Marius '95 Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Pe scurt: Am o Yamaha TDM900 care are doar senzor de nivel pentru ulei, nu si senzor de presiune. As vrea sa-i montez un astfel de senzor + indicator (cu ac si scara, nu bec). A mai facut cineva operatia asta? Daca da, va rog dati informatii. Pe lung: Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung. Nu cred sa fie uleiul de vina, dar la cat de serioasa este problema presiunii uleiului, nu strica sa fiu sigur. Manualul este foarte vag in ceea ce priveste masurarea presiunii uleiului: se slabeste un surub aflat undeva in dreptul uneia dintre axele cu came si se masoara intervalul de timp de la pornirea motorului si pana cand uleiul incepe sa curga pe langa acel surub. <1 minut = OK. Nu spune nimic despre cum se masoara efectiv presiunea uleiului in circuit, cat ar trebui sa fie sau variatia cu turatia motorului. Pe net am gasit doar o singura pagina cu detalii mai clare despre instalarea unui indicator de presiune: http://jbx9.free.fr/tdm/index.php , navigati la Engine - Oil Pressure Switch. Totusi nu-i suficient. As vrea indicator cu ac si scara gradata cat mai precis, nu doar LED de avertizare. (Stiu deja ca am presiune, ma intereseaza CE presiune si CUM variaza in mers la drum lung.) Asadar, a mai instalat cineva un astfel de senzor? Daca da, dati detalii. PS: BTW, stie cineva cat ar trebui sa fie presiunea normala in idle, respectiv pe la 4000 rpm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 (editat) Senzoru ala de care vorbesti tu e de fapt un intrarupator cu ceva membrana care cand creste presiunea in circuitul de ulei, deschide un circuit si becu din bord se stinge. Acuma... cred ca esti cam paranoic, pompe de ulei nu am prea auzit sa se strice... E usor de adaptat un senzor desta, dar ar trebui sa dai gaura in blocu motor (la mine acolo ii montat), sa faci filet pentru el si sa ai grija sa nu cada spanu inauntru Cam mult de munca, cam fara nici un rost. Editat August 12, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 (editat) Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung. Se poate face dar trebuie sa te scarpini un pic in cwr. Iti trebuie o sonda care masoara presiunea, este mai mare decat cele care doar "sting" becul si ceasul de bord compatibil cu aceasta sonda. Alta varianta ar mai fi cu un manometru mecanic legat prin tubulatura la presiunea de ulei. Ambele metode ti le recomand doar pentru a testa presiunea de ulei. Dar ce nu-ti place la motor cand mergi la drum lung? Editat August 12, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Si mie mi se pare ideea putin ... de scarpinat la tampla stanga cu mana dreapta sau "ce sa mai improvizam cand ne plictisim". Un lucru e cert - intotdeauna la un motor pe ultimul loc responsabil sau poate chiar deloc responsabil de felul cum merge motorul in sine este uleiul. Serios acum.. eu cred ca astfel de probleme pe care si le pun unii si se gandesc ca motorul nu merge bine din cauza uleiului denota ca cei in cauza nu cunosc cum functioneaza un motor. Pe bune acum, chiar nu vreau sa jignesc pe nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 teoretic se poate si nu e chiar asa de complicat iti trebuie un "T" care sa fie insurubat in locul senzorului actual, si un "bulb" care sa citeasca presiunea. senzorul actual si bulbul se monteaza in capatul liber al "t"-ului apoi de tras un fir si legat la un cititor nu cred sa fie o problema asa de grava buba este la gasirea "t"ului , care sa aiba acelasi" filet metric" ca si senzorul actual pe la dezmembrari auto ai putea gasi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Pune un apometru de apa calda, ca ala de apa rece nu tine la temp inalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Pune un apometru de apa calda, ca ala de apa rece nu tine la temp inalte. da da instalatia tre pe cupru, si musai cu filtru "y" pe tur .. nu??