Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

racetuning, nu ti-as recomanda sa pui un ulei mai subtire, mai ales ca fzr-ul de 1000 papa ulei din constructie iar 5w30 este foarte subtire pt motorul tau

 

Nu definitiv i-as pune.....ci doar pt 20-30km si pt ca ar fi cam scump testul asta, as pune un ulei cat mai ieftin dar nah, la minimul de calitate ca sa nu afecteze motorul(exclus cel "de dacie"), deci un mobil1 sau chiar ceva texaco sau total eventual, si sa vad ce comportament are motorul la cald, ca sa imi dau seama exact daca tolerantele respective sunt de vina. Oricum daca nu e atata de lucru ca sa verific jocul, as face treaba asta direct, da nu stiu cat de anevoioasa e treaba, pt ca si la masini e destul de dificila treaba chiar daca trebuie verificate numai 8 supape desfasurate pe o lungime de 40cm iar la FZR sunt 20 pe aceeasi distanta(chiar daca trebuie verificate numai 12)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rand multam mult de raspunsuri si indicatii.

 

Am priceput acuma ce ai zis cum ca, jocul scade de la uzura, pt ca uzura la talerul supapei poate fii(in fct de materialul din care e facut ghidul de obicei) mai mare decat uzura la coada si astfel scad jocurile. Daca e asa cum spui ca la 25000 mile deci putin peste 40mii km atunci e fix km pe care il are motorul acesta, si stiu ca e real fiind adus in tara de 10 ani si am discutat cu primul proprietar care a zis ca el l-a adus la 25mii km(in 2000, deci 4000per an e plauzibil) apoi si cu ceilalti clienti am vb si unul din ei a spus ca la el in 3 ani a facut numai 5000km pt ca mergea rar, iar la urmatorul pt ca s-a speriat de puterea motorului, si a si cazut usor o data cu ea nu a mers mai deloc(100-200km) intr-un an cat a fost la el. Astfel motorul are acuma 42500km si ar fi atunci fix in faza de care spui, adica in care are nevoie de reglajul jocului termic.

 

Intr-adevar ceea ce nu-mi place la FZR e ca asa se incalzeste pana si rezervorul cand e canicula afara la mers mai sportiv, bine ca pe ploaie nu are baiurile astea, da le are pe cele de drift in 1-a si 2-a la gaz brutal chiar si cu 190 pe spate :D

 

Aici si in talon la prietenul meu scrie fix asa despre puterea la GSXR1100, si anume fix 155Cp: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs...100_wr_1994.php

......baiul gixerului e ca e si cu 17kg mai greu, de aceea la sprint sunt practic identice, cat despre top speed din ceea ce am cautat am vazut ca, intr-adevar are un plus din cai si aerodinamica(cred) si anume FZR 1000 are Vmax= 275kmph iar GSXR1100wr are Vmax=282kmph .....avantajul pe care l-am descoperit la FZR-u chiar si fata de gixer-ul respectiv(care si el trage bine de jos) este ca trage si pana in 3000 ture ca un VTR1000 sau un chopper/cruiser gen Intruder VS 800 :) ...chestie cam atipica pt vitezanele Yamaha mai noi(R6 din 2000 pana in 5k e scooter, si cam la fel si R1 pana in 3k)

 

Din cate mi-am dat seama asta cred ca e principalul motiv, si anume jocul la supape, mai ales ca numai la cald face figuri, la rece porneste ca nou. Exup-ul clar nu e, pt ca, l-am verificat si merge ceas, cablurile nunumai ca nu-s rupte, dar si arata ca noi :) pompa de benzina sa fie partial infundata nu cred, ca am vazut ca alimenteaza, eu avand filtrul de benzina original(ala mare) de nu se mai gasesc, si fiind partial transparent se vede ca merge bine benzina prin el.

Mesaj completat

Mai am o intrebare totusi(macar asa de un experiment): Daca as incerca un ulei 5w30 sau 10w30 pt ca acuma am 15W40(asta mi l-a recomandat un mecanic destul de priceput si posesor de FJ600, oricum problemele erau si inainte de a schimba uleiul) deci mai gros, nu ar trebui sa sesizez o corectie a jocului termic la cald, si astfel sa imi dau seama o data pt totdeauna ca asta e problema cu motorul? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac capacul de la chiulasa degeaba sa muncesc in plus.

 

Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat.

 

Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul.

 

Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului.

 

Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient.

 

Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare.

 

Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme.

 

Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte.

 

Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai chinui cu experimente, sunt absolut convins ca jocul termic al supapelor, in special pe admisie, trebuie reajustat.

