Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

dezmembrez fzr 1000 exup in stare f buna ,inmatriculat cu toate taxele la zi...

...prin dezmembrare sa se inteleaga ansambluri cum ar fi : setul complet de carene (intregi ,necrapate, necarpite..) , motorul cu acte, cadrul cu acte, ansamblul fata, ansamblul spate

....la setul de carene intra si subcadrul carenei fata cu tot cu far , subcadrul de pe spate cu tot cu stop

pt mai multe intrebari ma gasiti pe forum sau la tel 0743818290 sau 0743574431

 

 

cat vrei pe toata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

portocaliul ala in poza nu prea se vede bine dar in realitate este portocaliu fluorescent ( ca la tonetele alea cu Adevarul ce le vezi prin toate orasele..)

pe motocicleta vreau 1200 de euro...si o dezmembrez pt ca nu-si gaseste un cumparator

Editat de servant.1980
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

portocaliul ala in poza nu prea se vede bine dar in realitate este portocaliu fluorescent ( ca la tonetele alea cu Adevarul ce le vezi prin toate orasele..)

pe motocicleta vreau 1200 de euro...si o dezmembrez pt ca nu-si gaseste un cumparator

 

Sfatul meu este sa nu te grabesti cu vanzarea...mai asteapta.

Motorul chiar arata bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu este sa nu te grabesti cu vanzarea...mai asteapta.

Motorul chiar arata bine.

Buna! Sunt interesat de motocicleta si a-si dori sa aflu un numar de telefon sau adresa de mail,eventual unde se afla motocicleta.Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna! Sunt interesat de motocicleta si a-si dori sa aflu un numar de telefon sau adresa de mail,eventual unde se afla motocicleta.Numai bine!

 

 

motorul se afla in suceava si poti suna la 0743818290 sau 0743574431 sau mail: servant.1980@yahoo.com

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul termic al supapelor, mai mult ca sigur pe admisie este aproape inexistent... problema clasica la FZR1000 cu un anumit numar de kilometri!!! Cauzeaza pornire greoaie cu motorul caldut (nu cald), ca sa porneasca bine trebuie sa fie ori rece, ori cald (de obicei dupa oprire porneste bine in primele 5-10 minute sau dupa 45-50min, in intervalul dintre face figuri, porneste doar cu gazul deschis mult). Dupa aceasta etapa, dupa o oarecare perioada apar probleme si la pornirea la rece, motorul va porni doar impins iar la repornire doar cand e fierbinte. Verifica si corecteaza!

 

EXUP'ul nu trebuie sa lucreze doar pana la 4000rpm ci pana spre 8000rpm (cursa nu este liniara ci invers progresiva, pana in 4000rpm este cea mai evidenta). De lucrat, lucreaza insa, daca ar fi fost blocat ai fi avut alarma "7000rpm". Verifica alinierea catarii pe orificiul de ghidaj, cu butonul rosu "START" pe pozitia "ON" (aprinderea alimentata cu tensiune - nu o lungi prea mult pentru ca poti praji bobinele) si daca lucreaza pe toata plaja de turatii.

 

Tuburi emulsoare si ace de dozaj uzate, imbogatesc amestecul foarte mult la pornire, relanti si primul sfert de cursa al manetei de acceleratie. Verifica vizual si daca ai cele mai mici urme de uzura la ace si chiar si o mica ovalizare la interiorul tuburilor emulsoare... e nevoie sa le inlocuiesti. O partiala rezolvare ar fi scaderea nivelului benzinei cu 1-1.5mm fata de standard. Ai mentionat doar de curatare si sincronizare, insa nimic despre nivel, treapta cuielor si pozitia suruburilor pilot.

 

Toate cele 3 situatii de mai sus explica perfect simptomele descrise de tine si sunt starea "normala" a unui motor cu numar de kilometri multi. FZR1000 este extrem de robust si fiabil... insa pentru a functiona perfect are nevoie de o minima intretinere.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. Ca fapt divers, am gasit o sursa de tuburi emulsoare si ace dozaj noi, la jumatate din pretul OEM, pe forumul "exup1000.co.uk". Am comandat deja (si primit) 2 seturi complete, unul pentru mine si unul pentru un amic. Nici unul dintre noi nu le'a instalat inca.

 

Jocul termic al supapelor stiu ca din cauza uzurilor creste nu scde spre a fi inexistent aproape, chiar cu uleiul vechi cam tzacaneau tachetii, deci tolerante mari as zice nu?

