consumul la un drum de Topa, adica si curbe si viteza medie de 120kmph si 3-4 vf-uri de peste 200kmph a fost cam de 7% deci in grafic as zice. Cand o pornesc la cald adica 70gr apa ultima data cand m-am uitat, de benzinit cred ca benzinea, pt ca scotea amestec pe toba practic nears deloc. Am lasat-o 20 min, dupa care am pornit cu choke si tras de gaz blana, moment in care a luat-o da de parca ar trage aer fals, oricum cand am pornit-o de pe loc nu am putut pleca cu chock-u tras ci doar cu el scos si dat din gaz 4-5mii, iar dupa max 1 min mergea ca nou, si asa a mers vo 10-15 km dupa care mai facea figuri de cazut in cap dar numai cand trageam de gaz indiferent de trapta si daca era sub 5k ture, dar nu tot timpul, uneori ii dadeam si in 5-a de la 3500-4000 ture blana si o lua de parca era nou, iar cand facea figuri de cazut in cap atunci mai dadea si scurte rateuri ca de amestec prost sau scanteie rea.Mentionez ca m-am uitat si la cum lucreaza exup-ul in ture si am vazut ca motorasul il misca pana la 4000 ture, deci fix in zona cu baiuri, dar din cate am vazut ca il misca, il misca bine, adica cand nu face figuri la o accelerare liniara se misca liniar. Mentionez ca are bujii noi NGK DR8 EA noi fix de care cere manualul si de care a avut si inainte, de nici 200km, filtru de aer nou, ulei, filtru nou, de nici 500km, membranele de la carburi sunt impecabile treaba vazuta cand am facut o curatare de carburatoare si sincronizare facuta bine(cand nu face figuri, trage si in 5-a de la 2k rpm fara balbaieli ca un bivol, dar cand face figurile nici 2-a nu-i place sub 3k)si condrum am curatat si tot traseul de alimentare inclusiv rezervorul care totusi nu era murdar mai deloc. Oare ce ar putea fi??? Parerea este ca trebuie sa verifici cu rabdare in primul rand tot ansamblul EXUP iar referitor la partea de carburatie...atentie la reglajul nivelului de benzina, nu este normal ca pornirea sa se faca cu shoc-ul tras si aceleratia la maxim. Succes !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 23, 2010 Share Postat Iulie 23, 2010 Parerea este ca trebuie sa verifici cu rabdare in primul rand tot ansamblul EXUP iar referitor la partea de carburatie...atentie la reglajul nivelului de benzina, nu este normal ca pornirea sa se faca cu shoc-ul tras si aceleratia la maxim.Succes !! Sa fie din Exup......am verificat intr-adevar cum lucreaza si se pare ca, si la cald o face bine.... Cu nivelul de benzina am avut ceva probleme ca o data a inceput sa dea pe-afara, dar si inainte aveam problemele astea. O sa vad cum mai evolueaza lucrurile. Mesaj completat Verifica si regleaz jocul la supape. Daca nu rezolvi nimic incearca sa iei la rand toata aprinderea(de la magnetou pana la bujii).. Posibil sa ai niste condensatori pe undeva care dupa ce se incalzesc sa nu mai lucreze cum trebuie. Nu cunosc motocicleta si partea ei electrica dar din simptome as spune ca este bobina de inductie. Sa fie din jocul de la supape la cald?? Gazele de carter totusi sunt putine. Ar trebui sa-i pun eventual un ulei mai gros? Din bobine sa fie eventual ceva contact ca am mai patit chiar la pompa de benzina, ca sunt aproape de motor si se coc in timp....sa fie bobinele nu cred pt ca este cand la cald porneste ok si nu se ineaca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcarsto Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 Cumpar parbriz FZR 600 3HE din 91' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 (editat) Oare ce ar putea fi??? Jocul termic al supapelor, mai mult ca sigur pe admisie este aproape inexistent... problema clasica la FZR1000 cu un anumit numar de kilometri!!! Cauzeaza pornire greoaie cu motorul caldut (nu cald), ca sa porneasca bine trebuie sa fie ori rece, ori cald (de obicei dupa oprire porneste bine in primele 5-10 minute sau dupa 45-50min, in intervalul dintre face figuri, porneste doar cu gazul deschis mult). Dupa