Sari la conținut

Batai de cap Kawasaki KLR 600


Postări Recomandate

Va salut.

De curand am desfacut un kawasaki klr600.Posesorul necunoscator a cumparato fara sa stea pe ganduri.Motorul mergea ok dar avea o bataie.Cum toate se pot rezolva a zis ca e ok!Toate bune a mers asa ceva timp.Cand a venit timpu sa il desfac am vazut ca sa mers fara ulei :bounce: ,ii bag ulei pornesc motoru fum de nu te vedeai om cu om+ bataia care nu se ameliora.Desfac motorul.Raman surprins pentru ca nu se uzase la cum ma asteptam.distributia patinele ok axele cu came impecabile..(nu mi-a venit sa cred)scot cilindrul pistonul ok fara joc.Verific uzura segmentilor pe cilindru.Surpriza segmentii ca si noi.se unesc perfect in capete exact cum trebuie,pana si cel de ungere nu este afectat.

In concluzie cam toate belele se trag de la chiuloasa si bataia si consumul de ulei-fum albastru exagerat!!! :)

Acum nu am apucat sa desfac chiuloasa sa vad exact dar cred ca sunt duse de tot semeringurile de la supape si eventual pastilele de la supape de bate...

Ceea ce nu stiu(pt ca inca nu am apucat sa imi bag nasul) este cum reglez jocul la supape.. pastilele alea... etc, se pot regla?Trebuiesc schimbate pastilele?se invart acolo in locasul loc acum!Axele cu came sunt perfecte nici cel mai mic grad de uzura!!!...si segmentii la fel,ciudat dar adevarat!

Alte sugestii sfaturi pareri astept de la voi!

 

Unde pot gasii o garnitura de chiuloasa?

Numai bine :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate sa fie din cauza simeringurilor de la supape , sa fie uzate, rupte , intarite .... si pe acol iti scapa uleiul in capul pistonului , il arde si scoate fum . pastilele se pot regla sau schimba , masori jocul la supape , si in functie de asta mai slefuiesti pastilele ( asta se face la un atelier unde rectifica supape , chiuloase ... etc ) , sau le schimbi cu unele de alta dimensiune . pastilele se invart in locasul lor , nu este nicio problema . KLR-ul de 600 s-a fabricat pana in '89 , de atunci poate s-au uzat si scaunele la supape , ceea ce inseamna ca supapele iti merg un pic mai sus , deci se poate sa reglezi jocul la supape la cota normala din manual , parca este 0,2 si motorul sa nu-ti mearga bine si atunci mai trebuie polizate pastilele .

motorul de KLR si KLX , au un tacanit aparte , chiar daca toate sunt la locul lor , distributia la punct , supapele reglate , tot tacane intr-un fel si asta vine de la decompresorul automat ( la klx cel putin ala tacane , si as tin minte ca si klr-ul are tot automant , nu la maneta > corecteaza-ma daca gresesc)

sa verifici si daca ai supapele etanse , daca nu si alea trebuie rectificate .

cauta un manual de reparatie si ai mai multe detalii si acolo .

uite aici gasesti garnitura si pastile http://www.motomike.eu/lini/category/10400...0/vehicle/18573

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista cateva teste empirice care sa'ti ofere un punct de plecare in determinarea cauzei consumului excesiv de ulei (fum albastrui pe evacuare) insa, cu motorul desfacut nu prea iti mai sunt de mare ajutor.

 

Oricum, ca idee, se incalzeste motorul, dupa care, intr'o treapta intermediara (2-3), se accelereaza pana in zona rosie si se revine in frana de motor. Daca fumul este mai gros pe acceleratie, segmentii sunt cea mai probabila cauza, daca fumul se intensifica pe perioada de frana de motor, cauza cea mai probabila este semeringurile de la supape.

 

Daca exista uzuri doar la semeringurile supapelor de evacuare, consumul de ulei apare fara fum deoarece uleiul nu patrunde in camera de ardere ca sa fie ars, ci doar pe traseul de evacuare unde este vaporizat. Pentru a verifica si aceasta ipoteza, se tine o hartie curata la 30-40cm de gura tobei finale, in timp ce se dau cateva "blipuri" mai lungi. Desi invizibile cu ochiul liber, daca exista vapori de ulei in gazele de evacuare, hartia le va colecta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.trebuie intai sa desfac chiuloasa...sa vad despre ce este vorba acolo!

