Andrei_D Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 (editat) Salutari! Nu am idee daca topicul asta va fi folositor mai multor persoane sau doar mie, vom vedea. De curand ma gandeam sa pun set motor de Planeta 5 pe motor de IJ 56, pentru a avea ceva mai multa putere, dar nu stiu daca intr-adevar se potrivesc sau chiar daca se potrivesc rezultatul final va fi o pierdere de timp si bani. Asadar, ii rog pe cei care stiu, sa ne spuna si noua ce poti face si ce nu poti face la un IJ monocilindric, ce piese de Planeta X, se pot pune la Planeta Y si tot asa. Voi face referire la piesele de IJ Planeta 5, fiindca astea inca se mai gasesc noi. Din cate am vazut eu la IJ-ul meu (model 56), am montat cu succes: - ambielaj de IJ Planeta 5 pe carter de IJ 56, se aseaza corect, are aceleasi cote de rulmenti si simeringuri; - axul principal al cutiei de viteze este de Planeta 5, montat pe carter de IJ 56 dar cere si ansamblul ambreiaj tot de Planeta 5; mentionez ca nu stiu sigur dar cred ca pinioanele axului principal si cele ale axului secundar sunt de IJ 56, datorita faptului ca la mine treapta 1 este mai scurta decat treapta 1 a unei Planeta 5, ambele motoare avand pinione de tractiune a transmisiei finale (lantul), cu numar egal de dinti. - lantul transmisiei primare se potriveste de la Planeta 5 la IJ 56. - flansa dintre carburator si cilindru se potriveste, intr-o oarecare masura, de la Planeta 5 la IJ 56, diferentele fiind: a ) cea de Planeta 5, ca lungime, este mai scurta cu 1-2 cm; b ) suprafata gurii dinspre cilindru, prin care trece amestecul, este mai ingusta cu cativa mm la Planeta 5, fata de IJ 56. Daca vreuna din informatiile de mai sus nu este corecta, spuneti. Editat Februarie 27, 2010 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 (editat) ASTA DA TOPIC Ai putintica rabdare d-nul Andrei , ca-si vor face prezenta "meseriasi" care "reconditioneaza" ij-uri . O sa stau in umbra sa vad aberatiile altora. ATENIE. A nu se scrie pareri si discutii din auzite sau de la prieteni care au facut si modificat etc si samd. Cu ocazia acestui topic,{si sunt sigur ca @Andrei nu se va supara} ii rog pe cei care au ij-uri de multi ani , si aici ma refer la peste 5 ani chiar mai mult, si se stiu ei , sa spuna in functie de timpul pe care il au , ce modificari ESENTIALE au facut la motoare, citi km au facut cu modificarea respectiva, ce a fost in - si ce a fost in +. De altfel va rog sa raminem on topic , daca se poate si poze cu piesele ce au fost modificate sau aduse inbunatatiri ar fi si mai bine. Nu admit aberatii cum ar fii,''mi-am facut ij-l sa mearga cu 180 km/h''. Sunt de acord cu cei ce vor sa invete,,,,,dar nu admit ideea sa lansez intrebarea pe forum" unde se afla senzorul de neutral la un jup 4," asa cu s-a si intamplat. Bafta la toti. Editat Februarie 27, 2010 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 discurile de ambreiaj se potrivesc (atentie la numar intra unu in plus de obicei). se pot pune si model nou - cu ferodo. montajul tre sa fie facut corect; ajustarea dintilor, etc. LAnt de transmisie primara; pinion de transmisie primara carburatorul merge de la planeta - dar cu flansa cu tot sau cu modificarea flansei originale. pentru a pune flansa de planeta e suficient sa maresti putin gaurile de suruburi - cat sa faca loc umerilor de la prezoanele de 56. cu flansa de rigoare se paote pune alternator de planeta pe motor de 56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 ASTA DA TOPICAi putintica rabdare d-nul Andrei , ca-si vor face prezenta "meseriasi" care "reconditioneaza" ij-uri . O sa stau in umbra sa vad aberatiile altora. ATENIE. A nu se scrie pareri si discutii din auzite sau de la prieteni care au facut si modificat etc si samd. Cu ocazia acestui topic,{si sunt sigur ca @Andrei nu se va supara} ii rog pe cei care au ij-uri de