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 buba este la gasirea "t"ului , care sa aiba acelasi" filet metric" ca si senzorul actual astfel de t-uri nu prea gasesti, in toate cazurile am fost nevoit sa le construiesc, eu sau strungarul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 astfel de t-uri nu prea gasesti, in toate cazurile am fost nevoit sa le construiesc, eu sau strungarul. cu putin noroc si cu mult timp liber ... gasesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 cu putin noroc si cu mult timp liber ... gasesti noroc poate mai am dar timp liber nu prea, asa ca prefer sa le fac eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 noroc poate mai am dar timp liber nu prea, asa ca prefer sa le fac eu atunci daca ai cum( din ce si mai ales pe ce) respecte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 12, 2010 Autor Share Postat August 12, 2010 (editat) Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el. Vedeti link-ul pe care l-am dat ca acolo arata exact unde se poate instala comod si fara a demonta nimic altceva. O alta solutie ar fi montarea in locul surubului pe unde se "masoara" presiunea in mod normal, dar acolo e inghesuit intre blocul motor, cadru si radiator. Nu cred ca intra. Poate cu un racord la 90°... O sa fac niste poze. Revin la intrebarile originale: A mai instalat cineva asa ceva? A mers? De care? Ce domeniu de presiuni? Ce fel de instrument in bord? Sunt standard (adica orice senzor se poate conecta la orice ac indicator)? Se poate monta direct manometru pentru ulei? De care? Si, va rog, lasati glumele cu apometre... Editat August 12, 2010 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Si, va rog, lasati glumele cu apometre... Incearca sa adaptezi niste zbaturi si la alea sa pui un tahometru Serios acuma... Eu pot sa bag mana in foc ca ceea ce vrei tu nu o sa faci niciodata pe motoru tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 (editat) Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el.Vedeti link-ul pe care l-am dat ca acolo arata exact unde se poate instala comod si fara a demonta nimic altceva. O alta solutie ar fi montarea in locul surubului pe unde se "masoara" presiunea in mod normal, dar acolo e inghesuit intre blocul motor, cadru si radiator. Nu cred ca intra. Poate cu un racord la 90°... O sa fac niste poze. Revin la intrebarile originale: A mai instalat cineva asa ceva? A mers? De care? Ce domeniu de presiuni? Ce fel de instrument in bord? Sunt standard (adica orice senzor se poate conecta la orice ac indicator)? Se poate monta direct manometru pentru ulei? De care? Si, va rog, lasati glumele cu apometre... ] Din ce spui cel mai simplu ar fi sa faci un cot la 90° si sa mufezi un furtun de presiune pe acest cot si un manometru mecanic (gasesti in comert, 0-8 bari). Ca fapt divers, Cobrele diesel (mercedes) aveau manometru mecanic in bord, va dati seama ce ar fi insemnat sa se sparga tubul prin care venea uleiul? Sa mergi cu masina si sa te trezesti cu uleiul pe picioare. Totusi tin sa mentionez ca incerci sa te scarpini la urechea stanga cu mana dreapta mai alesc ca nu ne-ai spus ce nu-ti place la mersul motorului. Editat August 12, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 12, 2010 Autor Share Postat August 12, 2010 (editat) Serios acuma... Eu pot sa bag mana in foc ca ceea ce vrei tu nu o sa faci niciodata pe motoru tau Posibil. Probabil. Totusi tin sa mentionez ca incerci sa te scarpini la urechea stanga cu mana dreapta mai alesc ca nu ne-ai spus ce nu-ti place la mersul motorului. Orice motor are un interval de turatii optim: acolo unde suna bine, trage bine, nu smuceste, nu se poticneste. Dupa cateva sute de Km fara pauza intervalul asta mi se ingusteaza mult. Pur si simplu nu mai gasesc treapta de viteza potrivita. E greu de descris si foarte subiectiv. Am facut schimb de moto cu un prieten care are exact acelasi model si lui nu i s-a parut nimic suspect. (El acuza probleme cu schimbatorul iar mie nu mi s-a parut nimic suspect.) Asadar, unde gasesc de cumparat manometre/senzori? Editat August 12, 2010 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Salut! NU cred ca esti nici nebun dar nici in categoria "normal " nu intri cu montarea acestui ceas. @ Bogdan ... nu sunt deacord nu as pune uleiul pe ultimul loc poate chiar pe primul daca ar fi sa fac un top ... 1.Temperatura Ulei ( da da vezi indirect prin temperatura apei si mai adaugi ceva.... dar nu e corect mai tot timpul apa poate avea mult mult mai putin decat uleiul...in unele cazuri) 2.Presiune Ulei... mai trebe subliniat cat e de importanta ? ... nu e cumva si unul din parametrii care o iau la vale rau de tot o data cu deteriorarea uleiului in timp... de ce se mai da acel X barii la Y turatii ca parametru de control?