Mesaj completat

Ceea ce ma ingrijoreaza cel mai mult este fumul prezent tot timpul.Cum am bagat ulei nu mai puteai vedea nimic in jur....deci ceva suspect!si segmentii sunt ca noi..imi pare rau ca nu i-am masurat compresia inainte sa il desfac..dar eram 100% convins ca segmentii sunt uzati de tot!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca segmentul de ungere nu isi face treaba bine, poate apara un consum de ulei. Totusi, daca spui ca era un nor de fum de mai vedeai nimic, nu e ceva minor. Nu exista alt loc prin care poate sa curge ulei in camera de ardere, sau toba? Sufla prin aerisirea carterului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca segmentul de ungere nu isi face treaba bine, poate apara un consum de ulei. Totusi, daca spui ca era un nor de fum de mai vedeai nimic, nu e ceva minor. Nu exista alt loc prin care poate sa curge ulei in camera de ardere, sau toba? Sufla prin aerisirea carterului?

Sincer nu am apucat sa verific exact..Proprietarul ma sunat am fost am vazut despre ce e vb si l-am desfacut imediat,crezand ca sunt segmentii dusi si eventual ceva pe la chiuloasa de bate..dar de unde tot setul ca noi inclusiv piston+cilindrul..ceas.maine sa verific toate posibilitatile,rulmentii etc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-ai dat seama ca sunt ca noi? Ai masurat cu micrometrul? Ai masurat camele? Ai masurat ceva?

Cand scoate fum in halul in care zici sigur sursa nu sunt segemnti dusi, e ceva mult mai grav, uleiul patrunde pe alta cale in cilindru..

Sau poate ai pus mult mai mult ulei decat trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul meu.. nu e motorul meu :bounce: proprietarul a cumparato cu o bataie.Nu ia verificat uleiul niciodata si nici de schimbat..cea mai mare prostie..in schimb ia mai completat de cateva ori 200 300 grame...

Cand am vazut motorul prima data a fost sa ma uit la ulei...si era zero nu se vedea nimic pe oglinda!Pentru ca nu a avut ulei pe moment nu l-am mai pornit,a ramas sa ii bage ulei pana afata full! eram sigur ca o sa pape ulei.Omul ia bagatat vreo 3 litri pana a aratat ful.Pare mult dar....cand la pornit fum exagerat de mult!Cand am ajuns eu la el nu am mai pornit motorul pentru ca se apucase el sa demonteze.L-am desfacut eu si am gasit cele enumerate mai sus.Repet segmentii sunt ca noi..se unesc in capete pe cilindru abia daca intra lama de ras!axele cu came perfecte...pastilele cred ca sunt duse...probabil o caza a bataii!Acum ramane sa desfac chiuloasa bucatele sa vad exact!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 litrii de ulei e enorm , la un schimb de ulei se baga 2-2,2 l , chiar daca a consumat ulei mai ramane ceva in motor , apoi daca ii mai si bagi 3 litrii ii grav deja .

3-chear 4 :bounce: asa mi-a spus el...ca tot el la scos :P deci e ceva ciudat la mijloc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca nici tu nu stii exact ce a facut colegul acolo si cati L de ulei a bagat in motor, tu vii aici si ne spui ca scoate fum si ca ce-are domle? Poate ala a turnat ulei pe gaurile de la bujii.. cine stie ce naiba a facut. :bounce:

Oricum 3L peste ce mai era in motor e enorm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca nici tu nu stii exact ce a facut colegul acolo si cati L de ulei a bagat in motor, tu vii aici si ne spui ca scoate fum si ca ce-are domle? Poate ala a turnat ulei pe gaurile de la bujii.. cine stie ce naiba a facut. :lol:

Oricum 3L peste ce mai era in motor e enorm.

