Sari la conținut

Cauciucuri cross 110/80 R18, de unde cumpar?


Postări Recomandate

De cateva zile caut un cauciuc bun de cross, pentru teren mediu/moale, la un pret rezonabil, tipul 110/80 R18. Din pacate, nu se prea fac dimensiulile astea. Singurul model gasit este Metzeler Six Days Extreme la 100 euro. Ce ziceti, e un cauciuc bun, merita banii? Mai exista si altceva la dimensiunile astea, mai bun si eventual mai ieftin?

 

M-am gandit sa iau 120/80 R18, dar nici de asta nu gasesc, in schimb gasesc destul de multe variante 120/90 R18, dar nu cred ca imi incape cauciucul si se va freca de aparatoarea prinsa pe bascula. Si asa intre aparatoare si cauciuc, mai este distanta doar de un deget. Ma gandeam sa mai lungesc lantul si sa trag roata mai in spate, dar nu stiu daca e o idee buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ Notka :

Ai PM.

 

Mark, la XT-ul de 350, la cauciucul cu balonaj de 90 ai putin de munca atunci vine vorba de introdus / scos. Eu a trebuit doar sa il scot. Nu stiu cum il bagase vechiul proprietar :( .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut calculele astfel:

110/80 e lat de 110 si inalt de 110*80% = 88mm

120/90 e lat de 120 (nu ma deranjeaza) si inalt de 120*90 = 108mm

Deci sunt 20mm diferenta.

 

Eu acum am 120/80 R18, adica un cauciuc inalt de 96mm si mai am cam 10 - 12mm loc intre cauciuc si aparatoarea de pe bascula. Daca pun 120/90 apare o diferenta de 12 mm si probabil nu va mai incape cauciucul. Ma gandeam sa trag de roata in spate si sa mai lungesc lantul.

post-31967-1279611975_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Eu am facut calculele astfel:

110/80 e lat de 110 si inalt de 110*80% = 88mm

120/90 e lat de 120 (nu ma deranjeaza) si inalt de 120*90 = 108mm

Deci sunt 20mm diferenta.

 

Eu acum am 120/80 R18, adica un cauciuc inalt de 96mm si mai am cam 10 - 12mm loc intre cauciuc si aparatoarea de pe bascula. Daca pun 120/90 apare o diferenta de 12 mm si probabil nu va mai incape cauciucul. Ma gandeam sa trag de roata in spate si sa mai lungesc lantul.

 

Sincer sa fiu, in ignoranta mea si putina utilizare a XT-ului, eu stiu cat mi-a luat sa scot un 90 si (de la lucru acum) imi aduc aminte ca manualul zice 80.

A propos (off-topic) Notka, daca ai nevoie de manual da un semn de viata pe PM si ti-l dau sa il xeroxezi.

Si mai stam si la o vorba despre motoare si imi spui si mie ce ai mai facut pe la ea, etc.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsul pe PM.

Eu am acum Bridgestone TW301/302, de care sunt foarte multumit pe drum forestier uscat. Ma descurc si in noroaie, dar trebuie sa merg mai incet si cu atentie. Pe pante cu noroi nu mai pot sa urc.

Pentru ca vara asta a fost cam ploioasa si peste tot unde am fost in ultima luna am dat de noroaie din plin, m-am gandit sa le schimb ca sa merge mai tare si mai sigur.

Tu mi-ai recomandat 110/80 R18 si ai dreptate. Spatiul intre cauciuc si aparatoarea de pe bascula e prea mic, iar daca se face si mai mic si se umple de noroi, lemne, iarba etc. mi se blocheaza roata.

 

Ar fi o varianta sa lungesc lantul si sa trag cauciucul mai in spate?

 

@ Notka :

Ai PM.

 

Mark, la XT-ul de 350, la cauciucul cu balonaj de 90 ai putin de munca atunci vine vorba de introdus / scos. Eu a trebuit doar sa il scot. Nu stiu cum il bagase vechiul proprietar :( .

 

Mesaj completat

A propos (off-topic) Notka, daca ai nevoie de manual da un semn de viata pe PM si ti-l dau sa il xeroxezi.

Si mai stam si la o vorba despre motoare si imi spui si mie ce ai mai facut pe la ea, etc.

 

Multumesc pentru ajutor. Am si eu urmatoarele manuale daca ai nevoie (trimit oricui imi cere):

Yamaha_XT_350_diagrama_electrica_germana.jpg - 1,1 MB

Yamaha_XT350_1998_Owners_Manual.pdf - 6,1MB

Yamaha_XT350_2000_Owners_Manual.pdf - 3,2MB

Yamaha_XT350_parts.pdf - 1,1 MB

Yamaha_XT350_Service_Guide_1985.pdf - 257MB

YamXT350ClyMan.pdf - Clymber - Yamaha XT350, TT350 (1985 - 2000)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai cum sa mai lungesti lantul e ok, din calcul matematic guma va intra. daca nu ma insel insa, xt350 avea spatiul intre bratele basculei f mic, nu doar distanta fata de aparatoare e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel insa, xt350 avea spatiul intre bratele basculei f mic, nu doar distanta fata de aparatoare e problema.

