Aleko Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 au uniforma sovietica nu zdrente sau straie de ocna, au freza germana si fac munca calificata. Cred ca erau foarte speriati si de momentul in care ii eliberau ai lor, mai cu seama cei in uniforma albastra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 Parada germana in Bucuresti . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 (editat) Russia Siberia. Japanese Army. Reading Standard. Editat Ianuarie 29, 2014 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Un bmw r 61 si un r 12 apartinand afrika korps. Se vede culoarea originala la Afrika Korps care difera de bejul introdus incepand cu 1943. Moto in Romania si in armata romana. Harley sunt la inceputul anilor 30 cred. Acum aproximativ 10 ani imi povestea un nene veteran de razboi care a facut armata la tancuri ca a avut in armata Harley din 26 cu marsarrier , a fost si in garda moto (??) a regelui Mihai tot cu harley Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 (editat) Cateva date de interes istoric cu privire la BMW R75 II : -februarie 1941-este pusa la punct linia tehnologica de productie;-livrarea primului exemplar-iulie 1941,serie sasiu 750001;-tiparirea manualului tehnic-editia I- 27.06.1941;-eliminarea ungerii la cablul de frana/fata,incepind cu seria sasiu 750100;-axul cu came schimbat/reproiectat,incepind cu seria 750601;-pedala de frana ranforsata incepind cu seria 751301;-se modifica garda la sol in sensul ridicarii cu 10 mm,exemplarele produse incepind din 25.08.1941;-in decembrie 1941 este tiparita lista cu codurile si enumerarea pieselor de schimb;-incepind cu seria 754056-anul 1942- se modifica raportul primar al diferentialului de la 12/31,la 12/33;- incepind cu 01.05.1942 apar noi instructiuni tiparite,cu privire la lubrifiere(au fost semnalate probleme de intretinere);-tot de la aceasta data se monteaza si vitezometre produse de VDO AG pentru versiunea tropicala;pana la aceasta data s-au folosit numai aparate produse de "Veigel AG";- 11.09.1942 se renunta la carligul de remorcare si instalatia de incalzire,incepind cu seria 758001;-din aceasi data se instituie obligativitate inscriptionarii pe lateralele aripilor fata/spate,a presiunii din pneuri si a dimensiunilor acestora;-31.12.1942 este livrat ultimul R75 a anului-cel cu seria 759007;-in noiembrie 1943 este tiparita o brosura comparativa ale acelorleasi parti intre modelele BMW R75 si KS 750 de la Zundapp;-20.07 1944 raid aerian asupra uzinei,orele 12,00- 10 lovituri la tinta,dintre care 2 directe;-11.09.1944 raid aerian asupra uzinei-orele 12,00- 65 de lovituri dintre care 11 directe;-18.10.1944 producita la uzinele Eisenach este oprita;-06.04.1945 uzina este ocupata de trupele americane-rata distrugerilor-60%;-03.07.1945 rusii ocupa si ei uzina(in zona lor de ocupatie);-13.10.1945 comanda pentru 93 de bucati,data de maresalul Jukov-este inceputa productia;-ianuarie 1946-8 exemplare sunt reparate si livrate in Rusia-incepind cu sasiu seria 770000;-iunie 1946-ultimul R75 este produs din piese de rezerva si trimis in Rusia-seria 770097.Scheme de vopsire:-motocicletele cu atas erau livrate de catre producator in 4 culori de baza(valabil si pt.Zundapp).Fotografiile originale infatiseaza exemplare vopsite in culori de mascare de catre trupa,in mod independent,la teren.Producatorul a folosit urmatoarele culori:1).-pana la sfarsitul lui 1942 s-a folosit culoarea "dunkelgrau" pentru exemplarele livrate trupelor de uscat,cod culoare RAL 7021;2).-intre 1941 si 1942 s-a folosit pentru exemplarele livrate DAK culoarea "gelbbraun" cod RAL 8000;3).- de la sfarsitul anului 1942,pentru exemplarele livrate trupelor de uscat s-a folosit "dunkelgelb" fara cod culoare RAL!!!!;4).-pentru exemplarele livrate Luftwaffe,in toti acesti ani,s-a folosit culoare "grau" cod RAL 7019.Vopsirea multicolora-ma refer oficial- nu a fost folosita la motociclete pentru ca s-a ajuns la concluzia ca aceasta vopsire devine eficienta de la distante de cel putin 1000 metri.Asta insemna ca vopsirea in pete/multicolora este ineficienta pentru vehicule de dimensiuni mici,dupa cateva sute de metri efectul vizibil fiind tot de o singura culoare.Exemplarele destinate Luftwaffe erau vopsite in gri(grau) pentru ca se considera ca ele sunt stationate/parcate in perimetrele aerodromurilor,in pozitii camunflate,deci trebuiau sa imite umbra naturala.Din experienta frontului de est,cu spatiile sale deschise si aer.sol plin de praf,s-a constatat ca cea mai buna culoare pentru vehiculele expuse pe terenuri/teritorii vaste ar fi bej(dunkelgelb-galben murdar/inchis)Pe timp de iarna motocicletele trebuia sa fie vopsite in