Sari la conținut

"tunning" Planeta 5


Maniax
 Share

Postări Recomandate

A venit vara(oarecum) si ma gandeam si eu sa pun pe picioare din nou planeta, pe care am lasat-o asta toamna pornind foarte greu si cu inca ceva probleme. Eu zic ca ar fi din cauza aprinderii. Oricum am citit prin psturi mai vechi ca ar fi bine de montat un AT 01. Acuma eu nu vreau sa dau bani pe asa ceva fara sa stiu exact cum se monteaza, ce presupune si ce modificari vin facute. Apropo, mai am si un carb de japoneza, nu cred ca e vacumaic, pe care as vrea sa il montez( a fos luat de pe un ij 56). Are cineva asa ceva? Oricum baiatul de la care l-am luat a fost supere multumit(consum mediu 3,5%, se tine de etz cu el). In concluzie, va rog sa imi explicati si mie ce si cum cu aprinderea tranzistorizata si eventual cu carburile de japo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

aprindere tranzistorizata de tg.mures, gasesti la magazinele cu piese pt. dacia, ~300.000 mii lei vechi si se monteaza extrem de usor! chiar si un paralel poate sa o puna in max. 5 minute, vine cu schema! trebuie doar sa renunti la condensator si sa reglezi din nou deschiderea la platina si avansul si distanta la bujie! ;)

 

distanta la bujie 0.8 mm (ei spun 1-1.1 mm dar la 2t merge cel mai bine cu 0.8)

 

distanta la platina 0.3 mm

 

avansul intre 3.5 si 5 mm, depinde de cum iti place tie sa mergi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tot ce a zis stress adauga si ideea k e mai ok un K68 bine reglat decat un carburator de japoneza! Iti spun eu care am avut un Planeta 5 "tzipla" cu carburator K68 si aprindere electronica tranzistorizata... ii aratam un sfert de pedala si pleca fara comentarii!

Spor la treaba! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge f bine aprinderea de tg mures, eu o am de 2 ani si n-am avut nici o problma cu ea.

 

Eu tot nu inteleg cum e cu avansul de 5mm ca la motoru meu (Planeta) cel mai bine merge intre 3-3,5 reglat cu ceas comparator si la 4mm se invirte invers ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tot ce a zis stress adauga si ideea k e mai ok un K68 bine reglat decat un carburator de japoneza! Iti spun eu care am avut un Planeta 5 "tzipla" cu carburator K68 si aprindere electronica tranzistorizata... ii aratam un sfert de pedala si pleca fara comentarii!

Spor la treaba! :bigstar:

 

 

ca sa nu mai spunem de felul in care tine relantiul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot nu inteleg cum e cu avansul de 5mm ca la motoru meu (Planeta) cel mai bine merge intre 3-3,5 reglat cu ceas comparator si la 4mm se invirte invers

Se invarte invers probabil pt ca nu-i dai tu la pedala suficient de hotarat

La ij-ul meu merge f bine si cu avans de 5 dar asta numai in afara orasului cand vrei sa-l alergi, sau mergi la drum lung ( mai pornea el si invers cand nu-i dadeam suficient de hotarat la pedala)

In mod normal la Ij pun avansul intre 3.5-4mm pt ca nu prea-l forjez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se invarte invers probabil pt ca nu-i dai tu la pedala suficient de hotarat

La ij-ul meu merge f bine si cu avans de 5 dar asta numai in afara orasului cand vrei sa-l alergi, sau mergi la drum lung ( mai pornea el si invers cand nu-i dadeam suficient de hotarat la pedala)

In mod normal la Ij pun avansul intre 3.5-4mm pt ca nu prea-l forjez

 

Deci IJ-ul are marsalier :cheers:

 

Pedala tare si merge inainte, pedala slaba si merge cu spatele :bigstar:

 

:cheers: :hug: ;) :P :P :P :crack: :ok: :P :P

 

Asta da tuninng ;)

Editat de topi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci IJ-ul are marsalier banana.gif

 

Pedala tare si merge inainte, pedala slaba si merge cu spatele biggrinbounce2.gif

 

crackup.gif crackup.gif crackup.gif crackup.gif crackup.gif roflol.gif roflol.gif roflol.gif roflol.gif roflol.gif

 

Asta da tuninng biggrinbandit.gif

 

Asta nu-i nimic.

