kriminal Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 Asa ceva n-am mai auzit: sa-ti iei vitezana si inca de o mie ca sa nu ratezi peisaju. Cred ca nici tu nu crezi ce ai zis.Adica ai dat cateva mii de europeni pe o chestie pe care se sta asa de incomod mai ales la viteze mici cand puteai sa-ti iei un cioper ca a meu pe care stai ca in fotoliu si chiar poti admira peisaju. De curios la ce viteze admiri tu peisaju? Mesaj completat Ca sa te convingi ca e loz in plic incearca tu in poligon sa franezi violent de mai multe ori de la aceeasi viteza si sa vezi daca trebushoara se intampla de doo ori la fel. Nici macar distanta de franare nu e aceeasi. Darmite in cazuri reale cand evenimentu nedorit te mai ia si prin surprindere. Vorba ceea: numa odata-i ca niciodata si ii bine ca acel odata ca niciodata sa ti se intample la viteze decente ca nu se stie daca nu ti-i fi uitat talentu acasa la tevelizor in ziua aia. Pai tocmai de asta sunt convins de ce spun: exersez franari puternice foarte des peste tot: pe strada (cand e liber, seara tarziu mai ales), in poligon si pe circuit (AMCKart si, din cand in cand, de-alea mari). Si ghici ce: dupa o vreme, distantele sunt aceleasi. Dar nu trebuie s-o faci de doua ori, ci de o suta, o mie de ori. Ideal ar fi ca pentru fiecare acceleratie mai zdravana pe care-o tragi, sa ii f*ti si o frana apriga. Dupa un timp, poti sa blochezi roata fata intentionat pentru o fractiune de secunda. Poti sa faci si stoppie (nu cu chopperul, evident Iar cu blocatul rotii spate ma joc de fiecare data cand ies in trafic. Ma distrez si imi perfectionez controlul motocicletei in acelasi timp. Si mai ghici ce: functioneaza. In vreo 70.000 km nu am avut decat un singur accident pe strada, in primii 2.000 km, cand habar n-aveam cu ce se mananca franarea sau inclinarea, doar acceleratia (bine, nici macar aia, ca daca stii doar sa tragi tare de gaz asta nu inseamna ca stapanesti acceleratia). In rest, nu am avut nici macar momente de "cat pe-aci" memorabile, desi nu merg deloc incet sau pasnic. Normal ca daca o arzi cu viteze superluminice nu te mai salveaza nici dracu', dar asta nu inseamna ca exersarea franarii nu are niciun rost sau ca franarea de urgenta e loz in plic. Si in legatura cu admiratul peisajului, chiar nu e gluma. Se poate admira foarte bine peisajul si de pe vitezana. Se face mai simplu de pe chopper, ce-i drept, dar pe chopper nu te poti bucura prea mult de... placeri dinamice, sa le zicem. Adica acceleratie puternica, inclinare precisa si multa, frane tari, mai un wheelie, mai un stoppie etc. Vitezanele sunt incomode in primul rand in oras, dar la drum lung pot fi destul de OK dupa ce te obisnuiesti. Si placerile specifice vitezanelor nu trebuie savurate neaparat la viteze foarte mari. Cele mai mari distractii ale mele pe vitezana au avut loc intre 40 km/h (AMCKart) si 150 km/h (drumuri goale virajate cu asfalt bun). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Martie 20, 2010 Share Postat Martie 20, 2010 Iar cu blocatul rotii spate ma joc de fiecare data cand ies in trafic. Ma distrez si imi perfectionez controlul motocicletei in acelasi timp. tru! si daca ai o mobra cu ceva cuplu poti sa ai si putin wheelspin la o plecare mai puternica Se face mai simplu de pe chopper, ce-i drept, dar pe chopper nu te poti bucura prea mult de... placeri dinamice, sa le zicem. Adica acceleratie puternica, inclinare precisa si multa, frane tari, mai un wheelie, mai un stoppie etc. Vitezanele sunt incomode in primul rand in oras, dar la drum lung pot fi destul de OK dupa ce te obisnuiesti. Si placerile specifice vitezanelor nu trebuie savurate neaparat la viteze foarte mari. Exista o (oarecare) combinatie intre cele 2 tipuri de mobre: naked! O chestie legat de asta... multi nu stiu ce le poate oferi alt tip de mobra pana nu incearca...si aici nu ma refer doar la o tura de bloc. Inainte sa-mi iau Vulcanu' am avut Virago 535, tot cruiser, de la yamaha... 