Jump to content

xt600

Super Membru
  • Posts

    6,945
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Motocicleta
    Yamaha
  • Numar Moto
    Fara importanta

Recent Profile Visitors

3,152 profile views

xt600's Achievements

  1. Stii unde conteaza puterea aia masurata pe dyno? In faptul ca inginerii de la Ducati, se pot juca mai relaxat cu elementele aero.. pot atasa tot felul de apendice aero pe carene, pentru downforce, ground effect, etc, fara sa le pese prea mult ca pierd o parte din aceeasta putere. Au de unde pierde. Yamaha trebuie sa o faca cu parcimonie. Pe de alta parte, ai mai multa putere, automat ai nevoie de mai mult downforce, ca sa tii troaca cu rotile pe sol . La final, intre Yamaha cea slaba si Ducati cel fortos, nr de cp care imping motoretele inainte sunt tot pe acolo. Ducati are simtitor mai multa putere pe dyno, din care pierde o parte ca sa invinga dragforce-ul foarte mare. O sa te buseasca rasul, dar sa stii ca Jiji a lucrat mult la caracterul motorului, pe care a reusit sa il faca destul de ”smooth”. Eu il cred pe Cal, pentru ca are mult mai multa experienta, pe mai multe tipuri de motoare, este un foarte bun tester si se descurca mai bine cu engleza , ceea ce ii permite sa isi nuanteze mai bine ideile. Q, este ultimul om pe care l-as crede, cand vine vorba de directia in care ar trebui sa o ia motocicleta. Motocicleta a involuat, de cand este el pilot principal, nu are nici o directie, mai mult, au fost pierdute toate atuurile initiale. El doar striga intr-una ca Dart Sidious: Power! Poweeerrr! Cal, in schimb, arata punctual unde sunt problemele si explica si de ce. Ma gandesc ca au stiut aia de la Iwata de ce i-au prelungit contractul pe inca trei ani.
  2. Pai este simplu colegu. Pe mine ma mira ca nu intelegi tu, cum stau lucrurile. Sa iti dau un exemplu cu niste cifre absolut intamplatoare. Aprilia, Ducati, KTM au motoarele cele mai puternice de pe grila, da? Sa zicem ca au cca 320 cp (cum spuneam, cifra este intamplatoare). Yamaha sa zicem ca are doar 310 cp. Pe de alta parte, cele trei europence genereaza cea mai mare downforce, dar si cea mai mare drag force, astfel ca o parte din puterea motoarelor lor trebuie sa compenseze efectul ei. Sa zicem ca pierd in acest fel cca 20 cp. Yamaha, in schimb genereaza probabil cel mai mic down/dragforce, probabil nici jumatate din ceea ce sunt capabile sa obtina Ducati, Aprilia, KTM... deci pierde mai putina putere pentru a o compensa... sa zicem, in jur de 10 cp, astfel ca la final, atat Ducatii cat si Yamaha, au de pus la roata cam aceeasi putere efectiva, eventual cu un mic plus (nu semnificativ) in favoarea motocicletelor Ducati. Ori asta incearca sa iti explice Chel, sau colegii de aici, ca nu puterea este determinanta in cazul asta, ea fiind pe acolo la toti constructorii, +-, ci felul in care sunt pusi la asfalt calutii aia. Si aici conteaza distributia maselor, caracterul motorului (despre care vorbeste Chel), ridehigh device-ul, mai nou dispozitivul ala dubios, de pe roata spate, mass damper-ul si bine inteles aero. Concluzie: drag force mare, putere mai multa cheltuita pentru a compensa, drag force mic, putere mai putina pentru compensare. La final, puterea efectiva este cam pe acolo la toti. Ce nu reusesti sa intelegi??? Teoria ta ar fi valabila, daca diferentele de putere intre Yamaha si Ducati ar fi foarte mari, de pilda, ceva de genul Yamaha = 250, Ducati = 300+, caz in care, cu tot drag force-ul, Ducati tot ar pastra un plus semnificativ de putere, ori nu este cazul, Chel (care banuiesc ca stie ce testeaza) sugereaza ca si Yamaha este tot pe la 300 cp. Cat ar trebui sa aibe Ducati, in cazul asta, ca sa pastreze un plus semnificativ de putere? 350-370 cp??? Cred ca este prea optimist, totusi... o asemenea putere (presupunand ca reusesc sa o obtina), ar fi dificil de pus la asfalt chiar si cu pachetul aero si device-urile de care dispun la ora actuala.
  3. Aici tu te pricepi mai bine, dar nu cumva acceleratia asta formidabila a motoretelor Ducati se datoreaza si altor variabile, decat puterea pura? Ma gandesc ca un rol important (pe langa putere ) ar ma fi si felul in care livreaza puterea motorul, set up-ul transmisiei, mai conteaza si ridehigh device-ul, downforce, etc. Cand pui toate astea la un loc, s-ar explica felul in care accelereaza Ducati pe langa Yamaha, nu? Ori daca ai un motor mai ”elastic” care livreaza puterea progresiv, controlabil, te poti juca mai usor cu celelalte variabile, parerea mea... Vise, tata! Vise....