 

Oricum, nu'ti recomand uleiuri subtiri la FZR1000 si nici uleiuri full sau semi-sintetice. Un ulei mineral bun, 15(20)W-40(50), fara modificatori de frictiune (in special molibden) este cel mai potrivit pentru motoarele noastre care se pare ca au avut din constructie segmentii prea moi, lucru care, in combinatie cu un rodaj initial prea bland ("ca la carte") a permis incarcarea honuielii initiale cu ulei ars (asa numitul fenomen de "glazurare" a cilindrilor) fapt ce a rezultat in consum mare de ulei (YAMAHA a corectat aceasta eroare ulterior, inlocuind kitul de pistoane-segmenti cu alt tip, cu alt desing al pistoanelor si segmenti un pic mai duri). Uleiurile sintetice si chiar si unele semi nu fac decat sa accentueze fenomenul.

 

Ciclistica superioara a FZR1000 este obtinuta prin design'ul cadrului delta box, inclinarea cilindrilor permitand asamblarea aproape verticala a admisiei carburatoarelor si avansarea motorului (si a greutatii) spre roata fatza (stabilitate pe curbe). Reversul medaliei este propagarea caldurii motorului prin cadru spre carburatoare, rezervorul de benzina si filtrul de aer. O solutie pe care intentionez sa o testez cu prima ocazie este montarea de material izolator termic auto-adeziv intre cilindrii si carburatoare, pe carcasa filtrului de aer si partea inferioara a rezervorului.

 

Am mers de multe ori cu mai multe generatii de GSXR1100 si nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP. Puterea este livrata brutal, franele sunt neliniare, suspensia prea rigida... totul cam la extrem. Este nevoie de un o mana forte ca sa struneasca o asa bestie, desi trebuie sa mentionez ca generatia '96 mi s'a parut mult mai "comestibila" decat cele predecesoare. Am mers cam cu toate motoarele generatiei '90, ZZR1100, ZXR750, CBR1000F, FireBlade, GSXR1100/750 (varianta pe aer si lichid)... etc. si, desi am gasit multe lucruri care sa'mi placa, nici unul nu s'a ridicat la nivelul FZR1000EXUP care, fara sa exceleze in mod deosebit intr'o anumita directie, ofera cel mai bun "compromis" intre mersul sportiv si cel in regim de croaziera. Daca vrei, e ca un vechi prieten care ofera multe dar "iarta" suficient.

 

Problemele la pompa de benzina, mai ales cand sunt intermitente, sunt destul de inselatoare si astfel destul de greu de depistat datorita principiului de functionare fara retur - debit in impulsuri comandate de o membrana actionata de presiunea creeata de cuiele pontou ale carburatoarelor. Veriga slaba este arcul parghiei contactului si pastilele contactului propriu-zis. In anumite conditii, in special la mers relativ bland, cu acceleratii dulci, desi membrana permite parghiei sa inchida mecanic contactul, datorita uzurii sau murdaririi pastilelor sau a axului central, contactul electric este imperfect iar curentul insuficient unui impuls. Aceasta situatie este intrerupta cand benzina din carburatoare scade mult, membrana apasand si mai tare pe parghie, sau datorita vibratiilor sau micilor socuri contactul electric este realizat din nou si totul reintra in normal... pana data viitoare.

 

Cel mai simplu ar fi sa faci proba cu benzina pe direct sau cu o pompa care sigur nu are probleme.

 

Desi nu neaparat concludent, mai poti face insa si urmatorul test: cupleaza pompa direct la 12VDC, si ataseaza doua furtune mai lungi de la pompa la rezervor (admisie-refulare) astfel incat pompa sa traga benzina din rezervor si s'o impinga inapoi. Simuleaza inchiderea-deshiderea cuielor pontou prin sugrumarea si eliberarea furtunului de refulare. Verfica daca pompa se opreste si re-porneste imediat, functie de presiunea de pe evacuare. Refa testul insa sugrumand si mai ales eliberand furtunul de evacuare foarte, foarte incet... Daca teoria mea se verifica, uneori pompa nu va reactiona de fiecare data la eliberarea fina a refularii, ci se va "trezi" mai tarziu, sau doar la manevre bruste. Aceasta situatie ar explica pe deplin simptomele descrise de tine mai ales ca sunt similare cu ceea ce am patit eu acum vreo 15 ani cu FZ750. Eu am rezolvat'o prin demontarea pompei (niste stifturi care trebuie polizate pentru a permite capacului sa culiseze), curatarea contactilor, intinderea arcului, curatarea si ungerea axului central al membranei. Cat am mai tinut motorul nu am mai avut niciodata problemele anterioare. Dupa ce am vandut motorul insa, la ceva timp noul proprietar a avut din nou probleme cu pompa, de data asta arzandu'se bobina. Nu cred insa ca a avut vreo legatura cu ceea ce se intamplase inainte.

