Jump to content
Sign in to follow this  
Urs_meloman

Fz6 S/N

Recommended Posts

Merci. Imi poti da o sursa, un cod, ceva de care sa ma agat?

Cu parere de rau nu-ti pot da detalii, mi l-a facut rost cineva cu care nu am vreo legatura.

Cauta pe internet variante de cabluri de ambreiaj pentru FZ6, de exemplu http://www.motovip.ro/produse/Cablu%20de%20ambreiaj%20TSK,%20Yamaha%20FZ6%20N%20si%20S2_3445.htm

» Post actualizat in 22 Mar 2018 08:49

greuta motoretuta dar 3 clase peste yamaha fz6 (consum, tractiune, etc). am avut placerea sa o testez vreo 2 luni (din pacate doar in oras). felicitari pentru alegere.

Multumesc,

 

Am mers putin cu F800 ADVENTURE / 2013, mi-a placut, dar vreau ceva mai mare.

Depinde in primul rand si ce vrei sa faci cu motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca se vand destul de scump motocicletele astea, pe a mea cu 30,000 km din 2012 cat as lua? Ma gandesc sa trec la un scuter si ceva de touring, asta e excelenta ca moto universala dar nu se pune cu cate una dedicata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AB1: io as da intre 3 si 5k pe un S2 de peste 5 ani "tzipla" (depinde de accesorizari). Daca nu are ABS, mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti,

Am o Yamaha FZ6N S2, 2008, 17.500 km (al 2lea propreitar, achizitionata de la Yamaha Dual Motors in 2010) posedata. Anul trecut in toamna, intors de la o plimbare din Giurgiu, a inceput sa se inece undeva la 5000 rpm si sa dea suturi. Am tras pe dreapta, si la relanti (1500-1700rpm relaniul) a murit motorul. L-am repornit, a stat putin si a murit iar. Apoi nu a mai vrut sa porneasca. Farul si pozitiile mergea, nu aveau sacadari. Am vrut sa-l iau cu platforma si dupa 30 min, din curiozitate, am incercat iar sa-l pornesc si surpriza, a pornit. Doar ca aceeasi problema, mergea pana in 5000rpm si de acolo nu mai voia sa urce. Mers asa cu el la service, testat senzor TPS, bla bla, concluzia ca de vina a fost pompa de benzina. Inlocuit pompa, a mers bine vreo 200km, apoi iar aceleasi simptome de inecare la 5000rpm si fara putere sa urce in ture. Testat din nou de service, functiona, testat apoi de mine functiona. Dupa cateva zile , facea la fel. A stat la iernat si dusa din nou la alt service. Gasit mizerie in injectoare (plus 5 erori pe bord - ''multumesc'' vechiului service) si in filtrul intern al pompei de benzina, testat bobine, senzor inclinare, senzor cric etc. Luata din service, functiona impecabil. Pana la un moment dat, cand facea la fel. Revenit in service, anulat senzor TPS, mers cu ea, aceeasi problema (senzorul TPS fusese si verificat in 2 randuri, cu succes), astfel ca senzorul iese din discutie. A doua zi, mers 2 zile struna. Lasata 4 zile in garaj, luni scoasa la plimbare, impecabil 150km, 3 opriri fara probleme, pana cand dupa a 4a oprire au apucat o iar dracii. Si in ultimele 2 zile numai asa merge, pana in 5000rpm, cu specificatia ca ieri, plecat mai agresiv de pe loc de la un semafor, urcata in 10.000 rpm, schimbat acolo sus pana in a 3a si apoi timp de 1 ora fara probleme, desi am mai luat o pauza si am oprit motorul. Apoi, fara niciun avertisment,fara sa o mai opresc, din nou problema ei, dar fara sa mai pot sa trec de acel prag al turatiilor. Este o problema ce imi apara aleatoriu: la cald, la rece, cu rezervorul plin, aproape gol, statuta cateva zile sau foolista 3 ore fara probleme si apoi dintr-o data...

Verificat:

- pompa benzina (schimbata)

-senzor TPS (mers si cu el anulat, aceleasi simptome)

-Bujii

-baterie

-injectoare

-circuitul electric (inocuit releu ce duce curentul la computer, injectoare si pompa de benzina)

-vacuum rezervor (verificat furtune, mers cu ea cand avea probleme cu busonul rezervorului deschis, fara niciun rezultat)

-filtru aer, filtru benzina

-etc.

