Sari la conținut

Motor IJ tip monocilindric


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Salutari! Nu am idee daca topicul asta va fi folositor mai multor persoane sau doar mie, vom vedea.

 

De curand ma gandeam sa pun set motor de Planeta 5 pe motor de IJ 56, pentru a avea ceva mai multa putere, dar nu stiu daca intr-adevar se potrivesc sau chiar daca se potrivesc rezultatul final va fi o pierdere de timp si bani.

 

Asadar, ii rog pe cei care stiu, sa ne spuna si noua ce poti face si ce nu poti face la un IJ monocilindric, ce piese de Planeta X, se pot pune la Planeta Y si tot asa.

 

Voi face referire la piesele de IJ Planeta 5, fiindca astea inca se mai gasesc noi. Din cate am vazut eu la IJ-ul meu (model 56), am montat cu succes:

 

- ambielaj de IJ Planeta 5 pe carter de IJ 56, se aseaza corect, are aceleasi cote de rulmenti si simeringuri;

- axul principal al cutiei de viteze este de Planeta 5, montat pe carter de IJ 56 dar cere si ansamblul ambreiaj tot de Planeta 5; mentionez ca nu stiu sigur dar cred ca pinioanele axului principal si cele ale axului secundar sunt de IJ 56, datorita faptului ca la mine treapta 1 este mai scurta decat treapta 1 a unei Planeta 5, ambele motoare avand pinione de tractiune a transmisiei finale (lantul), cu numar egal de dinti.

- lantul transmisiei primare se potriveste de la Planeta 5 la IJ 56.

- flansa dintre carburator si cilindru se potriveste, intr-o oarecare masura, de la Planeta 5 la IJ 56, diferentele fiind:

 

a ) cea de Planeta 5, ca lungime, este mai scurta cu 1-2 cm;

b ) suprafata gurii dinspre cilindru, prin care trece amestecul, este mai ingusta cu cativa mm la Planeta 5, fata de IJ 56.

 

 

Daca vreuna din informatiile de mai sus nu este corecta, spuneti.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ASTA DA TOPIC

Ai putintica rabdare d-nul Andrei , ca-si vor face prezenta "meseriasi" care "reconditioneaza" ij-uri .

O sa stau in umbra sa vad aberatiile altora.

 

 

ATENIE. A nu se scrie pareri si discutii din auzite sau de la prieteni care au facut si modificat etc si samd.

Cu ocazia acestui topic,{si sunt sigur ca @Andrei nu se va supara} ii rog pe cei care au ij-uri de multi ani , si aici ma refer la peste 5 ani chiar mai mult, si se stiu ei :o , sa spuna in functie de timpul pe care il au , ce modificari ESENTIALE au facut la motoare, citi km au facut cu modificarea respectiva, ce a fost in - si ce a fost in +.

De altfel va rog sa raminem on topic , daca se poate si poze cu piesele ce au fost modificate sau aduse inbunatatiri ar fi si mai bine.

Nu admit aberatii cum ar fii,''mi-am facut ij-l sa mearga cu 180 km/h''.

Sunt de acord cu cei ce vor sa invete,,,,,dar nu admit ideea sa lansez intrebarea pe forum" unde se afla senzorul de neutral la un jup 4," asa cu s-a si intamplat.

Bafta la toti.

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

discurile de ambreiaj se potrivesc (atentie la numar intra unu in plus de obicei). se pot pune si model nou - cu ferodo. montajul tre sa fie facut corect; ajustarea dintilor, etc.

 

LAnt de transmisie primara; pinion de transmisie primara

 

carburatorul merge de la planeta - dar cu flansa cu tot sau cu modificarea flansei originale.

 

pentru a pune flansa de planeta e suficient sa maresti putin gaurile de suruburi - cat sa faca loc umerilor de la prezoanele de 56.