 

Verifica deci jocul supapelor si fa macar testul cu benzina pe direct din rezervor si, functie de rezultate... mai vorbim.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. FZR1000EXUP are janta de 4.5" pe spate, guma de 180 este deja la limita, desi cea de 190 este mai lata, pata de contact va fi in realitate mai ingusta datorita alterarii profilului prin bombarea balonului. Daca nu gasesti de 170/60 ramai la maxim 180/55 alfel afectezi negativ ciclistica.

 

Multam inca o data de sfaturi, o sa fac mai intai testul cu pompa pt ca mi se pare destul de facil si o sa postez rezultatul.

Verificatul jocurilor supapelor de admisie e reltiv usor nu? adica trebuie scos doar capacul de chiulasa si verificat cu lera aprox cam ca si la motoarele cu mai mult de 2 supape pe cilindru de la automobile....parca ai scris undeva mai sus cat ar trebui sa fie jocul, asa ca ma voi uita si voi verifica in consecinta.

Nu mai fac testul cu uleiul pt ca mi-am dat seama ca e cam irelevant, depinzand mult si de temperatura de afara, si costa 50-60lei oricum numai uleiul, pe care pe urma nu l-as mai putea folosi decat pt completat la masina, dar si aceasta fiind cu motor ceva mai vechi si cu km multi(vo 400mii), si la care ii clantane tachetii si cu 15w40 deci nu ii e pre bun.

 

Intr-adevar guma de 190(si pe 55) e cam lata, dar pata de contact cred ca e mare ca e cam uzat mai tare pe drept(asa l-am luat), totusi sta mai bine pe curbe decat GSXR-ul prietenului meu si asa :)(am 120/60 pe fatza)deci nush daca e mai mica pata de contact ca la un 180 cu aceeasi presiune in roti, oricum planificam sa il schimb cu-n Michelin pilot pe 180 de care am gasit mai ieftin decat orice 190 dar numai dupa ce pun la punct motorul, ca altfel nu ma duc la drumuri lungi oricum, de abea daca intra in temperatura gumele, mai ales ca acuma se pare ca stiu care ii baiu :D

De ciclistica si in situatia actuala sunt f multumit, si sunt convins ca, chiar si asa FZR-ul meu poate fi dus pe curbe la limite de susper-sportiva(600RR de generatie noua). Pun si o poza cu roata sa se vada pana unde am dus guma pe curbe, la o experienta de aprox 1000km pe modelul acesta(mai am sub 1 cm pana la capat):

Mesaj completat

N-am gasit postul unde sunt date intervalele pt jocurile termice la supape(sau poate numai mi s-a parut ca au fost puse).

Cat tre sa fie pt un FZR1000 din '94 .....eventual un link cu tabel de valori ca eu pe google nu am gasit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocurile termice cu motorul rece trebuie sa fie 0.11-0.20mm pe admisie si 0.21-0.30mm pe evacuare. Iti recomand maximele, chiar daca, cel putin o perioada, motorul o sa para mai galagios.

 

Pentru a le verifica, trebuie sa aduci fiecare cilindru in PMS (punctul mort superior) pe perioada de compresie (toate supapele inchise) iar masuratoarea exacta e cand o anumita lera intra doar un pic fortat intre capacul supapei si baza lobului axei cu came. Nu strica sa faci un tabel cu valorile gasite, ca sa'ti fie mai usor dupa aceea. Chiar sunt curios ce o sa gasesti...

 

He, he, heee... 1cm ala pana la capatul gumei, chiar daca este de 190, face o mare diferenta. Oricum, nu'ti recomand sa insisti, mai ales ca din cate inteleg folosesti gume la mana a doua!!! Capata ceva mai multa experienta, mai imprieteneste'te cu motorul si abia apoi, dar numai cu gume NOI, de calitate, incearca sa'i descoperi limitele... o sa intelegi la ce ma refer dupa ce o sa ai nevoie sa tai stifturile scaritelor si sa repozitionezi mai sus toba de esapament.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pt informatii, o sa postez de indata ce o sa realizez operatiunile, si anume maine sau poimaine, sau miercuri cel tarziu in functie de cum am timp pt operatiunile respective.....o sa aleg maximale valorile intr-adevar, si anume 0.2mm pt Admisie si 0.3mm pt Evacuare

 

Intr-adevar, acel 1cm daca am apreciat bine inseamna aprox 10-12 grade de inclinatie, si oricum nu fortez, chiar merg cat mai safe, sper sa nu sufar de simptomul descris de catre un prieten endurist care spune ca, in teren cand mergi prima data strangi maxim din buci si incerci sa mergi cat mai safe, chiar nu te intereseaza practic deloc fun-ul, si tot asa safe incepi sa-i dai cate un pic mai tare, in continuare tie paranduti-se safe, pana cand treci pe langa unul care iti spune ca nu esti normal la cap cum ai mers prin locul ala :)

Nu am pus second-uri inca pe FZR-u pt ca nu am apucat sa schimb gume la el, dar si cand o sa o fac, desi as pune ceva nou, mai bine prefer unul de super-calitate cu pretz ok putin folosit comparativ cu ceva nou dar de rang 2. Deocamdata pe spate am Dunlop Sportmax GP Racer M si pe fatza Michelin pilot....