Nu am cunostinte mecanice, sunt incepator, orice sfat ma poate ajuta.

Multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca tot si celor ce vor veni cu un sfat. Multumesc si celor ce vor avea un zambet in coltul gurii. Vreau doar sa ma bucur de ea si deja sunt disperat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As face si:

-verificat ECU si mufe, in special daca e ceva desprins sau corodat

-pus senzor cric pe direct

-pus kill switch pe direct

-ca absolut ultima instanta, as testa cu alt ECU

 

1-Ai vreo filmare? Cand incepe sa se manifeste, este vreo modificare in sunetul motorului?

2-Dupa ce o repornesti, ramane vreo eroare in calculator? Baga-l in modul de diagnoza, SELECT + RESET tinute simultan in timp ce rotesti cheia

3-Poti detalia in ce a constat verificarea circuitului electric? Si verificarea bobinelor?

Edited by walking^human

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-Dupa ce o repornesti, ramane vreo eroare in calculator? Baga-l in modul de diagnoza, SELECT + RESET tinute simultan in timp ce rotesti cheia si kill switch pe off

3-Poti detalia in ce a constat verificarea circuitului electric? Si verificarea bobinelor?

am adaugat si eu ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti,

Am o Yamaha FZ6N S2, 2008, 17.500 km (al 2lea propreitar, achizitionata de la Yamaha Dual Motors in 2010) posedata. Anul trecut in toamna, intors de la o plimbare din Giurgiu, a inceput sa se inece undeva la 5000 rpm si sa dea suturi. Am tras pe dreapta, si la relanti (1500-1700rpm relaniul) a murit motorul. L-am repornit, a stat putin si a murit iar. Apoi nu a mai vrut sa porneasca. Farul si pozitiile mergea, nu aveau sacadari. Am vrut sa-l iau cu platforma si dupa 30 min, din curiozitate, am incercat iar sa-l pornesc si surpriza, a pornit. Doar ca aceeasi problema, mergea pana in 5000rpm si de acolo nu mai voia sa urce. Mers asa cu el la service, testat senzor TPS, bla bla, concluzia ca de vina a fost pompa de benzina. Inlocuit pompa, a mers bine vreo 200km, apoi iar aceleasi simptome de inecare la 5000rpm si fara putere sa urce in ture. Testat din nou de service, functiona, testat apoi de mine functiona. Dupa cateva zile , facea la fel. A stat la iernat si dusa din nou la alt service. Gasit mizerie in injectoare (plus 5 erori pe bord - ''multumesc'' vechiului service) si in filtrul intern al pompei de benzina, testat bobine, senzor inclinare, senzor cric etc. Luata din service, functiona impecabil. Pana la un moment dat, cand facea la fel. Revenit in service, anulat senzor TPS, mers cu ea, aceeasi problema (senzorul TPS fusese si verificat in 2 randuri, cu succes), astfel ca senzorul iese din discutie. A doua zi, mers 2 zile struna. Lasata 4 zile in garaj, luni scoasa la plimbare, impecabil 150km, 3 opriri fara probleme, pana cand dupa a 4a oprire au apucat o iar dracii. Si in ultimele 2 zile numai asa merge, pana in 5000rpm, cu specificatia ca ieri, plecat mai agresiv de pe loc de la un semafor, urcata in 10.000 rpm, schimbat acolo sus pana in a 3a si apoi timp de 1 ora fara probleme, desi am mai luat o pauza si am oprit motorul. Apoi, fara niciun avertisment,fara sa o mai opresc, din nou problema ei, dar fara sa mai pot sa trec de acel prag al turatiilor. Este o problema ce imi apara aleatoriu: la cald, la rece, cu rezervorul plin, aproape gol, statuta cateva zile sau foolista 3 ore fara probleme si apoi dintr-o data...

Verificat:

- pompa benzina (schimbata)

-senzor TPS (mers si cu el anulat, aceleasi simptome)

-Bujii

-baterie

-injectoare

-circuitul electric (inocuit releu ce duce curentul la computer, injectoare si pompa de benzina)

-vacuum rezervor (verificat furtune, mers cu ea cand avea probleme cu busonul rezervorului deschis, fara niciun rezultat)

-filtru aer, filtru benzina

-etc.