Totusi ma intreb daca poate nu baga destula presiune pompa de benzina, pt ca furtunul de la rezervor la pompa sta cam ciudat incovrigat acolo sub rezervor si poate fi partial gatuit....ca o data mi s-a oprit complet chiar din cauza asta......chiar la FZR-ul tau cum ai rezolvat problema? Exact, si trebuie ca, pompa de fiecare data cand pui contactul sa ticaie 4-5secunde chiar daca am multi litrii de benzina in rezervor?

 

Cred ca lucreaza, dar numai logaritmic eventual dupa 5mii de ture exup-ul, pt ca nu vad cu ochiul liber daca se misca, ceea ce mi se pare logic, evacuarea fiind deschisa aproape de tot dupa aceste ture.....oricum o sa verific daca e reglat bine dupa cum ai spus.

 

S-ar putea sa fie uzate si acele de dozaj si sa ii dea mai multa benzina, pt ca, dupa ce sta mult chiar si cand e rece tare afara, fara choke porneste ca un motor nou fara sa trag deloc din gaz, dar totusi ma mir ca nu consuma exagerat de mult la nivelul cum am mers cu ea, adica la sportiv destul de sustinut(o medie de 120kmph pe o dist de 25km) a consumat cam 8% iar cand nu face figuri trage de la 2000ture mai ceva ca un GSXR1100(a unui prieten) care are totusi 10Cp in plus chiar daca si 20kg, dar ca sa va puteti face o imagine, de la 55-60kmph pot intra in depasirea unei masini care merge cu vo 70 si sa o depasesc onorabil de repede in treapta 5-a.....dar asta numai cand nu face figuri! ....dupa cum am spus, in rest ii trebuie minim 4000 de ture si asa uneori se balbaie....

Deci o sa incep cu ce e mai usor in fct si de cum ma mai sfatuiti in legatura cu furtunasul de la rezervor la pompa de alimentare si verific mai intai oricum Exup-ul....

Multam!

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Asta seara am avut un mic accident si cred ca mi s-a indoit furca pentru ca roata sta cam in spate si nu mai pot controla f bine motorul.

 

Intrebarea mea este la ce trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar alta: grosimi, inaltimi, etriere etc.

Se potrivesc furcile de pe un fzr pe altul? Eu am un fzr de 600 din 94 ( 4jh)

Stiti in Bucuresti un service bun care sa se ocupe de motorul meu si sa aiba scoruri ok?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul termic al supapelor stiu ca din cauza uzurilor creste nu scde spre a fi inexistent aproape, chiar cu uleiul vechi cam tzacaneau tachetii, deci tolerante mari as zice nu?

Totusi ma intreb daca poate nu baga destula presiune pompa de benzina, pt ca furtunul de la rezervor la pompa sta cam ciudat incovrigat acolo sub rezervor si poate fi partial gatuit....ca o data mi s-a oprit complet chiar din cauza asta......chiar la FZR-ul tau cum ai rezolvat problema? Exact, si trebuie ca, pompa de fiecare data cand pui contactul sa ticaie 4-5secunde chiar daca am multi litrii de benzina in rezervor?

 

Cred ca lucreaza, dar numai logaritmic eventual dupa 5mii de ture exup-ul, pt ca nu vad cu ochiul liber daca se misca, ceea ce mi se pare logic, evacuarea fiind deschisa aproape de tot dupa aceste ture.....oricum o sa verific daca e reglat bine dupa cum ai spus.

 

S-ar putea sa fie uzate si acele de dozaj si sa ii dea mai multa benzina, pt ca, dupa ce sta mult chiar si cand e rece tare afara, fara choke porneste ca un motor nou fara sa trag deloc din gaz, dar totusi ma mir ca nu consuma exagerat de mult la nivelul cum am mers cu ea, adica la sportiv destul de sustinut(o medie de 120kmph pe o dist de 25km) a consumat cam 8% iar cand nu face figuri trage de la 2000ture mai ceva ca un GSXR1100(a unui prieten) care are totusi 10Cp in plus chiar daca si 20kg, dar ca sa va puteti face o imagine, de la 55-60kmph pot intra in depasirea unei masini care merge cu vo 70 si sa o depasesc onorabil de repede in treapta 5-a.....dar asta numai cand nu face figuri! ....dupa cum am spus, in rest ii trebuie minim 4000 de ture si asa uneori se balbaie....

Deci o sa incep cu ce e mai usor in fct si de cum ma mai sfatuiti in legatura cu furtunasul de la rezervor la pompa de alimentare si verific mai intai oricum Exup-ul....