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am pus second-uri inca pe FZR-u pt ca nu am apucat sa schimb gume la el, dar si cand o sa o fac, desi as pune ceva nou, mai bine prefer unul de super-calitate cu pretz ok putin folosit comparativ cu ceva nou dar de rang 2. Deocamdata pe spate am Dunlop Sportmax GP Racer M si pe fatza Michelin pilot....

 

Eu nu impartasesc aceasta "filozofie" (mai bine o guma de "super-calitate" s/h decat una mai prost cotata noua) deoarece in general gumele se uzeaza datorita vechimii si ciclurilor incalzire-racire (se intaresc) inainte de uzura propriu-zisa (grosimea materialului)... Nu te'ai intrebat niciodata de ce sunt la vanzare atat de multe gume s/h care PAR ca noi? Mi'e greu sa cred ca toate provin din motoare accidentate.

 

Ca fapt divers, toate gumele pe care le'am inlocuit eu pana acum au ajuns pe alte motoare. In conditii de rulaj de croaziera probabil au mai putut fi folosite inca cateva mii de kilometri... insa i'am avertizat pe noii utilizatori sa nu traga de ele pe curbe deoarece in conditii extreme rup aderenta.

 

Sunt cateva locuri unde nu se accepta nici cel mai mic compromis... sasiu, frane si gume.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu impartasesc aceasta "filozofie" (mai bine o guma de "super-calitate" s/h decat una mai prost cotata noua) deoarece in general gumele se uzeaza datorita vechimii si ciclurilor incalzire-racire (se intaresc) inainte de uzura propriu-zisa (grosimea materialului)... Nu te'ai intrebat niciodata de ce sunt la vanzare atat de multe gume s/h care PAR ca noi? Mi'e greu sa cred ca toate provin din motoare accidentate.

 

Ca fapt divers, toate gumele pe care le'am inlocuit eu pana acum au ajuns pe alte motoare. In conditii de rulaj de croaziera probabil au mai putut fi folosite inca cateva mii de kilometri... insa i'am avertizat pe noii utilizatori sa nu traga de ele pe curbe deoarece in conditii extreme rup aderenta.

 

Sunt cateva locuri unde nu se accepta nici cel mai mic compromis... sasiu, frane si gume.

 

Ride Safe!

 

Ai dreptate intr-adevar ca, daca vrei performanta trebuie sa pui cei mai bun si cat mai nou....dar nah, la mine e si asa destul de departe treaba de ce ai zis mai sus cu modificatul scaritelor si a tobei sa nu frec cu ele pe jos.....inca mai am 1cm din guma pana la capat :P .....inca nu-mi trebuie neaparat performante mari pe viraje, deocadata ince sunt in stadiul de acomodare cu motorul....

Sasiul FZR-ului imi place ca e "tzapan" cum zicem noi p-aci prin ardeal la solid, la frane sunt de putin timp schimbate placutele si lichidul, lantul intins, mai tre sa vad cum fac cu gumele si a fii ca nou motorul ;)

 

Azi am verificat exup-ul si se pare ca era de vina(si el cel putin din cauza ca mai nou dadea si la pornire rateuri) pt ca, cablurile aveau putin joc, cred ca s-au destrans in functionare de la gropi si cum le-am tot atins cand am umblat la carburatie si la pompa de alimentare.....nu l-am mai pornit dupa aia pt ca nu stiu daca s-a dereglat sistemul, pt ca nu am un reper pt catare. Catarea e chiar pe toba nu pe motorash nu?(piesa care tine cablurile are niste cornite apropiate) iar eu nu stiu unde trebuie sa ajunga cand pui contactul, deci nu vreau sa il mai pornesc dereglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am verificat exup-ul si se pare ca era de vina(si el cel putin din cauza ca mai nou dadea si la pornire rateuri) pt ca, cablurile aveau putin joc, cred ca s-au destrans in functionare de la gropi si cum le-am tot atins cand am umblat la carburatie si la pompa de alimentare.....nu l-am mai pornit dupa aia pt ca nu stiu daca s-a dereglat sistemul, pt ca nu am un reper pt catare. Catarea e chiar pe toba nu pe motorash nu?(piesa care tine cablurile are niste cornite apropiate) iar eu nu stiu unde trebuie sa ajunga cand pui contactul, deci nu vreau sa il mai pornesc dereglat.