( pt pompa si atat ??? ) 3.Tensiunea de incarcare ...dar asta e din alt film... O data de mult toti acesti parametrii 1~3 le aveam prin masini monitorizate si afisate ...da na multinationalele/corporatii auto bla bla cum naiba le zice ... astea care fac "cost reduction" si la hartia de buda ... le-au scos in timp NU din motive de functionaliate/utilitate...ci doar din motive de cost de productie. Sry de offtopic Si acum putin ON si asta pentru ca sau mai gandit si alti la asa ceva : Ceas monitorizare presiune Adaptor Temperatura ulei La asta m-am oprit din ce am cautat...cand a trebuit sa dau "malai la pasarica" ce sa pus pe creier cu aceasi problema/idee/tampenie/chestie de omorat timpul...numesteo tu cum vrei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Asadar, unde gasesc de cumparat manometre/senzori? Nu cred ca cei ce au montat un astfel de dispozitiv de monitorizare a presiunii de ulei frecventeaza aceasta sectiune sau acest forum, nivelul discutiilor se limiteaza in general la... "ajutor, nu porneste". Manometrele mecanice nu sunt potrivite scopului tau, iti trebuie un sistem cu transducer si indicator separat, anterior cineva ti'a indicat deja un exemplu. Incearca sa folosesti GOOGLE... In plus, trebuie sa tii cont ca presiunea uleiului variaza functie de indicele sau de vascozitate si temperatura. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el. Si, va rog, lasati glumele cu apometre... sen zorul actual e montat in baie??? hmm ciudat ... stiam ca senzorul de bec se monteaza pe circuit in amonte de pompa de ulet , tocmai pentru a te atentiona( cand se aprinde) ca nu mai ai presiune in instalatia de ungere Salut! NU cred ca esti nici nebun dar nici in categoria "normal " nu intri cu montarea acestui ceas. @ Bogdan ... nu sunt deacord nu as pune uleiul pe ultimul loc poate chiar pe primul daca ar fi sa fac un top ... 1.Temperatura Ulei ( da da vezi indirect prin temperatura apei si mai adaugi ceva.... dar nu e corect mai tot timpul apa poate avea mult mult mai putin decat uleiul...in unele cazuri) 2.Presiune Ulei... mai trebe subliniat cat e de importanta ? ... nu e cumva si unul din parametrii care o iau la vale rau de tot o data cu deteriorarea uleiului in timp... de ce se mai da acel X barii la Y turatii ca parametru de control?( pt pompa si atat ??? ) 3.Tensiunea de incarcare ...dar asta e din alt film... O data de mult toti acesti parametrii 1~3 le aveam prin masini monitorizate si afisate ...da na multinationalele/corporatii auto bla bla cum naiba le zice ... astea care fac "cost reduction" si la hartia de buda ... le-au scos in timp NU din motive de functionaliate/utilitate...ci doar din motive de cost de productie. Sry de offtopic Si acum putin ON si asta pentru ca sau mai gandit si alti la asa ceva Ceas monitorizare presiune Adaptor Temperatura ulei La asta m-am oprit din ce am cautat...cand a trebuit sa dau "malai la pasarica" ce sa pus pe creier cu aceasi problema/idee/tampenie/chestie de omorat timpul...numesteo tu cum vrei . despre astea vorbeam si eu ceva mai sus Mesaj completat Incearca sa adaptezi niste zbaturi si la alea sa pui un tahometru zbaturile nu rezolva problema daca tot s-a renuntat la ideea de apom..... debitmetru , si nici cu zbaturile nu e mare sfaraiala ... nu e mai usor de adapta un anemometru???fara graf ca nu se mai gaseste hartie milimetrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 sen zorul actual e montat in baie??? hmm ciudat ... stiam ca senzorul de bec se monteaza pe circuit in amonte de pompa de ulet , tocmai pentru a te atentiona( cand se aprinde) ca nu mai ai presiune in instalatia de ungere despre astea vorbeam si eu ceva mai sus Mesaj completat zbaturile nu rezolva problema daca tot s-a renuntat la ideea de apom..... debitmetru , si nici cu zbaturile nu e mare sfaraiala ... nu e mai usor de adapta un anemometru???fara graf ca nu se mai gaseste hartie milimetrica Senzorul actual e de nivel - nu e de presiune, el de asta zice ca nu se poate monta in locul senzorului actual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 (editat) Senzorul actual e de nivel - nu e de presiune, el de asta zice ca nu se poate monta in locul senzorului actual. aha , deci senzor de nivel. bunnn , avand in vedere cele descrise aici : http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=OPSW fix unde arata sageata , acolo daca se scoate senzorul de presiune , si se monteaza o dracie ca cea expusa mai sus ?? Editat August 13, 2010 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Nu cred ca cei ce au montat un astfel de dispozitiv de monitorizare a presiunii de ulei frecventeaza aceasta sectiune sau acest forum, nivelul discutiilor se limiteaza in general la... "ajutor, nu porneste". Manometrele mecanice nu sunt potrivite scopului tau, iti trebuie un sistem cu transducer si indicator separat, anterior cineva ti'a indicat deja un exemplu. Incearca sa folosesti GOOGLE... In plus, trebuie sa tii cont ca presiunea uleiului variaza functie de indicele sau de vascozitate si temperatura. Ride Safe! Nu e chiar asa, dar in cazul de fata se vede clar ca la el nu e neaparat dorinta de inovatie ci faptul ca: Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung. Nu cred sa fie uleiul de vina, dar la cat de serioasa este problema presiunii uleiului, nu strica sa fiu sigur. Parerea mea este ca daca ar monta in orice fel un manometru in bord el ar putea fi pe post de turometru in cel mai bun caz (daca cel electronic nu functioneaza) deoarece presiunea uleiului in motor variaza cel mai mult in functie de turatia pompei de ulei care este direct proportionala cu turatia motorului. Deci va avea un turometru cu ulei.. Alta parere a mea spune ca acei ingineri de la Yamaha cand au proiectat motocicleta, si va aduc aminte ca firma e Yamaha si nu ... IJ.. au avut ei un motiv pentru care au proiectat motorul asa, adica cu senzor de nivel de ulei. Mergand pe ideea ca pompa de ulei este doar o fieroanga care se invarte in alta fieroanga si odata ce motorul functioneaza si ea se invarte automat (ca nu are unde sa fuga saraca) inginerii au presupus (corect evident) ca daca exista ulei in sistem pana la un anumit nivel inseamna ca totul e OK, uleiul se plimba prin sistem pompat de pompa si-si face treaba, adica unge. Aici ar putea veni comentacii care zic .. dar daca se strica pompa sau daca se infunda canalutul de ungere x? Pai pompa e o bucata de fier, care se invarte.. nu e o morisca de-aia de plastic pe care o invart copiii la balci, nu are cum sa se strice.. iar daca se strica (prin absurd) o sa scoata cateva sunete nu tocmai placute si de ignorat. Daca se infunda vreun canal de ungere? Pai pentru ce exista filtru de ulei, sita la sorbul de ulei si alte asemenea? Si cu ce sa se infunde? Sta cineva sa toarne hartiute sau bucatele de lemn sau ... nisip in motor? Ha? Din punctul meu de vedere sistemul asta ales de Yamaha cu senzor de ulei mi se pare mult mai avantajos decat cel cu presiune ca la alte marci, pentru simplul fapt.. ca la un motor cu senzor de presiune nivelul uleiului poate scadea peste minim bine merci incat presiunea sa nu fie afectata in zona senzorului de presiune (becul nu se aprinde) dar sa fie afectata in alte zone, de exemplu sa nu mai urce bine sus in chiulasa si cu becul stins dar neverificand nivelul.. te trezesti ca ai sctricat frumos un ax cu came si ce mai e pe sus pe-acolo.. in chiulasa. Asa ca inovatia lu peste cu turometru pe ulei cred ca e buna pentru motive experimentale, vreun aport util societatii nu va avea pe o motocicleta care deja are senzor de nivel si... pompa de ulei facuta din metal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Asa ca inovatia lu peste cu turometru pe ulei cred ca e buna pentru motive experimentale, vreun aport util societatii nu va avea pe o motocicleta care deja are senzor de nivel si... pompa de ulei facuta din metal. ai fi uimit sa constati cam cate "pompe de ulei facute din metal" ajung la fier vechi ... tocmai datorita faptului ca intre pinioanele pompei apar diferente milimetrice si pompa aia nu mai ridica ulei decat la turatii mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Presimt o dezbatere aprinsa despre pompe de ulei, ma duc sa iau cola rece si popcorn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 13, 2010 Autor Share Postat August 13, 2010 @Belbody: Si rulmentii sunt de metal. Asta nu inseamna ca nu se pot strica. Sunt ataaat de muuulte chestii care se pot strica... Spre exemplu, exista o supapa de supra-presiune inchisa de un arc. Arcul ala cand se slabeste face ca presiunea sa nu mai urce proportional cu turatia, cum este normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Rulmentii si pompa is de metal, dar pompa sta in ulei, rulmentii isi mai pierd din vaselina in timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.