cristiroma Postat August 13, 2006 Share Postat August 13, 2006 Salutare, Am canyon-ul de anul asta (ea este din '96), are cam 14.000 km din care 4000 km i-am facut eu. O folosesc zilnic prin Buc, sa merg la serviciu. Se cam incinge ea asa, dar fiind primul motor si neavand martori (termometru) am zis ca este normal pentru un motor, racit cu ulei - mai ales ca are si radiatorul de ulei microscopic. Printre altele am descoperit ca are si aprinderea schimbata (de fostii proprietari) si este de la o Cagiva River (care pare sa aiba acelasi motor - asta cred eu dupa ce am sapat pe net cautand seria aprinderii CDI) => avans gresit? Weekend-ul acesta am vrut sa merg pana la Sinaia, cu pasager, si urcand eu cu a 1/2-a cam 1-2 km pe serpentine, la Posada unde era cunoscuta coada kilometrica, am oprit si la un moment dat am vazut ca iese fum pe sus pe la bord. Am coborat si am constatat ca blocul pe o parte era umed de ulei (cred ca a curs prin capul cilindrului pe la vreo garnitura? - nu se vede capul ca este al naibii de ascuns sub rezervor.), iar motorul super incins. Pana la urma am renuntat si m-am intors mai incet. Fumul era de la faptul ca ajunsesera cateva picaturi si langa galeria de evacuare. Nu a pierdut mult, cativa zeci de ml estimez eu. Recunosc, eu o cam forjez, iar acuma cu regrete ma gandesc ce este de facut...Ma bate gandul sa ma duc la United Motors (desi stiu ca o sa ia si pielea de pe mine), iar pe altcineva nu cunosc. Ceva idei? As lua cartea ei pe genunchi sa ma apuc eu sa o (des)fac, dar experienta imi zice ca NU este cea mai buna idee Apreciez orice sugestie, va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat August 14, 2006 Share Postat August 14, 2006 Recunosc, eu o cam forjez, iar acuma cu regrete ma gandesc ce este de facut...Ma bate gandul sa ma duc la United Motors (desi stiu ca o sa ia si pielea de pe mine), iar pe altcineva nu cunosc. Ceva idei? As lua cartea ei pe genunchi sa ma apuc eu sa o (des)fac, dar experienta imi zice ca NU este cea mai buna idee Apreciez orice sugestie, va multumesc. eu am cagiva canyon luata in 2004 de la united.. la inceput am avut si eu probleme cu uleiul.. curgea pe undeva pe deasupra cilindrului.. am lasat-o la ei in service (era in perioada de garantie atunci) anul trecut si au rezolvat-o .. au zis ca au schimbat niste garnituri.. acum nu mai curge despre cealalta problema.. cu incalzirea motorului: si la mine se incalzeste destul de tare prin oras cand e cald, dar mi se pare in limite de bun simt. eu am racirea pe aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat August 14, 2006 Autor Share Postat August 14, 2006 (editat) Multumesc pt sfat si lui MaDoG pt mesaj, l-am sunat pe Bogdan Padure, caruia ii multumesc mult pentru sfaturi. Se pare ca s-a incins prea tare si a dat ulei pe la epurator, dar pentru linistea mea sa dau jos rezervorul si sa ma uit la capacul de la culbutori. Asa ca ma duc sa ma mozolesc De asemenea, am aflat ca fiind racita pe aere, lucreaza la 120° C. Asfalt uscat Editat August 14, 2006 de cristiroma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 14, 2006 Share Postat August 14, 2006 XT-ul meu, cu racire pe aer si fara radiator de ulei, lucra la 80 de grade vara, cu un maxim de 100 de grade la urcari lungi in vit I pe coclauri. Asa ca nu e foarte normal sa se incinga la un drum lejer. Poate de la forja ? Ar mai fi si calitatea si viscozitatea uleiului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat August 14, 2006 Autor Share Postat August 14, 2006 (editat) Imi pare rau ca nu are termometru, ca asa cu pus mana si frige, cam greu de estimat (Bogdan mi-a spus ca ar merge pe la 120° C) Forja, la acest drum nu cred, am mers de la