Sari la conținut

yamaha xt 600 tenere


Postări Recomandate

Vizitator _Raul_
Am o problema la motor,mi sa aduna ulei in bazinul de ulei si il arunca afara si nu stiu de ce.Daca stie cinva va rog sa ma ajutati si spuneti cu ce sa incep.

 

 

Modelele Tenere de la Yamaha au ungere cu carter uscat.

Au un rezervor pentru ulei situat pe una din lateralele motocicletei in functie de model.

Are 2 circuite de ulei, unul din acest rezervor spre motor si altul de retur. Putin peste jumatatea cantitatii totale de ulei sta mereu in acest rezervor.

Carterul uscat este folosit pentru a aproviziona cu ulei motocicleta chiar si atunci cand ea ruleaza constant pe urcare si pentru a ridica garda la sol.

Daca inteleg eu bine tu pierzi ulei prin zona acestui rezervor.

Nu inteleg insa daca prin gaura de scurgere a uleiului (se foloseste atunci cand schimbi uleiul), pe la dop sau pe la conductele de ulei.

 

Concluzia:

- Fii mai explicit. Anul de fabricatie al motocicletei (sau poze cu ea) + poze detaliate ale problemei pe care o ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin capacul de la bazinul de ulei,pornesc motorul si ma uit in bazin si incet (1-2 min)se umple si il arunca afara.Pana acum nu am avut probleme da itro zi m-am plimbat doar prin oras si era caldura forte mare si de atunci face figuri.anul 89.mode xt 600 z.

Editat de EDUARD 13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-o fi "astupat" partial turul(poate trece printr-o garntura) iar returul aduce in rezervor mai mult ulei decat pleaca.

Cand ai schimbat ultima data filtrul de ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-o fi "astupat" partial turul(poate trece printr-o garntura) iar returul aduce in rezervor mai mult ulei decat pleaca.

Cand ai schimbat ultima data filtrul de ulei?

Haida-de... da' ce, are puț de ulei în carter? Returul aduce uleiul ce ajunge în baie prin tur ... no more, no less! Probabil a fost refăcut nivelul de ulei în rezervor înainte de pornirea motorului, ajungându-se la excedent de ulei .. se golește motorul și se reface umplerea conform manualului (sistemul de ungere este de tip dry sump, nu se face nivelul ca la Dacie, la rece, dimineața la plecare ... life sucks!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pun uleiul la nivel,pornesc si peste 30 sec. se umple bazinul si il arunca afara

Mesaj completat

ar putea fi garnitura de chiulasa(dupa spusele cuiva)?

pun uleiul la nivel,pornesc si peste 30 sec. se umple bazinul si il arunca afara
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pun uleiul la nivel,pornesc si peste 30 sec. se umple bazinul si il arunca afara

Mesaj completat

ar putea fi garnitura de chiulasa(dupa spusele cuiva)?

:(

1. una vorbim, alta ne înțelegem... se golește motorul COMPLET, se pune cantitatea necesară.. sintagma ''umplere la nivel'' la schimbul de ulei nu există!

2. NU, garnitura de chiulasă, atunci când se implică, poate trimite apă în ulei, apare aspect de ''maioneză''

3. la sistemul de ungere de tip dry sump, nivelul de ulei se controlează imediat după oprirea motorului, NICIODATĂ la rece

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

are racire pe aer si nu pe apa

;)

1. una vorbim, alta ne înțelegem... se golește motorul COMPLET, se pune cantitatea necesară.. sintagma ''umplere la nivel'' la schimbul de ulei nu există!

2. NU, garnitura de chiulasă, atunci când se implică, poate trimite apă în ulei, apare aspect de ''maioneză''

3. la sistemul de ungere de tip dry sump, nivelul de ulei se controlează imediat după oprirea motorului, NICIODATĂ la rece

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nivelul de ulei se verifica CORECT la CALD numai dupa ce s-a mers vreo 10 minute cu motoru in sarcina.daca tu verifici nivelul la rece e normal cand se incalzeste sa aibe un nivel mai mare decat cel normal.

De curiozitate cat ulei ai bagat la schimbul de ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceasi problema am si eu... motorul meu e un xt de 600 din 92 si imi scoate uleiul pe la filtrul de aer deci iese pe furtunul de surplus din carter si curge prin filreu de aer si din cate am vazut eu cred ca e de la pompa de ulei.... nu stiu nimik sigur dar asa zic...

Mesaj completat

aceasi problema am si eu... motorul meu e un xt de 600 din 92 si imi scoate uleiul pe la filtrul de aer deci iese pe furtunul de surplus din carter si curge prin filreu de aer si din cate am vazut eu cred ca e de la pompa de ulei.... nu stiu nimik sigur dar asa zic...
eu zic ca nu baga pompa destul ulei sus in rampa....
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceasi problema am si eu... motorul meu e un xt de 600 din 92 si imi scoate uleiul pe la filtrul de aer deci iese pe furtunul de surplus din carter si curge prin filreu de aer si din cate am vazut eu cred ca e de la pompa de ulei.... nu stiu nimik sigur dar asa zic...

Mesaj completat

eu zic ca nu baga pompa destul ulei sus in rampa....

 

Oameni buni!

Cauza este surplusul de ulei. Problema frecvent intalnita la cei care nu au mai servisat asa fel de motoare.

Da-ti jos TOT ULEIUL DIN MOTOR. Apoi umpleti cat specifica manualul.

Dupa aceea pornesti motorul, dupa cca 5 minute il opresti, motocicleta sa fie in poziti dreapta si verifica imediat nivelul uleiului. Uleiul in maxim un minut dispare din carter (carterul "uscat", rezervorul de ulei de sus) si se scurge in zona inferioara a motorului.

Daca da uleiul afara sigur functioneaza pompa de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni!Idea ii ca eu circul cu nivelul asta de ulei de vro 1000 km si face figuri de cand am circulat cu ea numai in oras si era caldura mare(la viteza mica"racire pe aer")in fine,maine o sa incerc si varianta cu lasatul uleiului.Stie cineva cat ulei specifica manualul?

Cauza este surplusul de ulei. Problema frecvent intalnita la cei care nu au mai servisat asa fel de motoare.

Da-ti jos TOT ULEIUL DIN MOTOR. Apoi umpleti cat specifica manualul.

Dupa aceea pornesti motorul, dupa cca 5 minute il opresti, motocicleta sa fie in poziti dreapta si verifica imediat nivelul uleiului. Uleiul in maxim un minut dispare din carter (carterul "uscat", rezervorul de ulei de sus) si se scurge in zona inferioara a motorului.

Daca da uleiul afara sigur functioneaza pompa de ulei.

Mesaj completat

Stie cineva cat ulei specifica manualul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are racire pe aer si nu pe apa

Mă scuzați, dom profesor ... atunci ar putea fi de la coeficientul de dilatare a uleiului, coroborat cu contracția aberantă a rezervorului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...