Poti sa "schimbi" in marsalier fara sa mai dai pedala, da pt asta iti trebuie un avans mare cam 5mm si un relanti jos de tot. Operatiunea se executa cam asa: cand vrei sa dai cu spatele, lasi motorul la relanti si cand e gata gata sa moara smucesti putin gazul dar nu prea tare, si o sa fii surprins ca deja s-a realizat "schimbarea" si asta fara sa te chinui ca la nepra cu schimbatorul de viteze. :bigstar:

Cu putin noroc operatiunea poate fi si reversibila, dar trebuie ceva antrenament ;)

 

 

 

 

 

 

PS nu se recomanda astfel de operatiuni pt ca scurteaza viatza ambielajului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am aprindere de Tg.Mures de 2,5 ani + bujie NGK - SUPER; adica: relanti bun, scanteie de poti "suda" cu ea.

Avans la 4mm

K68 de la mama lui rusia cu un consum de 4% la 90-100 km/h.

Mai bun decit asta nu este decit CDI-ul (pe care vreau sa-l montez dar nu am timp)

 

Concluzie: AT ff.buna

 

Sa ne vedem sanatosi la Bv. pe 23 iunie!!!!!!!!!!!!!

 

LUCIFER

Editat de LUCIFER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu-i nimic.

Poti sa "schimbi" in marsalier fara sa mai dai pedala, da pt asta iti trebuie un avans mare cam 5mm si un relanti jos de tot. Operatiunea se executa cam asa: cand vrei sa dai cu spatele, lasi motorul la relanti si cand e gata gata sa moara smucesti putin gazul dar nu prea tare, si o sa fii surprins ca deja s-a realizat "schimbarea" si asta fara sa te chinui ca la nepra cu schimbatorul de viteze. :cheers:

Cu putin noroc operatiunea poate fi si reversibila, dar trebuie ceva antrenament :cheers:

PS nu se recomanda astfel de operatiuni pt ca scurteaza viatza ambielajului

 

Exact asa am patit-o cind am plecat primul la un semafor si era sa intru in conserva din spatele meu.

 

Cam asa arata soferul ;)

 

Apoi am impins motorul pina la garaj si am gasit 0.3 mm deschiderea la platina si 4mm avansul :bigstar:

 

Poate nu merge bine comparatorul care btw e MADE IN CCCP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu merge bine comparatorul care btw e MADE IN CCCP

 

Asta cred ca-i singura explicatie ca altfel nu-mi explic cum poate sa-si schimbe sensul in mers cu un avans de 4mm (asta cu conditia sa fi masurat corect cu el) Ca sa sesizezi exact momentul in care se deschide platina cel mai simplu e sa folosesti un led; becul nu e bun pt ca are inertie iar cu ochiul liber........ nici nu mai spun ca nu ai cum sa vezi exact momentul deschiderii.

 

Ar mai fi totusi cateva variante dar mai putin probabile: ai un motor "tunat" cu o alta cursa a bielei si/sau alt raport de compresie genul celor de la planeta sport , sau se misca platoul ala cu platina in mers iar cand masori tu revine la normal ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ar mai fi totusi cateva variante dar mai putin probabile: ai un motor "tunat" cu o alta cursa a bielei si/sau alt raport de compresie genul celor de la planeta sport

 

Cred ca mi-am "tunat" motorul fara sa-mi dau seama :bigstar:

 

Adica n-am mai pus garnitura aia de cupru intre cilindru si chiulasa pentru ca nu era etansa si asa a crescut compresia si trebuie sa micsorez avansul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain pentru informatii. Sper sa imi fac planetica sa mearga klumea si so reusesc sa o inmatriculez pe mine, desi e cam radical chioparita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...