  4. Asta spune si Cal, pentru cine este atent la nuante, aratand cu degetul spre caracterul motorului. Trebuie avut in vedere faptul ca Ducati, Aprilia, desi au multa putere, elementele aero genereaza si mult drag force, astfel ca multi cp se pierd pentru a compensa aceasta forta. So, Cal are dreptate, cam toti producatorii sunt in aceeasi zona, cu puterea +- cativa cp desigur. Nu acolo se face marea diferenta, ci la felul in care sunt puse impreuna toate variabilele: caracterul motorului, sasiu, electronica, distributia maselor, downforce, etc.
  5. Tare ma tem ca mult mediatizata si dorita sosire a lui Acosta la clasa mare sa nu fie un esec total. Parcursul flamboiant al lui Acosta, imi aduce aminte de cel al lui Raul Fernandez, in 2021: 8 victorii, 3 locuri 2, un loc 3.... ce mai, noul MM. Astazi nu prea intelegem ce cauta in MotoGP. Asa ca, pana nu il vad pe Acosta la treaba, pe un GP bike, raman rezervat.
  6. Asta stiam si eu si nu sunt comentator englez. Insa acum vine un pilot, care confirma ceea ce stiam deja si mai spune ca problema majora nu este la power - toti, spune el, sunt pe la 300 cp, ci la caracterul motorului... cum livreaza motorul ala puterea. Asa cum se prezinta acum, motorul Yamaha este prea violent. Cal spune ca trebuie sa il faca mai smooth. Cum spune si @B.B., degeaba ai 300cp, daca ai wheelspin. Desigur, dupa ce ai pus motorul la punct, incepi sa umbli la sasiu, sa vezi cum distribui masele, la aero, etc. Eu zic ca daca ai un motor bun, smooth, pus pe un sasiu bun, care sa transfere eficient puterea la asfalt, nu ai nevoie de multa incarcare aero.
  7. Ipocrit mic! Nu te mai ascunde dupa fanii lui, ai curajul si decenta sa iti asumi simpatiile si antipatiile. Nu mai fa atata pe impartialul, ca nu-ti sta bine. E plin de impartiali pe aici. Pai normal ca nu le sustii. Nu se pupa cu teoriile. Si este evident ca Chel nu se pricepe mai bine ca tine la rafinamentele astea tehnice din MotoGP. Astea sunt subtilitati, pe care Cal nu le intelege prea bine. Asteptam verdictul comentatorilor englezi.
  8. Aha, aha!! Like the 2019 bike. Adica aia care avea ADN-ul tribunului (stiu, il urasti, dar asta este) in ea si pe care puteau merge toti pilotii. A venit Q si .. ”Poweerr! Powerrr!! Cand spuneam ca frantuzul a pus pe chituci Yamaha, mi-au sarit specialistii in cap.
  9. Am scris cu buna credinta ceea ce am scris. Stiu ce am citit si nu mint. Probabil, declaratia postata de tine este ulterioara. O declaratie politic corecta.
  10. Nu traiesc deloc, in trecut. Povestea cu Petrux (nu cred ca ai citit ce am scris, dar in fine), este de anul trecut, din Moto America. Cum spuneam, competitii diferite, mindset diferit. Nu trebuie sa ne intoarcem 27 de ani in trecut. Pe de o parte, vedem o competitie in care daca isi ciocnesc doi carenele, incep sa se jeluiasca prin presa si se fac investigatii, ca in cazul unui omor, pe de alta parte, vedem competitii in care nu se plange nimeni ca circuitul are damburi, ca se acvaplaneaza, etc si nu e dat nimeni in judecata. In primul caz, curse sterile (incep sa semene tot mai mult cu cele din F1), viciate de regulamente aplicate excesiv, in celalalt, spectacol total.
  11. MM ar fi exceptia.. ai gasit exact cel mai nepotrivit exemplu, desi, iata, astazi a aratat si el ca nu este dispus sa concureze in orice conditii. Exact ce spuneam, chestiune de mentalitate. Imi aduc aminte de un episod din 2022, din Motoamerica. In nush' ce cursa, a cazut Petrux, fara ca stewarzii sa ridice steagul galben. De fapt circuitul nu avea camere care sa monitorizeze cursa, in acel punct, asa ca incidentul a trecut neobservat. Dupa cursa, baiatul s-a lansat in acuze, ca nu s-a ridicat steagul galben, ca circuitul e plin de gropi, ca nu au camere de supraveghere, ca in MotoGP nu s-a intamplat niciodata asa ceva, bla, bla.. La care Wayne Rainey (presedinte al competitiei) a declarat pe un ton elegant dar ferm, ca ei nu concureaza in MotoGP, ci in MotoAmerica si ca nu ii pot pune la dispozitie conditii de MotoGP. Punct! Si parol, nu se poate spune despre Petrucci ca este un pilot fricos. Omul s-a dat cu rezultate in motocross, a terminat si un Dakar (cu victorie de etapa), dar s-a impregnat si el cu mentalitatea fetitelor din MotoGP... Nu imi aduc aminte acu' 26-27 de ani, cand inca concurau Scwantz, Doohan, apoi Rossi, Biaggi, etc sa se fi intrerupt curse desfasurate in conditii identice.
  12. Acvaplanarea este periculoasa si pentru baietii care se dau in campionate "domestice", cu gume racing de serie, pe circuite pline de damburi, pe care balteste ploaia. Si aia tot aproape la 300 ajung (daca acvaplaneaza la 290 este mai placut?) si nu se plang si nici nu opresc cursa. Cum spuneam, alta mentalitate, alta atitudine.
  13. Este "final appearance for Honda IN JAPAN". Bineinteles ca duce contractul pana la final de an.
×
×
  • Create New...