Sari la conținut

honda cbr f3 probleme pornire la rece


necajit
 Share

Postări Recomandate

Asa este, poate nu deplasat, poate oarecum aiurea. Eu unul cred ca e ceva de la carburatie. Odata am capiat cautand buba (imi facea la fel ca omului aici cu problema) Era un surub nenorocit zburat care tinea tija de soc de deschide si inchide toate 4 clapetele. Initial nu am dat importanta (mai erau alte 3 suruburi care tineau tija aia ), ulterior sa imi dau seama ca mai avea si rol de tinut inchis un canal de vacuum, deci cel mai bine ar fi de dat pe la un specialist in carburatie....unul cu rabdare. Orice ar fi, carburatie sau nu, e bine sa treaca omul nostru pe la mecanic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa o pornesc la rece trebuie sa-i stropesc filtrul de aer cu putina benzina

Pai asta face de obicei SOCUL in locul tau.

Vezi daca iti functioneaza corect socul. Las-o-n doamne iarta-ma de compresie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oamnei buni nu va certati, Cbr pina la F4 cu bobine individuale au anumite probleme cu pornirea la rece legate de aprindere.

Si anume de CDI care la o anumita temperatura mai scazuta nu mai da scintee la intensitatea care trebuie.

Nu se regaseste la toate motocicletele dar sunt destule cu aceasta defectiune.

Asta in momentul in care s-a inlaturat defectiunile care duc la pornire greoaie anume(compresie scazuta legata de neinchiderea supapelor jocuri insuficiente,carburatie,bujii,etc)ramine problema electrica.

Eu am patit-o de ceva ori si si a fost de ajuns sa pun feonul pe cdi si pornea la prima cheie.

Asa ca atunci cind ati inlaturat toate asa zisele probleme care ar afecta pornirea incercati cu putina caldura la cdi sau senzor vibroken.

:wacko: Succes!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neg.

Dar eu zic ca vorbim aici pe topic de diferente minore de compresie, un motor care e muci si nu are compresie aproape deloc.. pai ala deja trebuie dus la reparat. Si un motor ajunge in halul asta din cauza de supape care nu mai inchid corect nu din cazuza segmentilor.. segmentii pot sa ajunga cu o fanta si de 2mm si motorul ala tot are compresie cat de cat.. si atunci segmentii uzati produc alte simptome - consum de ulei marit, fum, alte chestii evidente.

 

Pe scurt, mie mi se pare deplasat sa-i spui unui om care se plange de o pornire greoaie in anumite conditii ca: "gata frate, motorul e muci - pac - motorul tau nu mai are compresie..

Nu e chiar asa..daca motorul lui a functionat corect pana acum si in anumite conditii nu mai porneste bine nu inseamna ca nu mai are compresie, ce legatura are?? Dispare la vreun motor compresia peste noapte, intr-o saptamana? Nu. Compresia scade in timp, motorul ala trebuie sa fie uzat tare de tot incat sa se ajunga la asa ceva..

asa este ,dar toata discutia cu compresia a pornit de la faptul ca omul se temea ca nu cumva are compresia proasta si deaia nu porneste la rece.

Mesaj completat

Si eu am aceiasi problema, nu porneste la rece. La cald porneste la "sfert de cheie" si functioneaza foarte bine. Toti cunoscatorii mi-au spus sa-i fac un test de compresie.

Ca sa o pornesc la rece trebuie sa-i stropesc filtrul de aer cu putina benzina sau sa incalzesc motorul cu o aeroterma timp de cateva minute (in functie de temperatura ambianta-asta o fac binenteles numai acasa, ca doar n-o sa car aeroterma dupa mine) :wacko:

Astept pareri!

Mentionez ca am inlocuit CDI-ul, bobinele, fisele si bujiile de la un motor care porneste bine.

pai sigur e o problema de carburatoare ,ori shocul nu se trage destul ori sunt infundate carburatoarele ,mai exact circuitele pentru shoc ,daca desfaci carburatoarele vei vedea 3 jiglere unul cu orificiul mai mare pentru mersul normal ,unul pt relanti si unul pt shoc ,daca le cureti cum trebuie ar trebuii sa mearga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moto are 44 000 pe bord si imi e frica sa nu aiba ceva prb la compresie totusi ma amagesc zicand ca nu ar trebui sa traga asa cum trage odata ce ar avea compresie mika.