multi ani , si aici ma refer la peste 5 ani chiar mai mult, si se stiu ei , sa spuna in functie de timpul pe care il au , ce modificari ESENTIALE au facut la motoare, citi km au facut cu modificarea respectiva, ce a fost in - si ce a fost in +. De altfel va rog sa raminem on topic , daca se poate si poze cu piesele ce au fost modificate sau aduse inbunatatiri ar fi si mai bine. Nu admit aberatii cum ar fii,''mi-am facut ij-l sa mearga cu 180 km/h''. Sunt de acord cu cei ce vor sa invete,,,,,dar nu admit ideea sa lansez intrebarea pe forum" unde se afla senzorul de neutral la un jup 4," asa cu s-a si intamplat. Bafta la toti. Domnule Pedros lasati statul la umbra pentru la vara cu berica in mana ca acum este frig. Nu este mult 180 Km/h daca scria pe undeva ca a scos din Mobra 120 CP. Deci luati partea distractiva ca in rest Cu respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 stie careva daca potriveste motorul de planeta pe cadrul de ij 56? mie imi sta in cap sa cumpar o planeta 4 si sa ii folosesc motorul la ij-ul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 Nu este mult 180 Km/h daca scria pe undeva ca a scos din Mobra 120 CP. Deci luati partea distractiva ca in rest : Scrie pe undeva de Mobra cu 120 cp?. Ce ar fi sa auzim pe cineva ca a scos de la simson 210km/h> cum iti va fi, stiind ca ai aceeasi marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_motor86 Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 foarte bun topicul.....setul de ij 56 (sau oricare set planeta 2, 3 ,4) sunt mult mai puternice ca cel de la planeta 5 .....pt cine ar vrea o crestere a puterii motorului de P5 ar trebui schimbat in prima faza cu un set de P4 (cilindrul).....eu am o planeta5 la care mai am un motor modificat modificarile aduse au fost: set planeta4(2evacuarii) carburator de la o japoneza cu cilindreea de 400cc,filtru aer supercharger,aprindere electronica si pot spune k fuge 140-150km/h....motorul functioneaza cel mult 600-700km forjat.....ambielajul are de suferit cel mai mult.......... ps: acum ce mai spui nene pedros???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Februarie 27, 2010 Autor Share Postat Februarie 27, 2010 Salut Dany! Cu toate ca suntem in afara subiectului, nu vreau sa te superi pe mine, este interesant dar nu vand unde este avantajul maririi cu 20-30 de km/h a vitezei maxime dar scurtarea vietii motorului de 10 ori, sau mai mult; nu stiu cati km tine un motor de IJ P 5 fara modificari, folosit normal dar cred ca functioneaza minim 7.000 de km fara reparatii majore, daca piesele din el sunt bune si montate corect. Daca ai ceva experiena in legatura cu titlul, te rog sa scrii, daca vrei. Multumesc frumos si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 Eu am montat recent cilindru de P3 (nou) pe motor de IJ 56. Pistonul la fel e nou, de la Dany, probabil pt P5. Garnitura de sub cilindru originala, de P5 probabil, cam 0.7mm grosime. Cu toate astea puse pe motor, pistonul iese cu aprox 2.5mm mai sus decat buza cilindrului in PMS. Deci aici ceva nu potriveste. Decamdata am fabricat garnitura de 3mm sub cilindru sa corectez problema. Va trebui sa masor daca diferenta vine de la cilindru sau de la piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 foarte bun topicul.....setul de ij 56 (sau oricare set planeta 2, 3 ,4) sunt mult mai puternice ca cel de la planeta 5 .....pt cine ar vrea o crestere a puterii motorului de P5 ar trebui schimbat in prima faza cu un set de P4 (cilindrul).....eu am o planeta5 la care mai am un motor modificat modificarile aduse au fost: set planeta4(2evacuarii) carburator de la o japoneza cu cilindreea de 400cc,filtru aer supercharger,aprindere electronica si pot spune k fuge 140-150km/h....motorul functioneaza cel mult 600-700km forjat.....ambielajul are de suferit cel mai mult.......... ps: acum