culoare alba,speciala;atunci cand nu (mai)era disponibila,se folosea pasta de var,care era spalata la primele ploi de primavara.In toate versiunile de vopsire se folosea culoare email/mat sintetic. Cateva date despre Zündapp KS 750 : Motocicleta Zündapp KS 750, cunoscuta ca si “Rossie” sau “Zundapp Sahara/Zundapp Saharian”, impreuna cu fratele geaman BMW R 75, este o motocicleta cu atas destinata uzului militar, fiind construita in urma indicatiilor militarilor germani. Aspectul acesteia nu a contat la construire, s-a urmarit ca vehiculul sa se comporte excelent in orice conditie de drum, cu o capacitate mare de incarcare si sa ofere un maxim de fiabilitate. In anii 30, armata germana folosea motociclete civile pe care le dota cu tehnica militara. La sfarsitul anului 1937, Departamentul de Tehnica Militara al Armatei Germane a solicitat dezvoltarea unei motociclete care sa indeplineasca urmatoarele cerinte: - Motocicleta sa poata incarca aproximativ 500 kg, adica echivalentul a 3 soldati dotati cu armament complet, munitie si echipament. - Sa poata merge constant cu 80 km/h in conditii de sarcina maxima, sa aiba cel putin 4 viteze ca sa poata merge in atat in ritmul infanteriei germane, cat si pentru deplasare mai rapida. - Sa fie inaltata cel putin 150 mm de la sol pentru treceri rapide peste santuri si sa poata oferi posibilitatea montarii lanturilor de iarna. In primavara lui 1941, a inceput constructia motocicletei Zundapp KS 750. Zundapp KS750 a fost varful de lance al motocicletelor celui de-al Treilea Reich, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, impreuna cu BMW R75 constituind una din cele mai mari flote de motociclete de razboi folosite de vreo armata. Motorul de 746 de ccm avea atasata o cutie cu 4 viteze pentru drum si o viteza aditionala pentru teren accidentat sau catarari de dealuri, motocicleta avand diferential pe roata spate pentru a mari puterea si pentru a ajuta atasul, sistem folosit ulterior de majoritatea motocicletelor cu atas. Totodata, Zundappul Sahara a fost prima motocicleta care a folosit o frana hidraulica pentru atas, o inovatie care a fost ulterior preluata de majoritatea constructorilor. Motocicleta avea in dotare o mitraliera MG34, care putea fi folosita atat pentru infanterie, cat si pentru respingerea atacurilor aeriene. Totodata, in unele cazuri, motocicleta era prevazuta si cu o remorca pe care erau carate diferite materiale de raboi. -Numar de motociclete produse: 18.695 -Capacitate : 745 ccm -Cilindri : 2 in boxer -PS / KW : 26 / 19 -Viteza maxima: 95 Km/h -Viteza minima: 3 Km/h -Consum benzina: 6,5 l/100 km -Gradul de urcare 45 % -Viteze: 4 pentru drum, - 1 off road- 1 marsarier -Masa: la liber 420 Kg, incarcat 840 Kg Editat Februarie 15, 2014 de sprike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Fraza : ,, motocicleta avand diferential pe roata spate pentru a mari puterea si pentru a ajuta atasul, sistem folosit ulterior de majoritatea motocicletelor cu atas " e valabila doar pentru bmw r75 restul moto nu prea au avut transmisie la atas poate doar cele sovietice de armata. O poza cu zundapp si bmw din armata romana. Moto cu atas este zundapp k 800 si restul bmw r 35. Este prima poza cu zundapp k 800 din armata romana care o vad. Ar fi interesat de stiut daca moto a fost importata pentru armata romana sau a fost rechizitionata. Din cate stiu Romania a importat numai zundapp de 600 cam 900 , bmw r 35 si bmw r12 ( pentru aviatie ). Tot un zundapp in romania .Drumul impecabil.Sursa foto romania in ww2 facebook. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 O poza cu niste nemtalai in 1940 , poate poate cineva sa identifice moto ( dkw nz-350 ? ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 (editat) DKW NZ 350 nu a avut furca paralelogram cu 2 arcuri. Editat Martie 15, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Martie 16, 2014 Share Postat Martie 16, 2014 Ai dreptate , pare mai degraba NSU de 600. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 17, 2014 Share Postat Martie 17, 2014 Zundapp KS 750 si un "Hetzer" din divizia SS Floryan Geyer incadrata cu Volksdeutsche din Transilvania si Banat, Transilvania 1944Un BMW r75 eliberand Parisul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Martie 19, 2014 Share Postat Martie 19, 2014 Un zundapp ks 600 cu atas din dotarea armatei romane. Am importat cam 921 zundapp ks 600 din Germania pentru armata, 764 bmw r 35 si 61 bmw r 12 cu atas.Mai existau in dotarea armatei in 1942 inca 339 motociclete de alt tip. Ar fii interesant de aflat ,motivul pentru care armata romana a ales zundapp ks 600 fata de alte motociclete ( bmw r12 ). A fost diferenta