 

cu flansa de rigoare se paote pune alternator de planeta pe motor de 56

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ASTA DA TOPIC

Ai putintica rabdare d-nul Andrei , ca-si vor face prezenta "meseriasi" care "reconditioneaza" ij-uri .

O sa stau in umbra sa vad aberatiile altora.

 

 

ATENIE. A nu se scrie pareri si discutii din auzite sau de la prieteni care au facut si modificat etc si samd.

Cu ocazia acestui topic,{si sunt sigur ca @Andrei nu se va supara} ii rog pe cei care au ij-uri de multi ani , si aici ma refer la peste 5 ani chiar mai mult, si se stiu ei :o , sa spuna in functie de timpul pe care il au , ce modificari ESENTIALE au facut la motoare, citi km au facut cu modificarea respectiva, ce a fost in - si ce a fost in +.

De altfel va rog sa raminem on topic , daca se poate si poze cu piesele ce au fost modificate sau aduse inbunatatiri ar fi si mai bine.

Nu admit aberatii cum ar fii,''mi-am facut ij-l sa mearga cu 180 km/h''.

Sunt de acord cu cei ce vor sa invete,,,,,dar nu admit ideea sa lansez intrebarea pe forum" unde se afla senzorul de neutral la un jup 4," asa cu s-a si intamplat.

Bafta la toti.

Domnule Pedros lasati statul la umbra pentru la vara cu berica in mana ca acum este frig. Nu este mult 180 Km/h daca scria pe undeva ca a scos din Mobra 120 CP. Deci luati partea distractiva ca in rest :D

Cu respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este mult 180 Km/h daca scria pe undeva ca a scos din Mobra 120 CP. Deci luati partea distractiva ca in rest :

Scrie pe undeva de Mobra cu 120 cp?.

Ce ar fi sa auzim pe cineva ca a scos de la simson 210km/h> cum iti va fi, stiind ca ai aceeasi marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bun topicul.....setul de ij 56 (sau oricare set planeta 2, 3 ,4) sunt mult mai puternice ca cel de la planeta 5 .....pt cine ar vrea o crestere a puterii motorului de P5 ar trebui schimbat in prima faza cu un set de P4 (cilindrul).....eu am o planeta5 la care mai am un motor modificat modificarile aduse au fost: set planeta4(2evacuarii) carburator de la o japoneza cu cilindreea de 400cc,filtru aer supercharger,aprindere electronica si pot spune k fuge 140-150km/h....motorul functioneaza cel mult 600-700km forjat.....ambielajul are de suferit cel mai mult..........

 

 

 

ps: acum ce mai spui nene pedros????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Dany! Cu toate ca suntem in afara subiectului, nu vreau sa te superi pe mine, este interesant dar nu vand unde este avantajul maririi cu 20-30 de km/h a vitezei maxime dar scurtarea vietii motorului de 10 ori, sau mai mult; nu stiu cati km tine un motor de IJ P 5 fara modificari, folosit normal dar cred ca functioneaza minim 7.000 de km fara reparatii majore, daca piesele din el sunt bune si montate corect.

 

Daca ai ceva experiena in legatura cu titlul, te rog sa scrii, daca vrei. Multumesc frumos si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat recent cilindru de P3 (nou) pe motor de IJ 56. Pistonul la fel e nou, de la Dany, probabil pt P5. Garnitura de sub cilindru originala, de P5 probabil, cam 0.7mm grosime. Cu toate astea puse pe motor, pistonul iese cu aprox 2.5mm mai sus decat buza cilindrului in PMS. Deci aici ceva nu potriveste. Decamdata am fabricat garnitura de 3mm sub cilindru sa corectez problema. Va trebui sa masor daca diferenta vine de la cilindru sau de la piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bun topicul.....setul de ij 56 (sau oricare set planeta 2, 3 ,4) sunt mult mai puternice ca cel de la planeta 5 .....pt cine ar vrea o crestere a puterii motorului de P5 ar trebui schimbat in prima faza cu un set de P4 (cilindrul).....eu am o planeta5 la care mai am un motor modificat modificarile aduse au fost: set planeta4(2evacuarii) carburator de la o japoneza cu cilindreea de 400cc,filtru aer supercharger,aprindere electronica si pot spune k fuge 140-150km/h....motorul functioneaza cel mult 600-700km forjat.....ambielajul are de suferit cel mai mult..........

