Jump to content

xt600

Super Membru
  • Posts

    5,530
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Motocicleta
    Yamaha
  • Numar Moto
    Fara importanta

Recent Profile Visitors

2,090 profile views

xt600's Achievements

  1. Sa ii spuna Brad Binder ce feeling a avut cand a terminat cursa incaltat cu slick-uri, pe o ploaie aproape torentiala. Ceea ce incerc sa spun este ca, dincolo de limitele motoretei, pe ploaie Q are propriile limite. E slab pe ploaie. Si ar trebui sa lucreze la treaba asta. Si la ssp R6 face legea. Este considerata motocicleta cea mai de succes all time la clasa asta. Cat despre R1, in mainile otomanului este arma totala.
  2. Da, sansele sunt mici. Am spus de mai multe ori, pe parcursul sezonului, ca pilotii Ducati, cu mobra pe care o au, pot castiga pe circuitele croite pentru acea motocicleta si pe acele circuite pe care un pilot sau altul se simte bine/ii place (si cum au sase piloti pe grila, probabilitatea ca la fiecare cursa macar unui pilot Ducati sa ii placa track-ul, este foarte mare), altfel trebuie sa joace la gresala adversarului. In ceea ce priveste nationala de fotbal, ma tem ca matematica este mereu impotriva ei. Nesuferita tare matematica asta...cum uraste ea nationala Romaniei... Esti optimist. Pleaca de pe 15 si stii ca are niste starturi "foarte bune". Plus ca va avea de depasit sase piloti Ducati, pentru care vor functiona ordine de echipa. Numarul conteaza... Daca recupereaza si face podium, ar fi echivalent cu o victorie. JLo era bunisor pe ploaie pana la cursa aia de la Assen, parca, in care a cazut si si-a rupt clavicula. De atunci s-a taiat pe ploaie.
  3. Nu e geniu, este arhitectul echipei. Nu am facut un calcul probabilistic, insa spuneam ca ar fi o posibilitate, fiue si infima. Si ar fi interesant. Nu fi atat de sigur... in cursa asta, avand in vedere cat de bine s-a calificat (pfff.. Bag pole, Q pe 15.. a imbulinat-o), Q va pierde multe puncte, daca Bag castiga. Si dupa cum merge Pecco, are o sansa mare la win. Bine, circuitul de antrenament, pe care il stie la nivel de detalii microscopice.. II trebuie lui Q doua curse pe ud, in care sa nu puncteze sau sa puncteze infim, cu victorii in dreptul lui Pecco si i-a zburat titlul de sub nas. Stiu, mica probabilitate, dar exista. Depinde de cate puncte pierde maine, atunci vom putea face niste calcule mai clare. In plus, in cursele acestea trei vor vedea si colegii care sustin ca nr motocicletelor unui constructor nu conteaza, ca de fapt conteaza mult. Vor fi strategii de echipa la Ducati, fara nici o indoiala. Daca Doohan spune ca M1 are un handicap pe ploaie, fata de Ducati, nu il putem contrazice, insa chiar si asa, Q ar fi trebuit sa fie in top 10, nu pe 13, 15, 16, etc. Pe ploaie conteaza mult si mana pilotului, ori trebuie sa recunoastem, Q este unul dintre pilotii slabuti pe ploaie, in acest moment. Asta poate fi un mare handicap, cand emiti pretentii la titlu. Sa speram ca maine va fi uscat. In sfarsit, o decizie foarte buna!
  4. Nu mobra este de vina. De la Rossi nu mai poti pretinde sa riste inutil pe ploaie. Omul vrea sa termine weekendul pe roti, fara rupturi si vanatai, ca sa poata aprinde artificiile de la final. Morbi inca este in refacere, iar Q este lamentabil pe ploaie. Apropo de Q, daca are noroc de urmatoarele doua curse pe ploaie, s-ar putea sa vedem cum i se scurge titlul printre deste... Tare imi este frica ca va face o nefacuta, in cursele care au mai ramas... am asa un feeling.. Daca Q se incununeaza campion, va deveni un pilot de avut in orice echipa din campionat. Un campion este un pilot care a depasit stadiul de speranta, este o certitudine. Este rapid, este constant, stie sa castige curse si competitii, s-a maturizat, plus ca vine la pachet cu experienta pe o alta motocicleta de top. Ce constructor nu l-ar dori in ograda? Acum, desigur, in afara de Yamaha, care va face tot posibilul sa il pastreze, cei care au bugetul necesar ca sa il cumpere sunt Honda si Ducati. Suzuki nu este un producator de nisa, este totusi unul dintre cei patru mari japo, DACA VREA poate gasi buget. La ei, ca si la Yamaha, nu cred ca se pune problema lipsei de bani, ci este vorba de filosofia lor paguboasa: performante la low cost. In teorie, si KTM ar avea bani sa il ia, insa problema lor este ca chestia aia portocalie nu se poate numi motocicleta. Dupa parerea mea, orice pilot care ajunge la ei sau nu pleaca cat poate de repede, si-a incheiat cariera..