aceasta etapa, dupa o oarecare perioada apar probleme si la pornirea la rece, motorul va porni doar impins iar la repornire doar cand e fierbinte. Verifica si corecteaza! EXUP'ul nu trebuie sa lucreze doar pana la 4000rpm ci pana spre 8000rpm (cursa nu este liniara ci invers progresiva, pana in 4000rpm este cea mai evidenta). De lucrat, lucreaza insa, daca ar fi fost blocat ai fi avut alarma "7000rpm". Verifica alinierea catarii pe orificiul de ghidaj, cu butonul rosu "START" pe pozitia "ON" (aprinderea alimentata cu tensiune - nu o lungi prea mult pentru ca poti praji bobinele) si daca lucreaza pe toata plaja de turatii. Tuburi emulsoare si ace de dozaj uzate, imbogatesc amestecul foarte mult la pornire, relanti si primul sfert de cursa al manetei de acceleratie. Verifica vizual si daca ai cele mai mici urme de uzura la ace si chiar si o mica ovalizare la interiorul tuburilor emulsoare... e nevoie sa le inlocuiesti. O partiala rezolvare ar fi scaderea nivelului benzinei cu 1-1.5mm fata de standard. Ai mentionat doar de curatare si sincronizare, insa nimic despre nivel, treapta cuielor si pozitia suruburilor pilot. Toate cele 3 situatii de mai sus explica perfect simptomele descrise de tine si sunt starea "normala" a unui motor cu numar de kilometri multi. FZR1000 este extrem de robust si fiabil... insa pentru a functiona perfect are nevoie de o minima intretinere. Ride Safe! P.S. Ca fapt divers, am gasit o sursa de tuburi emulsoare si ace dozaj noi, la jumatate din pretul OEM, pe forumul "exup1000.co.uk". Am comandat deja (si primit) 2 seturi complete, unul pentru mine si unul pentru un amic. Nici unul dintre noi nu le'a instalat inca. Editat Iulie 26, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 dezmembrez fzr 1000 exup in stare f buna ,inmatriculat cu toate taxele la zi... ...prin dezmembrare sa se inteleaga ansambluri cum ar fi : setul complet de carene (intregi ,necrapate, necarpite..) , motorul cu acte, cadrul cu acte, ansamblul fata, ansamblul spate ....la setul de carene intra si subcadrul carenei fata cu tot cu far , subcadrul de pe spate cu tot cu stop pt mai multe intrebari ma gasiti pe forum sau la tel 0743818290 sau 0743574431 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Arata bine... (exceptand portocaliul ala, dar gusturile nu se discuta), daca si actele sunt in regula, de ce o dezmembrezi? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CalinMZ Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 dezmembrez fzr 1000 exup in stare f buna ,inmatriculat cu toate taxele la zi......prin dezmembrare sa se inteleaga ansambluri cum ar fi : setul complet de carene (intregi ,necrapate, necarpite..) , motorul cu acte, cadrul cu acte, ansamblul fata, ansamblul spate ....la setul de carene intra si subcadrul carenei fata cu tot cu far , subcadrul de pe spate cu tot cu stop pt mai multe intrebari ma gasiti pe forum sau la tel 0743818290 sau 0743574431 cat vrei pe toata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 (editat) portocaliul ala in poza nu prea se vede bine dar in realitate este portocaliu fluorescent ( ca la tonetele alea cu Adevarul ce le vezi prin toate orasele..) pe motocicleta vreau 1200 de euro...si o dezmembrez pt ca nu-si gaseste un cumparator Editat Iulie 28, 2010 de servant.1980 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