Stiu ca era enorm..tocmai ca nu mi-a spus exact ce a facut dar a bagat ulei mult oricum 3 litri sigur a bagat!in motor nu cred ca era mare lucru..sau cand la scos a scos 3-4 cu ce mai bagase el!O sa aflu exact.In week-end aranajez chiuloasa...

Mesaj completat

Va salut am desfacut astazi chiuloasa la KLR.Am scos toate supapele pastilele totul! pastilele si ghidurile sunt in stare buna nu au uzura le-am masurat si cu micrometrul conform manualului! Chestia e ca supapele de evacuare sunt pline de ulei..defapt tot locasul acolo la iesire din camera de ardere.Cele de admisie sunt curate.Am scos si semeringurile de la supape.Sunt tocite toate dar cele de pe admisie mai strang cat de cat supapa.O sa le schimb toate dar se poate sa fi papat ulei pe acolo?alta varianta nu am...

Se poate regla jocul la supape cumva la asta?sau doar bagate pastilele si pus totul la loc?ca sa stiu cand voi asambla la loc!

Nu prea am ce sa ii fac la chiuloasa decat sa ii schimb semeringurile.Acum ma intreb astea sa fi fost problema fumului enorm?

Motorul avea o bataie..de unde ar putea fi?la chiuloasa nu prea ar avea ce eventual decompersoul ala care habar nu am cum functioneaza.Rulmentii la ambielaj i-am verificat nu are joc nici la biela nici la bolt.Ce ar mai putea cauza bataia ?Vreo idee ceva?Si fumul...

Orice sfat este binevenit!

Numai bine! :bounce:

Mesaj completat

Stiu ca era enorm..tocmai ca nu mi-a spus exact ce a facut dar a bagat ulei mult oricum 3 litri sigur a bagat!in motor nu cred ca era mare lucru..sau cand la scos a scos 3-4 cu ce mai bagase el!O sa aflu exact.In week-end aranajez chiuloasa...

Mesaj completat

Va salut am desfacut astazi chiuloasa la KLR.Am scos toate supapele pastilele totul! pastilele si ghidurile sunt in stare buna nu au uzura le-am masurat si cu micrometrul conform manualului! Chestia e ca supapele de evacuare sunt pline de ulei..defapt tot locasul acolo la iesire din camera de ardere.Cele de admisie sunt curate.Am scos si semeringurile de la supape.Sunt tocite toate dar cele de pe admisie mai strang cat de cat supapa.O sa le schimb toate dar se poate sa fi papat ulei pe acolo?alta varianta nu am...

Se poate regla jocul la supape cumva la asta?sau doar bagate pastilele si pus totul la loc?ca sa stiu cand voi asambla la loc!

Nu prea am ce sa ii fac la chiuloasa decat sa ii schimb semeringurile.Acum ma intreb astea sa fi fost problema fumului enorm?

Motorul avea o bataie..de unde ar putea fi?la chiuloasa nu prea ar avea ce eventual decompersoul ala care habar nu am cum functioneaza.Rulmentii la ambielaj i-am verificat nu are joc nici la biela nici la bolt.Ce ar mai putea cauza bataia ?Vreo idee ceva?Si fumul...

Orice sfat este binevenit!

Numai bine! :P

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut am desfacut astazi chiuloasa la KLR.Am scos toate supapele pastilele totul! pastilele si ghidurile sunt in stare buna nu au uzura le-am masurat si cu micrometrul conform manualului! Chestia e ca supapele de evacuare sunt pline de ulei..defapt tot locasul acolo la iesire din camera de ardere.Cele de admisie sunt curate.Am scos si semeringurile de la supape.Sunt tocite toate dar cele de pe admisie mai strang cat de cat supapa.O sa le schimb toate dar se poate sa fi papat ulei pe acolo?alta varianta nu am...

Se poate regla jocul la supape cumva la asta?sau doar bagate pastilele si pus totul la loc?ca sa stiu cand voi asambla la loc!

Nu prea am ce sa ii fac la chiuloasa decat sa ii schimb semeringurile.Acum ma intreb astea sa fi fost problema fumului enorm?

Motorul avea o bataie..de unde ar putea fi?la chiuloasa nu prea ar avea ce eventual decompersoul ala care habar nu am cum functioneaza.Rulmentii la ambielaj i-am verificat nu are joc nici la biela nici la bolt.Ce ar mai putea cauza bataia ?Vreo idee ceva?Si fumul...