E spatiu mai mic, dar intra un cauciuc de 120.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pirelli MT21 ar mai fi, pe la 80-90E si pe dimensiuni 110/80-18 dar si 120/80-18 si le gasesti pe stoc in diverse magazine.

 

Ca profil ar arata asa:

TIRES.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Comparativ cu o pereche de Michelin S12 sau AC10 la 100 de euro au un super pret :( .

Stiu sigur ca le gasiti la user-ul Alfred, la baietii aia de prin maghiarime (Crazy Moto, Crazy Bike, ceva in genul, nu imi mai amintesc) si pun pariu ca mai exista cel putin 2-3 vanzatori cu aceleasi preturi in topicul dedicat comerciantilor enduro.

 

Eu i-am scris cele de mai sus lui Notka pe PM, sa nu zica lumea ca o dau in publicitate.

 

Si, btw, noi vorbeam de gume enduro (sau cross, desi nu este acelasi lucru) nu de gume pentru enduro-turism.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu inteleg eu aluzia (postul comercial l-am eliminat) dar Pirelli MT21 la tine e de enduro-touring ? Nu de alta, dar saracii le vand ca fiind RallyCross.

 

 

De asemenea, cand recomanzi Michellin, fa un efort mic si uita-te pe site-ul lor http://www.michelinmotorcycle.com/index.cf...irecatalog.view daca produc gume de enduro/cross pe dimensiunile date 110/80-18 sau 120/80-18. Eu m-am uitat inainte de a posta si nu produc decat T63 = enduro-touring.

 

Am vazut ca mai produc Continental, modelul TKC80 la 70E insa caramele tot cam... asa si-asa

tkc80_uv.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pirelli MT21 ar mai fi, pe la 80-90E si pe dimensiuni 110/80-18 dar si 120/80-18 si le gasesti pe stoc in diverse magazine.

Intradevar ar mai fi MT21, dar parca nu sunt chiar de cross 100%. Par a fi ceva intermediar. Sau mai bine zis nu par a se descurca grozav in noroaie. Eu vreau ceva cu crampoane mai rare, sa n-am probleme pe teren moale. In ultima vreme a cam plouat si am dat numai de noroaie prin care m-am descurcat cu greu cu cauciucurile pe care le am acum Bridgestone TW301/302.

 

Pentru dimensiunea 110/80 R18, am gasit doar Pirelli MT21 si Metzeler Six Days Extreme. Dintre astea doua, Metzeler par a fi mai bune pentru teren moale. Oricum ambele sunt pe la 95 euro. Mi-ar fi placut Heidenau (am asa ceva pentru fata) care sunt si ieftine si rezonabil de bune.

Mesaj completat

Am gasit site-ul ASTA cu cauciucuri recomandate pentru mtoarele KTM enduro/cross. Se pare ca Metzeler Six Days si Pirelli MT21 sunt in aceasi categore. O sa mai studiez varianta Pirelli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu am fost deloc subtil Thomas ci am spus pe fata ce am avut de spus.

Tu poate ai studiat cataloage si marimi fiindca erai la lucru si vindeai. Eu i-am dat un sfat dezinteresat unui om pe care nu l-am vazut decat o data in viata mea acum un an si cu care nu am schimbat nici macar un noroc-noroc. Cautarile de detaliu (compozitie, marimi, etc) si decizia ii apartin lui.

El a intrebat. Eu, cat am stiut, i-am spus. Nu scrie nicaieri ca detin adevarul absolut ci doar imi exprimam o parere dintr-o minima experienta (zic eu).

 

Pirelli MT 21 nu au nici cea mai vaga taina cu enduro-ul. Dar nici cea mai vaga. Cu soft-ul turistic, da. Si acolo spatiul dintre crampoane termina telescopul in 10.000 de km cat probabil rezista ele. Am mancat un telescop purtand crampoane rare si pe asfalt asa ca poate stiu ce zic.

Alea 2 perechi de S12 care le-am avut eu pe mobra bagam mana in foc ca au avut spatele 120-80-18...

 

Traseele de raliu tot-teren sunt niste autostrazi softenduro, pe care incap doua masini ca sa se poata depasi. Si eu am avut o dezamagire cand nu intelegeam de ce sunt traseele asa simple.

Din cauza asta MT 21 sunt branduite ca Rally Cross (Cross Country in USA, carevasazica). Dpmdv niste cauciucuri fara nici un Dzeu, pe care nu inteleg cine si de ce le-ar cumpara. In afara de niste enduro/rally wannabe.

 

Si, ca sa fiu sincer pana la capat, eu nu m-as risca la un raliu, la viteze constante de peste 100 kmh pe sleauri cu prastiile alea care sunt MT21, fiindca nu au profil ascutit, rar si caramele mici pe laterale. Un sleau daca il ratez sunt in cap. Si cu profilul lor sansele sunt foarte mari. Eu nu vad gumele alea ca pe niste cataratoare.

Parerea mea.

 

 

@Notka :

* Am avut pe fata Metzeler Six Days Extreme si au fost niste gume nemaipomenite. Au caramele cam subtiri si se duc repede in pietre/teren tare dar pe namol au fost ceva de vis.