Nu am cunostinte mecanice, sunt incepator, orice sfat ma poate ajuta.

Multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca tot si celor ce vor veni cu un sfat. Multumesc si celor ce vor avea un zambet in coltul gurii. Vreau doar sa ma bucur de ea si deja sunt disperat.

Daca ajungi la concluzia ca ai nevoie de piese ...0765336589

Share this post


Link to post
Share on other sites

As face si:

-verificat ECU si mufe, in special daca e ceva desprins sau corodat

-pus senzor cric pe direct

-pus kill switch pe direct

-ca absolut ultima instanta, as testa cu alt ECU

 

1-Ai vreo filmare? Cand incepe sa se manifeste, este vreo modificare in sunetul motorului?

2-Dupa ce o repornesti, ramane vreo eroare in calculator? Baga-l in modul de diagnoza, SELECT + RESET tinute simultan in timp ce rotesti cheia

3-Poti detalia in ce a constat verificarea circuitului electric? Si verificarea bobinelor?

 

 

am adaugat si eu ceva

 

Multumesc foarte mult pentru raspunsul vostru. Nu pot detalia exact verificarea circuitului electric si a bobinelor, dar stiu ca au fost verificate si am foarte mare incredere in mecanicul motorului. Din pacate, sta foarte rau cu timpul, nu s-a mai lovit de simptome asa mixte si inconsistente si mai am vreo 2 saptamani de asteptat pana o pot duce din nou in service. Intre timp, stau si ma gandesc ce dracu ar putea avea.

In alta ordine de idei, senzorul cric a fost pus pe direct, la fel si kill switchul, fara rezultate (desi, dupa ce senzorul de cric a fost scos din schema, mergea in suturi dar parca ceva mai controlabil - cred ca era doar o senzatie si poate avea si motorul o ''pauza'' atunci).

Am ascultat de sfatul vostru si ieri am scos-o la plimbare pentru a vedea daca tot asa merge. Aceeasi surpriza neplacuta. Bagata in modul diagnostic, avea o singura eroare: D61 - eroare 43. Am consultat un manual de service al Yamaha si am vazut ca este o ''eroare de voltaj in circuitul pompei de benzina''. Mentionez ca dup ace s-a verificat motorul si s-au testat aproape toate posibilele defecte ce puteau fi testate, am iesit cu el din service fara nicio eroare si bineinteles, functionand, erorile fiind verificate si sterse. Bateria este in parametrii buni, masurata nu doar o data.

Cum va spuneam, problema apare aleatoriu si s-a rezolvat temporar (pentru aproximativ 100-150km parcursi pana la urmatoarea stare de limitare a motorului) dupa ce: au fost curatate injectoarele (mers vreo 150km impecabil si apoi aceeasi problema); inlocuit releu responsabil de circuitul baterie-computer central-injectoare-pompa de benzina (am plecat cu ea din garaj si timp de 20 km se bloca mereu in limita a 5000rpm - oprit pe dreapta, inlocuit releu, mers 100 si ceva de km fara probleme pana din nou s-a manifestat); inlocuit ppompa de benzina anul trecut (mers aproximativ 100 si ceva de km fara probleme, pana din nou s-a defectat). Cel mai rau lucru este ca defectul nu se mentine in permanenta si de cele mai multe ori, dupa ce se se incearca repararea lui sau inlocuirea unor piese diverse, functioneaza pentru o perioada scurta de timp.

Intrebarea 1 - am incercat sa filmez in weekend cum se manifesta fecectul dar bineinteles, de data aceasta, in neutru, se accelerea fara probleme (am incercat de 7 orei in perioade diferite de timp). Voi face rost de un GoPro sa filmez in mers. Se manifesta astfel: in zona de 5000 rpm, incepe sa dea suturi, se aude huruit (imi cer scuze pentru expresie) de sub rezervor si in tobe se aud rateruri (mici explozii). In timp ce accelerez incercand sa treaca de zona respectiva, turometru nu oscileaza, dar motorul loveste foarte tare (vrea sa plece, si nu poate). Cum am mai spus, daca plec uneori tare cu treapta 1 si schimb vitezele in zona mai mare de 6000rpm, cateodata, doar cateodata, functioneaza ok pentru cateva zeci de km, chiar daca mai opresc la semafoare sau schimb si sub 5000rpm. Apoi, fara vreun alt simptom in prealabil, din nou se limiteaza in zona de 5000rpm si se manifesta violent.