10 cai mai putin si 20 Nm mai putin decat Vulcanul...dar era mult mai distractiva mobra aia. de ce? pai...era cu ~40 kg mai usoara, avea un cadru mai special(nu era dublu leagan obisnuit, cum au majoritatea cruiserelor, ci motorul tinea loc de partea frontala a cadrului, ca sa zic asa... o chestie tipica nakedurilor, rotile erau mai mici, unghiul furcii mai strans, saua unpic mai inalta si comenzile ceva mai la mijloc si mai ridicate decat cum au majoritatea cruiserelor. Ma distram foarte mult cu ea... la o tura pe cheia partile nefolosite din cauciuc erau ffooooarte mici pentru un cruiser. Dupa ce am vandut-o mi-am luat vulcan, desi deja cochetam cu ideea de naked, vulcanul era un vis din adolescenta, asa ca l-am urmarit. Am fost oarecum dezamagit de el... lung, mai greoi, comenzile mult in fata (cele standard, ca alea avansate le-am dat jos imediat), intram mai greu cu el in curbe din cauza rotilor mari... si cand ma aplecam atingeam destul de devreme ba cu cricul, ba cu toba, ba scaritele... In schimb, acceleratia si mersul in linie dreapta sau curbe fooooaaarte largi sunt taramul Vulcanului... nu mai zic de confort, mai ales la drum lung. Am facut ~800 km/zi, incarcat cu pasagera si bagaje pt o saptamana in camping si dupa 12 ore in sa...mai puteam duce inca 200 km pe putin. La cateva luni dupa ce mi-am luat Vulcanu si-a luat pretina mea un CB 500, si timp de vreo 2 saptamani cat am avut VN-ul pe tusa ca mi se rupsese cablul de frana si asteptam sa vina din Japan, am mers cu CB-ul... In alea 2 saptamani calare pe mobra asta m-am hotarat ferm ce tip de motociclete vreau: Naked. Are exact ce vreau eu de la o motocicleta: aspect cat de cat clasic, f buna in oras, f buna pe curbe, buna de mers atat la serviciu cat si la mare, destul loc pt 'turing' si unele modele ofera si posibilitati de customizare. Asa ca io va sfatuiesc... incercati toate mobrele posibile, s-ar putea sa va placa altceva si nici sa nu stiti... poate atunci o sa mai scada din treapta sta intre choppersiti, vitezisti, nakedisti, enduristi, turisti etc... + ca nu strica experienta de a 'vedea' cum e si pe alte mobre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 20, 2010 Share Postat Martie 20, 2010 Pe motocicleta trebuie sa inveti doua lucruri: sa o stapanesti bine (controlul acceleratiei, frane, viraje, comportament la limita) si strategia in trafic in functie de cat de bine o stapanesti si de conditiile de trafic, vreme, drum etc. (adica unde si cat poti sa te intinzi cu viteza, unde si cand depasesti, unde te bagi si unde nu, etc). Cum zic si "francezii"... POWER IS USELESS WITHOUT CONTROL !!! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 De obicei, se zice "Odihneasca-se in pace!" In cazul de fata, imi permit sa zic: EXCELENT! Care e urmatorul? Esti macabru.... Pot sa-ti dau eu raspunsul: Inca un calaret pe 2 roti, fara permis, sau unul care calareste o vitezana....; poate fara permis, poate beat.... Sa ne apere Dumnezeu de astia! Sa aveti drumuri bune! Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CBR Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Apropo de cocalari, acum cateva luni, opresc la un semafor undeva pe la Eroii Revolutiei, in dreapta mea era un "Mertan" alb, care statea pe 2 benzi ca deh, e strada lui. Se deschide geamul si vad un tuciuriu in genul lui Romeo Fantastik, cu ochelarii de soare specifici, zgarda si burta la fel de specifice, admirandu-mi motorul... Si "omul" incepe cu intrebari: "Papusa, cat ai dat pe ea?", "Cum merge? E confortabila? Ca vreau sa-mi iau si eu cioaper d-asta sau cum il cheama, ca vreau sa stau asa confortabil, nu-mi place alea sport asa... Ca tre' sa stai aplecat!". Nu-mi venea sa cred, pentru ca de obicei astfel de persoane urasc "satanele" pe motor... Raspunsul meu: "Mai bine ceva sportiv, recomand una de peste 1000cmc, ca oricum nu-i diferenta intre 400cmc sau 1000cmc, pot fi conduse usor si de incepatori. Pariez ca 'dujmanii' ar fi foarte invidiosi." Nu sunt rea, dar sper sa-si ia un SS si sa se infinga in primul stalp... Beatrice, zau asa, dai tu un stalp pt un cocalar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Morales Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Un cocalar obosit (adica, scuze, un "inger", vezi aici: http://www.youtube.com/watch?v=W9aEsY9kl8s ), produs al sistemului de "invatamant" din Romanica, ii da motorul altui handicapat, care pe deasupra nu avea nici permis. Apoi, culmea intelectualitatii, se suie in spate, ca pasager, cu handicapatul. Imbecilul trage de gaz, cWaiele i se umfla cu aer, apoi vine curba. "Oh-oh!" + buf! Citez dintr-un alt clip cu "destepti" (cautati pe net "manelist vs. bustean"): "he's dead... motherfucker". Aerul din kwaiele handicapatului (o sa-l numim, de acum inainte, generic, Michael) functioneaza ca un airbag, iar acesta scapa. O intreaga armata de cocalari prieteni cu susnumitii, cu bibilici microscopice, incep o generoasa campanie de bocit pentru inconstientul mort si una de iertat si gasit scuze pentru inconstientul viu. -= SFARSIT =- Ba, voi va dati seama ca suntem pe aceleasi strazi cu handicapatii astia? in ceea ce priveste filmuletul "manelist vs bustean" (http://www.sanchi.ro/view_video.php?viewkey=89b95bcb416d6857f8b4) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.