LCA Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 am o yamaha xt 600 din 1992.am impresia k am pierdut un capac ceva si nici macar nu stiu daca am avut ceva acolo. este in partea dreapta sub dopul ala unde se poate adapta kick starter.exact intr-un drept cu pedala de frana.se vede k lipseste cv k mi-au ramas doua gauri filetate.poate atasa cineva vreo poza? ms mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 am o yamaha xt 600 din 1992.am impresia k am pierdut un capac ceva si nici macar nu stiu daca am avut ceva acolo. este in partea dreapta sub dopul ala unde se poate adapta kick starter.exact intr-un drept cu pedala de frana.se vede k lipseste cv k mi-au ramas doua gauri filetate.poate atasa cineva vreo poza? ms mult Ar fi bine sa atasezi si tu o poza cu buba. In felul asta ii ajuti pe eventualii sfatuitori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 deocamdata nu am cu ce sa fac poza...dar mai o intrebare...la capacul pt filtru de ulei aveam doar un surub bun,celelalte doua erau niste prezoane adaptate de fostul proprietar si azi am descoperit ca am scos un prezon cu mana,nu desfiletandu-l si pur si simplu a iesit afara,care ar fi solutia? refiletat si surub mai mare? Mesaj completat Ar fi bine sa atasezi si tu o poza cu buba. In felul asta ii ajuti pe eventualii sfatuitori. mai zi-mi t rog cum e normal sa verific uleiul avand carter uscat ? la rece sau cand e cald? d ex la cald m-am uitat si nu luam nimic pe joja poate si am si pierdut mult.cum stii ca procedeaza cei cu uleiul in cadru?ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 (editat) refiletat si pus mai mare prezon. e treaba a dracu sa nu strici detot gaura/. Editat Martie 27, 2010 de Unguru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 refiletat si pus mai mare prezon. e treaba a dracu sa nu strici detot gaura/. zi-mi tu cum verifici uleiul? cand e cald motoru nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 Motorul cu carter uscat se verifica cu motorul cald dupa aprox 1 minut de la oprire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 http://images.google.ro/images?um=1&hl...gsz=m&tbo=1 Uite ce am gasit daca am dat cautare imagini pe google. Pt verificare ulei: motorul cald, motoreta dreapta, astepti 10 sec - un minut (pana iei o carpa si desurubezi joja), verifici nivelul fara a insuruba joja. http://www.manualedereparatie.info/ Mai citeste la manual ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
challenger Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 (editat) La XT 600 ,fie ca ai rezervor de ulei fie ca ai uleiul in cadru ,nivelul acestuia se masoara cu motorul cald ,dupa ce a fost in sarcina, astfel : -se dispune motocicleta pe un loc cat de cat orizontal ,intr-o pozitie verticala ( nu inclinata pe cric sau in alta pozitie ) -se citeste nivelul de ulei de pe joja, respectiv se completeaza cu ulei daca e nevoie ; Este indicat ca aceasta operatiune sa se efectueze la intervale de timp destul de dese ( eu o faceam la fiecare tura ) ,mai ales daca se cunoaste ca exista unele scurgeri de ulei ( pe la filtrul de ulei din cauza suruburilor care nu mai au filet etc). Oricum aceste motoare consuma o anumita cantitate de ulei prin simpla lor functionare . Deci masoara uleiul cum trebuie si vezi sa nu cumva sa ai sub nivel ceea ce e grav. Referitor la suruburile lipsa de care zici ,in zona respectiva exista doar suruburile de la carterul stang si e bine sa le ai fiindca pe acolo vei avea ( daca nu cumva ai si avut deja ) scurgeri de ulei . Numai bine si ai grija de motor !!! PS: Si dupa cum spunea Andrei ,pune mana pe manual si fa cum se face . Editat Martie 27, 2010 de challenger Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 La XT 600 ,fie ca ai rezervor de ulei fie ca ai uleiul in cadru ,nivelul acestuia se masoara cu motorul cald ,dupa ce a fost in sarcina, astfel :-se dispune motocicleta pe un loc cat de cat orizontal ,intr-o pozitie verticala ( nu inclinata pe cric sau in alta pozitie ) -se citeste nivelul de ulei de pe joja, respectiv se completeaza cu ulei daca e nevoie ; Este indicat ca aceasta operatiune sa se efectueze la