declspec Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Ieri ma intorceam acasa si, in timp ce mergeam pe autostrada A1 cu viteza supersonica de 60 km/h (pe banda de urgenta - din cauza gropilor ), mi s-a taiat curentul (nu mai aveam nimic - nici bordul nu se aprindea, nici claxon - nika)! S-ar ars siguranta centrala ("main fuse" ii zice, parca). Este o siguranta care se afla sub carena din stanga, sub sha. Buun. Cu ajutorul unor frati care au oprit ca sa ma ajute (multumesc mult! ) am scos carena, am schimbat siguranta (aveam una de rezerva) si am ajuns cu bine acasa. Azi dimineata a pornit normal, am lasat-o sa se incalzeasca si dupa 3 metri si 1 bucata gropita iarasi a murit. Am scos siguranta si era arsa. Din curiozitate am luat o sarma si am legat-o, insa s-a ars in momentul in care am aprins contactul. Este clar ca am un scurt undeva. Cum naiba gasesc scurtul? Exista niste cabluri pe care trebuie sa le verific in primul rand? Pentru ca motocicleta este din 1993, sunt destule cabluri legate de mana si acoperite cu banda izolanta. Ma gandesc sa-i schimb toata "instalatia" electica (sa-i schimb firele si sa le unesc pe toate cu mufe). Credeti ca merita? Daca da - m-ar costa mult treaba asta? Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Verifica incarcarea, ma gandesc sa nu iti bage tensiune prea mare si sa iti prajeasca siguranta aia. (din cate stiu firul care vine din releul de incarcare spre baterie este trecut prin aceasta siguranta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
minidv Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Salut ..iti zic ce a patit fratimiu....sub jugul de la ghidon ...trec multe fire sa cand vira dreapta se lua contactul si facea scurt...vezi sa nu fie si la tine pe undeva forfecat vreun cablu si sa faca figura doar cand dai prin gropi cu ea....in rest nus ce sa zic....mult noroc in descoperirea schurtului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Nu cred ca e cazul sa te-apuci de recablat (desi foarte multe fire n-ar fi). Cu un ohm-metru (multimetru d-ala universal e ok), ia-o batraneste pe rand si vezi unde ar trebui sa fie circuit intrerupt ... si nu e intrerupt. Verifica incarcarea, ma gandesc sa nu iti bage tensiune prea mare si sa iti prajeasca siguranta aia. Pai tocmai a zis ca i-a sarit siguranta cand a pus contactul, fara s-o porneasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Pai tocmai a zis ca i-a sarit siguranta cand a pus contactul, fara s-o porneasca. Arata-mi si mie unde a zis asta ca nu gasesc. De fiecare data i s-a ars cu motorul mergand. Daca este un scurt in alta parte a instalatiei electrice i se ard sigurantele din panou, nu siguranta centrala (presupunand ca nu a pus sarma de 1 in loc de sigurante) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Salut ..iti zic ce a patit fratimiu....sub jugul de la ghidon ...trec multe fire sa cand vira dreapta se lua contactul si facea scurt...vezi sa nu fie si la tine pe undeva forfecat vreun cablu si sa faca figura doar cand dai prin gropi cu ea....in rest nus ce sa zic....mult noroc in descoperirea schurtului... Hmm. S-ar putea sa fie si asta. Cand am cumparat-o (inca nu aveam permisul) ma dadeam pe poligon. Si la un moment dat a murit subit. Am tot scos / pus contactul si la un moment dat a repornit (s-a aprins bordul si a pornit). Nu cred ca e cazul sa te-apuci de recablat (desi foarte multe fire n-ar fi). Cu un ohm-metru (multimetru d-ala universal e ok), ia-o batraneste pe rand si vezi unde ar trebui sa fie circuit intrerupt ... si nu e intrerupt. Nu am un multimetru dar poate dau o fuga in bricostore sa-mi iau unul. Sper sa nu fie scump ca sunt cu banii numarati (deh, am nunta la toamna ). De fiecare data i s-a ars cu motorul mergand. Daca este un scurt in alta parte a instalatiei electrice i se ard sigurantele din panou, nu siguranta centrala (presupunand ca nu a pus sarma de 1 in loc de sigurante) Corect. De fiecare data s-a ars cu motorul pornit. Doar sarmulita pe care am legat-o la siguranta arsa s-a ars atunci cand am pus contactul (ceea ce ma duce cu gandul ca s-ar putea sa existe si un scurt, pe langa posibila problema legata de incarcare). Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Arata-mi si mie unde a zis asta ca nu gasesc. De fiecare data i s-a ars cu motorul mergand. insa s-a ars in momentul in care am aprins contactul. Am fost indus in eroare Insa n-am inteles ce anume s-a ars cand ai pus sarma in loc de siguranta (chestie nerecomandata, de altfel) Multimetrul e vreo 150-200 mii lei vechi maxim (unul cu functiile de baza). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Siguranta centrala este de 30A, asa ca nu poate fi comparata cu o sarmulita pusa acolo. De curiozitate, ia o siguranta de 30 A si uita-te cat de gros este firul dintre bornele ei. Nu incerca peticeli d-astea, cumpara niste sigurante, inlocuieste-o pe aia arsa apoi ia la puricat instalatia electrica. Nu spun ca este musai din incarcare, este doar o varianta. Inca un sfat: fa rost de manualul de service si verifica instalatia elctrica dupa cum scrie acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Paginile 149-151 din Cylmer, mai exact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Siguranta centrala este de 30A, asa ca nu poate fi comparata cu o sarmulita pusa acolo. De curiozitate, ia o siguranta de 30 A si uita-te cat de gros este firul dintre bornele ei. Nu incerca peticeli d-astea, cumpara niste sigurante, inlocuieste-o pe aia arsa apoi ia la puricat instalatia electrica. Nu spun ca este musai din incarcare, este doar o varianta. M-am gandit si eu ca s-ar putea sa fie prea subtire sarmulita aia. Deci, ma duc sa-mu cumpar multimetru si un set de sigurante (da, 30A are siguranta centrala) si o sa ma apuc de testat. Paginile 149-151 din Cylmer, mai exact. Acolo ma uitam si eu. Cica: "CAUTION: Never substitute tinfoil or wire for a fuse. Never use a higher amperage fuse than specified. An overload could result in fire and complete loss of the bike." Legand sarmulita acolo speram sa ajung pana la birou si in pauza sa ma duc sa-mi cumpar siguranta. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Problemele astea intermitente sunt cel mai greu de depistat... verifica toate firele mai ales pe unde atarna mai libere, cel mai probabil un "+" ramas fara izolatie da la masa din cand in cand, la vibratii/gropi/intors ghidonul. La un fir care se reazama pe cadru fara sa fie fixat bine se poate strapunge izolatia doar de la vibratii. P.S. Cea mai tare probleme electrica intalnita la o motocicleta: O porneai, mergea ok, te urcai pe sha si murea motorul. Proprietarul a verificat toate firele de sub sha si erau izolate ok, pana la urma ultimii km pana la o intrunire a mers cu shaua legata de bagaje si cu poponeata direct pe cadru Acolo mai muti baieti priceputi s-au invartit pe langa moto cateva ore ...parea ceva paranormal Pana la urma m-am prins ce se intampla defapt: Un "+" cu izolatia ciupita atingea rezervorul, rezervorul era prins in tampoane de cauciuc, izolat de cadru, deci era tot un mare "+". Shaua statea cu baza metalica pe cadru, deci era " - " . Cand te asezai, shaua atingea de rezervor si kaput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Problemele astea intermitente sunt cel mai greu de depistat... verifica toate firele mai ales pe unde atarna mai libere, cel mai probabil un "+" ramas fara izolatie da la masa din cand in cand, la vibratii/gropi/intors ghidonul. La un fir care se reazama pe cadru fara sa fie fixat bine se poate strapunge izolatia doar de la vibratii. Pai am vreo 3 "legaturi" in partea din spate, sub sha, care sunt destul de suspecte. O sa le iau la rand si sper sa-i dau de cap. Problema este ca nu prea am scule (deh, stau in chirie, ca daca eram acasa gaseam de toate) si-mi este destul de greu sa ma apuc de reparat. Dar asa cum civilizatia a crescut incet, secol dupa secol, asa creste un gospodar adevarat (cumparand instrument dupa instrument). Un "+" cu izolatia ciupita atingea rezervorul, rezervorul era prins in tampoane de cauciuc, izolat de cadru, deci era tot un mare "+". Shaua statea cu baza metalica pe cadru, deci era " - " . Cand te asezai, shaua atingea de rezervor si kaput Nu ma pot opri din ras!!! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Ma gandesc sa-i schimb toata "instalatia" electica (sa-i schimb firele si sa le unesc pe toate cu mufe).Daca e sa schimb 1-2 fire (alea care par mai obosite) - ce fel de fire trebuie sa folosesc (exista niste "tipuri" de fire?!)? Ma refer mai mult la grosime sau poate alti parametri electrici? Am citit undeva ca daca schimbi instalatia electrica de la 6V la 12V trebuie sa schimbi si firele (pare logic - ai nevoie de fire mai groase ca sa suporte tensiunea mai mare). P.S.: Imi pare rau ca dau asa intrebari, dar nu mai tin minte ce am invatat la fizica si nu am acum o carte de fizica la indemana. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 alegerea grosimii firelor depinde de amperaj (intensitatea curentului electric) si nu de tensiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Iunie 6, 2006 Autor Share Postat Iunie 6, 2006 Aseara am tras cam de toate firele pe care le-am gasit sub sha, m-am uitat daca nu se vede nimic suspect si am introdus o siguranta de 25A (am zis ca daca se arde, sa n-o pierd pe aia de 30A). Am pus contactul si zbang - a zburat siguranta! Am mai luat o data la mana toate firele, dar nu am vazut nimic suspec si atunci mi-am amintit ca dupa ultima ploaie claxonul imi merge prost (cate-odata, destul de des, tuseste in loc sa urle asa cum stie el - de ce oare?!?). Am deconectat cate 1 fir de la ambele "difuzoare" si am pus o alta siguranta de 20A (iarasi m-am gandit sa o pastrez pe aia de 30A pana nu sant sigur ca am eliminat problema). In acel moment am pus contactul si totul a mers brici. Am conectat firele claxoanelor la loc si totul e ok. Presupunerea mea este ca din cauza lungimii cam mici a firelor de la difuzoare acestea bateau la masa. Totusi vizual pareau ok - mufele sunt izolate cu cauciuc, ce-i drept asta nu se tine prea bine. Azi am venit la birou cu Kamisaki si nu mi-a facut probleme. Poate ca nu sunt claxoanele de vina, ci un alt fir pe care l-am miscat si acum sta intr-o pozitie din care nu se atinge de cadru. alegerea grosimii firelor depinde de amperaj (intensitatea curentului electric) si nu de tensiune.Sigur am nevoie de o carte de fizica de clasa IX. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.