cata01 Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 (editat) Cred ca ar folosi multor utilizatori un astfel de topic in care sa gaseasca cat mai multe informatii folositoare pentru o intretinere optima a bateriei. Bateriile au ca si caracteristici principale: - Tensiunea de alimentare (Volti); in majoritatea cazurilor la autovehicule este de 12V - Amperi Ora (Ah) - cantitatea de sarcină transferată de un curent electric constant de un amper timp de o oră. De exemplu o baterie 8Ah, insemna ca tine un curent de 8A timp de 1 ora. Pot fi de mai multe tipuri de baterii: - Acid - cu intretinere sau fara intretinere - Gel - fara intretinere Incarcarea bateriei Bateria se incarca: - la o tensiune cu aproximativ 15% mai mult decat tensiunea ei. De ex: in cazul unei baterii de 12V, tensiunea de incarcare ar trebui sa fie 12+12*15% = 13.8V - la un curent cu o intensitate de aproximativ de 10 ori mai mic decat valoarea Ah a bateriei. De ex: in cazul unei baterii de 8Ah este indicat sa se incarce cu un curent de aproximativ 0.8 A. Timpul de incarcare este de aproximativ 10 ore, dar depinde de mai multi factori, starea bateriei, etc ... Cel mai indicat este ca bateria sa fie incarcata la un redresor special pentru moto. In lipsa acestuia, daca se foloseste un dispozitiv improvizat, trebuie sa indeplineasca caracteristicile de incarcare descrise mai sus. Intretinerea bateriei Periodic este indicat a se face o incarcare full pe un redresor. Iarna, cand motorul nu se foloseste o perioada lunga de timp, bateria se scoate de pe motor si se tine in casa sau la o temperatura peste 0 grade (ideal este in jur de 20 grade). Nu este indicat a fi tinuta nefolosita (chiar si incarcata fiind) o perioda f lunga (cateva luni); se poate sulfata si apoi se recupereaza f greu sau deloc. Dupa o perioada lunga de stat nefolosita (iernat), este bine sa se faca o incarcare full inainte de a fi pusa pe moto. Sau pusa pe motor si mers prima data cateva ore, astfel incat sa se incarce. Asteptam cu totii si alte completari. Asfalt uscat ! Mesaj completat Am o baterie (zic eu o marca nu f buna (din propria experienta)) /index.php?...13249&st=10 Am luat-o in Nov 2009 si in primavara era varza, se descarca in 10 minute cu becul aprins la motor (desi am tinut-o in casa in iarna). Zilele trecute am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea. Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ?? Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea. Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta). Mesaj completat Mesaj completatAm o baterie (zic eu o marca nu f buna (din propria experienta)) /index.php?...13249&st=10 Am luat-o in Nov 2009 si in primavara era varza, se descarca in 10 minute cu becul aprins la motor (desi am tinut-o in casa in iarna). Zilele trecute am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea. Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ?? Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea. Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta). Imi poate zice cineva daca este OK ce am facut cu inlocuirea electrolitului si cam care cat credeti ca o sa tina aceasta operatiune ?? Este recomandat asa ceva ?? ceva grav se poate intampla ?? Multumesc ! Editat Aprilie 22, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei00y Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 up Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Cred ca ar folosi multor utilizatori un astfel de topic in care sa gaseasca cat mai multe informatii folositoare pentru o intretinere optima a bateriei Pe tema asta s-au facut o gramada de topicuri,au fost o multime de povesti,polemici si balacareli... N-ai inventat tu gaura la covrig Da si tu un "search" si ai sa te convingi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Dar in schimb a patentat cana de cafea cu maner pe dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Ti-am raspuns si acolo Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria. Ca sa va lamuriti cum trebuie formatata si intretinuta o baterie, va invit sa studiati cu atentie urmatorul document http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Acuma serios, prea multa "stiinta" e acumulata in documentul ala. E greu de citit. Cuvantul de baza e "special". "Made of special bla bla." "special separator.." "special active material" "special grid design" Cand un manual isi face debutul cu astfel de exprimari pentru mine deja e egal cu 0. Sa-l citeasca clientii fideli Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 4, 2010 Autor Share Postat Mai 4, 2010 (editat) Ti-am raspuns si acolo Ca sa va lamuriti cum trebuie formatata si intretinuta o baterie, va invit sa studiati cu atentie urmatorul document http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf Tu crezi ca mi-am batut joc de baterie pt ca functiona bine ?? Am scris in topic ca era varza; dupa ce o incarcam pe redresor, tinea un bec de 55W cam 10 min maxim, sau maxim 4-5 porniri motocicleta la cheie ... Am zis inainte sa o arunc, sa incerc chestia asta (cu umplut cu acid). Nu aveam nimic de pierdut. Cand am desfacut-o, era uscata, nu a iesit nici un gaz, nu avea nici o picatura de lichid. /index.php?...p;#entry2411561 Documentatii de zeci si sute de pagini (cu exprimari de iti vine sa iti dai palme), gaseam si cu search direct pe Google; voiam o parere scurta si la obiect, de asta este forumul, nu ? Acum doar eram curios daca am facut ceva grav, poate curge acidu in motor, poate strica ceva, sa ma astept sa imi faca vreo surpriza neplacuta ? Mesaj completat Pe tema asta s-au facut o gramada de topicuri,au fost o multime de povesti,polemici si balacareli... N-ai inventat tu gaura la covrig Da si tu un "search" si ai sa te convingi am dat search, am citit zile intregi, am gasit zeci de topicuri si 80% contineau numa mistouri, balacareli. citesti 1 sapt sa afli informatii ce se pot sumariza in 2 pag noroc ca mai sunt moderatorii, ca ajungea forumul chat de mistouri Editat Mai 4, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Tu crezi ca mi-am batut joc de baterie pt ca functiona bine ?? Am scris in topic ca era varza; dupa ce o incarcam pe redresor, tinea un bec de 55W cam 10 min maxim, sau maxim 4-5 porniri motocicleta la cheie ... Am zis inainte sa o arunc, sa incerc chestia asta (cu umplut cu acid). Nu aveam nimic de pierdut. Cand am desfacut-o, era uscata, nu a iesit nici un gaz, nu avea nici o picatura de lichid. /index.php?...p;#entry2411561 Documentatii de zeci si sute de pagini (cu exprimari de iti vine sa iti dai palme), gaseam si cu search direct pe Google; voiam o parere scurta si la obiect, de asta este forumul, nu ? Acum doar eram curios daca am facut ceva grav, poate curge acidu in motor, poate strica ceva, sa ma astept sa imi faca vreo surpriza neplacuta ? Mesaj completat am dat search, am citit zile intregi, am gasit zeci de topicuri si 80% contineau numa mistouri, balacareli. citesti 1 sapt sa afli informatii ce se pot sumariza in 2 pag noroc ca mai sunt moderatorii, ca ajungea forumul chat de mistouri Man, atata timp cat capacele de la baterie sunt puse bine nu vad pe unde sa curga acid. Dar stii vorba aia cu ciorba reincalzita. Da si tu 150 lei si cumpara o baterie noua pe gel. Iti recomand in targ la Vitan. Cum intri in targ pe dreapta prima pravalie. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Man, atata timp cat capacele de la baterie sunt puse bine nu vad pe unde sa curga acid. Mai zic si a mia oara, daca tot cititi aceste topicuri cu interes, nu e nevoie sa aiba vreo gaura bateria ca sa se piarda apa din ea (da, apa) ci atunci cand este supusa supraincarcarii bateria "fierbe" adica apa din solutia de acid incepe sa se descompuna in Hidrogen si Oxigen care sunt gaze si care se degaja din baterie pe cai speciale de aerisire pe care le are orice baterie fie ca e capsulata sau nu. Are loc electroliza apei. Din ce in ce solutia de electrolit scade ca nivel pana nu mai ramane aproape nimic, decat acid sulfuric concentrat depus pe placi. De aceea se completeaza numai cu apa distilata. Asa e la toate bateriile idiferent ca sunt capsulate sau nu. Mesaj completat Zilele trecute am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ?? Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea. Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta). Imi poate zice cineva daca este OK ce am facut cu inlocuirea electrolitului si cam care cat credeti ca o sa tina aceasta operatiune ?? Este recomandat asa ceva ?? ceva grav se poate intampla ?? Multumesc ! E bineeeee!! Nu se intampla nimic!! O sa meaaaargaaa!! Nu face buum! Puteai in prima faza sa o umpli NUMAI CU APA DISTILATA, dar daca zici ca inainte de a pune ELECTROLIT ai clatit-o cu apa, atunci e BINE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 18, 2010 Autor Share Postat Mai 18, 2010 (editat) Mai zic si a mia oara, daca tot cititi aceste topicuri cu interes, nu e nevoie sa aiba vreo gaura bateria ca sa se piarda apa din ea (da, apa) ci atunci cand este supusa supraincarcarii bateria "fierbe" adica apa din solutia de acid incepe sa se descompuna in Hidrogen si Oxigen care sunt gaze si care se degaja din baterie pe cai speciale de aerisire pe care le are orice baterie fie ca e capsulata sau nu. Are loc electroliza apei. Din ce in ce solutia de electrolit scade ca nivel pana nu mai ramane aproape nimic, decat acid sulfuric concentrat depus pe placi. De aceea se completeaza numai cu apa distilata.Asa e la toate bateriile idiferent ca sunt capsulate sau nu. Mesaj completat E bineeeee!! Nu se intampla nimic!! O sa meaaaargaaa!! Nu face buum! Puteai in prima faza sa o umpli NUMAI CU APA DISTILATA, dar daca zici ca inainte de a pune ELECTROLIT ai clatit-o cu apa, atunci e BINE. Asa cum a precizat si Belbody, bateria are niste "gaurele" deasupra prin care se "aeriseste". De acum, cand o incarc, ar trebui sa scot capacelele, nu ? ca incepe sa "fiarba" si iese lichid prin acele orificii; Deci acum nu mai este "Maintenance Free" Deocamdata merge binisor. Am clatit-o pentru ca nu stiam ce concentratie de electrolit mai este in ea; nu stiam daca se scursese acidul din ea fara sa imi dau seama (pt ca era destul de noua - cateva luni) sau doar se evaporase apa. Mesaj completat Man, atata timp cat capacele de la baterie sunt puse bine nu vad pe unde sa curga acid. Dar stii vorba aia cu ciorba reincalzita. Da si tu 150 lei si cumpara o baterie noua pe gel. Iti recomand in targ la Vitan. Cum intri in targ pe dreapta prima pravalie. Numai bine. Bateria o am de cateva luni; (adica am folosit-o 2 luni efectiv pe motor); daca o aveam de 2 ani, in mod cert o aruncam si luam alta noua. Urmatoarea o sa fie pe gel dar o marca mai bunicica, chiar daca dau un ban in plus ... Editat Mai 18, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.