Multam!

 

Gresesti, datorita uzurilor jocul termic al supapelor scade, doarece uzura nu apare la cozile supapelor ci la "floarea" lor si paturile din chiulasa, ceea ce face ca supapa sa avanseze in adancime si astfel jocurile sa se micsoreze. La FZR1000 se pare ca este si o problema in special pe admisie, arcurile se decalesc relativ repede si permit supapelor sa joace un pic inainte de a inchide complet si de aici uzura mai rapida si necesitatea reglajului jocurilor cu mult inainte de ce recomanda manualul (parca cca 25.000mile). Pe evacuare fenomenul nu este atat de evident deoarece arcurile sunt ajutate sa inchida bine supapele de catre gaze. Crede'ma ca asta este motivul (principal) care cauzeaza exact genul de probleme pe care le descrii la pornire. Am avut un FZ750 care pe la 75mii km a facut la fel, la FZR1000 din prezent, avand deja aceasta experienta pe la 50mii km am verificat si corectat jocurile si, desi inca nu aparusera probleme serioase la pornire, pe evacuare am gasit cateva jocuri nemasurabile (lera cea mai mica nu incapea).

 

Fiind vorba de jocuri mai mici, desi recomand inlocuirea pastilelor de reglaj cu altele noi, de masuri potrivite, se poate rezolva si prin grinduirea celor vechi. Ai nevoie de o piatra de polizor noua, de granulatie fina, cu suprafata mare si granulatie fina, un comparator, mult ulei (pentru racire) si ... multa rabdare. Eu am deja vreo 20mii km de la ultimul reglaj, insa ultima data am pus arcuri de la un YZF750, mai groase si mai tari... sunt curios cat de mult au ajutat.

 

Da, cand e foarte cald afara, e normal ca pompa sa "ticaie" la fiecare pornire, carburatoarele se incing de la motor iar benzina se evapora.

 

Nu stiu de unde ai scos ca exista un spor de putere de 10CP la GSXR1100... in orice caz, rivalul direct (de la acea vreme) la acceleratii si reprize a pierdut intotdeauna in fata cuplului devastator al FZR1000EXUP iar ciclistica si suspensiile au fost inferioare. Singurul atu a fost top-speed'ul.

 

 

Cred ca de fapt ai 2 probleme, pornirea si intreruperea intermitenta a puterii sub 4000rpm.

 

1. Pornirea - jocurile la supape la care contribuie si uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si eventual si un nivel necorespunzator.

 

2. Puterea intermitenta sub 4000rpm - EXUP sau pompa de benzina.

a ) EXUP-ul defect, cablu rupt pe deschis, face plecarea de pe loc greoaie si lipsa de putere pana in 4000rpm iar daca cablul rupt e pe inchis, va pleca binisor dupa loc dar va urca lesinat in ture. Nu cred insa sa fie acesta de vina deoarece EXUP'ul cauzeaza problema constanta, nu intermitente.

b ) Pompa de benzina defecta (daca ai avea canale sau filtru de benzina infundate sau furtune strangulate problemele ar aparea la turatii mari, unde necesarul de benzina este mare). Ca sa te convingi daca am dreptate fa un test simplu, anuleaza pompa si cupleaza direct rezervorul la carburatoare. Cu rezervorul plin ochi, ar trebui sa ai suficienta presiune hidrostatica pentru 30-50km. Functie de rezultate, daca e cum banuiesc si e pompa, revin cu indicatii cum poti incerca sa o repari.

 

Ride Safe!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti, datorita uzurilor jocul termic al supapelor scade, doarece uzura nu apare la cozile supapelor ci la "floarea" lor si paturile din chiulasa, ceea ce face ca supapa sa avanseze in adancime si astfel jocurile sa se micsoreze. La FZR1000 se pare ca este si o problema in special pe admisie, arcurile se decalesc relativ repede si permit supapelor sa joace un pic inainte de a inchide complet si de aici uzura mai rapida si necesitatea reglajului jocurilor cu mult inainte de ce recomanda manualul (parca cca 25.000mile). Pe evacuare fenomenul nu este atat de evident deoarece arcurile sunt ajutate sa inchida bine supapele de catre gaze. Crede'ma ca asta este motivul (principal) care cauzeaza exact genul de probleme pe care le descrii la pornire. Am avut un FZ750 care pe la 75mii km a facut la fel, la FZR1000 din prezent, avand deja aceasta experienta pe la 50mii km am verificat si corectat jocurile si, desi inca nu aparusera probleme serioase la pornire, pe evacuare am gasit cateva jocuri nemasurabile (lera cea mai mica nu incapea).