Exact despre asta este vb. Am avut aceeasi problema. De prin octombrie anul trecut a inceput sa nu mai porneasca la rece decat din acceleratie. Am masurat compresia, si surpriza: 4; 10;4;6. Rezolvarea este: o faci lego si iti cauti un mecanic bun. scoti pastilele de la supape si le freci pe smirgel pana la cotele calculate. operatiunea asta se face cam la fiecare 35000 de km. ( +/- ). atentie cand le pui pe fiecare la loc sa nu sara capacul de sus care tine lantul le distributie din motor. sa nu sara vreun dinte. dupaia pui totul la loc, tragi socul si dai la automat. dupa ce faci o tura cu motorul vei simti diferenta. merge ca o bestie mai mica. "SUCCESURI" :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

90% din problemele la pornirea la rece sunt datorate lipsei de compresie cauzate de micsorarea, uneori pana la lipsa, a jocurilor termice la supape. Fenomenul apare doar la pornirea la rece deoarce la cald jocurile termice se maresc.

 

Testul de compresie (dinamic) se face deobicei la cald si nu este relevant pentru problema in dezbatere.

 

Jocurile termice pot fi masurate relativ usor cu un set de lere insa, pentru a avea o imagine generala asupra gradului de uzura a motorului este de preferat un test de compresie.

 

Pentru cine este interesat (ceilalti se pot opri din citit aici), pe scurt, un mic "ghid" despre - TESTUL DE COMPRESIE -

 

 

 

 

 

 

Testul de compresie se poate face in doua feluri, dinamic si static.

 

Testul dinamic se face cu motorul in prealabil incalzit. Pentru a evita citirea unor valori eronate cauzate de depunerile de calamina, in special pe paturile supapelor, se desfac bujiile pe jumatate dupa care se reporneste motorul 15-20 sec. Abia apoi se scot toate bujiile si se cupleaza reductia indicatorului la fiecare cilindru, pe rand (este recomandat ca in acest moment sa se taie alimentarea cu benzina si respectiv sa se intrerupa aprinderea). Foarte important este ca citirea compresiei sa se faca invartind motorul acelasi numar de ture pentru fiecare cilindru, poate mai importanta decat valoarea compresiei in sine este echilibrul sau intre toti cilindrii motorului, care nu trebuie sa depaseasca o marja de 10%. Conditia bateriei trebuie sa fie perfecta, pentru a asigura o viteza constanta si egala de invartire pentru fiecare cilindru.

 

Valorile obtinute pot fi mai mari sau mai mici decat cele din manual:

- valorile mai mari sunt cauzate de depozite de calamina pe capul pistoanelor si peretii chiulasei.

- valorile mai mici sunt cauzate de uzura segmentilor si/sau supape (jocul termic sau ne-etanseitate pe paturi). Pentru separa sursele (empiric), se toarna cateva grame de ulei in capul pistoanelor dupa care se reface masuratoare. Daca compresia a crescut, atunci cel mai probabil segmentii sunt uzati. Daca nu creste, de vina sunt supapele sau o combinatie intre supape-segmenti.

 

 

Testul static, in contrast cu cel dinamic care masoara compresia pe care un motor O PRODUCE, masoara compresia pe care un motor O PIERDE. Acesta se face cu motorul oprit, cu pistoanele aduse pe rand in PMS, dupa care se "injecteaza" o presiune prestabilita si se masoare cantitatea (volumul) de aer necesara pentru a mentine presiunea initiala, pe o perioada predeterminata functie de parametrii motorului. Valorile considerate optime nu trebuie sa depaseasca 5-9%. Avantajul testului static este ca acesta poate localiza mai cu usurinta localizarea pierderii compresiei. Astfel, daca pe timpul testului se aud fasaituri in zona filtrului de aer, vom suspecta segmentii (corespunzatori cilindrului respectiv). Daca ele provin din zona evacuarii, una sau mai multe supape de evacuare. La fel pe admisie. Daca zgomotul se propaga in cilindrul invecinat, garnitura de chiulasa necesita atentia noastra... s.a.m.d.

Testul static nu este dependent de conditia bateriei, viteza de invartire a motorului sau depozitele de calamina.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

90% din problemele la pornirea la rece sunt datorate lipsei de compresie cauzate de micsorarea, uneori pana la lipsa, a jocurilor termice la supape. Fenomenul apare doar la pornirea la rece deoarce la cald jocurile termice se maresc.