supercurat Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 portocaliul ala in poza nu prea se vede bine dar in realitate este portocaliu fluorescent ( ca la tonetele alea cu Adevarul ce le vezi prin toate orasele..)pe motocicleta vreau 1200 de euro...si o dezmembrez pt ca nu-si gaseste un cumparator Sfatul meu este sa nu te grabesti cu vanzarea...mai asteapta. Motorul chiar arata bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tank001 Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 Sfatul meu este sa nu te grabesti cu vanzarea...mai asteapta.Motorul chiar arata bine. Buna! Sunt interesat de motocicleta si a-si dori sa aflu un numar de telefon sau adresa de mail,eventual unde se afla motocicleta.Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 Buna! Sunt interesat de motocicleta si a-si dori sa aflu un numar de telefon sau adresa de mail,eventual unde se afla motocicleta.Numai bine! motorul se afla in suceava si poti suna la 0743818290 sau 0743574431 sau mail: servant.1980@yahoo.com numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 (editat) Jocul termic al supapelor, mai mult ca sigur pe admisie este aproape inexistent... problema clasica la FZR1000 cu un anumit numar de kilometri!!! Cauzeaza pornire greoaie cu motorul caldut (nu cald), ca sa porneasca bine trebuie sa fie ori rece, ori cald (de obicei dupa oprire porneste bine in primele 5-10 minute sau dupa 45-50min, in intervalul dintre face figuri, porneste doar cu gazul deschis mult). Dupa aceasta etapa, dupa o oarecare perioada apar probleme si la pornirea la rece, motorul va porni doar impins iar la repornire doar cand e fierbinte. Verifica si corecteaza! EXUP'ul nu trebuie sa lucreze doar pana la 4000rpm ci pana spre 8000rpm (cursa nu este liniara ci invers progresiva, pana in 4000rpm este cea mai evidenta). De lucrat, lucreaza insa, daca ar fi fost blocat ai fi avut alarma "7000rpm". Verifica alinierea catarii pe orificiul de ghidaj, cu butonul rosu "START" pe pozitia "ON" (aprinderea alimentata cu tensiune - nu o lungi prea mult pentru ca poti praji bobinele) si daca lucreaza pe toata plaja de turatii. Tuburi emulsoare si ace de dozaj uzate, imbogatesc amestecul foarte mult la pornire, relanti si primul sfert de cursa al manetei de acceleratie. Verifica vizual si daca ai cele mai mici urme de uzura la ace si chiar si o mica ovalizare la interiorul tuburilor emulsoare... e nevoie sa le inlocuiesti. O partiala rezolvare ar fi scaderea nivelului benzinei cu 1-1.5mm fata de standard. Ai mentionat doar de curatare si sincronizare, insa nimic despre nivel, treapta cuielor si pozitia suruburilor pilot. Toate cele 3 situatii de mai sus explica perfect simptomele descrise de tine si sunt starea "normala" a unui motor cu numar de kilometri multi. FZR1000 este extrem de robust si fiabil... insa pentru a functiona perfect are nevoie de o minima intretinere. Ride Safe! P.S. Ca fapt divers, am gasit o sursa de tuburi emulsoare si ace dozaj noi, la jumatate din pretul OEM, pe forumul "exup1000.co.uk". Am comandat deja (si primit) 2 seturi complete, unul pentru mine si unul pentru un amic. Nici unul dintre noi nu le'a instalat inca. Jocul termic al supapelor stiu ca din cauza uzurilor creste nu scde spre a fi inexistent aproape, chiar cu uleiul vechi cam tzacaneau tachetii, deci tolerante mari as zice nu? Totusi ma intreb daca poate nu baga destula presiune pompa de benzina, pt ca furtunul de la rezervor la pompa sta cam ciudat incovrigat acolo sub rezervor si poate fi partial gatuit....ca o data mi s-a oprit complet chiar din cauza asta......chiar la FZR-ul tau cum ai rezolvat problema? Exact, si trebuie ca, pompa de fiecare data cand pui contactul sa ticaie 4-5secunde chiar daca am multi litrii de benzina in rezervor? Cred ca lucreaza, dar numai logaritmic eventual dupa 5mii de ture exup-ul, pt ca nu vad cu ochiul liber daca se misca, ceea ce mi se pare logic, evacuarea fiind deschisa aproape de tot dupa aceste ture.....oricum o sa verific daca e reglat bine dupa cum ai spus. S-ar putea sa fie uzate si acele de dozaj si sa ii dea mai multa benzina, pt ca, dupa ce sta mult chiar si cand e rece tare afara, fara choke porneste ca un motor nou fara sa trag deloc din gaz, dar totusi ma mir ca nu consuma exagerat de mult la nivelul cum am mers cu ea, adica la sportiv destul de sustinut(o medie de 120kmph pe o dist de 25km) a consumat cam 8% iar cand nu face figuri trage de