Sari la conținut

Adaptare alternator la o japoneza batranica


Postări Recomandate

am vazut ca este ultima solutie in materie de biciclete electrice si morilor de vant, mai ales la biciclete unde exista un model care te ajuta sa urci dealurile bazat pe asa ceva ! http://www.go4it.ro/auto/erockit-moto-bici...80-kmh-4641231/

 

ma intreb daca in functionare mai apare acea forta de franare care apare la un alternator obisnuit (din cauza campului magnetic) s ar parea ca nu(atat de mult) altfel nu ar fi flolosit atat de des la astfel de experimente.

 

 

acu stiu si eu ca trebuie limitata tensiunea maxima (captata si regularizata - ma gandesc la un model de releu mecanic gen cel de dacie desi - modul de functinare cred ca este un pic mai diferit)

 

eu unul am un alternator de ij ..extra ...daca 'oi gasi niste magneti si timp liber .. voi studia problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termina-te cu ursarii romanesti, da 300 RON pe un aftermarket si gata.

Astea rusesti au 150W sunt mari, grele, neechilibrate, lacuite cu lac de unghii si cu carbuni (nu ca la tine) si se rotesc la o turatie mult mai mica decat al tau si tot se duc dracului spirele.

 

Da, nu contest ca ai dreptate, nu mai ca am avut si stator original pe el si crede ma ca n a tinut decat 2 luni. As da 300 de lei pe unul aftermarket, da sicer nu cred ca va tine nici macar 1 an. S atunci nu fac decat sa aman problema pentru la anul.

 

 

Mesaj completat

la mine in 50 000 cu alternator model 424, deci Dnepr Ural, au avut medii de functionare de 8000 km si se ardea rotorul. Ah si costa SH vreo 150 Ron.

 

In concluzie, nu sunt fiabile nici solutiile "rusesti". Sa caut atunci de masina - unul mai mic decat cel de Dacie... Nici nu mai stiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca am inteles bine, folosesti un releu regulator home-made. Pai decat sa tot rebobinezi statorul sau sa te gandesti sa schimbi alternatorul, mai bine vezi ce-i cu acel releu regulator home-made. Esti sigur ca e bine proiectat, facut?

Cu ceva vreme in urma am vazut pe nu stiu ce topic o discutie despre o schema de releu regulator pt magnetou, destul de populara. Schema aia avea insa o deficienta majora: regla tensiunea punand infasurarile la masa cand crestea tensiunea prea mult. O solutie cum nu se poate mai proasta.

 

Cat despre alte idei, cum ar fi adaptarea unui alternator auto prin curea sau legat de axul transmisiei primare, ATENTIE: asigurati-va ca turatia este cea normala pt alternatorul respectiv. Ideea de a pune un alternator mare sa mearga la turatie mai mica decat normala, pe motiv ca n-ar solicita motorul, e o idee proasta: la turatie joasa alternatorul merge cu eficienta scazuta si creste mult curentul de excitatie. E posibil chiar sa se arda bobina de excitatie.

 

Mesaj completat

ma intreb daca in functionare mai apare acea forta de franare care apare la un alternator obisnuit (din cauza campului magnetic) s ar parea ca nu(atat de mult) altfel nu ar fi flolosit atat de des la astfel de experimente.

 

La fel si Andrei a tras concluzia ca alternatorul nu opune rezistenta prea mare la invartire, ca a incercat el sa-l invarta cu mana in timp ce avea bobina de excitatie alimentata la 12V si i s-a parut ca nu merge prea greu.

Falsa concluzie! Rezistenta la invartire este cu totul alta la turatia normala a generatorului si cu consumatoriii electrici conectati.

Mesaj completat

Ce-ar fi sa pui schema aia aici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul home-made nu l-am mai folosit insa nu asta e problema. După ideea colegului binox, de pe forum, am trecut doua faze ale statorului printr-o punte de redresare de Dacie si am obtinut o scadere de tensiune prin cuplarea la consumatori. Ideea functioneaza, un minor dezavantaj ar fi ca - in lipsa releului regulator - trebuie monitorizata tensiunea cu un voltmetru în bord.