intervale de timp destul de dese ( eu o faceam la fiecare tura ) ,mai ales daca se cunoaste ca exista unele scurgeri de ulei ( pe la filtrul de ulei din cauza suruburilor care nu mai au filet etc). Oricum aceste motoare consuma o anumita cantitate de ulei prin simpla lor functionare . Deci masoara uleiul cum trebuie si vezi sa nu cumva sa ai sub nivel ceea ce e grav. Referitor la suruburile lipsa de care zici ,in zona respectiva exista doar suruburile de la carterul stang si e bine sa le ai fiindca pe acolo vei avea ( daca nu cumva ai si avut deja ) scurgeri de ulei . Numai bine si ai grija de motor !!! PS: Si dupa cum spunea Andrei ,pune mana pe manual si fa cum se face . ms mult pt sfaturi;) si referitor la c ziceam k lipseste cred k a fost un capac cv acolo e in partea dreapta jos intre motor si pedala de frana sub locashul unde se poate adapta kick starter o sa pun o poza maine pe lumina k sa vezi exact cum arata acolo Mesaj completat eu asa am stiut mereu ca se verifica uleiul...dar ca sa vezi cv interesant fostul proprietar a bagat 3.6 l de ulei la schimb (cu tot cu filtru) cand d fapt in carte scrie 2.8 cum am pus eu acu 2 saptamani ...facea asta pt k niciodata nu avea nivel ,el verifica tot timpu nivelu a doua zi dimineatza pe motorul rece.deci am avut dreptate cat m-am contrazis cu el . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 am o yamaha xt 600 din 1992.am impresia k am pierdut un capac ceva si nici macar nu stiu daca am avut ceva acolo. este in partea dreapta sub dopul ala unde se poate adapta kick starter.exact intr-un drept cu pedala de frana.se vede k lipseste cv k mi-au ramas doua gauri filetate.poate atasa cineva vreo poza? ms mult nu iti lipseste nimic acolo,asa e motoru, e posibil sa iti arunce ulei pentru ca e prea mult si forteaza in semeringuri,dopuri etc,e presiunea prea mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 ms mult pt sfaturi;) si referitor la c ziceam k lipseste cred k a fost un capac cv acolo e in partea dreapta jos intre motor si pedala de frana sub locashul unde se poate adapta kick starter o sa pun o poza maine pe lumina k sa vezi exact cum arata acoloMesaj completat eu asa am stiut mereu ca se verifica uleiul...dar ca sa vezi cv interesant fostul proprietar a bagat 3.6 l de ulei la schimb (cu tot cu filtru) cand d fapt in carte scrie 2.8 cum am pus eu acu 2 saptamani ...facea asta pt k niciodata nu avea nivel ,el verifica tot timpu nivelu a doua zi dimineatza pe motorul rece.deci am avut dreptate cat m-am contrazis cu el . Verifica si filtrul de aer. S-ar putea sa gasesti surplusul de ulei de la fostul proprietar in cutia filtrului de aer. Vine acolo printr-un furtun - epuratorul de gaze. PS La rubrica enduro-touring e topic dedicat pt XT-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 (editat) Ii lipseste. Este un capac de plastic, de aproximativ 7cm x 7cm. @LCA: Scobitura aceea care o vezi tu acolo, lasata descoperita de el, adaposteste parghia cablului de decompresie automata. Capacul asta are si o fanta in el, prin care trecea cablul de decompresie, tot el fiind si cel care sustinea camasa cablului. Sintetizand: Cat timp nu vrei sa ii pui pedala, nu vei avea nevoie de el si nici nu se va intampla ceva fara el. Mesaj completat Piesa care iti lipseste tie este cea marcata cu verde in poza de mai jos (merci Andrei de linkul cu poze - am gasit din prima ce cautam): mai zi-mi t rog cum e normal sa verific uleiul avand carter uscat ? la rece sau cand e cald? d ex la cald m-am uitat si nu luam nimic pe joja poate si am si pierdut mult.cum stii ca procedeaza cei cu uleiul in cadru?ms Cum bine a punctat Challenger, uleiul se verifica cu motorul cald, dupa ce acesta s-a aflat in sarcina. Foarte multa lume face greseala de a verifica uleiul doar dupa ce a incalzit pe loc motocicleta. Suruburile de la capacul de ulei sunt una dintre bubele clasice ale oricarui XT. Buba datorata mai degraba unei exploatari defectuoase. Si eu le-am stricat pe ale mele pana sa imi pice fisa (da, stiu, stupid me!). Explicatia este urmatoarea: Suruburile sunt de metal si carterul motorului este de aluminiu. Oricat de tare ar fi