  5. Pai tu ce crezi? Cursa trecuta, i-au facut doi loc ca sa ajunga cat mai in fata. Cum crezi ca nu ar intra ordinele de echipa in functie, cand ar fi vorba de o victorie, care sa ii aduca un punctaj consistent? Cine crede ca la Ducati nu sunt ordine de echipa, este naiv. Daca sar cu banii si ofera o motoreta performanta, why not? Daca se intoarce Brivio, s-ar putea ca treburile sa se intoarca pe fagasul normal, in ceea ce priveste dezvoltarea mobrei. Totul este sa fie dispusi sa sara cu un salariu foarte consistent. O echipa Q-Mir ar arata foarte bine. Era pe undeva un articol in care se formulau niste ipoteze, cam cine ar putea fi interesat de Q si erau cele pe care le dadusem si eu intr-un post: Honda, Ducati si eventual Suzuki. De altfel sunt cele logice.
  6. Ultima cursa VR46 pe circuitul de acasa. Ar trebui sa avem o fiesta..;)
  7. Avand in vedere ca este pilot de uzina si ca a avut rezultate excelente cu Petronas, probabil ca salariul actual se invarte in jurul milionului de dolari + prime de victorie, etc.. Urmatorul contract, daca il va incheia din postura de campion mondial, va insemna insa multe milioane. Vinales, se pare ca avea la Yamaha undeva la 6 milioane, cel mai probabil viitorul contract al lui Q va sari binisor de cifra asta. Altfel o sa ii dea banii astia Honda sau Ducati.
  8. https://www.speedcafe.com/2021/10/19/marquez-racing-with-modified-leathers-due-to-shoulder/ https://www.gpone.com/en/2021/10/19/sbk/canepa-toprak-has-the-same-control-of-the-bike-as-marquez.html
  9. Bineinteles ca e si treaba de iepurasi, ca doar acum poate emite pretentii, insa chiar Q, in urma testelor de acu cateva saptamani, trimitea niste apropouri spre Yamaha, in legatura cu motorul. La nivelul la care este cotat acum, oricine il angajeaza, trebuie sa ii ofere un pachet atractiv: moto + salariu pe masura + bonuri de masa + asigurare de sanatate+ vacante in insule.. Cred ca in primul rand Honda si Ducati sunt interesati de el, dar cine stie.. Astia ar putea sa ii ofere un pachet atractiv. Nici Ktm nu ar zice nu, ca sa nu mai vorbesc de Suzuki, mai ales daca il pierd pe Mir, dar mai putin probabil pentru ca ar pune presiune prea mare pe bugetul lor. Dar, cum spui si tu, cel m-ai mult mi-ar placea sa il vad la Aprilia, coleg cu Vinales... I Cu sase piloti pe grila, italieni, spanioli, australieni, francezi... de undeva trebuie sa sara iepurele. Vezi ca Gigi avea ca obiectiv hat trick-ul, anul asta.. Poate il ajuta Q cu vreo nefacuta, ca altfel nu prea vad cum. Eu ma mai uit si la unele detalii, vreau sa inteleg si de ce castiga din cand in cand cate o cursa. Sau de ce nu castiga titlul.
  10. Cand Q se tara pe ploaie sau in conditii mixte, macar un pilot din 6 a mers suficient de bine ca sa puncteze consistent. Cand Q facea o cursa slaba pe motiv ca nu ii placea circuitul, un pilot Ducati puncta bine ca sa asigure locul unu in clasamentul constructorilor si la echipe. Cred ca ai inteles ideea, nu are sens sa o dam din fanta in cola, ca sa il citez pe colegul Method. Cu cat ai mai multi piloti pe grila, cu atat esti mai avantajat. Gigi ni prea stie cu cadrele de aluminiu, dar stie macar putina aritmetica a probabilitatilor. Suzuki nu exceleaza sezonul asta, dar chiar si asa ia curbele mai bine si mai rapid decat Ducati. Este suficient sa te uiti la curse si ai sa vezi lucrul asta. Si tocmai constanta despre care vorbesti, este o buna dovada ca baza este buna, au pe ce lucra. Anul asta nu au s-au mai ocupat deloc de modelul 2021. Au preferat sa se ocupe de dezvoltarea modelului 2022 si se pare ca testele