de cost intre cele doua moto zundapp de 600 si bmw r 12, au considerat ca zundapp avea mai multi cp sau pur si smplu armata germana avea prioritate la bmw r12 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Martie 20, 2014 Share Postat Martie 20, 2014 Cipriane, când postezi poze preluate din Ro, pune frate şi sursa. Măcar atât să facem pentru Florin, omul ăla plăteşte bani grei ca să cumpere minunile astea de fotografii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 (editat) Ceva poze cu bmw r 61 r6 si sahariene, ambele apartinand unor trupe ss. Se poate vedea unul, R 61 si la expozitia de la sun plaza. Contrar mitului ca ss erau cele mai bine dotate regimente cu cele mai moderne echipamente, de fapt armata regulata avea prioritate. Asa au ajuns multe r 61 si r 71 la ei.Armata avea prioritate la r 12 si asa ca vrand nevand au trebuit sa ia ce mai ramasese prin fabrica. Li s-au facut ceteva sute de r 61, r 71 pentru ss.Dar nici asta nu a fost de ajuns si s-a apelat la zundapp ks 600 si nsu de 600.De bmw au fost foarte multumiti de zundapp mai putin ( nu erau prea fiabile in conditii de razboi) . Odata cu aparitia in numar mare a saharienelor la zundapp si nsu s-a renuntat ,bmw ramanad in continuare in dotare. O coloana moto germana undeva in Romania .Sursa foto este Romania in ww2 facebook. Of topic moto germane ramase la noi care apar in filmul: La portile albastre ale orasului .Zundapp ks 750, furca pare de bmw sahara. Zundapp ks 600 al armatei romane pe frontul de est., pare ca apartine de o unitate de tancuri dupe insemnele de pe atas. Sursa foto este romania in ww2 facebook. » Post actualizat in 21 Jun 2014 21:08Inca o poza cu zundapul cu furca de r 75 se vede ma bine. In acelasi film este si un zundapp mai original . » Post actualizat in 29 Jun 2014 19:16Un bmw r61 in doatarea waffen ss , varianta militara cu schimbator la mana si sa de drilastic . Editat Mai 30, 2014 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marlon Brando Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 DKW NZ350 Pe spatele pozei specificat - Bukarest 1943 » Post actualizat in 02 Jul 2014 07:18 Motocicleta sanitara Zundapp undeva in Rumanien » Post actualizat in 02 Jul 2014 07:19Sursa: ebay.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 Motocicleta zundapp ks 750 vopsita in culori de camuflaj , culoare originala. Si un bmw r 61 in dotarea waffen ss.Culoarea moto r 61 este ceva de genul : http://www.off-road-drive.ru/archive/59/Ayn__cvay__policay polizei grun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marlon Brando Postat Iulie 18, 2014 Share Postat Iulie 18, 2014 Harley Davidson si Indian camuflate Wermacht Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Iulie 18, 2014 Share Postat Iulie 18, 2014 O parte din atasul unei moto ce a apartinut diviziei Totenkopf, culoare si insemn originale.Moto a fost dezgropata acum cativa ani langa Demiansk si data la fier vechi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 1, 2014 Share Postat Decembrie 1, 2014 (editat) Primul razboi mondial: Soldati romani in jurul lui Carol al 2-lea instalat in atasul unei motociclete. Motocicleta cu atasul pe stanga si mitraliera Vickers pare a fi un Clyno 5,6 cp motor V2, o motocicleta britanica cu atas dedicata corpurilor rapide de mitraliori, a fost vanduta si armatei tariste si prin aceiasi filiera dupa cum se vede armatei romane. Editat Decembrie 1, 2014 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marlon Brando Postat Ianuarie 12, 2015 Share Postat Ianuarie 12, 2015 Pornirea unui motor de camion cu ajutorul motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Februarie 12, 2015 Share Postat Februarie 12, 2015 Poze cu protopurile bmw r 75 si zundapp ks 750. Zundappul are motor de ks 600 si bmw de r 71. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 link la poza mare Din amintirile de familie ale prietenului MZ-ist Traian; Tatal lui este pe motocicleta din centru. Tare s-ar bucura daca cineva ar identifica modelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 excelenta poza, poate ar fi trebuit sa las un posesor de R35 sa o spuna, deci BMW-uri R35 si un Zundapp KS 600, grosul motocicletelor armatei romane WW2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Din placerea unei plimbari pe frontul de est . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Septembrie 2, 2015 Share Postat Septembrie 2, 2015 Gara Brasov. Cea de-a 2-a imagine nu prea are legatura cu tema topicului dar totusi,e o carte postala interesanta pe care am primit-o de curand: Intrunire Moto in anii '20-undeva in Italia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.