 

Gasesti tot ce ai nevoie referitor la EXUP A I C I

 

Insist insa in continuare sa verifici si jocul la supape.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti tot ce ai nevoie referitor la EXUP A I C I

 

Insist insa in continuare sa verifici si jocul la supape.

 

Ride Safe!

 

Multam inca o data, ai o lada de bere virtuala de la mine :P .....sau daca facem o intrunire de FZR-isti, atunci om ciocni acolo cateva beri ;)

 

Din cate arata acolo, e fix unde m-am gandit ca tre sa se alineeze catarea(intr-adevar era cel mai logic si elocvent reper)

Cred ca o sa ii verific si jocul termic dar nu inainte de a regla exupul dupa cum zice in link si a vedea efectele.

Mesaj completat

Dupa ce am reglat Exup-ul problemele s-au diminuat mult. Pornirea e putin greoaie uneori, cam in intervalul descris undeva mai sus(10min-2h, destul de logic dealtfel, fiind fix intervalul de crestere a temperaturii supapelor de admisie in special a cozii, in functionare acestea fiind racite de gazele de admisie) iar in mers balbaieli face mai rar, si numai cand bruschez de gaz sub 3k rpm pt o depasire, si asa fata de altadata nu se balbaie mult.....max juma de secunda, dupa care trage de chiar compenseaza gap-ul respectiv :)

Cum am timp saptamana viitoare o sa verific si jocul supapelor ca sa mai punctez o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!Mi-am schimbat uleiul de furca acuma o luna de zile deoarece imi curgea ulei de la unul din brate!Am depistat inainte sa-l schimb ca jambele au puncte de rugina pe ele(sarit cromul)!Acuma imi curge din nou acelasi brat al furcii si cred ca asta este cauza,stie cineva daca se pot slefui acele puncte sau se pot croma din nou jambele?

Daca nu ,are cineva jambe sau o furca completa de fzr 600r?Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Mi-am schimbat uleiul de furca acuma o luna de zile deoarece imi curgea ulei de la unul din brate!Am depistat inainte sa-l schimb ca jambele au puncte de rugina pe ele(sarit cromul)!Acuma imi curge din nou acelasi brat al furcii si cred ca asta este cauza,stie cineva daca se pot slefui acele puncte sau se pot croma din nou jambele?

Daca nu ,are cineva jambe sau o furca completa de fzr 600r?Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

Multumesc!

 

Ai schimbat doar uleiul... fara semeriguri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se potriveste furca de fzr 1000 pe cel de 600?

 

Nu stiu daca furcile sunt interschimbabile fara nici o modificare insa telescoapele au sigur diametre diferite, FZR600-38mm FZR1000-41/43mm. Oricum, datorita greutatii mai mari si posibil si distributiei diferite, arcurile de pe FZR1000 s'ar putea sa fie un pic prea tari pentru FZR600.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evrika!!!!!! Am gasit problema se pare! (sper ca numai asta sa fie):

Deci f.... electrica si electronica pusa pe motoare, ca de cand s-a intamplat asta motoarele nu mai merg! :baldy:

Problema este de la pompa de alimentare cu benzina!!!! Merge numai cand vrea, si anume cam in 70-75% din timp, si tre sa ii dau socuri ca sa reporneasca!!! Cum mi-am dat seama:

Azi am mai verificat o data traseul de alimentare ca sa nu fie v-un furtun gatuit(ce banuiam eu) si era totul ok, da vedeam ca uneori deja cand puneam contactul pompa nu mai pornea, si cand i-am dat un shoc o lua instant. Am desfacut capacul ala de plastic si am vazut ca erau cam oxidate contactele platinate, asa ca le-am curatat cu smirghel fin asa putin si l-am pus la loc. Figuri tot facea indiferent ca venea sau nu benzina, sau ca gatuiam furtunul de alimentare ca sa ii vad reactia dupa cum mi s-a spus mai sus sa incerc. Atunci, pt ca am observat ca, pe drum rau facea figuri in general, am amplasat pompa astfel ca sa am acces sa o pipai in mers sa vad daca mai functioneaza cand face figuri motorul.