aluminiul, rezistenta pe care o opun cateva spire subtiri sapate in el nu are nici o sansa in fata unor nepriceputi care cred ca garnitura de cauciuc nu este suficienta (desi este arhisuficienta) si strang f. tare suruburile. Si eu am prezon momentan si este o solutie ok pt. o perioada scurta. Capacul fiind singurul loc cu atat de putine prinderi si atat de des accesat, filetele acestea pica primele. Poate la ambreiaj sa mai umble lumea asa des si mai pica cate un surub-doua, dar sunt mai multe si prinderea continua (mi-a picat unul si la capacul ambreiajului pana la momentul revelatiei). Ai grija si la prinderea aripii fata in telescop (unul din cele 4 filete de acolo mi-l aranjase deja neamtul) Fie refiletezi gaura si bagi surub mai mare, fie adopti urmatoarea solutie : - exista in comert niste corectoare de filet care se numesc Heli-Coil. Acum, care comert nu prea stiu nici eu fiindca si eu sunt in stadiul in care trebuie sa incep sa le caut. Incepi si tu pe la magazinele auto. Eu asa o sa fac. Arata exact ca niste arcuri si se infig in locasul cu pricina (fie direct, fie dupa largirea prealabila a gaurii cu un burghiu). Ai mai jos un filmulet despre ele (vorbeste cam mult individul asa ca pana la jumatate poti sa mai dai cate un next-next...): Mesaj completat Acum am recitit ce ai mai scris: - Vechiul proprietar facea greseala clasica - verifica uleiul fara a fi folosit motorul in sarcina. Stiu mai multe cazuri care au facut asa. La marea lor majoritate le manca motocicleta surplusul. Adica cu unii ma intalnesc des si cand le-am zis ce si cum am verificat in cutia filtrului, am verificat daca da fum pe decelerare (garniturile de la supape uzate) si nu aveau problemele astea. Sa nu mai zic ca unul era deja la al doilea schimb de ulei folosind undeva la 3.5 litri in loc de 2. Eu am observat urmatoarea chestie in 2 ani si ceva de folosinta: Nu imi prea manca deloc ulei. Singura data cand mi-a mancat ulei a fost cand uzura in piston era crunta si in plus m-am si bagat la verificat un traseu de raliu, lung de cateva sute bune de km. Opririle variau de la 50 pana la maxim 500 de m intre ele. In ritmul asta infernal de stop-go-stop-go mi-a topit 1 L de ulei in 1000 de km de off-road. In conditiile in care v-am zis si cum era pistonul. Fortat de imprejurari (mancase si litrul de ulei de rezerva si mai aveam doar 1L in ea, din 2) am bagat ulei universal, Esso, 15W50, de la Praktiker (60 Ron - 4 litri), ca sa ajung acasa. Desi mai subtire si, zic eu, si mai prost calitativ mi-a mancat 100 ml pe ruta Vama veche - Timisoara. Am verificat intentionat sa vad cat a mancat, stiind ca am folosit ulei mai subtire. Editat Martie 27, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 Bine punctat, acolo vine decompresorul automat. Dar sub capacul ala de plastic (pe care eu nu il am)mai are un dop pentru unde ar intra axul de la decompresor care intra pe pinionul de la kick am impresia,eu nu vad de la ce ar scapa ulei acolo decat din cauza presiunii prea mari. Eu sparsesem dopul ala cand am montat kick-starterul si l-am lipit cu poxilina si l-am pus la loc si nu mi-a facut probleme pana acuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Martie 28, 2010 Autor Share Postat Martie 28, 2010 Bine punctat, acolo vine decompresorul automat. Dar sub capacul ala de plastic (pe care eu nu il am)mai are un dop pentru unde ar intra axul de la decompresor care intra pe pinionul de la kick am impresia,eu nu vad de la ce ar scapa ulei acolo decat din cauza presiunii prea mari. Eu sparsesem dopul ala cand am montat kick-starterul si l-am lipit cu poxilina si l-am pus la loc si nu mi-a facut probleme pana acuma. seby dar nu curge nimic pe acolo ziceam doar k imi lipseste ceva de acolo si acu am aflat ce si am inteles ca n-am nevoie de capacul ala .ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 seby dar nu curge nimic pe acolo ziceam doar k imi lipseste ceva de acolo si acu am aflat ce si am inteles ca n-am nevoie de capacul ala .ms Scuze am mers mai departe decat era cazul.... acum poti sa dormi linistit ca nu iti lipseste nimic la mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.