Sari la conținut

Intrebare, intrebatoare ...


petrica
 Share

Postări Recomandate

Salut toti scuter-maniacii de pe forumul asta ! ;)

 

Ce sa va zic ... ? intr-ale ,,motocicletelor" sunt destul de ,,versat" sa zicem, tinand cont de cantitatea destul de mare de motoare ce mi-au trecut prin mana in decursul multor ani, insa recunosc cinstit ! ..... La scutere sunt varza ! :(

 

Ce sa intamplat ? A 'seara, la intalnirea saptamanala din orasul meu, un bun prieten nu a venit cu mobra personala, ci cu un scuter pe care intentiona sa-l cumpere. Scuterul in cauza este un Malaguti Madison de 250ccm, de prin 2000 si ceva (nu stiu precis) ! De curiozitate, l-am cerut o tura ca sa vad pe ce vrea el sa dea banii. Prima data am fost foarte circumspect ! ,,...ce poate sa faca un scuter ?", mi-am zis, insa dupa o tura ce sa dorit a fi de doar cateva sute de metrii, m-am pomenit prin oras plimbandu-ma mai mult de 30 de minute spre disperarea prietenului.

In final ..... i l-am mai cerut de cateva ori ! ...... nu mai ma saturam ! :cheers:

Deci ... un astfel de vehicul este ceva super- special ! Mi-a placut la nebunie ! Cred ca in timpul sezonului este mijlocul de deplasare PERFECT ! Agil, economic, confortabil, util si destul de fun !

 

In concluzie ma gandesc serios sa-mi cumpar asa ceva ! ... ma convins ! Daca tot m-am hotarat sa fac ,,primul pas", parca nu mi-as dori chiar un Malaguti Madison 250, ce cel in cauza, daca tot e' sa investesc in asa ceva, barem sa iau ceva care sa-mi satisfaca cateva cerinte.

 

Deci ... ce ,,pretentii" am de la un scuter:

 

1.- In primul rand ma intereseaza fiabilitatea, atat a motorului cat si a ,,bicicletei" ! Nu vreau sa surubaresc toata ziua, mai ales ca intentionez sa-l folosesc zi de zi, mergand cu el la servici. Deci ... ce marci sunt ,,renumite" pentru fiabilitatea lor ?

 

2.- Capacitatea cilindrica. Nu sunt vre'un ,,pirpiliu" , am totusi vre'o 90kg ! Nu vreau ca viitorul scuter sa ,,sucombe" sub mine. M-am gandit ca o cilindree de minim 400ccm, ar fi destul de suficienta atat ca ,,factor demaraj", viteza de coroaziera - aprox. 115-120km/h (vreau sa plec cu el si la distanta mai mare - 50-100km, cand e nevoie), economie - atat la combustibil cat si la consumabile. Ce ,,gama" de marci intra in capacitatea asta cilindrica ?

 

3.- Rotile ... aici e aici !!! Fiind endurist convins, ma ingrozeste gandul ca ,,ma asez" pe niste rotite de 12-13 tzoli ! Sa treci de la o roata de 21 tzoli la una de 12, credeti-ma ... este destul de brutal ! Ma rog ... nu intentionez sa fac enduro cu el, insa in tara asta stim foarte bine care este calitatea drumurilor ! Cred ca un diametru de minim, minimorum de 15-16 tzoli ar fi in regula ! Daca ar exista ,,ceva" cu roti de 17 tzoli ... ar fi extraordinar ! Care sunt marcile cu ,,roti mai mari" ?

 

4.- Service-ul. Nu ma intereseaza vre'o ciudatenie de n-a auzit nimeni de ea, fabricata pe nu stiu ce vapor in timp ce naufragia ! Ma intereseaza o marca bine reprezentata in Romania, de la care sa-mi comand consumabile si piese de schimb la nevoie.

 

5.- Transmisia finala. Din salbele mele cunostinte despre scutere, stiu ca astea au un fel de curea cu variatoare, ... ma rog, cutia CVT ! O altfel de transmisie nu exista ? Un lantz, o cascada de pinioane, un arbore cardnic .... ceva. Numai curea ?