Am pus contactul, am vazut ca ticaie, am dat la demaror si: A PORNIT CA UN MOTOR NOU, SI ANUME FARA CHOCK IN JUMA DE SECUNDA DE DEMAROR de inca m-am si speriat!!!! Bun, vad ca relantiul e stabil pe la 1500, ii dau putin gaz, si o ia in ture ca un motor nou peste 5-6k Asa ca ma duc sa fac o tura si printr-o sona cu denivelari si trafic(nah ora 5 fara un sfert) Astfel merg eu asa vo 1km cand dintr-o data figuri maxime, adica zici ca am ramas fara benzina de imi si moare motoru; bun, pun repede mana pe pompa si NU MAI TICAIE, ERA MOARTA! O bat usor de cadru si reporneste, dau contact, iara motorul porneste ca nou. Bun zic, merg cu mana pe pompa usor pana in 3-4k si 50-60kmph cu 1-a si 2-a, cand dintr-o data nu mai ticaie iara pompa! Dupa maxim 2 secunde si motoru baga figuri si da in nas, atunci fac la fel si reporneste pompa de si a zvacnit un pic motorul si cum eram intr-o mana era sa ma dezechilibreze ;) Atunci repede am venit acasa, si unde era liber mai verificam daca merge pompa si nu am avut decat o scurta nefunctionare care a dat max juma de sec in nas motorul dupa care iara a luat-o!

Acuma nush la ce sa ma uit la ea...sa o desfac iara, sa ma uit ca nu cumva sa nu faca contact v-un fir de la ea.

Jocurile inca nu le-am verificat pt ca nu am gasit pe nimeni care sa fie de incredere ca stie face operatiunea de verificare si cel mai important de reglaj decat la cei mai buni mecanici din Cj, dar pt ca ei intr-adevar sunt buni sunt si f ocupati si la ei se merge numai cu programare, cea mai apropiata data fiind 12 sept cand am intrebat acum v-o sapt.

Oricum, cum o sa prind oportunitatea de a o realiza intr-un service de incredere, sau de catre cineva de incredere, o sa o fac numaidecat. Inca o intrebare cu privire la jocurile termice: Acesta se verifica si regleaza la temperatura standard de 20grC nu? Eu asa am invatat la Tolerante si control dimensionar ca, toate masuratorile de precizie se realizeaza la aceasta temperatura standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa demontezi capacul pompei (trebuie polizate niste stifturi) si sa ajungi la mecanismul contactului si axul membranei vacuumatice. Contactul trebuie curatat iar axul uns... cel putin astea au fost problemele pe care le'am avut eu la pompa de FZ750.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam mult, maine am timp si o sa incerc sa rezolv problema :D

Mesaj completat

Azi m-a surprins si speriat FZR-ul cu o faza ciudata, si nu stiu daca e normal, dupa cum am intrebat pe alti posesori de vitezane vechi, nu prea trebuia sa faca asa, si anume: AM FACUT WHEELIE NUMAI DIN GAZ, APROAPE LUMANARE !!! Daca mai tineam gazul ma dadea pe spate! Mentionez ca am mai urcat tare pe strada respectiva tot cu 1-a si gaz tare sau chiar balana, dar de data asta s-a turat ca niciodata de tare de s-a ridicat aproape in lumanare.

Strada e usor in panta, dar urcarea e minima, nu o simti nici cu bicicleta....

Mesaj completat

Azi mi-am dat seama de ce s-a ridicat asa de tare si dintr-o data: se pare ca in zona respectiva a pantei, chiar daca lina, vine o zona scurta de indreptare a urcusului, astfel daca fatza e putin ridicata(lucru de care pe drept mi-i greu sa imi dau seama)cand roata spate incepe sa mearga pe portiunea unde se indreapta strada, coboara un pic relativ la roata fatza, si astfel daca o tzin in gaz se ridica.......azi am mai reusit o data sa o fac sa incerce sa se ridice, dar azi repede am lasat gazul stiind ce ma astepta ^_^

Mesaj completat

Mai da daca numa eu postez nu ajunge sus topicul?

Mesaj completat

???

Mesaj completat

!!!!!!!

Mesaj completat

Asa de inactiv e topicul asta......

Mesaj completat

Hai mai ca asta e prea de tot, ce naiba tot imi completeaza postul vechi de 2 sapt!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pentru cine este interesat, am masurat tensiunea de feedback a servo-motorului valvei EXUP

 

 

Sunt ocupat cu alte treburi dar zilele astea poate reusesc sa incep testele cu noul modul de aprindere programabila si senzor TPS.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine este interesat, am masurat tensiunea de feedback a servo-motorului valvei EXUP

 

 

Sunt ocupat cu alte treburi dar zilele astea poate reusesc sa incep testele cu noul modul de aprindere programabila si senzor TPS.

 

Ride Safe!