la 2000ture mai ceva ca un GSXR1100(a unui prieten) care are totusi 10Cp in plus chiar daca si 20kg, dar ca sa va puteti face o imagine, de la 55-60kmph pot intra in depasirea unei masini care merge cu vo 70 si sa o depasesc onorabil de repede in treapta 5-a.....dar asta numai cand nu face figuri! ....dupa cum am spus, in rest ii trebuie minim 4000 de ture si asa uneori se balbaie.... Deci o sa incep cu ce e mai usor in fct si de cum ma mai sfatuiti in legatura cu furtunasul de la rezervor la pompa de alimentare si verific mai intai oricum Exup-ul.... Multam! Editat Iulie 28, 2010 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thor.allmighty Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 Salut, Asta seara am avut un mic accident si cred ca mi s-a indoit furca pentru ca roata sta cam in spate si nu mai pot controla f bine motorul. Intrebarea mea este la ce trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar alta: grosimi, inaltimi, etriere etc. Se potrivesc furcile de pe un fzr pe altul? Eu am un fzr de 600 din 94 ( 4jh) Stiti in Bucuresti un service bun care sa se ocupe de motorul meu si sa aiba scoruri ok? Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thor.allmighty Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 la 4hj e furca up side down parca, nu? Cum imi dau seama de asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
druszs Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 salutare! ÂŞtie cineva o jantă spate de fzr 600 din 1994 -4jh- de vânzare? 160/60/17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 (editat) Jocul termic al supapelor stiu ca din cauza uzurilor creste nu scde spre a fi inexistent aproape, chiar cu uleiul vechi cam tzacaneau tachetii, deci tolerante mari as zice nu?Totusi ma intreb daca poate nu baga destula presiune pompa de benzina, pt ca furtunul de la rezervor la pompa sta cam ciudat incovrigat acolo sub rezervor si poate fi partial gatuit....ca o data mi s-a oprit complet chiar din cauza asta......chiar la FZR-ul tau cum ai rezolvat problema? Exact, si trebuie ca, pompa de fiecare data cand pui contactul sa ticaie 4-5secunde chiar daca am multi litrii de benzina in rezervor? Cred ca lucreaza, dar numai logaritmic eventual dupa 5mii de ture exup-ul, pt ca nu vad cu ochiul liber daca se misca, ceea ce mi se pare logic, evacuarea fiind deschisa aproape de tot dupa aceste ture.....oricum o sa verific daca e reglat bine dupa cum ai spus. S-ar putea sa fie uzate si acele de dozaj si sa ii dea mai multa benzina, pt ca, dupa ce sta mult chiar si cand e rece tare afara, fara choke porneste ca un motor nou fara sa trag deloc din gaz, dar totusi ma mir ca nu consuma exagerat de mult la nivelul cum am mers cu ea, adica la sportiv destul de sustinut(o medie de 120kmph pe o dist de 25km) a consumat cam 8% iar cand nu face figuri trage de la 2000ture mai ceva ca un GSXR1100(a unui prieten) care are totusi 10Cp in plus chiar daca si 20kg, dar ca sa va puteti face o imagine, de la 55-60kmph pot intra in depasirea unei masini care merge cu vo 70 si sa o depasesc onorabil de repede in treapta 5-a.....dar asta numai cand nu face figuri! ....dupa cum am spus, in rest ii trebuie minim 4000 de ture si asa uneori se balbaie.... Deci o sa incep cu ce e mai usor in fct si de cum ma mai sfatuiti in legatura cu furtunasul de la rezervor la pompa de alimentare si verific mai intai oricum Exup-ul.... Multam! Gresesti, datorita uzurilor jocul termic al supapelor scade, doarece uzura nu apare la cozile supapelor ci la "floarea" lor si paturile din chiulasa, ceea ce face ca supapa sa avanseze in adancime si astfel jocurile sa se micsoreze. La FZR1000 se pare ca este si o problema in special pe admisie, arcurile se decalesc relativ repede si permit supapelor sa joace un pic inainte de a inchide complet si de aici uzura mai rapida si necesitatea reglajului jocurilor cu mult