 

Cam astea sunt chestiunile ce ma framanta la ora asta ! Tinand cont de cele de mai sus, prin filtrul carora trebuie sa treaca noul scuter, ce mi-ati recomanda in limita a 2000-2500 euro ? Bineanteles ... utilajul trebuie sa fie inmatriculat, caci am o varsta la care nu mai am chef sa dau explicatii politiei !

 

Va multumesc anticipat si va astept raspunsurile cu sufletul la gura !

Bafta mare si ... RIDE SAFE ! :wink:

@petrica

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

La capitolul transmisie te va multumi doar Burgman de 650 cmc.....are transmisie pe pinioane, in rest toate sunt pe curea cu variator.

Stai linistit...o curea tine cel putin 15000 km......cam la 15000 km se schimba si lantul de moto din cate stiu eu.

La fiabilitate si preturi piese iti recomand Yamaha Majesty si Honda.

de la Yamaha e bun si Majesty de 250 cmc (am eu asa ceva) sau Majesty de 400 cmc (asta e ceva mai scump)

Dimensiunea rotilor pe care o vrei tu o gasesti la Yamaha X-city, doar ca nu stiu multe de acest model.

La nici un maxiscuter (cu exceptia china) nu o sa surubaresti toata ziua.....doar consumabile (ulei, curea, role, placute...etc), adica intretinere.

Nu sunt facute pt. drumuri offroad, cel mai bine este sa eviti gropile.....ca avantaj, maxiscuterele ofera f. mult confort la drum atat in oras cat si in afara, consum mic de benzina, stabilitate buna la pe curbe, loc imens de depozitare (la Majesty incap 2 casti in portbagaj).

Deci...mult succes in achizitia unui maxiscuter.....daca mai ai intrebari....posteaza aici.

Bafta si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

La capitolul transmisie te va multumi doar Burgman de 650 cmc.....are transmisie pe pinioane, in rest toate sunt pe curea cu variator.

Stai linistit...o curea tine cel putin 15000 km......cam la 15000 km se schimba si lantul de moto din cate stiu eu.

La fiabilitate si preturi piese iti recomand Yamaha Majesty si Honda.

de la Yamaha e bun si Majesty de 250 cmc (am eu asa ceva) sau Majesty de 400 cmc (asta e ceva mai scump)

Dimensiunea rotilor pe care o vrei tu o gasesti la Yamaha X-city, doar ca nu stiu multe de acest model.

La nici un maxiscuter (cu exceptia china) nu o sa surubaresti toata ziua.....doar consumabile (ulei, curea, role, placute...etc), adica intretinere.

Nu sunt facute pt. drumuri offroad, cel mai bine este sa eviti gropile.....ca avantaj, maxiscuterele ofera f. mult confort la drum atat in oras cat si in afara, consum mic de benzina, stabilitate buna la pe curbe, loc imens de depozitare (la Majesty incap 2 casti in portbagaj).

Deci...mult succes in achizitia unui maxiscuter.....daca mai ai intrebari....posteaza aici.

Bafta si asfalt uscat!

 

Multumesc frumos, Marius pentru consiliere ! M-am mai luminat putin ! :lol:

 

Intre timp m-am apaucat sa scormonesc pe net, dupa maxi-scutere si am dat peste Yamaha T-Max 750 ! :lol: M-A DAT PE SPATE ACEST ,,SCUTER" ! Este o chestie shmechera rau, rau de tot ! Sunt constient ca este o poala de bani (nici nu vreau sa aflu cat costa), insa piesa asta este o motocicleta in haine de scuter !

Tare rau de tot ! Insa cred ca la un T-Max 500 as putea avea acces !? :what:

 

... si o poza cu minunatia !

post-10224-1275649959_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la banii de care spui o sa-ti iei ceva SH, dar problema fiabilitatii in acest caz nu tine de firma cat de fostul proprietar. daca a fost unul frustrat care si-a varsat nervii asupra ei, poate sa fie si mama hondelor...eu am motor de 250,ceea ce pt mine e suficient. insa linia rosie incepe la 95 la ora-6000 turatii. am mers si cu 110-120 dar se duce la 7-8000 turatii din 10 000 maxim si consider ca il cam omor daca merg in ritmul asta. rotile sunt prea mici pt gropile noastre, insa o sa moale compenseaza suspensia anemica. eu unul am pus inca un rand de burete in sa. nu ma mai intereseaza gropile.

transmisia pe variator-curea-ambreiaj centrifugal si cutie cvt mi se pare foarte fiabila, nu am avut probleme desi am avut 4-5 scutere...piesele sunt ieftine in general.

eu unul iti recomand un Suzuki Burgman de 400...si mai ramai si cu un ban in buzunar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasamentul vanzarilor de vehicule si autovehicule pe 2 roti in Italia 2007 (motociclete, scutere, biciclete): pe locul 1 a fost Yamaha T-Max cu 25.000 buc vandute, iar pe locul 2 Honda Hornet cu 4.000 buc vandute.