Ploiesti pana aproape de Posada cu 85-105, cu pasager, este adevarat. Apoi de cand au inceput serpentinele, am mers cu 40-60 cu 1/2-a pana la intrarea in Posada. Eu suspectez ca aprinderea este proasta (fiind de la alt model), adica avansul mare (sau mic? - ca nu prea cunosc) si de la asta se incinge. Cred ca pana la urma o sa o cumpar, am gasit pe net, 200E originala sau una facuta, programabila cu 120E cu tot cu soft. - Am dezbracat-o adineauri, nu era foarte mult ulei pe sus, doar umed. - Am verificat toate suruburile pe la capacul de la culbutori (erau OK). - Am spalat motorul bine si o sa o pun la loc si apoi sa mai observ ce se mai intampla, daca mai sare asa mult ulei. S-ar putea sa fi avut dreptate Bogdan, sa fie doar mai multi vapori de la epurator, dar totusi era umed pe fata motorului, langa galeria de evacuare, nu in spate, unde este epuratorul... Am pus o poza, dar din pacate dupa ce am spalat...partea cu rosu este cea care era umeda, inclusiv langa galeria de evac. Asfalt uscat Editat August 14, 2006 de cristiroma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat August 14, 2006 Share Postat August 14, 2006 Si eu tot XT am insa din ce zici tu se incinge foarte tare ,se pare totusi sa fie si garnitura naspa .La modelele mai vechi de XT au avut probleme cu etansarea la baza cilindrului si sus la Capacul de chiuloasa dar acum au rezolvat .Xt din fabrica nu are radiator si tot nu se incinge la 120 de Grade ,insa cand se incinge mai supureaza pe la punctele mentionate dar nesesizabil doar daca mergi prin praf ca se depune putin .Eu ca sa preintampin treaba asta am facut un radiator si acum merge brisca cu singura observatie ca atunci cande mai rece afara trebuie sa astup cu ceva ca altfel da in nas ca nu se incalzeste suficient. Se poate sa ai dreptate si cu aprinderea dar daca trage bine e prea putin probabil sa fie de acolo vezi si ce ulei are sa fie la specificatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat August 14, 2006 Autor Share Postat August 14, 2006 (editat) O ultima intrebare am. As avea cate ceva de vazut/facut la moto: - reglat carburatorul si amestecul (imi moare la relanti, cand este motorul rece, chiar si cu socul tras. De fapt cu socul tras face si mai rau, moare imediat => amestec sarac, cred) - "ascultat" motorul; ("parca" are o "bataie" in ambielaj...) - schimbat uleiul la furca; - vazuta uzura lant + pinioane. Stiu ca la bicla se face cu un "instrument" care arata uzura lantului, la moto sunt paralel cu problema; Unde as putea face asa ceva in Bucuresti? Inafara de United Motors, ca este super scump si ma programeaza si peste o saptamana cred. As vrea sa profit aceasta saptamana ca sunt in concediu si am timp de alergat. M-am uitat pe forum, dar nu prea gasesc, in ultimele doua ore citesc fascinat alte thread-uri Daca nu gasesc, il sun tot pe Bogdan Padure sa vad cum il conving sa ma ajute Stie cineva, Dragonu este din Bucuresti? Va multumesc tuturor pt raspunsuri. Cristian Editat August 14, 2006 de cristiroma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 O ultima intrebare am. As avea cate ceva de vazut/facut la moto: - reglat carburatorul si amestecul (imi moare la relanti, cand este motorul rece, chiar si cu socul tras. De fapt cu socul tras face si mai rau, moare imediat => amestec sarac, cred) - "ascultat" motorul; ("parca" are o "bataie" in ambielaj...) - schimbat uleiul la furca; - vazuta uzura lant + pinioane. Stiu ca la bicla se face cu un "instrument" care arata uzura lantului, la moto sunt paralel cu problema; - si la mine e la fel cu socul.. nu inteleg cum l-au gandit.. ideea e ca il trag complet sa pornesc motorul, apoi las vreo 30 de secunde asa, si il bag la