inainte de ce recomanda manualul (parca cca 25.000mile). Pe evacuare fenomenul nu este atat de evident deoarece arcurile sunt ajutate sa inchida bine supapele de catre gaze. Crede'ma ca asta este motivul (principal) care cauzeaza exact genul de probleme pe care le descrii la pornire. Am avut un FZ750 care pe la 75mii km a facut la fel, la FZR1000 din prezent, avand deja aceasta experienta pe la 50mii km am verificat si corectat jocurile si, desi inca nu aparusera probleme serioase la pornire, pe evacuare am gasit cateva jocuri nemasurabile (lera cea mai mica nu incapea). Fiind vorba de jocuri mai mici, desi recomand inlocuirea pastilelor de reglaj cu altele noi, de masuri potrivite, se poate rezolva si prin grinduirea celor vechi. Ai nevoie de o piatra de polizor noua, de granulatie fina, cu suprafata mare si granulatie fina, un comparator, mult ulei (pentru racire) si ... multa rabdare. Eu am deja vreo 20mii km de la ultimul reglaj, insa ultima data am pus arcuri de la un YZF750, mai groase si mai tari... sunt curios cat de mult au ajutat. Da, cand e foarte cald afara, e normal ca pompa sa "ticaie" la fiecare pornire, carburatoarele se incing de la motor iar benzina se evapora. Nu stiu de unde ai scos ca exista un spor de putere de 10CP la GSXR1100... in orice caz, rivalul direct (de la acea vreme) la acceleratii si reprize a pierdut intotdeauna in fata cuplului devastator al FZR1000EXUP iar ciclistica si suspensiile au fost inferioare. Singurul atu a fost top-speed'ul. Cred ca de fapt ai 2 probleme, pornirea si intreruperea intermitenta a puterii sub 4000rpm. 1. Pornirea - jocurile la supape la care contribuie si uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si eventual si un nivel necorespunzator. 2. Puterea intermitenta sub 4000rpm - EXUP sau pompa de benzina. a ) EXUP-ul defect, cablu rupt pe deschis, face plecarea de pe loc greoaie si lipsa de putere pana in 4000rpm iar daca cablul rupt e pe inchis, va pleca binisor dupa loc dar va urca lesinat in ture. Nu cred insa sa fie acesta de vina deoarece EXUP'ul cauzeaza problema constanta, nu intermitente. b ) Pompa de benzina defecta (daca ai avea canale sau filtru de benzina infundate sau furtune strangulate problemele ar aparea la turatii mari, unde necesarul de benzina este mare). Ca sa te convingi daca am dreptate fa un test simplu, anuleaza pompa si cupleaza direct rezervorul la carburatoare. Cu rezervorul plin ochi, ar trebui sa ai suficienta presiune hidrostatica pentru 30-50km. Functie de rezultate, daca e cum banuiesc si e pompa, revin cu indicatii cum poti incerca sa o repari. Ride Safe! Editat Iulie 30, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Gresesti, datorita uzurilor jocul termic al supapelor scade, doarece uzura nu apare la cozile supapelor ci la "floarea" lor si paturile din chiulasa, ceea ce face ca supapa sa avanseze in adancime si astfel jocurile sa se micsoreze. La FZR1000 se pare ca este si o problema in special pe admisie, arcurile se decalesc relativ repede si permit supapelor sa joace un pic inainte de a inchide complet si de aici uzura mai rapida si necesitatea reglajului jocurilor cu mult inainte de ce recomanda manualul (parca cca 25.000mile). Pe evacuare fenomenul nu este atat de evident deoarece arcurile sunt ajutate sa inchida bine supapele de catre gaze. Crede'ma ca asta este motivul (principal) care cauzeaza exact genul de probleme pe care le descrii la pornire. Am avut un FZ750 care pe la 75mii km a facut la fel, la FZR1000 din prezent, avand deja aceasta experienta pe la 50mii km am verificat si corectat jocurile si, desi inca nu aparusera probleme serioase la pornire, pe evacuare am gasit cateva jocuri nemasurabile (lera cea mai mica nu incapea). Fiind vorba de jocuri mai mici, desi recomand inlocuirea pastilelor de reglaj cu altele noi, de masuri potrivite, se poate rezolva si prin grinduirea celor vechi. Ai