Ianis Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Mi-am luat o baterie Delo YB12AL-A 12v/12AH de la Louis. Am nevoie sa o formatez. Stiti vreun service in zona Targoviste, Pucioasa, care sa faca asa ceva, eventual sa ofere si garantie. Am citit pe forum cum s-ar face, dar cum n-am redresor, si nu prea ma pricep la concentratia de acid care trebuie pusa, asa ca as avea nevoie de niste ajutor aici. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 (editat) Mi-am luat o baterie Delo YB12AL-A 12v/12AH de la Louis. Am nevoie sa o formatez. Stiti vreun service in zona Targoviste, Pucioasa, care sa faca asa ceva, eventual sa ofere si garantie. Am citit pe forum cum s-ar face, dar cum n-am redresor, si nu prea ma pricep la concentratia de acid care trebuie pusa, asa ca as avea nevoie de niste ajutor aici. Merci Te duci la magazin de piese auto si cumperi "electrolit". Ala il pui in baterie, nu te apuci sa te joci tu cu acid si apa distilata. Iti intra cel mult 500 ml. Lasi bateria juma de ora, verifici nivelul, eventual mai completezi si esti "good to go". Bateria are curent suficient sa pornesti, dar trebuie sa mergi macar o ora la drum intins sa fii sigur ca vei avea curent suficient pt a doua pornire. daca nu, redresorul este sfant. Editat Martie 31, 2010 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Bateria a venit fara acid? Daca da, citeste in prospect ce concentratie trebuie sa aiba acidul pe care il bagi in ea. La magazin se gaseste solutie de acid sulfuric la o singura concentratie - eu doar asa am gasit. Pe sticla este data de fapt parca alt indicator g/cm3... in sfarsit. Eu nu te sfatuiesc s-o pui pe motoreta fara s-o incarci cand ii pui prima oara acid. Cam 2 ore la un curent de 1A ar fi de ajuns pentru bateria ta noua, daca nu ai un redresor automat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 nenea la care de curand am fost cu bateria noua a zis ca tre' incarcata cu amperaj 10 % din puterea bateriei... nu ma pricep Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Se refera la curent: se face cam asa, bateria ta are capacitate (capacitatea se masoara in Ah) de 10 Ah. La incarcare redresorul trebuie sa fie in stare sa furnezeze un curent de 1A. timpul de incarcare depinde de starea bateriei. Cu cat e mai descarcata cu atat o lasi mai mult. In ultuima vreme insa redresoarele sunt automate si curentul scade odata cu incarcarea bateriei. Un battery tender este si mai destept, poti sa dormi linistit ca nu o supraincarca. Puterea bateriei este de fapt curentul maxim pe care il poate furniza. In specificatiile tehnice ale acumulatorului este notat CCA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ianis Postat Aprilie 1, 2010 Autor Share Postat Aprilie 1, 2010 Redresor nu am, deci ce as putea eu sa fac e sa pun electrolit si s-o las peste noapte cu capacele desfacute. Cat despre prospect... n-am treaba cu germana... si daca stau sa traduc toata prospectu cu google translate ma apuca iarna. Si totusi nu exista posibilitatea, daca bateria nu e formatata corect sa ii scurtez mult durata de viata si sa ma lase balta exact cand mi-e lumea mai draga? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 pai asta e si ideea. bateria functioneaza oricum, ca e noua, dar daca nu e formatata sa fie incarcata full, va functiona sub parametri si in scurt timp va ceda. asta se vede pe frig,la masini. am patit-o. deci, e pacat sa o chinui,fa rost de un redresor si macar ai o siguranta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Motoreta are dreptate. Cu cat tii o baterie mai aproape de nivelul maxim de incarcare, cu atat se va sulfata mai greu. Sulfatarea este deteriorarea ireversibila a unei baterii cu acid sau cu gel. Bateriile moto se deterioreaza mai rapid decat cele auto pentru ca sunt de dimensiuni mici si sunt sensibile. Pentru o durata de viata extinsa iti recomand sa folosesti un battery tender. Pentru moment insa dupa ce umpli elementii cu acid, incarca-ti bateria la un redresor si abia apoi pune-o pe motocicleta. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.