 

Acu a mai aparut alta problema: se incinge puntea de redresare... Cand ti e lumea draga se mai si arde...

 

Tocmai de asta deja am inceput cautarile pentru un alternator, si cica cel mai mic ar fi cel de Tico, sau de ceva japoneze de oras. In functie de marimea lui gandesc si adaptarea - fie direct pe motor, in partea cu senzorii de avans, fie pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

livius ereticus0

Spune-mi si mie te rog cum monitorizezi cu voltmetrul vezi ca trece de 14 V si franezi s-au accelerezi unde ai limita de viteza? Nu ai reszolvat nimic. Puntea se arde ca este slaba s-au ai prea multi consumatori. Cuplarea consumatorilor ca sa nu depaseasca tensiunea maxima de incarcare o folosesc si eu insa este cam sensibila adica la o aprindere Gotronic umblat un an nu am incarcat niciodata bateria insa punand inca unul raman in pana de curent dupa cam 300 km.deci am redus consumatorii. Nu este o treaba prea sanatoasa ca tensiunea are fluctuatii destul de mari deci bateria va avea viata mai scurta.Poti potrivi empiric consumatorii legi un ampermetru si un voltmetru si la turatia cea mai mult folosita reglezi consumatorii ( bec lumini am de 35 W ) ca intensitatea sa nu depaseasca maximumul admis. Sunt ferm convins ca si generatorul rebobionat s-a ars din cauza releului s-au ai ceva scurt Puntea de diode pune una de 50 A face 75 Ron si nu se mai arde veci

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu a mai aparut alta problema: se incinge puntea de redresare... Cand ti e lumea draga se mai si arde...

Puntea redresoare e normal sa se incinga, la mine in cateva minute se incinge de nu mai poti tine mana pe ea. Totusi nu e normal sa se arda. O punte de dacie ar trebui sa reziste foarte bine si nici nu e scumpa, in jur de 10 ron sh si 40 ron noua. A mea rezista deja de vreo 3 ani si nu a fost noua cand am pus-o iar alternatorul meu sigur e mai puternic decat al tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

livius ereticus0

Spune-mi si mie te rog cum monitorizezi cu voltmetrul vezi ca trece de 14 V si franezi s-au accelerezi unde ai limita de viteza? Nu ai reszolvat nimic. Puntea se arde ca este slaba s-au ai prea multi consumatori. Cuplarea consumatorilor ca sa nu depaseasca tensiunea maxima de incarcare o folosesc si eu insa este cam sensibila adica la o aprindere Gotronic umblat un an nu am incarcat niciodata bateria insa punand inca unul raman in pana de curent dupa cam 300 km.deci am redus consumatorii. Nu este o treaba prea sanatoasa ca tensiunea are fluctuatii destul de mari deci bateria va avea viata mai scurta.Poti potrivi empiric consumatorii legi un ampermetru si un voltmetru si la turatia cea mai mult folosita reglezi consumatorii ( bec lumini am de 35 W ) ca intensitatea sa nu depaseasca maximumul admis. Sunt ferm convins ca si generatorul rebobionat s-a ars din cauza releului s-au ai ceva scurt Puntea de diode pune una de 50 A face 75 Ron si nu se mai arde veci

Numai bine

 

Pai depinde de la caz la caz, mai exact de puterea generatorului si de tensiunea data in functie de turatie. Cu primul stator statea la 14-14,5 la 5000 de turatii cu faru aprins. Chiar incarca fain. Apoi, dupa o luna a inceput treptat sa scada tensiunea. Am rebobinat statorul si l a mancat in c8r pe mosu care l-o refacut sa i puna sarma mai groasa. In loc sa faca bine, mai mult a stricat. Acu i-am pus si punte de Dacie noua, modelu vechi. Tre sa i rebobinez statoru cu sarma de grosime initiala si sa vedem cum mere...

 

Puntea redresoare e normal sa se incinga, la mine in cateva minute se incinge de nu mai poti tine mana pe ea. Totusi nu e normal sa se arda. O punte de dacie ar trebui sa reziste foarte bine si nici nu e scumpa, in jur de 10 ron sh si 40 ron noua. A mea rezista deja de vreo 3 ani si nu a fost noua cand am pus-o iar alternatorul meu sigur e mai puternic decat al tau.