 

N-am mai intrat de mult pe aici (mi-am vandut FZR-ul, am zis ca ma las de motoare). Chiar eram curios ce ai mai facut cu aprinderea programabila ,astept rezultatul.

 

Am pus ochii pe un FZR din 92 :hurt: (cam daramat ce-i drept, dar ieftin :D ) .....sper sa il iau si sa il readuc la viatza .

 

Asta ar fi a 3-a oara cand ma reapuc de motoare (mereu zic ca ma las ). :lol:))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti revin din nou cu niste intrebari va rog sa ma sfatuiti . 1- Cum as putea sa-mi curat rezervorul exista vre-o solutie speciala care se introduce in rezervor ? Baiatul de la care am luat motorul a pus un filtru de benzina de dacie sa retina mizeria din rezervor , zicea ceva de o membrana de cauciuc care se exfoliaza , lucru care s-a dovedit adevarat , cand am scos furtunul din rezervor era o bucata mare de membrana care era bagata pe jumatate in furtun si nu permitea benzinei sa treaca prin el , mi-a spus sa nu-mi fac griji ca asa ceva se intampla la cateva mii de km si este usor de inlocuit filtrul . Ok doar ca abia ce i-am schimbat filtru de o saptama cand azi la semafor mi s-a oprit motorul si nu a mai pornit (nu doresc la nimeni sa fie pus in situatia de a impinge un motor de 240 de kg eu avand 65 de kg :hurt: noroc ca eram aproape de casa doamne multam ) , precizez ca inainte sa se opreasca avea aceleasi simptome ca si prima data adica mergea inecat . Nu vreau ca in fiecare saptamana sau odata la cateva iesiri sa tot schimb la filtre . A doua intrebare este in legatura cu lantul de distributie care face cam urat cand sta la relanti , asa face la tipul asta de motoare sau trebe schimbat ? Fostul proprietar mi-a spus sa nu-mi fac griji pot sa merg asa linistit , un amic mi-a propus sa-l schimbam asa ca sunt in dubii . Cam asta ar fi , ma bazez pe cunostintele voastre pentru ca am vazut ca va pricepeti :lol: . Inca ceva daca aveti nevoie de piese pentru motoare am gasit un site ok unde sunt o gramada de piese pentru toate tipurile de motoare inclusiv yamaha fzr , nu o sa dau numele siteului ca sa nu fac publicitate asa ca daca vreti adresa dati un pm .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti revin din nou cu niste intrebari va rog sa ma sfatuiti . 1- Cum as putea sa-mi curat rezervorul exista vre-o solutie speciala care se introduce in rezervor ? Baiatul de la care am luat motorul a pus un filtru de benzina de dacie sa retina mizeria din rezervor , zicea ceva de o membrana de cauciuc care se exfoliaza , lucru care s-a dovedit adevarat , cand am scos furtunul din rezervor era o bucata mare de membrana care era bagata pe jumatate in furtun si nu permitea benzinei sa treaca prin el , mi-a spus sa nu-mi fac griji ca asa ceva se intampla la cateva mii de km si este usor de inlocuit filtrul . Ok doar ca abia ce i-am schimbat filtru de o saptama cand azi la semafor mi s-a oprit motorul si nu a mai pornit (nu doresc la nimeni sa fie pus in situatia de a impinge un motor de 240 de kg eu avand 65 de kg :D noroc ca eram aproape de casa doamne multam ) , precizez ca inainte sa se opreasca avea aceleasi simptome ca si prima data adica mergea inecat . Nu vreau ca in fiecare saptamana sau odata la cateva iesiri sa tot schimb la filtre . A doua intrebare este in legatura cu lantul de distributie care face cam urat cand sta la relanti , asa face la tipul asta de motoare sau trebe schimbat ? Fostul proprietar mi-a spus sa nu-mi fac griji pot sa merg asa linistit , un amic mi-a propus sa-l schimbam asa ca sunt in dubii . Cam asta ar fi , ma bazez pe cunostintele voastre pentru ca am vazut ca va pricepeti :P . Inca ceva daca aveti nevoie de piese pentru motoare am gasit un site ok unde sunt o gramada de piese pentru toate tipurile de motoare inclusiv yamaha fzr , nu o sa dau numele siteului ca sa nu fac publicitate asa ca daca vreti adresa dati un pm .

 

 

 

Legat de rezervor : Il dai jos si il cureti cu benzina, bagi benzina il el il agiti versi benzina, bagi iar benzina curata(eventual tot cea folosita trecuta printr-o sita) il mai agiti pana e curat. Mai poti sa bagi eventual si o bucata de lant sa curete mai bine .

Nu imi dau seama ce membrana ar putea fi acolo (cred ca e facuta vreo improvizatie ceva). Pune o poza sa vedem.