loc complet si o tin din acceleratie cateva semafoare. am incercat sa il las la jumate da moare. - are un zgomot ciudat cand opresc motorul (nu intotdeauna) - parca se zgarie ceva pe acolo - as vrea si eu sa schimb uleiul in amortizoare - as vrea si eu sa-mi schimb kitul de lant (tocmai l-am comandat si tre sa soseasca) - am 15000 km cu el, si in manual scrie ca se schimba la 10000 ps: are cineva nevoie de cauciucuri pirelli pe care le-am avut pe cagiva? (le-am folosit 10000km dupa care mi-am luat mitas E07, arata foarte bine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat August 15, 2006 Autor Share Postat August 15, 2006 - si la mine e la fel cu socul.. nu inteleg cum l-au gandit.. ideea e ca il trag complet sa pornesc motorul, apoi las vreo 30 de secunde asa, si il bag la loc complet si o tin din acceleratie cateva semafoare. am incercat sa il las la jumate da moare. - are un zgomot ciudat cand opresc motorul (nu intotdeauna) - parca se zgarie ceva pe acolo - as vrea si eu sa schimb uleiul in amortizoare - as vrea si eu sa-mi schimb kitul de lant (tocmai l-am comandat si tre sa soseasca) - am 15000 km cu el, si in manual scrie ca se schimba la 10000 ps: are cineva nevoie de cauciucuri pirelli pe care le-am avut pe cagiva? (le-am folosit 10000km dupa care mi-am luat mitas E07, arata foarte bine) - Exact, cu socul fac si eu la fel, prima data tras la maxim si apoi dupa 10 secunde daca nu il imping la loc, moare motorul. Daca il imping, tot moare motorul...asa ca trebuie sa il tin putin accelerat...si dupa 200m de mers pe ea se incalzeste si sta singura...E total aiurea , la rapandula mea de minivan VW din '77 are soc automat si merge beton... - Acel zgomot este strans legat de starter. Din cate am citit eu prin carte si priceput, are un mini-ambreiaj ceva, acolo, la starter-ul ala si se pare ca ramane cateodata intr-o pozitie si face acel zgomot...si la mine face la fel...Nu stiu daca e rau sau bine, dar citisem undeva ca se uzeaza cam repede acel starter. - De unde ti-ai luat kit de lant? Pret? Vreau si eu neaparat, acesta are aprox 6000 km, dar vreau sa am de schimb pentru urmatorul sezon. - Apropo de pneuri, eu mi-am luat Mitas E-08 pe spate, au profil mai de strada...apropos, tu mergi cu E-07 pe strada? Mie Mitas mi se par cam slabe calitativ, adica aderenta proasta, le-am luat ca nu aveam finante sa dau 9 mil pe o pereche Metzeler. In legatura cu service in Bucuresti, eu stiu asa, din ce m-am documentat ieri pe forum: 1. BOGDAN PADURE - langa Zoo Baneasa 2. MAO-SAN service, am sunat ieri pe dl. Marius, dar avea telefonul inchis, nu stiu in ce zona este. 3. MOTO ADVENTURE - Este pe soseaua Cotroceni, aproape de Gradina Botanica cum se vine dinspre Dambovita; Am inteles ca schimba si uleiul la furca, personal nu am fost la service, dar la magazin mi se par cam scumpe preturile. 4. UNITED MOTORS - "ULTIMA SOLUTIE" - schimbat ulei furca -> 200 RON manopera + 30 RON litrul de ulei hidraulic + nu stiu cate zeci de RON simeringurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaDoG Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 (editat) - Exact, cu socul fac si eu la fel, prima data tras la maxim si apoi dupa 10 secunde daca nu il imping la loc, moare motorul. Daca il imping, tot moare motorul...asa ca trebuie sa il tin putin accelerat...si dupa 200m de mers pe ea se incalzeste si sta singura...E total aiurea , la rapandula mea de minivan VW din '77 are soc automat si merge beton... - Acel zgomot este strans legat de starter. Din cate am citit eu prin carte si priceput, are un mini-ambreiaj ceva, acolo, la starter-ul ala si se pare ca ramane cateodata intr-o pozitie si face acel zgomot...si la mine face la fel...Nu