nevoie de o piatra de polizor noua, de granulatie fina, cu suprafata mare si granulatie fina, un comparator, mult ulei (pentru racire) si ... multa rabdare. Eu am deja vreo 20mii km de la ultimul reglaj, insa ultima data am pus arcuri de la un YZF750, mai groase si mai tari... sunt curios cat de mult au ajutat. Da, cand e foarte cald afara, e normal ca pompa sa "ticaie" la fiecare pornire, carburatoarele se incing de la motor iar benzina se evapora. Nu stiu de unde ai scos ca exista un spor de putere de 10CP la GSXR1100... in orice caz, rivalul direct (de la acea vreme) la acceleratii si reprize a pierdut intotdeauna in fata cuplului devastator al FZR1000EXUP iar ciclistica si suspensiile au fost inferioare. Singurul atu a fost top-speed'ul. Cred ca de fapt ai 2 probleme, pornirea si intreruperea intermitenta a puterii sub 4000rpm. 1. Pornirea - jocurile la supape la care contribuie si uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si eventual si un nivel necorespunzator. 2. Puterea intermitenta sub 4000rpm - EXUP sau pompa de benzina. a ) EXUP-ul defect, cablu rupt pe deschis, face plecarea de pe loc greoaie si lipsa de putere pana in 4000rpm iar daca cablul rupt e pe inchis, va pleca binisor dupa loc dar va urca lesinat in ture. Nu cred insa sa fie acesta de vina deoarece EXUP'ul cauzeaza problema constanta, nu intermitente. b ) Pompa de benzina defecta (daca ai avea canale sau filtru de benzina infundate sau furtune strangulate problemele ar aparea la turatii mari, unde necesarul de benzina este mare). Ca sa te convingi daca am dreptate fa un test simplu, anuleaza pompa si cupleaza direct rezervorul la carburatoare. Cu rezervorul plin ochi, ar trebui sa ai suficienta presiune hidrostatica pentru 30-50km. Functie de rezultate, daca e cum banuiesc si e pompa, revin cu indicatii cum poti incerca sa o repari. Ride Safe! In primul rand multam mult de raspunsuri si indicatii. Am priceput acuma ce ai zis cum ca, jocul scade de la uzura, pt ca uzura la talerul supapei poate fii(in fct de materialul din care e facut ghidul de obicei) mai mare decat uzura la coada si astfel scad jocurile. Daca e asa cum spui ca la 25000 mile deci putin peste 40mii km atunci e fix km pe care il are motorul acesta, si stiu ca e real fiind adus in tara de 10 ani si am discutat cu primul proprietar care a zis ca el l-a adus la 25mii km(in 2000, deci 4000per an e plauzibil) apoi si cu ceilalti clienti am vb si unul din ei a spus ca la el in 3 ani a facut numai 5000km pt ca mergea rar, iar la urmatorul pt ca s-a speriat de puterea motorului, si a si cazut usor o data cu ea nu a mers mai deloc(100-200km) intr-un an cat a fost la el. Astfel motorul are acuma 42500km si ar fi atunci fix in faza de care spui, adica in care are nevoie de reglajul jocului termic. Intr-adevar ceea ce nu-mi place la FZR e ca asa se incalzeste pana si rezervorul cand e canicula afara la mers mai sportiv, bine ca pe ploaie nu are baiurile astea, da le are pe cele de drift in 1-a si 2-a la gaz brutal chiar si cu 190 pe spate Aici si in talon la prietenul meu scrie fix asa despre puterea la GSXR1100, si anume fix 155Cp: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs...100_wr_1994.php ......baiul gixerului e ca e si cu 17kg mai greu, de aceea la sprint sunt practic identice, cat despre top speed din ceea ce am cautat am vazut ca, intr-adevar are un plus din cai si aerodinamica(cred) si anume FZR 1000 are Vmax= 275kmph iar GSXR1100wr are Vmax=282kmph .....avantajul pe care l-am descoperit la FZR-u chiar si fata de gixer-ul respectiv(care si el trage bine de jos) este ca trage si pana in 3000 ture ca un VTR1000 sau un chopper/cruiser gen Intruder VS 800 ...chestie cam atipica pt vitezanele Yamaha mai noi(R6 din 2000 pana in 5k e scooter, si cam la fel si R1 pana in 3k) Din cate mi-am dat seama asta cred ca e principalul motiv, si anume jocul la supape, mai ales