Cam asta este diferenta dintre T-Max si restul agregatelor care circula pe 2 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@Petrica, citeste aici, postul 363, unde am explicat detaliat:

/index.php?...8956&st=360

Dar pentru asta mai trebuie sa adaugi pina ajungi pe la 3000/3300/3500 euro.

Destul de mult dar crede-ma ca face orice banut.

Daca ai o scula d-asta nu te mai urci pe motor decit ocazional.

Am explicat si diferentele intre TMax, Silverwing si Burgman 650.

Dintre toate Burgmanul este cel mai comod, iar ca optiuni, eleganta, comoditate este regina scuterelor.

Avand si transmisia pe roti dintate are si o frana de motor extraordinara.

Rotile sunt de 14 pe fata si 15 pe spate.

Simti intr-adevar fiecare gropita, dar asta este boala generala la scutere.

O fi TMax cel mai bine vandut, este foarte agil, se infige bine, arata foarte bine si cam atat.

Nu are nicio legatura la loc de bagaje, pozitie de condus, comoditate cu Burgmanul de 650.

Daca iei executive are oglinzi, parbriz electrice+ABS.

De fapt noi ne-am mai conversat despre motoare, daca-ti aduci aminte.

Daca ai nevoie de tips-uri(cunosc la vanzare acum Silverwing, Tmax si Burgman) suna-ma.

O zi buna.

luigi

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cauta Piaggio Beverly 500. S-ar putea sa nu te incante aspectul, dar la 1500-2000 euro ai o mare parte din cerintele tale satisfacute. 40 cp. roti de 14-16, etc. Eu am un piaggio Beverly 200 si sunt super multumit. Viteza maxima 130, ambele roti pe 16, loc sub sea, am si un cobur pe care-l montez urgent cand ma duc la "piata' :P . ce sa zic , e de vis in oras si iesiri in apropiere.....max 100 km. In plus a costat 1300 euroi, piese se gasesc pe toate drumurile, daca vrei tuning gasesti tot ce vrei la Malossi. Cerceteaza si poate te va satisface. In alta ordine de idei, sub 3000 euro n-o sa gasesti ceva cat de cat omenesc.....cel mai apropiat e Majesty-ul de 400 sau T-Max-ul, dar sunt o poala de bani. Si daca te gandesti la revanzare o sa mori de nervi cand o sa vezi ca stai cu lunile ca nu se va vinde.

Eu am pus toate astea in balanta si am ajuns la Piaggio Beverly.....ieftin, fiabil, nu e scump, etc....iti faci treaba onorabil cu el.

Bafta !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici un catalog car ar putea sa te ajute sa gasesti mai multe optiuni.

eu personal sunt fan Aprilia Scarabeo 500 dar prefer generatia anterioara. M-am dat cu un 250 din 2004 si mi-a placut mult. Tehnic este aproape de Piaggio Beverly dar designul e de mare angajament!

Nu imi permit si moto si scuter dar daca mi-as permite optiunile mele ar fi:

Aprilia Scarabeo 300 - pentru design

Honda SH 300i ABS - pentru ca e Honda

Kymco People S 300 - pentru ca ar trebui sa fie mai ieftin

Peugeot Geopolis 250 - acum au motoare piaggio

Piaggio Beverly Cruiser 250 - s-a mai zis si mai sus

Vespa GTV 250 - daca nu ar avea roti de roaba ar fi beton, designul e mortal

 

ps: am optat pt 250-300 pt ca au suficient coi pt oras si sunt mai usoare (atat la kg cat si la $). Rotile de 14-16 au avantaje maxime pe drumurile noastre - MAXIME am spus...

Editat de E.Z.rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...