 

Fiind vorba de jocuri mai mici, desi recomand inlocuirea pastilelor de reglaj cu altele noi, de masuri potrivite, se poate rezolva si prin grinduirea celor vechi. Ai nevoie de o piatra de polizor noua, de granulatie fina, cu suprafata mare si granulatie fina, un comparator, mult ulei (pentru racire) si ... multa rabdare. Eu am deja vreo 20mii km de la ultimul reglaj, insa ultima data am pus arcuri de la un YZF750, mai groase si mai tari... sunt curios cat de mult au ajutat.

 

Da, cand e foarte cald afara, e normal ca pompa sa "ticaie" la fiecare pornire, carburatoarele se incing de la motor iar benzina se evapora.

 

Nu stiu de unde ai scos ca exista un spor de putere de 10CP la GSXR1100... in orice caz, rivalul direct (de la acea vreme) la acceleratii si reprize a pierdut intotdeauna in fata cuplului devastator al FZR1000EXUP iar ciclistica si suspensiile au fost inferioare. Singurul atu a fost top-speed'ul.

 

 

Cred ca de fapt ai 2 probleme, pornirea si intreruperea intermitenta a puterii sub 4000rpm.

 

1. Pornirea - jocurile la supape la care contribuie si uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si eventual si un nivel necorespunzator.

 

2. Puterea intermitenta sub 4000rpm - EXUP sau pompa de benzina.

a ) EXUP-ul defect, cablu rupt pe deschis, face plecarea de pe loc greoaie si lipsa de putere pana in 4000rpm iar daca cablul rupt e pe inchis, va pleca binisor dupa loc dar va urca lesinat in ture. Nu cred insa sa fie acesta de vina deoarece EXUP'ul cauzeaza problema constanta, nu intermitente.

b ) Pompa de benzina defecta (daca ai avea canale sau filtru de benzina infundate sau furtune strangulate problemele ar aparea la turatii mari, unde necesarul de benzina este mare). Ca sa te convingi daca am dreptate fa un test simplu, anuleaza pompa si cupleaza direct rezervorul la carburatoare. Cu rezervorul plin ochi, ar trebui sa ai suficienta presiune hidrostatica pentru 30-50km. Functie de rezultate, daca e cum banuiesc si e pompa, revin cu indicatii cum poti incerca sa o repari.

 

Ride Safe!

 

In primul rand multam mult de raspunsuri si indicatii.

 

Am priceput acuma ce ai zis cum ca, jocul scade de la uzura, pt ca uzura la talerul supapei poate fii(in fct de materialul din care e facut ghidul de obicei) mai mare decat uzura la coada si astfel scad jocurile. Daca e asa cum spui ca la 25000 mile deci putin peste 40mii km atunci e fix km pe care il are motorul acesta, si stiu ca e real fiind adus in tara de 10 ani si am discutat cu primul proprietar care a zis ca el l-a adus la 25mii km(in 2000, deci 4000per an e plauzibil) apoi si cu ceilalti clienti am vb si unul din ei a spus ca la el in 3 ani a facut numai 5000km pt ca mergea rar, iar la urmatorul pt ca s-a speriat de puterea motorului, si a si cazut usor o data cu ea nu a mers mai deloc(100-200km) intr-un an cat a fost la el. Astfel motorul are acuma 42500km si ar fi atunci fix in faza de care spui, adica in care are nevoie de reglajul jocului termic.

 

Intr-adevar ceea ce nu-mi place la FZR e ca asa se incalzeste pana si rezervorul cand e canicula afara la mers mai sportiv, bine ca pe ploaie nu are baiurile astea, da le are pe cele de drift in 1-a si 2-a la gaz brutal chiar si cu 190 pe spate :D

 

Aici si in talon la prietenul meu scrie fix asa despre puterea la GSXR1100, si anume fix 155Cp: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs...100_wr_1994.php

......baiul gixerului e ca e si cu 17kg mai greu, de aceea la sprint sunt practic identice, cat despre top speed din ceea ce am cautat am vazut ca, intr-adevar are un plus din cai si aerodinamica(cred) si anume FZR 1000 are Vmax= 275kmph iar GSXR1100wr are Vmax=282kmph .....avantajul pe care l-am descoperit la FZR-u chiar si fata de gixer-ul respectiv(care si el trage bine de jos) este ca trage si pana in 3000 ture ca un VTR1000 sau un chopper/cruiser gen Intruder VS 800 :) ...chestie cam atipica pt vitezanele Yamaha mai noi(R6 din 2000 pana in 5k e scooter, si cam la fel si R1 pana in 3k)