Orice sfat este binevenit!

 

 

La ce te'ai raportat cand ai masurat "pastilele" si ai spus ca sunt "in stare buna" si mai ales sunt curios cum ai reusit sa masori ghidurile supapelor?!...

 

 

 

 

Da, consumul exagerat de ulei insotit de fum abundent indica de obicei uzura grosolana la semeringurile de supape si eventual ghiduri. Cum la ghiduri nu prea ai ce le face singura varianta ramane sa inlocuiesti semeringurile si sa vezi dupa aceea ce si cum. Din cate inteleg motorul e intr'o stare avansata de uzura, probabil nici segmentii/cilindrii nu sunt ca in prima tinerete.

 

Jocul la supape se face prin inlocuirea pastilelor cu altele mai subtiri/groase functie de valorile gasite. O metoda mai neortodoxa, daca jocurile sunt mai mici decat cele recomandate de fabricant, este grinduirea acestora. Nu ai nevoie decat de un set de lere si un micrometru (si o piatra de polizor noua, de granulatie fina).

 

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce te'ai raportat cand ai masurat "pastilele" si ai spus ca sunt "in stare buna" si mai ales sunt curios cum ai reusit sa masori ghidurile supapelor?!...

 

 

 

 

Da, consumul exagerat de ulei insotit de fum abundent indica de obicei uzura grosolana la semeringurile de supape si eventual ghiduri. Cum la ghiduri nu prea ai ce le face singura varianta ramane sa inlocuiesti semeringurile si sa vezi dupa aceea ce si cum. Din cate inteleg motorul e intr'o stare avansata de uzura, probabil nici segmentii/cilindrii nu sunt ca in prima tinerete.

 

Jocul la supape se face prin inlocuirea pastilelor cu altele mai subtiri/groase functie de valorile gasite. O metoda mai neortodoxa, daca jocurile sunt mai mici decat cele recomandate de fabricant, este grinduirea acestora. Nu ai nevoie decat de un set de lere si un micrometru (si o piatra de polizor noua, de granulatie fina).

 

 

 

Ride Safe!

Am masurat supapele nu ghidurile!! Grosimea supapelor este ca si in manual!semeringurile sunt uzate destul mai ales cele de evacuare!uzura nu are motorul este intr-o stare foarte buna pentru chinurile in care a trecut!pistonul+segmentii sunt iarasi ok.Cilindrul nu are grad de uzura.segmentii se unesc in captele pe cilindru pistonul nu joaca in cilindru.Nu are joc nici la bolt sau biela...totusi bate!jocul supapelor este undeva intre 0,15 0,20 cu pastilele astea!Singura cauza pentru fum raman semeringurile de la supape!Dar cu bataia care o avea.. :drink:

Editat de lewa ktm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat supapele nu ghidurile!! Grosimea supapelor este ca si in manual!semeringurile sunt uzate destul mai ales cele de evacuare!uzura nu are motorul este intr-o stare foarte buna pentru chinurile in care a trecut!pistonul+segmentii sunt iarasi ok.Cilindrul nu are grad de uzura.segmentii se unesc in captele pe cilindru pistonul nu joaca in cilindru.Nu are joc nici la bolt sau biela...totusi bate!jocul supapelor este undeva intre 0,15 0,20 cu pastilele astea!Singura cauza pentru fum raman semeringurile de la supape!Dar cu bataia care o avea.. :drink:

Permite-mi sa te intreb inca odata: Cand afirmi ca motorul e in stare foarte buna pe ce te bazezi?

Ai masurat cu MICROMETRUL? Ai masurat cilindrul pe interior cu comparatorul? Ai masurat pistonul cu micrometrul asa cum e dat in manual? Ai masurat diametrul interior al capatului bielei? Ai masurat boltul pistonului?

Cu ce ai masurat tijele supapelor??