ca numai la cald face figuri, la rece porneste ca nou. Exup-ul clar nu e, pt ca, l-am verificat si merge ceas, cablurile nunumai ca nu-s rupte, dar si arata ca noi pompa de benzina sa fie partial infundata nu cred, ca am vazut ca alimenteaza, eu avand filtrul de benzina original(ala mare) de nu se mai gasesc, si fiind partial transparent se vede ca merge bine benzina prin el. Mesaj completat Mai am o intrebare totusi(macar asa de un experiment): Daca as incerca un ulei 5w30 sau 10w30 pt ca acuma am 15W40(asta mi l-a recomandat un mecanic destul de priceput si posesor de FJ600, oricum problemele erau si inainte de a schimba uleiul) deci mai gros, nu ar trebui sa sesizez o corectie a jocului termic la cald, si astfel sa imi dau seama o data pt totdeauna ca asta e problema cu motorul? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac capacul de la chiulasa degeaba sa muncesc in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 racetuning, nu ti-as recomanda sa pui un ulei mai subtire, mai ales ca fzr-ul de 1000 papa ulei din constructie iar 5w30 este foarte subtire pt motorul tau Nu definitiv i-as pune.....ci doar pt 20-30km si pt ca ar fi cam scump testul asta, as pune un ulei cat mai ieftin dar nah, la minimul de calitate ca sa nu afecteze motorul(exclus cel "de dacie"), deci un mobil1 sau chiar ceva texaco sau total eventual, si sa vad ce comportament are motorul la cald, ca sa imi dau seama exact daca tolerantele respective sunt de vina. Oricum daca nu e atata de lucru ca sa verific jocul, as face treaba asta direct, da nu stiu cat de anevoioasa e treaba, pt ca si la masini e destul de dificila treaba chiar daca trebuie verificate numai 8 supape desfasurate pe o lungime de 40cm iar la FZR sunt 20 pe aceeasi distanta(chiar daca trebuie verificate numai 12) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 In primul rand multam mult de raspunsuri si indicatii. Am priceput acuma ce ai zis cum ca, jocul scade de la uzura, pt ca uzura la talerul supapei poate fii(in fct de materialul din care e facut ghidul de obicei) mai mare decat uzura la coada si astfel scad jocurile. Daca e asa cum spui ca la 25000 mile deci putin peste 40mii km atunci e fix km pe care il are motorul acesta, si stiu ca e real fiind adus in tara de 10 ani si am discutat cu primul proprietar care a zis ca el l-a adus la 25mii km(in 2000, deci 4000per an e plauzibil) apoi si cu ceilalti clienti am vb si unul din ei a spus ca la el in 3 ani a facut numai 5000km pt ca mergea rar, iar la urmatorul pt ca s-a speriat de puterea motorului, si a si cazut usor o data cu ea nu a mers mai deloc(100-200km) intr-un an cat a fost la el. Astfel motorul are acuma 42500km si ar fi atunci fix in faza de care spui, adica in care are nevoie de reglajul jocului termic. Intr-adevar ceea ce nu-mi place la FZR e ca asa se incalzeste pana si rezervorul cand e canicula afara la mers mai sportiv, bine ca pe ploaie nu are baiurile astea, da le are pe cele de drift in 1-a si 2-a la gaz brutal chiar si cu 190 pe spate Aici si in talon la prietenul meu scrie fix asa despre puterea la GSXR1100, si anume fix 155Cp: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs...100_wr_1994.php ......baiul gixerului e ca e si cu 17kg mai greu, de aceea la sprint sunt practic identice, cat despre top speed din ceea ce am cautat am vazut ca, intr-adevar are un plus din cai si aerodinamica(cred) si anume FZR 1000 are Vmax= 275kmph iar GSXR1100wr are Vmax=282kmph .....avantajul pe care l-am descoperit la FZR-u chiar si fata de gixer-ul respectiv(care si el trage bine de jos) este ca trage si pana in 3000 ture ca un VTR1000 sau un chopper/cruiser gen Intruder VS 800 ...chestie cam atipica pt vitezanele Yamaha mai noi(R6 din 2000 pana in 5k e scooter, si cam la fel si R1 pana in 3k) Din cate mi-am dat seama asta cred ca e principalul motiv, si anume jocul la supape, mai ales ca