ce mai spui nene pedros???? Doar p4 fuge mai tare decit p5 si asta datorita celor 2 evacuari, stiu asta ptr ca si eu am avut p4. P2 am avut 4 buc, dar nu se ridica la nivelul p5-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 pedros la planeta 4 este aceasi prindere ca la 56? pentru ca mi se pare o solutie mult mai buna sa folosesc motorul complet decat sa te chinui sa adaptezi cilindri ,aprinderi. alternatoare. etc. si daca stai sa te calculezi de la 9 cai cat are ij 56 pana la 22 cat are planeta diferenta nu sta numai in cilidru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 (editat) pedros la planeta 4 este aceasi prindere ca la 56? pentru ca mi se pare o solutie mult mai buna sa folosesc motorul complet decat sa te chinui sa adaptezi cilindri ,aprinderi. alternatoare. etc. si daca stai sa te calculezi de la 9 cai cat are ij 56 pana la 22 cat are planeta diferenta nu sta numai in cilidru IJ65 este ij festival de 9 cp. Daca ai cadrul de ij 56 de festival, nu cred ca mere sa pui motor de p 2, ptr ca mot de 9 cp este mai lung, dar s-ar putea sa ma insel. Restul de cp este dat de ferestrele de baleaj, chiuloasa, evacuare admisie si cv. http://www.motorlife.ro/istorii/ij.htm Editat Februarie 28, 2010 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 la sfarsitul filuletului ete un cadru cu motorul ma in insel eu sau este cadru de ij 56 si motor de planeta 4? Mesaj completat la sfarsitul filuletului ete un cadru cu motorulma in insel eu sau este cadru de ij 56 si motor de planeta 4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 1, 2010 Autor Share Postat Martie 1, 2010 Daca nu ma insel, bn13hor are un IJ ca cel din poza de mai jos si vrea sa stie daca pe acel cadru se potriveste motor de Planeta 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 Daca nu ma insel, bn13hor are un IJ ca cel din poza de mai jos si vrea sa stie daca pe acel cadru se potriveste motor de Planeta 4. asa este acest lucru vreau sa il stiu de la cineva care a pus sau a vazut ambele tipuri de motoare cum au prinderile eu planeta nu am vazut decat in poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 asa este acest lucru vreau sa il stiu de la cineva care a pus sau a vazut ambele tipuri de motoare cum au prinderileeu planeta nu am vazut decat in poze Se poate pune motor de p5 pe cadrul de p2, eu nu am pus , dar am vazut la cineva si prinderile sint acelasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 pinionul de transmisie de pe ambielaj este identic si merge montata oala de ambreiaj in set cu racul de pornire si alte piesulici de la Ij 56 in locul celor de Ij Planeta 5. Decompresorul este interschimbabil la toata seria de Ij. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eugen B Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Doar p4 fuge mai tare decit p5 si asta datorita celor 2 evacuari, stiu asta ptr ca si eu am avut p4.P2 am avut 4 buc, dar nu se ridica la nivelul p5-ului Intrebari : Motorul de P4 este mai puternic decat P5,mai fiabil,consuma mai putin.De ce este mai bun P5 decat 56 P2,3,4.Se potriveste cilindrul cu doua evacuari la P5,cu ce modificari.Zgomotul se mai reduce.Tobele si coturile din foto de la ce moto sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Revin cu o precizare. Pistoanele noi de IJ sunt cu aprox 2mm mai inalte (fata de bolt) decat cele de IJ56. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 9, 2010 Autor Share Postat Martie 9, 2010 Multumesc pentru informatie, chiar ma intrebam daca sa cumpar si piston nou sau sa-l pastrez pe cel original care inca mai merge. Mesaj completat Biela de IJ 56 are presata, in inelul mare, o camasa de rulment, pe cata vreme biela de Planeta 5 este doar cementata la interior. Biela de IJ 56 este mai usoara decat cea de Planeta 5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.