 

Din cate mi-am dat seama asta cred ca e principalul motiv, si anume jocul la supape, mai ales ca numai la cald face figuri, la rece porneste ca nou. Exup-ul clar nu e, pt ca, l-am verificat si merge ceas, cablurile nunumai ca nu-s rupte, dar si arata ca noi :) pompa de benzina sa fie partial infundata nu cred, ca am vazut ca alimenteaza, eu avand filtrul de benzina original(ala mare) de nu se mai gasesc, si fiind partial transparent se vede ca merge bine benzina prin el.

Mesaj completat

Mai am o intrebare totusi(macar asa de un experiment): Daca as incerca un ulei 5w30 sau 10w30 pt ca acuma am 15W40(asta mi l-a recomandat un mecanic destul de priceput si posesor de FJ600, oricum problemele erau si inainte de a schimba uleiul) deci mai gros, nu ar trebui sa sesizez o corectie a jocului termic la cald, si astfel sa imi dau seama o data pt totdeauna ca asta e problema cu motorul? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac capacul de la chiulasa degeaba sa muncesc in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

racetuning, nu ti-as recomanda sa pui un ulei mai subtire, mai ales ca fzr-ul de 1000 papa ulei din constructie iar 5w30 este foarte subtire pt motorul tau

 

Nu definitiv i-as pune.....ci doar pt 20-30km si pt ca ar fi cam scump testul asta, as pune un ulei cat mai ieftin dar nah, la minimul de calitate ca sa nu afecteze motorul(exclus cel "de dacie"), deci un mobil1 sau chiar ceva texaco sau total eventual, si sa vad ce comportament are motorul la cald, ca sa imi dau seama exact daca tolerantele respective sunt de vina. Oricum daca nu e atata de lucru ca sa verific jocul, as face treaba asta direct, da nu stiu cat de anevoioasa e treaba, pt ca si la masini e destul de dificila treaba chiar daca trebuie verificate numai 8 supape desfasurate pe o lungime de 40cm iar la FZR sunt 20 pe aceeasi distanta(chiar daca trebuie verificate numai 12)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multam mult de raspunsuri si indicatii.

 

Am priceput acuma ce ai zis cum ca, jocul scade de la uzura, pt ca uzura la talerul supapei poate fii(in fct de materialul din care e facut ghidul de obicei) mai mare decat uzura la coada si astfel scad jocurile. Daca e asa cum spui ca la 25000 mile deci putin peste 40mii km atunci e fix km pe care il are motorul acesta, si stiu ca e real fiind adus in tara de 10 ani si am discutat cu primul proprietar care a zis ca el l-a adus la 25mii km(in 2000, deci 4000per an e plauzibil) apoi si cu ceilalti clienti am vb si unul din ei a spus ca la el in 3 ani a facut numai 5000km pt ca mergea rar, iar la urmatorul pt ca s-a speriat de puterea motorului, si a si cazut usor o data cu ea nu a mers mai deloc(100-200km) intr-un an cat a fost la el. Astfel motorul are acuma 42500km si ar fi atunci fix in faza de care spui, adica in care are nevoie de reglajul jocului termic.

 

Intr-adevar ceea ce nu-mi place la FZR e ca asa se incalzeste pana si rezervorul cand e canicula afara la mers mai sportiv, bine ca pe ploaie nu are baiurile astea, da le are pe cele de drift in 1-a si 2-a la gaz brutal chiar si cu 190 pe spate :D

 

Aici si in talon la prietenul meu scrie fix asa despre puterea la GSXR1100, si anume fix 155Cp: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs...100_wr_1994.php

......baiul gixerului e ca e si cu 17kg mai greu, de aceea la sprint sunt practic identice, cat despre top speed din ceea ce am cautat am vazut ca, intr-adevar are un plus din cai si aerodinamica(cred) si anume FZR 1000 are Vmax= 275kmph iar GSXR1100wr are Vmax=282kmph .....avantajul pe care l-am descoperit la FZR-u chiar si fata de gixer-ul respectiv(care si el trage bine de jos) este ca trage si pana in 3000 ture ca un VTR1000 sau un chopper/cruiser gen Intruder VS 800 :) ...chestie cam atipica pt vitezanele Yamaha mai noi(R6 din 2000 pana in 5k e scooter, si cam la fel si R1 pana in 3k)