 

 

 

ps: acum ce mai spui nene pedros????

Doar p4 fuge mai tare decit p5 si asta datorita celor 2 evacuari, stiu asta ptr ca si eu am avut p4.

P2 am avut 4 buc, dar nu se ridica la nivelul p5-ului

post-39145-1267383456_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pedros

la planeta 4 este aceasi prindere ca la 56?

pentru ca mi se pare o solutie mult mai buna sa folosesc motorul complet decat sa te chinui sa adaptezi cilindri ,aprinderi. alternatoare. etc.

si daca stai sa te calculezi de la 9 cai cat are ij 56 pana la 22 cat are planeta diferenta nu sta numai in cilidru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pedros

la planeta 4 este aceasi prindere ca la 56?

pentru ca mi se pare o solutie mult mai buna sa folosesc motorul complet decat sa te chinui sa adaptezi cilindri ,aprinderi. alternatoare. etc.

si daca stai sa te calculezi de la 9 cai cat are ij 56 pana la 22 cat are planeta diferenta nu sta numai in cilidru

IJ65 este ij festival de 9 cp.

Daca ai cadrul de ij 56 de festival, nu cred ca mere sa pui motor de p 2, ptr ca mot de 9 cp este mai lung, dar s-ar putea sa ma insel.

Restul de cp este dat de ferestrele de baleaj, chiuloasa, evacuare admisie si cv. http://www.motorlife.ro/istorii/ij.htm

post-39145-1267389384_thumb.jpg

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la sfarsitul filuletului ete un cadru cu motorul

ma in insel eu sau este cadru de ij 56 si motor de planeta 4?

Mesaj completat

la sfarsitul filuletului ete un cadru cu motorul

ma in insel eu sau este cadru de ij 56 si motor de planeta 4?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, bn13hor are un IJ ca cel din poza de mai jos si vrea sa stie daca pe acel cadru se potriveste motor de Planeta 4.

asa este acest lucru vreau sa il stiu de la cineva care a pus sau a vazut ambele tipuri de motoare cum au prinderile

eu planeta nu am vazut decat in poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este acest lucru vreau sa il stiu de la cineva care a pus sau a vazut ambele tipuri de motoare cum au prinderile

eu planeta nu am vazut decat in poze

Se poate pune motor de p5 pe cadrul de p2, eu nu am pus , dar am vazut la cineva si prinderile sint acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pinionul de transmisie de pe ambielaj este identic si merge montata oala de ambreiaj in set cu racul de pornire si alte piesulici de la Ij 56 in locul celor de Ij Planeta 5. Decompresorul este interschimbabil la toata seria de Ij.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar p4 fuge mai tare decit p5 si asta datorita celor 2 evacuari, stiu asta ptr ca si eu am avut p4.

P2 am avut 4 buc, dar nu se ridica la nivelul p5-ului

Intrebari : :) Motorul de P4 este mai puternic decat P5,mai fiabil,consuma mai putin.De ce este mai bun P5 decat 56 P2,3,4.Se potriveste cilindrul cu doua evacuari la P5,cu ce modificari.Zgomotul se mai reduce.Tobele si coturile din foto de la ce moto sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru informatie, chiar ma intrebam daca sa cumpar si piston nou sau sa-l pastrez pe cel original care inca mai merge.

 

Mesaj completat

Biela de IJ 56 are presata, in inelul mare, o camasa de rulment, pe cata vreme biela de Planeta 5 este doar cementata la interior. Biela de IJ 56 este mai usoara decat cea de Planeta 5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...