Daca tijele supapelor sunt OK, desi ma indoiesc ca le-ai masurat cu un micrometru, asta nu inseamna ca ghidurile sunt bune!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura cauza pentru fum raman semeringurile de la supape!Dar cu bataia care o avea.. :drink:

 

Daca, dupa cum sustii nu sunt si alte uzuri majore, sursa fumului este semeringurile de la supape SI ghiduri. Ca uleiul sa patrunda in camera de ardere trebuie sa treaca de semeringuri si sa aiba suficient loc (uzura) intre coada supapei si ghidul sau. Dealtfel uzura grosolana a semeringurilor supapelor este provocata tocmai de miscarea radiala a cozilor supapelor in ghiduri... vei sti cu certitudine numai dupa ce vei schimba semeringurile cu unele noi si acestea se vor uza rapid.

 

Cu "bataia" e nevoie de mai multe informatii, cu siguranta ca daca exista, are si o cauza!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci supapele cu micrometrul au fost masurate! nu am masurat pistonul si nici cilindrul cu ceasul comparator!Am uneltele astea dar nu am verificat pentru ca se prezinta intr-o stare foarte buna in comparatie cu alte motoare desfacute care aveau uzura mai mare si stiu cum le-am remediat!!!Deja nu mai stiu cum sa explic pentru ca imediat sariti pe mine!

Las' ca ma descurc singur! Forumul asta care SA DUS DE RAPA DE TOTTTTT!!

Stergeti-ma faceti-mi ce doriti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am masurat pistonul si nici cilindrul cu ceasul comparator!Am uneltele astea dar nu am verificat pentru ca se prezinta intr-o stare foarte buna in comparatie cu alte motoare desfacute care aveau uzura mai mare si stiu

Deci tu masori pistoane din ochi si zici ca sunt in stare buna si apoi vii si intrebi pe forum de ce bate motorul.. :drink:

Degeaba masori supapele, trebuie sa masori si interiorul ghidurilor.

 

Nu trebuie sa te superi, dar esti repezit, nu dai nici un detaliu, si apoi vrei explicatii. Tu esti cu motorul in brate acolo, ce sfaturi vrei sa primesti? Crezi ca viseaza cineva noaptea de ce bate motorul ala? Masoara si o sa te lamuresti.

Masoara fusta pistonului, masoara cilindrul, masoara boltul, masoara biela. Daca vreuna din valori iese din limitele date in manual, atunci ti-ai raspuns singur.

Nu-mi spune ca tu masori cu ochiul liber sau cu sublerul zecimi de milimetru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai frate nu are pic de joc pe nicaieri!! pistonul nu joaca pe cilindru deloc. Segmentii iarasi se unesc captele perfect!

In comparatie cu alte motoare la care pistonul avea joc considerabil +segmentii cu ceva uzura si semeringurile la supape destul de obosite tot nu scotea fumul pe care asta il scotea!

Deci stiu clar ca nu setul motor era problema fumului exagerat!si iarasi joc la biela nimic sau la bolt absolut!Iarasi sunt sigur ca nui de aici bataia...probabil vreun rulment prin motor.. varianta a 2-a asta nu stiu...

Ceea ce cred este ca una din cauza/cauzele fumui sunt semeringurile alea de la supape.Altceva....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci nu ramane decat sa pui semeringuri de supape noi si sa faci jocurile la supape si apoi sa-l inchizi si sa speri ca nu o sa mai bata.

Rulmentii nu bat, rulmentii huruie..

Dar n-ai zis de unde venea bataia aia... si cum era: de jos, de sus, de la mijloc, joasa, ascutita, infundata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci nu ramane decat sa pui semeringuri de supape noi si sa faci jocurile la supape si apoi sa-l inchizi si sa speri ca nu o sa mai bata.

Rulmentii nu bat, rulmentii huruie..

Dar n-ai zis de unde venea bataia aia... si cum era: de jos, de sus, de la mijloc, joasa, ascutita, infundata.

Bataia nu mai stiu nici eu exact cum era... pentru ca eu am vazut motorul mergand dar nu l-am ascultat atent sa vad ce si cum exact.Proprietarul a mai mers cu el asa pana sa hotarat sa il desfaca el.A apucat sa dea jos doar capacul la chiuloasa,apoi sa lasat pagubas!Oricum ii schimb semeringurile alea si apoi vad ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...