de pana acum sunt multumitoare. Da, victorii cu piloti diferiti, fiecare dintre ei specialist al circuitului pe care a castigat. Bagnaia stie ca pe buzunarele lui circuitul de la Misano, Bastianini la fel, spaniolii circuitele din Spania si tot asa... la astea se adauga cateva circuite Ducati prin definitie, pe care pierd doar daca sunt idioti. Cu toate eforturile lui Jiji de a tuna motoreta, caracterul subvirator este tot acolo. Aaa, ca compenseaza Bagnaia prin stilul de pilotaj, ok.. dar autobuzul in sine nu a facut mari progrese la capitolul asta. Este suficient sa te uiti la curse. Nu este nici o ironie, ca dau exemplu Aprilia. Chiar Rivola a afirmat cu subiect si predicat ca la baza proiectului lor sta filosofia Yamaha (pe care ei o considerau cea mai buna motocicleta - cuvintele lui) in ceea ce priveste sasiul si ciclistica, pentru ca doresc o motocicleta manevrabila si rapida pe viraje. Pe partea de aero, despre care vorbesti, nu prea pare sa semene cu Ducati, dimpotriva. Restul, gen salad box, faras, etc, este tuning.. Apropo, vezi ca tuning nu inseamna numai ... reglaje... inseamna mult mai mult, adica modificari care au ca scop optimizarea unor seturi de performante, in diferite sectoare ale vehiculului. Se vorbeste de engine tuning, body tuning, suspension tuning, styles tuning, etc, etc.
  11. Cu 6 piloti pe pista, cred si eu ca sunt aproape de un titlu la constructori. Probabilitatea ca cursa de cursa, macar un pilot Ducati sa puncteze bine este mai mare decat in cazul unui constructor care are doi piloti pe circuit. Daca la Yamaha ceva nu functioneaza, sau se intampla un DNF, nu puncteaza sau puncteaza infim, in timp ce Ducati are sanse ca macar printr-un pilot din 6, sa aduca mai multe puncte in clasament. Asadar nu tine de valoarea motocicletei, ci de jocul rezultatelor si al probabilitatilor. Situatia din clasamentul constructorilor reflecta mai degraba politica paguboasa, a celor de la Yamaha, fata de echipa satelit si in ceea ce priveste politica de selectie a pilotilor. La echipe la fel. Aici ma vad nevoit sa iti dau dreptate. Dar este foarte posibil ca pe cei din conducerea Yamaaha si/sau Honda nici sa nu ii intereseze prea mult titlul la constructori, exact din aceste motive, obiectivul lor este titlul pilotilor, de aici si politica lor one man show. Sa fim seriosi, KTM nu are o motocicleta. Doar in imaginatia lor. In schimb au niste piloti interesanti, carora le-ar prinde bine o motocicleta Yamaha, Honda sau Suzuki. Sa pui gadgeturi pe o motoreta, nu inseamna dezvoltare. E mai degraba tunning.. De asta spun, omul de la Ducati nu are o viziune coerenta despre cum ar trebui sa fie mobra, el carpeste pe ici pe colo, ca sa compenseze niste limite. Ma astept ca moto pe anul 2022 sa aibe frane aerodinamice, ampenaje verticale, un motor reactiv plasat pe codita, lansatoare de rachete, tun Gatling etc, etc... De cativa ani se screme sa aduca un sasiu. L-a adus abia acum pe final de sezon 2021. Despre ce dezvoltare si directie vorbim? Mult mai coerent mi se pare programul de dezvoltare de la Aprilia si progresele se vad. Da, la Yamaha este mai degraba o chestiune de lipsa de personal, decat de politica one man show. Criza de personal se datoreaza faptului ca Yamaha nu are o politica coerenta la nivel de selectie si de crestere a pilotilor, cum are KTM, de pilda. In conditiile in care KTM (care are in mana cel mai mare rezervor de talente), isi leaga de glie pilotii prin contracte pe termen lung, extrem de restrictive, sa stai la pleasca pe piata transferurilor nu mai este o strategie de actualitate. Faptul ca are motocicleta atractiva nu mai este suficient..pentru ca pilotii interesati nu prea mai pot migra dupa bunul lor plac. Mai mult, managerul lui Q a lasat sa se inteleaga, intr-un interviu, ca pustiul ar avea deja inca doua optiuni si ca ar putea sa paraseasca Yamaha din 2023. Deci nu e de bine, daca nu schimba ceva la capitolul asta.
  12. Nu ar fi luat. Mai lua Rossi unul sau doua, Lorenzo, etc..
×
×
  • Create New...