crz-one Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Salut, am o problema electrica la Dt 125, nu se mai aprinde farul... si nici un alt bec ce tine de sistemul de iluminare. Ca sa o luam cronologic de la inceputul problemei lucrurile stau cam asa: ... prima data farul a inceput sa fie stins cu ghidonul drept, si se aprindea uneori cand viram max st. sau dr. ... am zis ok, ceva contact imperfect, desfac tot... refac legaturile si le izolez cu banda izolatoare (toate firele cap-coada, inclusiv mufele ..dat cu WD40 la imbinari, contacte..mufe). A inceput farul sa mearga fara nici o problema vreo 5-6 zile pana se iveste o iesire pe un teren cam imbibat cu apa si dupa 1-2 ore de mers incep iar problemele doar ca ceva mai complicate: indicatorul de temperatura a motorului sta la maxim daca am luminile pe OFF, si indica corect imediat ce pun pe pozitii sau faza scurta dar fara ca becurile sa se mai aprinda, decat atunci cand apas butonul rosu (kill engine..sau cum ii zice) cel de langa mansonul de acceleratie si motorul se mai invarte din inertie ... acesta este singurul moment in care se aprind becurile din bord si far. Aseara am desfacut iar toate legaturile, mufele...tot-tot, si am inceput sa scot din mufe firele neutilizate (cele pt stop/frana si semnalizare fata/spate ..accesorii desfintate de proprietarul anterior). In principiu din instalatia electrica o sa ramana pe motor doar ce tine de functionarea motorului si farul, fara claxon, semnale, stop sau acel fir ce merge la piciorul de sustinere a motocicletei, cu alte cuvine simplificata la maxim. Acum ce va intreb eu este urmatorul lucru: unde sa mai caut.. sa ma uit, sa verific si de la ce sa fie oare ? ... pt ca izolasem atat de bine firele incat era imposibil sa ajunga apa la mufe sau fire. E posibil oare ca problema sa vina de la firele ce vin de la magnetou? PS: am uitat un aspect important cred: am observat mici licariri ale luminilor in timp ce faceam ceva cerculete(in derapaj) si cand incercam sa-l ridic pe o roata de pe loc... se pare ca acele mici smucituri miscau ceva fir probabil... si luminile licareu putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 (editat) poate ar fi bine sa dai cateva jeturi de spray in contactul cu cheie sau poate in blocul de lumini unde intra cablul de pe ghidon ... ziceai de viraje Editat Martie 15, 2010 de Belbody Nu mai cita 1km de post daca esti urmatorul dupa el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Martie 15, 2010 Autor Share Postat Martie 15, 2010 am desfacut contactul care e curat lacrima si gresat bine, iar blocul de lumini este si el ok cu exeptia prafului care s-a mai adunat pe ici pe colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Daca firele din zona ghidonului sunt trecute prinntr-un varnes/furtun verifica integritatea acestuia sa nu fie ros pe undeva si sa dea la masa vreun fir. Daca varnesul e ok la exterior si nu gasesti problema in alta parte e posibil sa fie fire roase/topite /coapte in interior niste fire care se ating intre ele . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 la mine s-au ros 2-3 fire la un cot care atingea carena ... din cauza vibratiilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Salut si eu am un dt de 125 vezi sa nu cumva sa nu ai masa. Nu poate fi de la magnetou ,daca era nu mai pornea motoru . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Martie 15, 2010 Autor Share Postat Martie 15, 2010 (editat) 1. toate firele au fost verificate cap-coada(cele care au trecut prin varnes le-am scos complet afara si le-am verificat individual~toate sun Ok). 2. tot ce a insemnat surplus, adica fire neutilizate le-am scos din mufe ca sa simplific si sa elimin posibile variabile(aici intra firele catre:semnale, pozitie si frana spate). 3. au ramas doar firele ce tin de functionarea motorului (cdi, incarcare, ypvs) si cele care merg la contact, bord, bloc comenzi stanga si oprirea de urgenta a motorului. 4. Daca o iau prin eliminare urmatoarele componente sunt ok: 4.1 blocul comenzilor de lumini nu are nici o problema pt. ca se comporta la fel cu mufa acestuia scoasa si demontat de pe ghidon la fel e si kill engine; 4.2 bordul iarasi e ok, nici o shimbare daca deconectez sau nu mufa/firele; 4.3 YPVS si far e bug free ca sa zic asa, am scos mufele si nici o schimbare; 4.4 Contactul ma gandesc ca nu are cum sa fie pt. ca l-am desfacut si e ok in interior; A mai ramas CDI, releu incarcare si firele de la magnetou. Mi se pare destul de ciudat faptul ca se aprind luminile din bord si farul daca iau contactul sau opresc motorul din butonul rosu de langa acceleratie..acel kill engine. Nu inteleg ce se intampla, pt ca efectiv se deschide un circuit, iar curent nu are cum sa fure sau sa faca masa pe la firele ce sunt la vedere pt ca sunt trase in banda izolatoare toate. Am pierdut si ziua de azi degeaba, aceleasi simtome ca inainte: indicator temp. sta la maxim cu comanda luminilor pe Off si indica corect daca e On, Farul se aprinde, sau altfel zis primeste curent doar daca iau contactul sau apas kill engine (atata timp cat se mai invarte motorul) si ca lucrurile sa primeasca o nota de ciudatenie: la un moment dat cand trageam/actionam ambreajul mergea farul si indicatorul temp. cum trebuie. va rog spunetimi ca nu sunt nebun ... am verificat traseul cablului de ambreaj sa vad daca nu cumva se atinge de un fir sau ceva pe care sa-l miste si din cauza asta sa apara problemele. LE: Sa nu am masa!? te referi la cadru sau la firele negre din instalatia electrica!?... cum e cel mai corect sa verific lucrul acesta? .. intre +baterie si cadru sau firele negre cu contactul pus!? Mesaj completat LE2: Am uitat culmea culmilor: in timp ce lucram la el ferificam daca merg luminile dupa fiecare pas facut, cand totul este montat, mai putin farul..dar toate mufele la locul lor, fac o ultima verificare si totul e ok (am asigurat toate firele cu soricei pe toata motocilcleta ca sa nu aibe jocuri si sa se talangane aiurea cand trec peste gropi). Dau sa scot motorul afara (am de coborat 2 trepte cam mari, dif nivel undeva la 45cm pana la sol) dupa ce am ajuns cu el jos, il pornesc ca aveam pofta sa fac o turra cu el ..si... sii .. ghiciti ce!? ..iar nu mergeau luminile din bord si indic. temp cum trebe Mesaj completat Problema rezolvata de mult timp, insa poate o sa ajute pe cineva rezolvarea: nu aveam masa prin toate firele "-" Editat Martie 15, 2010 de crz-one Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.