Multumesc pentru rabdare, astept din nou parerea voastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au verificat mufa+cablurile aferete de la ECU?

 

Chiar daca crezi ca mecanicul tau e bun, as zice sa cauti si un electrician care sa verifice tot, inclusiv TPS, pompa si bobine, mai ales ca mecanicul e asa ocupat, nu stiu cat poti garanta pentru ce verificare o fi facut. N-ar fi nici primul nici ultimul mecanic care s-a ajuns si incepe sa dea rasolul.

 

Mai raman doar 3 variante atunci:

1-fir/mufa intrerupt/scurtcircuit, care se manifesta doar in anumite pozitii

2- ECU prajit

 

pt 1- ramane doar sa se inlocuiasca tot ce inseamna fir spre/de la pompa de benzina si injectoare, si pt 2- doar alt ECU si eventual alt butuc+cheie, daca nu gasesti pe cineva sa-l reprogrameze pe butucul/cheile existente. Daca iei alt ECU ai mare grija sa fie pt acelasi an si regiuni ca ce ai tu (de exemplu, cele SUA nu au imobilizator ca cele EU). Totusi, un ECU nu se strica chiar asa de pe o zi pe alta, fara alte cauze - scurtcircuit, bobine inductie defecte, bujii tinute in exterior cu motorul pornit pt cine stie ce probe si neimpamantate, etc. Alta verificare pt ECU- scoata seaua si incalzeste-l cateva minute cu un uscator de par, si apoi porneste-o si vezi ce face.

 

Eu am avut simptome "fantoma", cu mers in 2 cilindrii manifestat complet aleator, inexplicabile de nimeni. M-a costat o tractare Makaza-Bucuresti, si apoi mi-a luat vreo 10 ore sa verific cu mana mea tot, si sa incerc toate permutarile posibile de mufe scoase, una cate una, ca sa descopar ca un imbecil de "mecanic" largise un conector si ii fusese lene sa il represeze (cu orice patent), multumindu-se sa-l lase sa stea "bleg", tinut doar de burdufurile de plastic ale conectorilor.

 

Succes! Nu exista auto/moto posedate, totul este reparabil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti, cu power commander\harti power commander a cochetat cineva pe aici? Cei de la power commander nu ofera chiar o gama larga de harti pentru modelul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat poti sa mai scoti din motorul asta astfel incat sa mai treci si ITP-ul, sa nu sara consumul in aer si sa nu lasi fum in urma. Dar chiar sunt curios daca are cineva experienta directa cu PC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

 

Vin si eu cu o problema, la a mea FZ6N S2- an 2009. De ceva timp, atunci cand pornesc chiar si daca astept sa iasa de pe LOW, da sa moara daca accelerez brusc.

Am intrar in meniul de diagnoza si am stocate la d61 2 erori : 13 si 30.

 

Ma poate ajuta cineva cu o informatie?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Anderson: https://www.motorcycle-manual.com/app/download/11894758826/yamaha_fault_codes.pdf?t=1505026081

 

61 inseamna ca ai erori in bord pe senzorii de aprindere. 30 stiu ca era ceva problema cu senzorul de inclinare. Vezi in PDF exact ce e 13 si ce e 30. S-ar putea sa nu ai presiune suficienta in rampa de injectie si sa iti iei 13 si de aia sa moara motorul cand incerci sa bagi mult benzin brusc.

Edited by bigFatAss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Anderson: https://www.motorcycle-manual.com/app/download/11894758826/yamaha_fault_codes.pdf?t=1505026081

 

61 inseamna ca ai erori in bord pe senzorii de aprindere. 30 stiu ca era ceva problema cu senzorul de inclinare. Vezi in PDF exact ce e 13 si ce e 30. S-ar putea sa nu ai presiune suficienta in rampa de injectie si sa iti iei 13 si de aia sa moara motorul cand incerci sa bagi mult benzin brusc.

 

La 13 este "error in the inlet presure sensor''' si la 30 '' error drop sensor''.