 

Referitor la lant : Esti sigur ca lantul bate ? Daca da , nu ar strica sa-l schimbi.

 

@tactil : Si asta e unul dintre motive(de ce sa ma ascund dupa coada :hurt: ), dar tot imi iau un fzr :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de rezervor : Il dai jos si il cureti cu benzina, bagi benzina il el il agiti versi benzina, bagi iar benzina curata(eventual tot cea folosita trecuta printr-o sita) il mai agiti pana e curat. Mai poti sa bagi eventual si o bucata de lant sa curete mai bine .

Nu imi dau seama ce membrana ar putea fi acolo (cred ca e facuta vreo improvizatie ceva). Pune o poza sa vedem.

 

Referitor la lant : Esti sigur ca lantul bate ? Daca da , nu ar strica sa-l schimbi.

 

@tactil : Si asta e unul dintre motive(de ce sa ma ascund dupa coada :moron: ), dar tot imi iau un fzr :D

Mersi pentru ajutor , membrana de care vorbeam este un fel de hartie cauciucata nu stiu cum sa ma exprim altfel , fostul proprietar mi-a spus ca degeaba il curat pentru ca "membrana" se desprinde treptat oricum o sa incerc sa vad ce rezolv , o sa fac si o poza . Am comandat lantul ramane sa-l schimb , am auzit ca este dificil de schimbat fiind a doua piesa care se pune pe motor la asamblare. Mersi de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa montez senzorul TPS de la YZF750 pe carburatoarele de FZR1000 insa acesta nu se potriveste direct, corpul acestora este un pic diferit. Am incercat asadar sa transfer toate jiglere de pe carburatoarele de FZR pe corpul de YZF insa un jigler de aer s'a rupt in orificiu si nu stiu cum o sa reusesc sa'l mai scot fara sa stric filetul asa ca deocamdata am amanat proiectul TPS.

 

Am testat noul modul de aprindere programabila TCIP4 in sistem clasic 2D cu harta usor mai agresiva decat cea standard. De la 5mii rpm pare o usoara crestere de putere insa sub 4mii merge mai prost decat cu TCI'ul original. Avand in vedere ca in aceasta zona legea o face exup'ul, va trebui sa refac masuratorile feedback'ului de la servo-motor insa cu motocicleta pe drum, cu motorul in sarcina.

 

O alta dezamagire a fost sistemul de franare fatza pe care l'am cumparat complet de la un R1 la dezmembrari. Am facut modificarea la telescoape pentru etrierii de R1, ocazie cu care am schimbat si semeringurile si uleiul, am comandat si montat furtunuri noi sport, cu tresa metalica, insa din pacate, oricat m'am chinuit cu aerisirea nu am reusit sa intaresc maneta. Se pare ca pompa noua nu este in toate mintile insa ca sa ma conving va trebui sa caut alta pentru probe. Am revenit deocamdata la sistemul original.

 

Noile tuburi emulsoare si ace de dozaj insa merita toti banii, pornirea, in special la cald este extrem de facila iar relantiul un pic mai stabil. Consumul mediu a coborat de la 6.5-7L/100km la 5.8-5.9L/100km in coditii de regim amestecat.

 

Am montat si un amortizor de directie reglabil care, in combinatie cu "dogbones" de 162mm (mai scurte cu 3mm fata de standard) si gume Bridgestone Battlax BT016 mi'a permis sa intarzii mult de tot cu franarea fatza pe curbe, pana chiar in momentul deschiderii gazului si unghiuri de inclinare nebunesti... lucruri care insa m'au facut sa comit o greseala de incepator si anume sa uit ca strada NU E PISTA iar Cheia e extrem de periculoasa datorita pietrisului tras de TIR'uri asa ca intr'un ac de par am facut un "high-side" de toata frumusetea. Am scapat ieftin, doar cu carena stanga zgariata si capacul semnalizarii fata spart... trebuie insa sa recunosc ca aveam nevoie de o palma peste ceafa ca asta, mi se cam urcase la cap.

 

Dupa ce'mi ling ranile si refac estetica carenei voi relua testele cu noile frane si modulul de aprindere programabil.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa aud ca ai patit asta....stiu cum e sa iei cunostinta cu asfaltul, mai ales de pe un motor greu...noroc ca la mine a fost de vina tanti cu "pejou" si eram si in oras cu viteza regulamentara de n-am patit nimik, iar asiguratorul ei a fost ok....bine ca la tine a fost numai zgarietura pe carena si semnalul dupa cum ai spus si tu....din pacate pe nici un drum din tzara asta nu te poti bizui ca e asfalt curat si neted, astfel adio performanta de orice fel....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...