 

Din cate mi-am dat seama asta cred ca e principalul motiv, si anume jocul la supape, mai ales ca numai la cald face figuri, la rece porneste ca nou. Exup-ul clar nu e, pt ca, l-am verificat si merge ceas, cablurile nunumai ca nu-s rupte, dar si arata ca noi :) pompa de benzina sa fie partial infundata nu cred, ca am vazut ca alimenteaza, eu avand filtrul de benzina original(ala mare) de nu se mai gasesc, si fiind partial transparent se vede ca merge bine benzina prin el.

Mesaj completat

Mai am o intrebare totusi(macar asa de un experiment): Daca as incerca un ulei 5w30 sau 10w30 pt ca acuma am 15W40(asta mi l-a recomandat un mecanic destul de priceput si posesor de FJ600, oricum problemele erau si inainte de a schimba uleiul) deci mai gros, nu ar trebui sa sesizez o corectie a jocului termic la cald, si astfel sa imi dau seama o data pt totdeauna ca asta e problema cu motorul? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac capacul de la chiulasa degeaba sa muncesc in plus.

 

Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat.

 

Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul.

 

Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului.

 

Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient.

 

Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare.

 

Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme.

 

Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte.

 

Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat.

 

Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul.

 

Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului.

 

Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient.

 

Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare.

 

Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme.

 

Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte.

 

Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica.

 

Multam inca o data de sfaturi, o sa fac mai intai testul cu pompa pt ca mi se pare destul de facil si o sa postez rezultatul.

Verificatul jocurilor supapelor de admisie e reltiv usor nu? adica trebuie scos doar capacul de chiulasa si verificat cu lera aprox cam ca si la motoarele cu mai mult de 2 supape pe cilindru de la automobile....parca ai scris undeva mai sus cat ar trebui sa fie jocul, asa ca ma voi uita si voi verifica in consecinta.

Nu mai fac testul cu uleiul pt ca mi-am dat seama ca e cam irelevant, depinzand mult si de temperatura de afara, si costa 50-60lei oricum numai uleiul, pe care pe urma nu l-as mai putea folosi decat pt completat la masina, dar si aceasta fiind cu motor ceva mai vechi si cu km multi(vo 400mii), si la care ii clantane tachetii si cu 15w40 deci nu ii e pre bun.

 

Intr-adevar guma de 190(si pe 55) e cam lata, dar pata de contact cred ca e mare ca e cam uzat mai tare pe drept(asa l-am luat), totusi sta mai bine pe curbe decat GSXR-ul prietenului meu si asa :)(am 120/60 pe fatza)deci nush daca e mai mica pata de contact ca la un 180 cu aceeasi presiune in roti, oricum planificam sa il schimb cu-n Michelin pilot pe 180 de care am gasit mai ieftin decat orice 190 dar numai dupa ce pun la punct motorul, ca altfel nu ma duc la drumuri lungi oricum, de abea daca intra in temperatura gumele, mai ales ca acuma se pare ca stiu care ii baiu :D

De ciclistica si in situatia actuala sunt f multumit, si sunt convins ca, chiar si asa FZR-ul meu poate fi dus pe curbe la limite de susper-sportiva(600RR de generatie noua). Pun si o poza cu roata sa se vada pana unde am dus guma pe curbe, la o experienta de aprox 1000km pe modelul acesta(mai am sub 1 cm pana la capat):

Mesaj completat

N-am gasit postul unde sunt date intervalele pt jocurile termice la supape(sau poate numai mi s-a parut ca au fost puse).

Cat tre sa fie pt un FZR1000 din '94 .....eventual un link cu tabel de valori ca eu pe google nu am gasit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocurile termice cu motorul rece trebuie sa fie 0.11-0.20mm pe admisie si 0.21-0.30mm pe evacuare. Iti recomand maximele, chiar daca, cel putin o perioada, motorul o sa para mai galagios.

 

Pentru a le verifica, trebuie sa aduci fiecare cilindru in PMS (punctul mort superior) pe perioada de compresie (toate supapele inchise) iar masuratoarea exacta e cand o anumita lera intra doar un pic fortat intre capacul supapei si baza lobului axei cu came. Nu strica sa faci un tabel cu valorile gasite, ca sa'ti fie mai usor dupa aceea. Chiar sunt curios ce o sa gasesti...