 

Daca nu este presiune suficienta in rampa de injectie, ar putea pompa de benzina sa nu ''impinga'' la presiunea corespunatoare ?

 

Multumesc frumos pentru raspuns !

Share this post


Link to post
Share on other sites

inlet pressure e presiunea de aer din admisie totusi, nu aia de benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. O sa comand un senzor si o sa vad daca se schimba ceva. O sa revin cu info , poate ajuta si pe altcineva pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate poti impruuta unul de la vreun vecin din craiova, poate merge si de R6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sters erorile stocate si am dat o tura dupa care am verificat si nu au mai aparut dar ea merge foarte prost. Acum am dat o cheie si da sa moara. Cred ca pompa de benzina totusi nu e in parametrii ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Anderson: nu sunt mecanic, nu lua de bun ce zic eu. Am modelul asta si m-am lovit de cateva probleme cu el, am adunat niste resurse de diagnosticare probleme comune, dar in niciun caz sfatul meu nu poate echivala o diagnoza facuta la un mecanic care se pricepe la ce face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut domnilor. Va abordez cu o intrebare/nelamurire. Azi am achizitioat o pereche de semnalizari LED after market. Pentru a nu suferii de sindromul "hyper blink" atunci cand le folosesc am decis sa inlocuiesc releul responsabil cu semnalizarea (care din cate am inteles este facut pentru semnalizari cu bec, cel original) cu unul special facut pentru LEDuri. Problema apare aici, nu am reusit sa gasesc un asftel de releu cu 2 papuci/pini. Orice solutie sau input este bine venita. Atasez poze cu releul original sa va dati seama despre ce vorbesc.

 

Va multumesc in avans.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea ala cu 3 craci sa aiba nevoie de o masa, dar 100% exista si cu 2. Tu-am raspuns si dincolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Anderson: nu sunt mecanic, nu lua de bun ce zic eu. Am modelul asta si m-am lovit de cateva probleme cu el, am adunat niste resurse de diagnosticare probleme comune, dar in niciun caz sfatul meu nu poate echivala o diagnoza facuta la un mecanic care se pricepe la ce face.

 

Salut !

 

Am rezolvat problema, am fost la un mecanic. Din ce a zis el, era de la pompa ceva..si a rezolvat-o.

 

PS. E normal, la FZ6, dupa ce o pornesti, lasata cateva minute, sa ajunga apa la 40, daca ii dai un sprit scurt si brusc la acceleratie, sa aibe asa ca un lag (ca si cum s-ar inneca, dar scurt) pana la 4000 de rotatii iar dupa 4000 sa tureze liniar / normal ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat poti sa mai scoti din motorul asta astfel incat sa mai treci si ITP-ul, sa nu sara consumul in aer si sa nu lasi fum in urma. Dar chiar sunt curios daca are cineva experienta directa cu PC.

am pus eu pc pe al meu, nu scoate fum deloc, performante se simt....cat despre consum, chiar a sarit in aer dar inca mai necesita PC`ul reglaje, sunt super multumit ca performante. Eram doar curios daca a mai cochetat cineva cu asa ceva, caut alte alternative de harti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, alea de la mus sunt pt sidecase-uri (f)rigide, trebuiesc deportate semnalele, nu pont. Am gasit ceva la Kappa, TK351 le zice. Sa vaz cat or costa la colegul @sfert, desi parca sunt prea mari/coborate pt gentutele Louis de 2x15l.

 

attachicon.gifTK351.png

 

Eu am un Metzeler Interact Z8 pe fata si am pus pe spate in vara Pirelli Angel ST - n-am prins oferta din iarna la metz si asta a fost cel mai bun pret pt o anvelopa OK. Nu ma dau cu genunchiul jos, commuting, ceva oras si touring cu pasager. Multumit, diferenta de la cer la pamant fata de PR avute anterior, insa alea aveau ceva vechime. M-am dat inclusiv astazi prin oras, pe mazga si 2.8 grade la plecarea de acasa, burnita cu ceva albicios printre picaturi la mine in zona. Stiu, nu sunt sanatos, sa sara sfatosii pe mine! :P

Intre timp am cumparat si eu acesti suporti.

GIVI T351 de pe siteul gentimoto.ro (importator GIVI)

Pret ~160 de lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...