numai la cald face figuri, la rece porneste ca nou. Exup-ul clar nu e, pt ca, l-am verificat si merge ceas, cablurile nunumai ca nu-s rupte, dar si arata ca noi pompa de benzina sa fie partial infundata nu cred, ca am vazut ca alimenteaza, eu avand filtrul de benzina original(ala mare) de nu se mai gasesc, si fiind partial transparent se vede ca merge bine benzina prin el. Mesaj completat Mai am o intrebare totusi(macar asa de un experiment): Daca as incerca un ulei 5w30 sau 10w30 pt ca acuma am 15W40(asta mi l-a recomandat un mecanic destul de priceput si posesor de FJ600, oricum problemele erau si inainte de a schimba uleiul) deci mai gros, nu ar trebui sa sesizez o corectie a jocului termic la cald, si astfel sa imi dau seama o data pt totdeauna ca asta e problema cu motorul? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac capacul de la chiulasa degeaba sa muncesc in plus. Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat. Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul. Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului. Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient. Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare. Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme. Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte. Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim. Ride Safe! P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat. Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul. Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului. Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient. Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare. Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme. Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte. Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim. Ride Safe! P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica. Multam inca o data de sfaturi, o sa fac mai intai testul cu pompa pt ca mi se pare destul de facil si o sa postez rezultatul. Verificatul jocurilor supapelor de admisie e reltiv usor nu? adica trebuie scos doar capacul de chiulasa si verificat cu lera aprox cam ca si la motoarele cu mai mult de 2 supape pe cilindru de la automobile....parca ai scris undeva mai sus cat ar trebui sa fie jocul, asa ca ma voi uita si voi verifica in consecinta. Nu mai fac testul cu uleiul pt ca mi-am dat seama ca e cam irelevant, depinzand mult si de temperatura de afara, si costa 50-60lei oricum numai uleiul, pe care pe urma nu l-as mai putea folosi decat pt completat la masina, dar si aceasta fiind cu motor ceva mai vechi si cu km multi(vo 400mii), si la care ii clantane tachetii si cu 15w40 deci nu ii e pre bun. Intr-adevar guma de 190(si pe 55) e cam lata, dar pata de contact cred ca e mare ca e cam uzat mai tare pe drept(asa l-am luat), totusi sta mai bine pe curbe decat GSXR-ul prietenului meu si asa (am 120/60 pe fatza)deci nush daca e mai mica pata de contact ca la un 180 cu aceeasi presiune in roti, oricum planificam sa il schimb cu-n Michelin pilot pe 180 de care am gasit mai ieftin decat orice 190 dar numai dupa ce pun la punct motorul, ca altfel nu ma duc la drumuri lungi oricum, de abea daca intra in temperatura gumele, mai ales ca acuma se pare ca stiu care ii baiu De ciclistica si in situatia actuala sunt f multumit, si sunt convins ca, chiar si asa FZR-ul meu poate fi dus pe curbe la limite de susper-sportiva(600RR de generatie noua). Pun si o poza cu roata sa se vada pana unde am dus guma pe curbe, la o experienta de aprox 1000km pe modelul acesta(mai am sub 1 cm pana la capat): Mesaj completat N-am gasit postul unde sunt date intervalele pt jocurile termice la supape(sau poate numai mi s-a parut ca au fost puse). Cat tre sa fie pt un FZR1000 din '94 .....eventual un link cu tabel de valori ca eu pe google nu am gasit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.