 

He, he, heee... 1cm ala pana la capatul gumei, chiar daca este de 190, face o mare diferenta. Oricum, nu'ti recomand sa insisti, mai ales ca din cate inteleg folosesti gume la mana a doua!!! Capata ceva mai multa experienta, mai imprieteneste'te cu motorul si abia apoi, dar numai cu gume NOI, de calitate, incearca sa'i descoperi limitele... o sa intelegi la ce ma refer dupa ce o sa ai nevoie sa tai stifturile scaritelor si sa repozitionezi mai sus toba de esapament.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pt informatii, o sa postez de indata ce o sa realizez operatiunile, si anume maine sau poimaine, sau miercuri cel tarziu in functie de cum am timp pt operatiunile respective.....o sa aleg maximale valorile intr-adevar, si anume 0.2mm pt Admisie si 0.3mm pt Evacuare

 

Intr-adevar, acel 1cm daca am apreciat bine inseamna aprox 10-12 grade de inclinatie, si oricum nu fortez, chiar merg cat mai safe, sper sa nu sufar de simptomul descris de catre un prieten endurist care spune ca, in teren cand mergi prima data strangi maxim din buci si incerci sa mergi cat mai safe, chiar nu te intereseaza practic deloc fun-ul, si tot asa safe incepi sa-i dai cate un pic mai tare, in continuare tie paranduti-se safe, pana cand treci pe langa unul care iti spune ca nu esti normal la cap cum ai mers prin locul ala :)

Nu am pus second-uri inca pe FZR-u pt ca nu am apucat sa schimb gume la el, dar si cand o sa o fac, desi as pune ceva nou, mai bine prefer unul de super-calitate cu pretz ok putin folosit comparativ cu ceva nou dar de rang 2. Deocamdata pe spate am Dunlop Sportmax GP Racer M si pe fatza Michelin pilot....

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am pus second-uri inca pe FZR-u pt ca nu am apucat sa schimb gume la el, dar si cand o sa o fac, desi as pune ceva nou, mai bine prefer unul de super-calitate cu pretz ok putin folosit comparativ cu ceva nou dar de rang 2. Deocamdata pe spate am Dunlop Sportmax GP Racer M si pe fatza Michelin pilot....

 

Eu nu impartasesc aceasta "filozofie" (mai bine o guma de "super-calitate" s/h decat una mai prost cotata noua) deoarece in general gumele se uzeaza datorita vechimii si ciclurilor incalzire-racire (se intaresc) inainte de uzura propriu-zisa (grosimea materialului)... Nu te'ai intrebat niciodata de ce sunt la vanzare atat de multe gume s/h care PAR ca noi? Mi'e greu sa cred ca toate provin din motoare accidentate.

 

Ca fapt divers, toate gumele pe care le'am inlocuit eu pana acum au ajuns pe alte motoare. In conditii de rulaj de croaziera probabil au mai putut fi folosite inca cateva mii de kilometri... insa i'am avertizat pe noii utilizatori sa nu traga de ele pe curbe deoarece in conditii extreme rup aderenta.

 

Sunt cateva locuri unde nu se accepta nici cel mai mic compromis... sasiu, frane si gume.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu impartasesc aceasta "filozofie" (mai bine o guma de "super-calitate" s/h decat una mai prost cotata noua) deoarece in general gumele se uzeaza datorita vechimii si ciclurilor incalzire-racire (se intaresc) inainte de uzura propriu-zisa (grosimea materialului)... Nu te'ai intrebat niciodata de ce sunt la vanzare atat de multe gume s/h care PAR ca noi? Mi'e greu sa cred ca toate provin din motoare accidentate.

 

Ca fapt divers, toate gumele pe care le'am inlocuit eu pana acum au ajuns pe alte motoare. In conditii de rulaj de croaziera probabil au mai putut fi folosite inca cateva mii de kilometri... insa i'am avertizat pe noii utilizatori sa nu traga de ele pe curbe deoarece in conditii extreme rup aderenta.

 

Sunt cateva locuri unde nu se accepta nici cel mai mic compromis... sasiu, frane si gume.

 

Ride Safe!

 

Ai dreptate intr-adevar ca, daca vrei performanta trebuie sa pui cei mai bun si cat mai nou....dar nah, la mine e si asa destul de departe treaba de ce ai zis mai sus cu modificatul scaritelor si a tobei sa nu frec cu ele pe jos.....inca mai am 1cm din guma pana la capat :P .....inca nu-mi trebuie neaparat performante mari pe viraje, deocadata ince sunt in stadiul de acomodare cu motorul....