stiu daca e rau sau bine, dar citisem undeva ca se uzeaza cam repede acel starter. - De unde ti-ai luat kit de lant? Pret? Vreau si eu neaparat, acesta are aprox 6000 km, dar vreau sa am de schimb pentru urmatorul sezon. - Apropo de pneuri, eu mi-am luat Mitas E-08 pe spate, au profil mai de strada...apropos, tu mergi cu E-07 pe strada? Mie Mitas mi se par cam slabe calitativ, adica aderenta proasta, le-am luat ca nu aveam finante sa dau 9 mil pe o pereche Metzeler. In legatura cu service in Bucuresti, eu stiu asa, din ce m-am documentat ieri pe forum: 1. BOGDAN PADURE - langa Zoo Baneasa 2. MAO-SAN service, am sunat ieri pe dl. Marius, dar avea telefonul inchis, nu stiu in ce zona este. 3. MOTO ADVENTURE - Este pe soseaua Cotroceni, aproape de Gradina Botanica cum se vine dinspre Dambovita; Am inteles ca schimba si uleiul la furca, personal nu am fost la service, dar la magazin mi se par cam scumpe preturile. 4. UNITED MOTORS - "ULTIMA SOLUTIE" - schimbat ulei furca -> 200 RON manopera + 30 RON litrul de ulei hidraulic + nu stiu cate zeci de RON simeringurile e cam mult 200 ron ptr un schim de ulei in furca !!!! sau cel putin asa mi se pare Dragonu este din Bucuresti pe undeva pe langa mosilor Editat August 15, 2006 de MaDoG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 - De unde ti-ai luat kit de lant? Pret? Vreau si eu neaparat, acesta are aprox 6000 km, dar vreau sa am de schimb pentru urmatorul sezon. - Apropo de pneuri, eu mi-am luat Mitas E-08 pe spate, au profil mai de strada...apropos, tu mergi cu E-07 pe strada? Mie Mitas mi se par cam slabe calitativ, adica aderenta proasta, le-am luat ca nu aveam finante sa dau 9 mil pe o pereche Metzeler. kit de lant au in louis, are urmatorul cod: 10042589 (kit regina) si costa 115 euro. sunt mai multi pe forum care aduc produse din louis (mai mult sau mai putin seriosi. iti recomand dannymotors din bistrita. eu kitul l-am luat de la ionutmotorrad, de fapt astept sa vina, nici nu stiu daca mi l-a trimis sau nu..) mi se par excelente mitas e-07 si pe asfapt si pe forestier. poate am eu un stil mai putin agresiv de mers.. dar am fost cu ele si pe transalpina, si pe transfagarasan si mi s-au parut in regula. sunt convins ca sunt mai bune niste metzeler sau continental, dar am luat d-astea ieftine sa vad daca imi convine profilul. mai sunt si alte serviceuri prin bucuresti. eu ii stiu pe unii in colentina, e un tip pe forum theBD care are tangente cu ei, intreaba-l pe el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 salut ti-ai facut schimbul de ulei la furca? si ce mai ziceai pe acolo - reglaj carburator? am si eu nevoie sa-mi schimb uleiul din furca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat Septembrie 18, 2006 Autor Share Postat Septembrie 18, 2006 salut ti-ai facut schimbul de ulei la furca? si ce mai ziceai pe acolo - reglaj carburator? am si eu nevoie sa-mi schimb uleiul din furca Salut, in final am sunat pe Bogdan Padure si mi-a zis ca nu prea se baga la enduro si un al mecanic, care era in concediu asa ca m-am dus la United Motors unde am facut si o revizie: reglat culbutorii, carburatie, filtru aer, placute frana spate schimbate si alte maruntisuri. Pentru uleiul de furca, inca neschimbat as vrea sa dau o fuga pana la Moto Adventure (Cotroceni), am inteles ca de curand si-au deschis si service...sa intreb de un pret. Eu m-as baga sa il schimb si singur, inca nu m-am uitat pe manual cum se face si depinde cat costa. Daca este cateva sute de mii, parca m-as duce la service, cineva care se pricepe bine face mai repede si mai bine operatia. Poate mai citeste pe aici cineva avizat si ne recomanda... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.