* Vezi ca este un topic de gume enduro. Citeste si ce zice lumea acolo, fiindca sunt unii acolo care stiu foarte bine ce spun.

* Intreaba pe topicul de anunturi pentru firme ce iti recomanda si iti pot aduce vanzatorii + in ce bani.

 

Mesaj completat

* Aproape ca m-as risca la o pereche de TKC80 dupa ce am citit mai multe recenzii/pareri de posesori. Plus pentru ideea ca tin mai mult. Ca sa nu mai zic ca nu cred ca avem vreunul pretentia ca o sa ducem XT-ul de 350 acolo unde urca un EXC. Pretul e cam mare dar cred ca, per total, iese mai mic comparativ cu 3-4 perechi de enduro dedicate schimbate per sezon.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tine profilul asta TIRES.jpg este soft vs profilul asta tkc80_uv.gif?

Pierd vremea cu tine...

 

Iar daca dai un sfat da-l ca sa ajuti omul, nu doar ca sa nu taci si sa-l trimiti pe cai verzi. Michellin NU produce (si mai ales nu profilele mentionate de tine) pe dimensiunea asta, ti-am dovedit in postul anterior, fie ca-ti place sau nu. E egal cu 0 ca il cunosti sau nu pe omul pe care-l ajuti, ofera-i o informatie corecta, tu "omule de legatura".

 

 

P.S. Iar daca te roade ceva legat de mine, sa fii sigur ca ai si informatia corecta inainte sa comentezi. Ca vezi ca nu accept texte din astea de la oamenii care au de impartit cu X si Y si cred ca o pot lua pe ocolite sa-si atinga scopul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Thomas, ai idei preconcepute si eronat formate.

Nu mai sta atata in garda si abtine-te de la jigniri, fiindca nu are nimeni nimic de impartit cu tine, cu locul tau de munca sau cu seful tau.

Am vazut ce poate TKC-ul pe mai multe tipuri de motociclete (R80 Gs, Transalp 650 si DRZ 400) si eu il consider mai bun decat MT21-ul. MT21 este hardcore wannabe dar il tradeaza profilele rotunjite. TKC-ul are unghiuri ascutite, are o compozitie tare ca dracu, rezistand in timp si la catarari.

Ideea pe care o exprimam a fost alta - daca omul nu vrea performanta totala, TKC-ul este mai bun decat MT-ul si l-ar putea lua in calcul.

TKC-ul arata mult mai bine in realitate decat ce se vede in pozele puse de tine.

 

Nu jigni lucrurile pe care eu le fac din placere si in care chiar pun ce am mai bun. Om de legatura se refera la faptul ca am oferit, ofer si voi oferi gratuit ajutorul prietenilor si motocalatorilor ce au traversat zona asta. Nu are nici o taina cu discutia noastra.

Mesaj completat

C10 sau C12 de la Mitas. Au dimensiuni 110/90/18. Sunt pt motocross. Mai exista E09 la 110/80/18 dar este pt soft enduro.

 

Preturi foarte bune la gumele Mitas gasesti la Chemtraders Bucuresti (importator RO). Cand am avut nevoie de ceva de la ei am luat legatura cu un tip pe care il chema Bogdan si pe care l-am gasit la nr. de telefon 0723.558.667.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic:

 

E ultima mea postare la adresa ta:

Comparativ cu o pereche de Michelin S12 sau AC10 la 100 de euro au un super pret :( .

Aici sunt sigur ca stii ce vorbeai si tocmai il ajutai pe om(in conditiile in care Michellin, repet, NU PRODUCE PE DIMENSIUNILE ASTEA).

Si, btw, noi vorbeam de gume enduro (sau cross, desi nu este acelasi lucru) nu de gume pentru enduro-turism.

Si aici sunt sigur ca esti stii tu mai bine ca MT21 sunt de fapt de turism. Nici o problema, sa le scriem celor de la Pirelli ca-s prosti si nu stiu ce vand.

Daca tot esti in stare sa COMPARI preturi 100 E/set la niste gume care nu se fac insa pe dimensiunile omului... e clara treaba.

 

Salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

C10 sau C12 de la Mitas. Au dimensiuni 110/90/18. Sunt pt motocross.

Intradevar Mitas C10 si C12 sunt de cross, dar sunt cu 11mm mai inalte. Am studiat si varianta de a trage roata mai in spate. Este posibil, dar trebuie schimbat lantul. Si daca schimb lantul trebuie sa schimb si pinioanele, lucru care ma costa cu 100 euro in plus, deci o las balta.

 

Pirelli MT21, nu sunt de cross, deci nu sunt ce imi caut eu.

 

Se pare ca nu am de ales si raman cu varianta Metzeler Six Days Extreme.

 

Mesaj completat

Multumesc Thomas pentru info.

Multumesc Raul pentru ajutor, informatiile de la tine mi-au fost de mare folos.

Mesaj completat

Apropo, cine vinde Metzeler pe la noi?

Mesaj completat

Vad ca nu vinde nimeni Metzeler prin zona. Am gasit in schimb la Szeged la 80 euro roata spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...