Sasiul FZR-ului imi place ca e "tzapan" cum zicem noi p-aci prin ardeal la solid, la frane sunt de putin timp schimbate placutele si lichidul, lantul intins, mai tre sa vad cum fac cu gumele si a fii ca nou motorul ;)

 

Azi am verificat exup-ul si se pare ca era de vina(si el cel putin din cauza ca mai nou dadea si la pornire rateuri) pt ca, cablurile aveau putin joc, cred ca s-au destrans in functionare de la gropi si cum le-am tot atins cand am umblat la carburatie si la pompa de alimentare.....nu l-am mai pornit dupa aia pt ca nu stiu daca s-a dereglat sistemul, pt ca nu am un reper pt catare. Catarea e chiar pe toba nu pe motorash nu?(piesa care tine cablurile are niste cornite apropiate) iar eu nu stiu unde trebuie sa ajunga cand pui contactul, deci nu vreau sa il mai pornesc dereglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am verificat exup-ul si se pare ca era de vina(si el cel putin din cauza ca mai nou dadea si la pornire rateuri) pt ca, cablurile aveau putin joc, cred ca s-au destrans in functionare de la gropi si cum le-am tot atins cand am umblat la carburatie si la pompa de alimentare.....nu l-am mai pornit dupa aia pt ca nu stiu daca s-a dereglat sistemul, pt ca nu am un reper pt catare. Catarea e chiar pe toba nu pe motorash nu?(piesa care tine cablurile are niste cornite apropiate) iar eu nu stiu unde trebuie sa ajunga cand pui contactul, deci nu vreau sa il mai pornesc dereglat.

 

Gasesti tot ce ai nevoie referitor la EXUP A I C I

 

Insist insa in continuare sa verifici si jocul la supape.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti tot ce ai nevoie referitor la EXUP A I C I

 

Insist insa in continuare sa verifici si jocul la supape.

 

Ride Safe!

 

Multam inca o data, ai o lada de bere virtuala de la mine :P .....sau daca facem o intrunire de FZR-isti, atunci om ciocni acolo cateva beri ;)

 

Din cate arata acolo, e fix unde m-am gandit ca tre sa se alineeze catarea(intr-adevar era cel mai logic si elocvent reper)

Cred ca o sa ii verific si jocul termic dar nu inainte de a regla exupul dupa cum zice in link si a vedea efectele.

Mesaj completat

Dupa ce am reglat Exup-ul problemele s-au diminuat mult. Pornirea e putin greoaie uneori, cam in intervalul descris undeva mai sus(10min-2h, destul de logic dealtfel, fiind fix intervalul de crestere a temperaturii supapelor de admisie in special a cozii, in functionare acestea fiind racite de gazele de admisie) iar in mers balbaieli face mai rar, si numai cand bruschez de gaz sub 3k rpm pt o depasire, si asa fata de altadata nu se balbaie mult.....max juma de secunda, dupa care trage de chiar compenseaza gap-ul respectiv :)

Cum am timp saptamana viitoare o sa verific si jocul supapelor ca sa mai punctez o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!Mi-am schimbat uleiul de furca acuma o luna de zile deoarece imi curgea ulei de la unul din brate!Am depistat inainte sa-l schimb ca jambele au puncte de rugina pe ele(sarit cromul)!Acuma imi curge din nou acelasi brat al furcii si cred ca asta este cauza,stie cineva daca se pot slefui acele puncte sau se pot croma din nou jambele?

Daca nu ,are cineva jambe sau o furca completa de fzr 600r?Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Mi-am schimbat uleiul de furca acuma o luna de zile deoarece imi curgea ulei de la unul din brate!Am depistat inainte sa-l schimb ca jambele au puncte de rugina pe ele(sarit cromul)!Acuma imi curge din nou acelasi brat al furcii si cred ca asta este cauza,stie cineva daca se pot slefui acele puncte sau se pot croma din nou jambele?

Daca nu ,are cineva jambe sau o furca completa de fzr 600r?Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

Multumesc!

 

Ai schimbat doar uleiul... fara semeriguri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

 

Nu stiu daca furcile sunt interschimbabile fara nici o modificare insa telescoapele au sigur diametre diferite, FZR600-38mm FZR1000-41/43mm. Oricum, datorita greutatii mai mari si posibil si distributiei diferite, arcurile de pe FZR1000 s'ar putea sa fie un pic prea tari pentru FZR600.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...