 

Asa e Binox. Nici eu nu pot sa mi explic cum s a ars, da am masurat si o dioda din 6 era strapunsa. Saptamana asta m o lasat pe drum la Ploiesti. Acolo am lasat o si eu. Deja cedez psihic si tre urgent sa i adaptez un alternator extern (cred ca de Tico), ca nu mai am baza in ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai depinde de la caz la caz, mai exact de puterea generatorului si de tensiunea data in functie de turatie. Cu primul stator statea la 14-14,5 la 5000 de turatii cu faru aprins. Chiar incarca fain. Apoi, dupa o luna a inceput treptat sa scada tensiunea. Am rebobinat statorul si l a mancat in c8r pe mosu care l-o refacut sa i puna sarma mai groasa. In loc sa faca bine, mai mult a stricat. Acu i-am pus si punte de Dacie noua, modelu vechi. Tre sa i rebobinez statoru cu sarma de grosime initiala si sa vedem cum mere...

 

 

 

Asa e Binox. Nici eu nu pot sa mi explic cum s a ars, da am masurat si o dioda din 6 era strapunsa. Saptamana asta m o lasat pe drum la Ploiesti. Acolo am lasat o si eu. Deja cedez psihic si tre urgent sa i adaptez un alternator extern (cred ca de Tico), ca nu mai am baza in ea...

 

Salutare,

 

EU am un Suzuki GSX 550 E din 84. Motorul este doar cu un pas inaintea GS-ului tau. Am avut si eu aceeasi problema. Adica am ars doua alternatoare originale pana mi-a explicat un prieten bun la fire si tensiuni care este problema. Problema este regulatorul de tensiune care pe vremea aia nu era prea destept da tensiunea la masa si pune una din fazele alternatorului in scurt iar aia se arde.

Eu am rezolvat problea punand un alternator de gs 500 si releul de incarcare aferent. Este mai nou ca si conceptie si mai fiabil.

Desfa alrenatorul si fa poze la capac unde se prinde statorul la stator la sistemul de prindere la rotor la tot ce gasesti pe acolo cu multe dimensiuni masurate. In mod sigur se va gasi cineva sa zica ca asa ceva are si el pe motor. Pune-i unul din ala SH si ai rezolvat problema.

cat ai dat pana acum pe rebobinari luai unul si bun.

Sunt sigur ca nu ai nici un scurt pe instalatie. daca aveai scuurt pe instalatie nu rezista releul de incarcare nici doua ore.

Eu am aruncat o baterie buna din acestei probleme cu care te consfurnti tu. Eu nici nu am vrut sa aude rebobinari si mie prietenul priceput la fire imi facea gratis.

garantat se potriveste alternatorul de la alta motocicleta japoneza pe prinderile tale. La mine alternatorul de GS era mai mic in diametru dar se potrivea perfect atat pe ax cat si pe capac. Eu am dat 2 mil pe el. Si cam asta este pretul pe net.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce zici tu Ozzy. Releu de GS500 am mai avut, insa n o tinut decat 2 luni. De fapt, tre sa vad ca poate era bun, abia apoi am aflat ca mi s a dus statorul. Bine ca nu l am aruncat.

M am mai uitat pe net si am vazut si statoare noi la 2 mil, aftermarket, insa sincer probabil ca m as baza doar pe unul original de la o mobra cat mai noua. Totusi, de cate ori m am ars (si cu d astea originale), cred ca mai degraba fac adaptarea cu un alternator. Am intrebat si n stanga si n dreapta si ala de TICO e suficient de mic pentru a fi strecurat pe langa motor.

 

Ca si tehnologie nu e mare diferenta intre componentele de modele> la stator ar putea fi doar materiale mai bune, iar la releu tot aceeasi tehnologie cu tiristori de scurtcircuitare a suprlusului de tensiune la masa se foloseste si in prezent, ca acu 20 de ani. La toate japonezele cu generator cu excitatie magnetica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...