 

Testul de compresie (dinamic) se face deobicei la cald si nu este relevant pentru problema in dezbatere.

 

Jocurile termice pot fi masurate relativ usor cu un set de lere insa, pentru a avea o imagine generala asupra gradului de uzura a motorului este de preferat un test de compresie.

 

Pentru cine este interesat (ceilalti se pot opri din citit aici), pe scurt, un mic "ghid" despre - TESTUL DE COMPRESIE -

 

 

de acord cu ce s-a zis mai sus.

eu am patit chestia asta cu un gpz 400 cu 45000km

cat era cald mergea brici, la prima incercare pornea

cum era mai frig(am fost la balea lac) dimineata nu mai puteam sa o pornesc decat cu greu. si atunci intai incepeau 1-2 pistoane si apoi restul.

dupa ce am desfacut-o am schimbat o supapa si am reglat jocurile si la celelalte, pornea fara nici o problema oricat de frig ar fi fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te necaji.Eu cu baba mea am aproape inca o data km tai. Daca mobra merge perfect dupa ce ai pornit-o la impins carburatoarele necesita o curatenie generala si o sincronizare. Daca tot faci asta schimba si filtrul de aer.Spre linistea ta masoara si compresia in cei 4 cilindrii,o operatie banala la orice service moto care se respecta. Chiar daca e scazuta fata de ce dau producatorii (mai mult ca sigur) egalitatea presiunii intre pistoane e vitala.Cat mai egala daca se poate,daca nu e e problema,ori la supape, ori la segmenti la vre-o unul sau mai multi cilindrii.Asta iti va spune iarasi mecanicul facand unele teste. Si schimba benzina din rezervor daca mobra a stat mult timp fara a fi schimbata. Vezi si de la ce statii alimentezi,evita Lukoil si alte statii fara nume.Si tine cont si de sfaturile celorlalti privind revizia generala dupa ce ai achizitionat o mobra.Asta ca sa stii ce incaleci la drum sa nu ai surprize.Bafta si sa te folosesti sanatos de ea cati mai multi km!

 

 

 

ms baietii s-a rezolvat....avea o problema ceva mai grava cum anticipasem si anume supapele ramaneau atacate si pierdes compresia. Pe scurt pastilele alea fu..te mi-au dat batai de cap, noroc ca am dat peste cineva care se pricepea. oricum ideea e ca daca mai vede cineva cu prb mele topicul sa urmareacsca daca sufla aer sau eventual benzina pe gaturi in sus pana la filtru de aer si poate il ajuta cu ceva ce am discuta noi pe aici

ms inca o data

sal!!! si ne vedem pe drumuri, ca sosele nu prea avem noi aici la romanica noastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

salut!am si eu o problema cu honda mea cbr f3!Din treapta a4a incepe sa mearga infundat...cand accelerez are un moment de pauza si dupa aceea se acelereaza dar intrerupt!Nu a mai patin nimeni asa ceva?Filtru de aer si bujiile le am schimbat!Carburatoarele sincronizate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

salut!am si eu o problema cu honda mea cbr f3!Din treapta a4a incepe sa mearga infundat...cand accelerez are un moment de pauza si dupa aceea se acelereaza dar intrerupt!Nu a mai patin nimeni asa ceva?Filtru de aer si bujiile le am schimbat!Carburatoarele sincronizate!

Verifica porturile de AirVent si traseul lor sa fie corect instalat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AirVentul?mai exact?ceva furtune?modelul meu se streetfighter si nu am carenele daca are legatura

» Post actualizat in 15 Jul 2015 14:44

 

 

atasat e schema cu furtunele de aer...care ar fi de acolo?

Are legatura daca nu ai carenele!

Ce ai pus acolo este modelul de Canada.

Acolo in dreapta unde vine acea sageata vine un furtun conectat la doua porturi in carena frontala pe care intra un volum de aer si presurizeaza camerele.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci sunt lamurit!o sa incerc sa caut in dezmembrari tot sistemul...sper sa il pot adapta!dar dc nu face numai din treapta 4?


» Post actualizat in 23 Jul 2015 07:20

multumesc de sfat!am cumparat tot sistemul si merge super!initial nu am pus numai un singur furtun in fata si nici ala drept!din mers am indreptat furtunul sa intre aer si deodata a fost alt motor!In final le am momtat pe amandoua si motorul merge fluierand!MULTUMESC o zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...